Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Enkelien nimet  (Luettu 27504 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #30 : 22.08.2006 12:42:34 »

Ja enkeli tekee näin, jotta hänen Lapselleen jäisi omaa tilaa hoitaa itse omat asiansa - ei enkeli voi tehdä kaikkea meidän puolesta, emme me muuten oppisi mitään tai vapautuisi vanhoista kahleista, jos hän tekisi kaiken puolestamme coolsmiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #31 : 22.08.2006 13:55:15 »

Minun enkelini on nimetön ja iätön. Hänestä huokuu päälimmäisenä feminiininen energia. Kutsumanimekseen hän on kuitenkin antanut käyttööni nimen: Serafina ja hän kuulema kuuluu serafien joukkoon.  Shocked Voiko olla mahdollista, että minulla noin "korkea" enkeli? Vai onko hän ns. serafien "alainen"? Sillä serafeista sanotaan mm. näin:

Serafit eli rakkauden, tulen ja valon enkelit ovat enkelien korkein taso yhdeksänportaisessa enkelihierarkiassa eli ensimmäisen hierarkian ensimmäinen kuoro. Nimi serafi (seraphim, seraphs) on yhdistelmä heprealaisesta sanasta "rapha", joka tarkoittaa parantajaa ja sanasta "ser", joka tarkoittaa korkeampaa olentoa. Nämä lahjomattomat, säteilevät ja voimakkaat enkelit ovat lähinnä Luojaa ja kommunikoivat suoraan hänen kanssaan. Serafien sanotaan olevan niin kirkkaita etteivät kerubitkaan kykene katsomaan heihin suoraan! Serafien perusominaisuus on palava rakkaus, joka puhdistaa ja poistaa kaiken mikä estää ihmisiä kohtaamasta Jumalaa. He hallitsevat taivaiden liikkeitä ja eleitä niiden virratessa jumalallisesta lähteestä maailmaan ja he ympäröivät Jumalan valtaistuinta luomisen pyhää laulua laulaen. Eräissä kirjoituksissa serafeita sanotaan olevan neljä maailman neljän tuulen mukaan ja heillä on kuusi siipeä, jotka vastaavat luomisen kuutta päivää. Serafien johtajana pidetään yleensä serafia nimeltä Serapiel ja muita serafeja ovat vaihtelevasti Jahoel, Metatron, Mikael, Nathanael, Samael ja Uriel.
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #32 : 22.08.2006 14:16:12 »

Eilen meditoin ja kysyin enkelin nimeä, päähäni pälkähti: Samuel. Nyt huomasin tänän otsikon ja katsoin netistä löytyykö Samuel nimellä mitään.

Mahtava arkkienkeli Samuel on rakkauden enkeli, joka auttaa sinua avaamaan sydämesi suurentamalla sisäistä rakkauden liekkiäsi. Hän täyttää sinut pyyteettömällä rakkaudella ja opastaa sinua ilmaisemaan rakkautta kaikenlaisen luovuuden välityksellä.

Hänen kaksoisliekkinsä Charity koskettaa sinua feminiinisellä lempeydellään, armollaan, myötätunnollaan ja empatiallaan. Yhdessä he keskittyvät avaamaan rauhantekijöiden, filosofien ja muiden korkeampien totuuksien välittäjien sydänenergiaa. He loihtivat rakkautta ja valoa taiteilijoiden, kirjailijoiden ja kuvanveistäjien sydämiin, kuten myös kaikkien niiden työhön, jotka tekevät työtä sydämestään. He saavat kaikentyyppiset luovat ihmiset ilmaisemaan työssään Kristustietoisuutta.

Arkkienkeli Samuel ja Charity tuovat mukanaan kolmannen säteen, joka heijastaa luovan, aktiivisen älyn vaaleanpunaista väriä. Se on pyyteettömän rakkauden säde. Ne, jotka edustavat tämän säteen ominaisuuksia, ovat omistautuneita, vilpittömiä, terävä-älyisiä, järjestelmällisiä ja heillä on rikas mielikuvitus. Ne, joilla tämän säteen ominaisuudet eivät vielä ole täysin kehittyneet, saattavat joutua työstämään itsessään uppiniskaisuutta ja hajamielisyyttä sekä harjoittamaan suvaitsevaisuutta ja maalaisjärjen käyttöä. Arkkienkelit auttavat heitä tässä.

He työskentelevät tiiviisti Serapis Beyn, kolmannen säteen mestarin eli chohanin kanssa, joka tuli alunperin Venuksesta planeettamme avuksi. Hän on ainoa ylösnoussut mestari, joka toimii Serafien, eli sanoinkuvaamattomien, luovuuden värähtelyä ylläpitävien, Jumaluutta ympäröivien olentojen kanssa.

Viikonpäivä, jolloin hänen energiansa heijastuvat Maahan voimakkaimmin, on maanantai.


Eilen oli kyllä maanantai. Olisiko Samuel oma enkelini, vai visiitillä käynyt opastaja.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #33 : 22.08.2006 14:22:28 »

Olisiko Samuel oma enkelini, vai visiitillä käynyt opastaja.

No kaikki enkelithän ovat periaatteessa kaikkien omia ja käytössä. Kyllä Samuel voi toki olla myöskin se sinun "omin" enkelisi.  coolsmiley angel
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #34 : 22.08.2006 14:24:42 »

Arkkienkelit "määräytyvät" ihmisille pääasiassa astrologise pääelementin mukaan. Esimerkiksi itse Oinaana minun pääarkkienkelini on tulen enkeli, Mikael. Tunnenkin Mikaelin ihan omakseni kaikista arkkienkeleistä ^____^

Ja voihan (ja varmasti onkin) olemassa myös samannimisiä enkeleitä, esimerkiksi suojelusenkeli Mikael ja arkkienkeli Mikael.
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #35 : 22.08.2006 14:33:31 »

Tosiaan niitä voi olla suojelusenkeli ja arkkienkeli. Enpä ensi innostukselta ajatellutkaan moista. Toisaalta meditoinnissa ajattelin, että joku arkkienkeli kävisi morjestamassa minua. Eli en ajatellut heti omia Samuelia itselleni  :Smiley

Olin kyllä hieman yllättynyt kun löysin Samuel enkelin netistä.  Cheesy

Pari vuotta sitten kuulin nimen Ade. Kuka on tämä mystinen apuri  smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #36 : 22.08.2006 15:02:52 »

Kyllähän arkkienkelit voivat tulla morjenstamaan meditoidessakin, jos se on sinulle tarpeen Wink
Itse olen tavannut heitä montakin kertaa, ensitapaamiset Mikaelin ja Raphalin kanssa ovat jäänet mieleeni hyvinä ja muistorikkaina kokemuksina ^____^
tallennettu
PikkuMammutti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #37 : 06.12.2011 15:21:01 »

Minun suojelus enkelini nimi on joko Ahla (onko se edes nimi  Huh ) tai Allah. Googletin kummatkin ja Ahlasta ei löytynyt mitään, mutta kun googletin Allahin tuli siihen että se on islamin uskoisten Jumala. Aluksi melkein hieman säikähdin sitä. En kuitenkaan usko, että hän olisi mikään Jumala. Taidan kuitenkin vielä kysäistä nimeä uudestaan, sillä en ole tästä nimi asiasta aivan varma   Smiley

Itse tiedän että ainakin se yksi suojelus enkeli minulla on, mutta minusta kuitenkin tuntuu että minulla on myös toinen  angel
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: