Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Reiki kursseista  (Luettu 88963 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #90 : 28.04.2011 20:28:47 »

Minulla ei ole mitään vanhoja kaunoja reikifoorumilta. Minua ei ole "heitetty ulos". Tuskin olet koskaan edes noteerannut minua.
Hyvä jos olet keskustellut sivistyneesti.
Silloin ei ole mitään tarvetta ylläpitotoimen-
piteisiin.

Lainaus
Ainoa, mikä siellä ärsytti oli teidän kahden oppiriidat siitä, kumman kehittämä oppi on ainoa oikea.
Mistähän sellaista olet lukenut, sillä ainoa
mistä olen "vääntänyt" Kaarinan kanssa, on
ylläpidolliset toimenpiteet. En ole käynyt op-
piriitoja hänen kanssaan (enkä muiden). Mie-
lipiteitä asioista on voinut olla - se lienee
sallittua kaikille.

Lainaus
Sinäkin olet muuttanut Usuin oppeja, vaikka niihin tässä ketjussa vetosit. Ihan hyvä niin, kaikki elää ja muuttuu. Anna muidenkin muokata oppeja oman näkemyksensä mukaisesti.
En ole muuttanut Usuin oppeja - se on valhe.
Olen samaa mieltä, että muutos on hyväksi.
Toki olen kehittänyt monia juttuja, mutta niin
tekevät kaikki opettajat. Usuin opit ovat aika
silleesti mielenkiintoinen asia, että ainoa joka
niistä oikeasti ja täydellisesti tietää on Usui
itse eli kaikki jälkeinen Reiki on jonkinlaista so-
vellusta hänen opeistaan. Mutta se on tieten-
kin luonnollista - varsinkin kun noista opeista
ei jäänyt seikkaperäistä opaskirjaa.

Lainaus
Voitko sanoa käsi sydämellä, että nämä oppiriidat Karunan kanssa ovat Reikin periaatteiden mukaisia?
Oppiriidat? Kaikissa toimissani olen tinkimättömän
rehellinen ja se voi joskus vaatia tiukkuuttakin.
Se on Reikin periaatteiden mukaista.

Lainaus
Miten opettaisit oppilaitasi vastaavassa tilanteessa? Neuvoisitko antamaan anteeksi ja hyväksymään jokainen sellaisena, kuin on? Kertoisitko, että kaikkia tarvitaan ja että erilaisuus on rikkaus?
Kysymys lienee lähinnä provokaatiota, joten jätän
väliin siihen vastaamisen.

Lainaus
Kun oppilas on valmis, hän löytää opettajan. Sillä hetkellä itselleen parhaiten sopivan.
Näinpä. Tiedän esimerkiksi, että Kaarina on myös
täydellinen opettaja monille.

Pyydän kuitenkin, että lopetat mustamaalaamasta
minua heti.

Pyydän ylläpitoa tai moderaattoreita poistamaan tä-
män viestiketjun mikäli se on mahdollista. Olen yrittä-
nyt irtautua tästä jo moneen otteeseen, mutta olen
ollut pakotettu palaamaan minusta levitettyjen valhei-
den takia. Pahoittelen jos minun kirjoitteluni on jollekul-
le aiheuttanut mielipahaa - olen yrittänyt tässä viesti-
ketjussa tuoda omia näkemyksiäni mukaan. Ja toisaal-
ta myös olen puolustanut oikeuksiani erilaisia valheita
vastaan - vaikkakaan en ole niitä yksilöllisesti käynyt
"vääntämään" oikeaksi. Kiitosta ja anteeksi.  Smiley
tallennettu

Yep
Vieras
« Vastaus #91 : 28.04.2011 20:47:15 »

Kirjoitukseni ei ollut missään kohdin provokaatio. Moni opettaja tuntuu elävän eri tavalla, kuin opettaa.

En todellakaan halua mustamaalata sinua tai Kaarinaa. Voisiko asioista ja ongelmista puhua ilman, että ne otetaan henkilökohtaisena mustamaalauksena?
Olen edelleen sitä mieltä, että kummankaan käytös ei ole hyvää reikiopettajan käytöstä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisitte ihmisinä huonoja tai pahoja. Sama ilmiö, kun toruttaessa lapsi luulee, että hän on paha, vaikka teko oli väärin.

Oletteko tutkineet, onko teillä jotain menneiden elämien karmoja? Jos saisitte ne puhdistettua, voisitte nähdä toisenne eri valossa ja ilman jännitteitä. Sitähän sen maailman parantaminen yksinkertaisimmillaan on; poistaa itsestä ja ympäristöstä negatiivisia jännitteitä.

Ketjun poistattaminen ei poista lukijoiden mielipiteitä. Asiat jäävät elämään energioina, kuten hyvin tiedät.

Olen tuonut esiin mielipiteeni, joten enempää en sinua "kiusaa". Rakkautta Sinulle ja Kaarinalle
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #92 : 28.04.2011 22:57:43 »

Minusta noihin itsestämme levitettyihin valheisiin vain ei kannattaisi suhtautua kovin vakavasti, koska jokainenhan peilaa vain sitä omaa tuntoaan, joka kumpuaa alitajuntansa tuotoksista. Eli sitä saa, mitä tilaa ja aina se on osunut "oikeaan nilkkaan", kun on alkanut toista itse solvaamaan.  Wink smitten

Itsetuntemus auttoi itseänikin aikoinaan siellä Reiki-foorumilla vierailtuani tajuamaan, että mistä siellä todellisuudessa oli kysymys, kun minäni tietoisuus julistettiin "pannaan". Sillä sen jälkeen joka ainoa sielläkin ollut, on sen saman kohtalon joutunut jossakin kokemaan, koska olemme se Yksi ja ainut. Eli oppi täällä maan päällä on sitä oman oivalluksen kautta oppimista silloin,kun on sen Reikin sattunut omakseen ottamaan. Ja siksi tällainen "ikävä" kokemus täällä niille, jotka sen tahtoivat kokemuksenaan saada, että saisivat sen itse oivaltaa, miltä tuntuu olla sellaisena, joksi toisen on itse aikoinaan "alistanut".

Olemmehan kuitenkin jokainen sen samaisen tietoisuuden alaisia, joka meitä täällä maan päällä opettaa. Joten aikoinaan jo sitä ihmettelin, että kun ei kukaan sitä tukea itselleni silloin antanut, kun toin uutta tietoa Reikistä ja Karunastakin aikoinaan vaan päin vastoin - hylkäsi itseni kokonaan. Eli nyt "ympyrä" on näemmä sulkeutunut ja saamme kumpikin omia töitämme - kaikessa rauhassa kaikelta ikävältä - aloittaa. Olemmehan näemmä jo toisillemme karmamme anteeksi antanut ja sellaisen yhteisen työmmekin aloittaneet, joka toisiakin parantaa.  Smiley
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #93 : 28.04.2011 23:18:41 »

Kesäyön Usva poistakoon tai lukitkoon ketjun, jos hän aiheen aloittajana näkee siihen tarvetta. Näkemyserojen tai oppiriitojen takia ketjuja ei poisteta, jos keskustelu pysyy kuitenkin jotakuinkin asiallisena.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #94 : 29.04.2011 15:29:19 »

Tämä on ollut sinänsä mielenkiintoinen keskustelu, että se ei ole ollut juuri keskustelu lainkaan.  Cool
Tässä oikeastaan huomaa sen, että eri termit ja sanat tarkoittavat eri ihmisille eri asiaa. Aika paljon riidellään, koska kumpikin puhuu eri asiasta, vaikka kuvittelevat puhuvansa samasta.

Itse olen mieltänyt asian siten, että reiki on universaalia energiaa, mutta silti myös menetelmä, jolloin kaikki universaalin energian työstötavat eivät välttämättä ole reikiä. Tällöinhän reikillä tarkoitetaan kahta eri asiaa, joko sitä energiaa yleensä tai tapaa hyödyntää sitä.

Tämä tuli mieleeni silmäillessä tätä keskustelua.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #95 : 29.04.2011 15:35:31 »

Mietin itse tuota rahan ottamista hoidoista. En oikeastaan näe siinä ongelmaa itse, sillä itse raha ei ole se ongelma, vaan se miten me siihen suhtaudumme. Jos nostaa rahan itselleen tärkeimmäksi asiaksi ja takertuu sen verkkoon, niin silloin se varmasti vaikuttaa siihen tekeekö hoitaja työtään millä motiivilla. Toisaalta jos hoitaja ottaa rahaa työstään, jotta voisi maksaa vuokransa ja tulla toimeen tässä maailmassa, kuitenkaan kiintymättä siihen liikaa, en näe asiassa mitään arvoristiriitaa.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #96 : 29.04.2011 18:52:32 »

Mietin itse tuota rahan ottamista hoidoista. En oikeastaan näe siinä ongelmaa itse, sillä itse raha ei ole se ongelma, vaan se miten me siihen suhtaudumme. Jos nostaa rahan itselleen tärkeimmäksi asiaksi ja takertuu sen verkkoon, niin silloin se varmasti vaikuttaa siihen tekeekö hoitaja työtään millä motiivilla. Toisaalta jos hoitaja ottaa rahaa työstään, jotta voisi maksaa vuokransa ja tulla toimeen tässä maailmassa, kuitenkaan kiintymättä siihen liikaa, en näe asiassa mitään arvoristiriitaa.
Se miten rahan ja hoidon arvottaa omassa mielessään lienee se tärkein asia.
Joku voi ilomielin hoitaa toista, ilman rahallista vastinetta, toinen ottaa siitä palkkion, mutta hoitaa kuitenkin niin hyvin kuin taitaa,
mutta
silloin kun raha alkaa määrätä hoitoa...silloin kun sitä tehdään Pelkän rahan takia..kun hoidettavalta ei haluta kuin se tienesti, jolla hoitaja tulee toimeen, mennään minusta väärinperustein.
Olen aivan samaa mieltä kaikesta työnteosta.
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #97 : 03.05.2011 12:29:44 »

Heippa taas kaikille.  Cheesy

Yep: en tiedä mitä ajattelit, mutta haukkuessasi yrityksemme
haukuit monen tässä asiassa viattoman ihmisen työn (jotka ovat
olleet pahoillaan asiasta). Jos sinulla on jotain minua vastaan
niin osoittaisit sen minulle, etkä viattomille. Tuo tapa ei ollut
mielestäni edes suurinpiirtein asiallista ja vaatisi korjauksen.

Ratkaisu: Hyvä kun on viisauttakin mukana tässä keskustelussa.
Kiitos siitä.

Tämä keskustelu on ollut hyvin antoisa ja on antanut hyvän ku-
van oikeastaan koko tämän foorumin tilasta. Ehdotin aikaisemmin
että lukijat tutkisivat energioita täällä niin siitä selviäisi aika pal-
jon. Täällä on hommaa monelle hyvälle ihmiselle näitä energioita
käsitellä.

Minun sanomisistani tässä ketjussa: Olisi hyvä jos porukka lukisi
minun sanomiseni (ja energian) vain niistä viesteistä, jotka olen
kirjoittanut, eikä kenenkään muiden viesteistä. Itse tein jälkeen-
päin niin ja totesin kirjoittaneeni asiat selkeästi ja hyvin jos koh-
ta muutama paheksuvaluonteinen kommentti oli joukossa - mie-
lestäni ihan paikallaan ollen kuitenkin.  Smiley

Kaarina: Olet oikeassa, että todelliset hommat ovat vasta alka-
massa. Tavalla tai toisella työstämme niitä yhdessä - vaikkakin
välillä vaikeilla tavoilla.

Kaikkea hyvää  Smiley
tallennettu

Yep
Vieras
« Vastaus #98 : 03.05.2011 18:43:21 »

Heippa taas kaikille.  Cheesy

Yep: en tiedä mitä ajattelit, mutta haukkuessasi yrityksemme
haukuit monen tässä asiassa viattoman ihmisen työn (jotka ovat
olleet pahoillaan asiasta). Jos sinulla on jotain minua vastaan
niin osoittaisit sen minulle, etkä viattomille. Tuo tapa ei ollut
mielestäni edes suurinpiirtein asiallista ja vaatisi korjauksen.

Haukuin yrityksenne?  Shocked
Kerroin käytöksesi täällä saavan aikaan sen, että asiakkaana äänestän jaloillani. Ei sen kummempaa.
Toinen tosiasia on, että ihan oikeasti on käynyt niin, että minulta on kysytty reikikurssia, enkä pidä niitä nyt. Olen miettinyt ketä suosittelisin, mutta myös reikifoorumin kirjoittelut ovat saaneet aikaan sen, etten ole suositellut kurssiasi. Vaikka se on joskus tullut ensimmäisenä mieleen.
Sama on käynyt, jos minulta on kysytty Karunasta. Olen todennut, ettei minulla ole siitä hyvää kuvaa. Johtuen Karunan kirjoittelusta.

Jokainen yrittäjä saa asiakaspalautetta. Moni yrittää korjata virheensä.

Pahoittelen, jos yrityksesi työntekijät ovat pahoittaneet mielensä reaktiostani kauppiaan käytökseen  smitten
« Viimeksi muokattu: 03.05.2011 18:49:49 kirjoittanut Yep » tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #99 : 03.05.2011 19:04:56 »

Minua nyt onkin turha suositella kellekään, koska tavallisia Reiki tai Karuna kursseja en enää pidä minäkään vaan ne tapahtuvat kaikki täälläkin foorumilla ihan omia aikojaan.  Grin
Enkä veloita keltään niistä mitään, koska tavallaanhan jokaisen korkeampi tietoisuus niitä sisällään niin kauan "jauhaa", kunnes jokainen tajuaa, mitä tarkoittaa se Ykseys . Ja aito rakkaus sitä minänsä puolta kohtaan, joka meitä aina alussa pelottaa, koska emme tunne kokonaisuutta.  Wink smitten
tallennettu

Yep
Vieras
« Vastaus #100 : 03.05.2011 19:16:46 »

Jatkan pohdintaani, joka ei ole Alcedon kiusaamista tai hänen yrityksensä haukkumista.
Tämä keskustelu sai minut kuitenkin miettimään reikiopettajan valintaa, sekä opettajaan liittyviä odotuksia.
Ihmiset valitsevat opettajan sen mukaan, miten hän vastaa omaa arvomaailmaa ja käsityksiä. Edellyttäen, että tietää opettajasta ennakkoon jotain.
Moni, varsinkin aloittelija, nostaa opettajan jalustalle ja pettyy aikanaan, kun huomaa opettajan tavalliseksi ja raadolliseksikin ihmiseksi. Valitettavasti jotkut ajattelevat koko reikin olevan huijausta, jos opettajan yltä karisee kiiltokuva. Tottahan se on, että reikin olisi pitänyt vaikuttaa opettajassa puhdistaen jo ennenkuin hän aloittaa kurssituksen. Aina näin ei kuitenkaan käy. Hyvä ohje on, että hedelmistään puu tunnetaan.
Itse liitän reikiopettajuuteen sellaiset määreet, kuin rakkaudellisuus, totuudellisuus, lempeys ja suvaitsevaisuus. Jokainen opettaja saa myös joskus aiheetonta kritiikkiä johtuen oppilaan omista kivuista. Opettaja on yleensä (toivottavasti) tuollaisen yläpuolella, eikä anna egonsa enää loukkaantua. Reikin periaatteita opettaessa kannattaa tarkastaa myös, kuinka hyvin ne on itse sisäistänyt.

Oma elämäntilanteeni on nyt niin kiireinen, että koen olevan parempi, etten yritä pitää kursseja. Tiedostan kuitenkin, että ihmiset, jotka tietävän minun olevan reikimaster, seuraavat elämääni. Jokainen reikiopettaja on opettaja ihan pienissä arjentilanteissakin. Aina ei tule onnistumisia. Silloin on parasta myöntää inhimilliset heikkoutensa ja pyytää vaikkapa anteeksi.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2011 19:40:51 kirjoittanut Yep » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #101 : 03.05.2011 19:20:46 »

Minua nyt onkin turha suositella kellekään, koska tavallisia Reiki tai Karuna kursseja en enää pidä minäkään vaan ne tapahtuvat kaikki täälläkin foorumilla ihan omia aikojaan.  Grin
Enkä veloita keltään niistä mitään, koska tavallaanhan jokaisen korkeampi tietoisuus niitä sisällään niin kauan "jauhaa", kunnes jokainen tajuaa, mitä tarkoittaa se Ykseys . Ja aito rakkaus sitä minänsä puolta kohtaan, joka meitä aina alussa pelottaa, koska emme tunne kokonaisuutta.  Wink smitten

Kirjoitin Karunasta, siis hoitomuodosta. Siitä, miten Karuna on vaikuttanut (tai vaikuttamatta jättänyt) henkilöön, joka toimii jonkilaisena Karunahoidon airueena suomessa. Hoitomuodon tehokkuudenhan pitäisi näkyä hoitajan elämässä ja hyvinvoinnissa. Vai pitäisikö?
« Viimeksi muokattu: 03.05.2011 19:25:36 kirjoittanut Yep » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #102 : 03.05.2011 19:27:48 »

[Kaarina: Olet oikeassa, että todelliset hommat ovat vasta alka-
massa. Tavalla tai toisella työstämme niitä yhdessä - vaikkakin
välillä vaikeilla tavoilla.

Kaikkea hyvää  Smiley
[/quote]

Söpöä, jos olen saanut teidät lähemmäksi toisianne!  smitten smitten smitten
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #103 : 03.05.2011 19:29:48 »

Oma Reiki-opettajani jo aikoinaan puhui Reikistä mm. seuraavaa: Reiki ohjaa ihmisen juuri oikeaan aikaan ja oikealle opettajalle, kun oppilas on valmis siihen tekoon, jota Reiki toteuttaa meidän ihmisyytemme uudelleen luomiseksi. Eli se energiana alkaa tulla oppilaan elämään oikealla tavalla jo siinä vaiheessa, kun ihminen toivoo pääsevänsä Reiki-kurssille, jolloin sydän on siis saanut korkeammalta tietoisuudelta ns. "kutsun". Ja se, ettei siihen kukaan toinen mitenkään omilla egonsa mielipiteillä voi vaikuttaa, ei johdu siitä, että joku on toisen tekoihin tai tapoihin tuohtunut vaan siitä, että ego ei ole se, joka sieluaan kutsuu. Vaan sen tekee jokaisen se oma korkeampi tietoisuus, jota toiset jopa Jumaluudeksi kutsuu.

Mutta tuokin selviää kyllä tällä tiellä, jota Reiki-poluksi itsekin kutsun, kun seuraa sitä sisäisyytensä ohjausta eli rakkautta, joka toisinaan kovinkin ottein on meitä täällä maan paremmaksi ihmiseksi opettaa.  Cheesy Eli se tuomitseminen, jonka toiselle kohdistamme, tulee aina ja iäti omaan nilkkaan, kunnes jokainen on luopunut siitä kokonaan. Ja sitä kutsun antautumiseksi täydelliselle rakkaudelle, kun toisen itsensä peilikuvaksi tunnistaa!
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #104 : 03.05.2011 19:31:59 »


Kirjoitin Karunasta, siis hoitomuodosta. Siitä, miten Karuna on vaikuttanut (tai vaikuttamatta jättänyt) henkilöön, joka toimii jonkilaisena Karunahoidon airueena suomessa. Hoitomuodon tehokkuudenhan pitäisi näkyä hoitajan elämässä ja hyvinvoinnissa. Vai pitäisikö?

Minä EN opeta yhtään mitään hoitamisen muotoa täällä maan päällä, koska nämä kaksi asiaa eli Reiki ja Karuna on itselleni esitelty taivaan taholta ihan toisenlaisen työn tekijänä. Mutta minkälaisena niin siitä olen yrittänyt kertoilla jo monet vuodet vaan jossain on ehkä ollut katkosta, jos ei ole tullut teille perille vieläkään  Grin
tallennettu

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: