Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voimakas Neptunus  (Luettu 40354 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #45 : 23.08.2008 21:30:39 »

Nikki, kyllä osu ja uppos.  aspect_squ  Lips Sealed

Niin ja mulla on ollu tr.  neptunus aspect_squ jupiter mitä tän vuoden?  ja vielä seuraavan... crazy2
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #46 : 24.08.2008 01:03:11 »

Lizzy
se pimennyksen neliö näkyy noissa viesteissäsi,
that is the point niin pinnan alta esiin tuleviin asioihin kuin itsetuhoajatuksiinkin,
 jupiter (myös kuoleman planeetta,ja tämä ei ole vain minun käsitykseni,tuli esille astropäivillä myös astrologilta) ja skorpionissa laajentaen/tuoden esille (symbolissa kuun kaari ulospäin) elämän peruskysymyksiä,
vähän kuin haudankaivaja,
ja
neliökin on merkittävä pimennyksissä,
kysyin Niemi-Mattilalta,koskapa oma  aurinko osui 00 07 tarkkuudella,
onhan se tavallaan keskipisteessä,
ja että vaikutus näkyy ajan saatossa,
ja että ne ihmiset,joiden kartalla pimennys vaikutti, tuovat yleisestikin tuota pimennyksen vaikutusta esille ympäristössään,ja vaikuttavat ympäristöönsä,
ovat tavallaan tulkkeja

ja Diamond
Niemi-Mattila piti esitelmän  merkurius:sta ja liitti sen niin astrologiaan kuin unien tulkintaankin,
"oneiropompos" eli unien tulkitsija,
esoteerisen astrologian mukaan  merkurius vastaa neljättä sädettä,
johon liitetään symboliikka,sanoi hän,
ja että
sen tekemät aspektit kertovat näkijöistä,tietäjistä,mystikoista
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #47 : 24.08.2008 17:32:01 »

Minulla on todella voimakas Neptunus, aspekteina

 aurinko aspect_con neptunus
 kuu aspect_opp neptunus
 askendentti aspect_tri neptunus
 keskitaivas aspect_con neptunus

Kartan korkeimmalla paikalla yhtymässä Aurinkoon ja oppositiossa Kuuhun tekee minusta todella herkän ja intuitiivisen. Myös MC:n päällä oleskeleva Neptunus on aiheuttanut omaa itseyden etsimistä työn kautta ja sillä saralla on menty jo tähän ikään mennessä ihan alasta toiseen, hyvin kalamaisesti on uiskenneltu paikasta toiseen. Smiley Mielestäni tämä kuvastaa myös tätä astrologiakiinnostusta ja lisäksi myös suurta rakkauttani tanssiin ja musiikkiin, kirjallisuuteen - kaikkeen missä vajotaan jonnekin omaan maailmaan. Eskapistinen myönnän olevani, mutta Kauriin kriittisyys ja maanläheisyys onneksi pitää jalat maan pinnalla.

Olen kuullut tuosta MC - Neptunuksesta, että usein tällainen ihminen ei oikeasti ole ikinä onnellinen, ellei palvele työssään jotain suurempaa tarkoitusta, joka useimmiten on ihmisten auttamista. Minulle tämä on ollut lapsesta asti selvää ja tällä hetkellä haaveena onkin psykologin opinnot ja työt, ehkäpä lasten parissa. Smiley

Neptunukseen liittyy myös niin illusionistisuus (näkyy minulla ihmissuhteissa ja kalamaisissa "haluan pelastaa muut"-jutuissa) sekä toisaalta myös voimakas idealistisuus. Maailmanparantaminen, omiin haaveisiin ja unelmiin uskominen ja ideoiden vieminen maailmaan ovat Neptunusmaisia aihealueita. Neptunusmaisten ihmisten tulisikin löytää tasapaino ideoiden, haaveiden ja ideaalisuuden sekä käytännöllisyyden ja aktiivisen toteuttamisen kanssa.

Neptunus on hieno ja mielenkiintoinen planeetta ja sen todellinen ymmärtäminen vie aikaa. Ehkä kuitenkin upein ominaisuus mitä Neptunus voi antaa, on anteeksiantamisen taito. Kyky antaa anteeksi itselle, maailmalle ja muille ihmisille, antaa puitteet onnellisempaan ja tasapainoisempaan henkiseen elämään. Tässäkin on muistettava kaunis tasapaino anteeksiannon ja selkeän itsepetoksen ja itsensä unohtamisen välillä. Anteeksi saa ja pitääkin antaa - mutta samoja asioita ei tarvitse laittaa itseään kokemaan uudelleen ja uudelleen. Annetaan anteeksi ja jatketaan matkaa.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #48 : 24.08.2008 17:45:51 »

Totta on, tuo Neptunus!

Minullakin on  neptunus aspect_con keskitaivas!

Kävin aikoinani kauppaopiston, ettei 'tarvitsisi pelkästään siivota', kuten äitini sanoi. silloin ei ollut muuta mahdollisuutta vaikean rahatilanteen vuoksi.

Höh! Se ei ollut minua varten. Eksyin aina palveluammatteihin, oppaaksi, tarjoilijaksi, lastenhoitajaksi ja vaikka miksi. Kunnes pääsin lukemaan kasvatustieteitä, psykologiaa ja filosofiaa. Kasvatusalalla olen tyytyväinen.

Mitä illuusioihin tulee, niin jostakinhan sen ajatuksenkin on aloitettava. Onneksi tuo Neptunus on Vaa'assa joka  antaa liikkua arjen ja mielikuvien välillä tasapuolisesti ja joustavasti ja osoittaa taiteen sen mielikuvan kanavaksi. Ja Mars on samassa huoneessa neitsyessä...ajatteluakin sopivasti.  smitten

Vai oliko tuo vain itsepuolustusta?  Huh
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Lizzy
Vieras
« Vastaus #49 : 24.08.2008 18:41:45 »

Ahaa, onkohan mun tehtäväni nyt jotenkin tulkata näitä itsetuhoisia tunnelmia?  idiot2 En ole yllättynyt, että näkyy viesteistäni tuo pimennys neliö.

Mielenkiintoinen tuo  neptunus  aspect_con keskitaivas minulla oli kyseinen tr. jokin vuosi sitten ja en kyllä löytänyt yliopistolta mitään suurempaa tarkoitusta elämälleni ja kävin vain terapiassa ja lueskelin henkisiä kirjoja. No siinä  neptunus kyllä kerrakseen.

 neptunus tulee jokusen vuoden päästä  aspect_squ  jousimies sumppuani... kivaa.  Cry

No, ehkä vain valaistun ja henkistyn entisestään.  angel coolsmiley Grin
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #50 : 26.08.2008 04:23:15 »

^ Ei varmaan Lizzy kannata noita transiitteja noin etukäteen vahdata, tulevat kun ovat tullakseen. Keksity tähän hetkeen ja unohda moiset transiitit hetkeksi. Kaikkea hyvää sinulle!  smitten
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Lizzy
Vieras
« Vastaus #51 : 27.08.2008 23:45:49 »

Eipä varmaan kannattaisikaan...  Tongue  Undecided paitsi että Jupiter Skorpionia kiinnostaa myös ikävämmät kuviot mitä on tulossa... ainakin vähän...  coolsmiley  Wink

Mutta kyllä nyt riittää tosiaan tässäkin hetkessä keskittymistä.
tallennettu
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #52 : 05.05.2010 20:49:17 »

Ahaa, neptunuksen on siis syyttäminen liiallista sentimentaalisuutta ja eskapismia. Mokomakin. Cheesy

En ole ihan varma, mutta melko voimakas neptunus-vaikutus näyttäisi olevan.. Vai mitä sanotte?

 neptunus aspect_con  mars venus uranus saturnus
 neptunus  aspect_sex  pluto +lilith
 neptunus aspect_opp ceres
 neptunus aspect_tri askendentti
 neptunus aspect_kvi  keskitaivas
 
neptunus on siis 4.huoneessa majaileva   kauris

ja sitten toi kalat on vielä dc.  Pullenin mukaan  neptunus on mulla planeetoista vasta sijalla 7, mutta toisaalta vahvin aspekti oli nimenomaan toi  neptunus aspect_con uranus. Ja kyllä mä noita piirteitä itsessäni tunnistan, ja onhan niistä joskus tosi paljon hyötyäkin.
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #53 : 06.05.2010 21:09:21 »

Hmm, no  neptunus aspect_squ askendentti ja  neptunus aspect_squ 12. huoneen  merkurius, voiko tätä sanoa vahvaksi?  Shocked
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #54 : 06.05.2010 21:18:23 »

Hmm, no  neptunus aspect_squ askendentti ja  neptunus aspect_squ 12. huoneen  merkurius, voiko tätä sanoa vahvaksi?  Shocked

En menisi sanomaan välttämättä, riippuu nyt muista merkeistä, mutta sinulla ei nyt Kalaakaan ole persoonallisissa planeetoissa eikä se tee niihin pahemmin aspekteja kuitenkaan.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #55 : 07.05.2010 00:10:29 »

Itsellani on syntymakartalla
 neptunus  aspect_opp  venus
 neptunus aspect_tri  jupiter
 neptunus  aspect_squ uranus ja syntymakartalla on  neptunus= 26 astetta ja risat  vaaka
Ja tana vuonna on voimakkaasti nelioinyt karttaani alle asteen yhtymia on ollut-mita se sitten tarkoittaakin???
tallennettu
Mystery Woman
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163



Profiili
« Vastaus #56 : 08.05.2010 16:30:42 »

Minulla  12. huoneen neptunus  aspect_con  askendentti  skorpioni alle 1 orbilla
 aspect_ssx  kuu
 aspect_ssx  merkurius
 aspect_sex  venus
 aspect_ssx  saturnus
 aspect_squ  chiron
 aspect_squ  uranus

Nepparin vaikutusta on, että tiedän miten joku asia on tai miten se menee. Haastattelen ihmisiä ja etsin heille sopivia työ- tai harjoittelupaikkoja ja näen usein ympäristön johon he sopivat. Uskon täysin omiin tuntemuksiin ja fiiliksiin ja toimin niiden mukaan. Tyttäreni kanssa meidän yhteys toimii uskomattoman hyvin, ei tarvita puhelimia  smitten

Tänä vuonna oli jo yksi ohitus  neptunus  aspect_opp  venus ja vielä kaksi odottaa. Varsinainen selvännäköjakso. Tiesi muitten ajatukset... Cheesy
tallennettu

Aurinko vaaka, Kuu neitsyt, Asc Skorpioni
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #57 : 12.12.2013 12:40:20 »

Noniin, on tää astrologiakauteni aikamoinen, joka päivä löytää uusia aika merkittäviäkin juttuja. Huomenna tulee Ceresin paluu esimerkiksi. Ensi helmikuussa transiitti Neptunus ohittaa kalat askendentti, joka sijaitsee kriittisellä asteella. Syntymäkartan Neptunukseni sijaitsee kauris 10. huoneessa 8 asteen aspect_con keskitaivas ja Uranus on jousimies 9. huoneessa 6 asteen aspect_con keskitaivas. Jupiterini sijaitsee kaloissa ja molemmat näistä kauemmista planeetoista on syntymäkartallani perääntyvänä, mikään muu ei ole. Tosin kauempien planeettojen perääntyminen ei ole niin merkityksellistä ilmeisesti? Onko noin ison orbin konjuktiot mitenkään merkittäviä?

neptunus aspektit: kaikki 1,5-2,5 astetta

 neptunus aspect_sex askendentti
 neptunus aspect_sex pluto
 neptunus aspect_sex venus
 neptunus aspect_sex Part of Fortune

 askendentti aspektit:

 askendentti aspect_tri pluto 0,5 astetta
 askendentti aspect_squ saturnus 1 aste
 askendentti aspect_tri venus 3,5 astetta
 askendentti aspect_sex Part of Fortune 4,5 astetta
 askendentti aspect_tri kuu 6,5 astetta (onko näin isoilla orbeilla hirveästi vaikutusta?)

Kyllähän sitä on aikamoinen haaveilija aina ollut. ONNEKSI tuo Neptunus on kauriissa, ties missä avaruudessa sitä leijailisi muuten jo. Tietokonepeleihin on varmasti ollut addiktio nuorempana vaikkei sitä ole ikinä myöntänytkään. Olen lukenut ehkä jopa 50 monisatasivuista fantasiakirjaa ja alkoholilla on turrutettu nuorempana aivoja joka viikonloppu. Onneksi ei ole enää tarvetta näihin juttuihin vaan pystyy kuuntelemaan intuitiotaan ilman suurempia häiriötekijöitä.

Olen tässä pähkäillyt, että mikä planeetta on karttani hallitsija. Neptunus tuntuisi olevan vähän sivuroolissa ensisilmäyksellä, kun minulla on se alle 20 minuutin t-risti(+vähän leveämpi kehto) kalat-neitsyt polariteetille, johon kuuluu siis  kalat jupiter aspect_opp neitsyt merkurius aspect_squ jousimies uranus. Siksi ajattelinkin, että jupiter olisi karttani hallitsija, mutta hitostako tämmöisestä sekamelskasta ottaa selvää. Mitä mieltä olette? Tuo neptunus ei kuulu kehtokuvioon. saturnus:n ainoa merkittävä aspekti on tuo  aspect_squ saturnus, joten sekin pitänyt minua maan pinnalla.

Tuo tuleva Neptunuksen kalanousun ylitys hieman jännittää. Ei tiedä yhtään mitä odottaa. Onneksi sillä on vain oppositio Pallakseen ja muut aspektit ovat hyviä. Ja heti kun kirjoitin tuon, niin tajusin katsoa mitä aspekteja tuon transiitin askendentti:lla on. Pelkkiä neliöitä ja oppositio Uranukseen! Voi Jooseppi!

Tajusin onneksi tuossa viime Merkuriuksen perääntymisessä haaveilla tulevaisuutta hieman. Ymmärsin sen, että haluan tulevaisuudessa auttaa muita ja se voi tapahtua oikeastaan mitä tahansa kautta. Taiteenkin teko voisi joskus kiinnostaa. Ei ihmekään, että koulut meinaa jäädä kesken tällä metsäalalla. Kyllä sitä on ihmeen piiloon saanut aikojen saatossa tuon konkreettisen luovuuden. Mutta mukavahan sitä on alkaa availemaan tulevaisuudessa! Varmaan kertoo kuitenkin melko vahvasta Neptunuksesta tämä helvatan systeemi? laugh
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #58 : 12.12.2013 13:44:05 »

Olen tässä pähkäillyt, että mikä planeetta on karttani hallitsija. Neptunus tuntuisi olevan vähän sivuroolissa ensisilmäyksellä, kun minulla on se alle 20 minuutin t-risti(+vähän leveämpi kehto) kalat-neitsyt polariteetille, johon kuuluu siis  kalat jupiter aspect_opp neitsyt merkurius aspect_squ jousimies uranus. Siksi ajattelinkin, että jupiter olisi karttani hallitsija, mutta hitostako tämmöisestä sekamelskasta ottaa selvää. Mitä mieltä olette? Tuo neptunus ei kuulu kehtokuvioon. saturnus:n ainoa merkittävä aspekti on tuo  aspect_squ saturnus, joten sekin pitänyt minua maan pinnalla.

Tuo tuleva Neptunuksen kalanousun ylitys hieman jännittää. Ei tiedä yhtään mitä odottaa. Onneksi sillä on vain oppositio Pallakseen ja muut aspektit ovat hyviä. Ja heti kun kirjoitin tuon, niin tajusin katsoa mitä aspekteja tuon transiitin askendentti:lla on. Pelkkiä neliöitä ja oppositio Uranukseen! Voi Jooseppi!

Tajusin onneksi tuossa viime Merkuriuksen perääntymisessä haaveilla tulevaisuutta hieman. Ymmärsin sen, että haluan tulevaisuudessa auttaa muita ja se voi tapahtua oikeastaan mitä tahansa kautta. Taiteenkin teko voisi joskus kiinnostaa. Ei ihmekään, että koulut meinaa jäädä kesken tällä metsäalalla. Kyllä sitä on ihmeen piiloon saanut aikojen saatossa tuon konkreettisen luovuuden. Mutta mukavahan sitä on alkaa availemaan tulevaisuudessa! Varmaan kertoo kuitenkin melko vahvasta Neptunuksesta tämä helvatan systeemi? laugh

Noususi on alussa kaloja mikäli neptunus nyt jo kohta ohittaa sen? Oletko katsonut milloin khiron on ohittanut noususi? Kertoisi nimittäin siitä, että olet niinä aikoina herkistynyt tarpeelle auttaa muita, ehkäpä omien rankkojen kokemusten kautta. Mulla on tässä ensin kuu (5 astetta kalaa) khironin ja neptunuksen ohitusten alla, sitten vasta 18 asteen tienoilla nousu.

Kartan hallitsijan määrittelemisestä voi olla montaa mieltä. Astro.comissa pullenin osiossa on esimerkiksi yksi tapa laskukaavan avulla saada planeetoille voimakkuuspisteet, oletko siihen jo tutustunut? Toisaalta ascin hallitsijaa sanotaan kartan hallitsijaksi, ja toisaalta jos jokin planeetta muuten pomppaa vahvasti esille, voi sitäkin sanoa kartan hallitsijaksi.

Luovuus on kyllä semmoinen mullakin, että sitä on jollain tapaa pakko päästä toteuttamaan. Mutta sen kun ei tarvitse tarkoittaa pelkästään taiteen tekemistä, vaan aika arkisissakin hommissa sitä voi toteuttaa, jos vain on lupa ja mahdollisuudet siihen. Jos työnkuvaan kuuluu esimerkiksi pikkaisenkin vapautta, on mahdollisuus tehdä siitä oman näköisensä.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #59 : 12.12.2013 14:46:25 »

Katsos, unohtui tuo nousun aste eli 4. Tottakai tuo Khiron on ohittanut nousuni toissa helmikuussa, jolloin aloitin uudessa koulussa "syventävät" opinnot. Tähän liittyi korkeanpaikanpelon kohtaaminen ja samalla siis kuolemanpelon. Täytyi vain luottaa, että asiat menevät hyvin kun tekee parhaansa ja on huolellinen. Kyllä siellä uusia ihmisiä tavatessa muitakin asioita sai käsiteltyä. Eli tasan 2 vuotta siitä - ensi helmikuussa tuo Neptunus ohittaa sen saman pisteen. Vuosi sitten sain selkävamman tämän opiskelun johdosta. Sitten piti kohdata taas pelot ja jatkaa vain eteenpäin. Ja alkaa huolehtimaan kropasta paremmin. Edelleen tuo selkä naksuu ja poksuu, mutta ei ole kipuja enää. Mikä tuolta pullenin osiosta täytyy valita ja miten sitä tulkitaan? Kun ei tunnu näkyvän ohjeita noihin kuviin ja muihin samalla sivulla. Kai tuota luovuutta on jollain tapaa toteuttanut kuitenkin, ehkei tosiaan kovin konkreettisesti vielä silti.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: