Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Äiti  (Luettu 25641 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #15 : 15.11.2009 18:47:53 »

Juu, Oinasta pukkaa.

Tuleva mummo on ainakin meillä intoutunut muistelemaan omia raskauksiaan, tai lähinnä sitä, miten hirveän huonosti hän silloin voi (neljä lasta synnyttäneenä en tosin tiedä, puhuuko hän kaikista raskauksista vai jostain erityisestä). Itsellä kuitenkin raskaus on ollut tähän asti hyvin helppo, joten tuommoiseen kollektiiviseen surkutteluun ei ole voinut lähteä mukaan.  laugh

Meidän tapauksessamme Kuu on laskettuna aikana Neitsyessä, joka on tulevan isän Aurinkomerkki. Härkä-Kuu ei siis jatkuisi näillä näkymin seuraavaan sukupolveen, vaan mistäpäs tuon vielä tietää. Paljonhan noita lapsia syntyy ennenaikaisesti tai paljon lasketun ajan jälkeen.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #16 : 19.11.2009 09:29:02 »

Äidistä:

Itselläni  aurinko  neitsytkuu  jousimies -äiti.
Itse äitinä:  aurinko  rapukuu  vesimies -äiti.

Ehkä molemmat ollaan aika itsenäisiä oltu äiteinä - itse ehkä vielä itsenäisempi/itsekkäämpi.

Omaa äitiäni olen pitänyt marisijana ja nalkuttajana mitä tulee isää kohtaan, mutta
lapsille (kaikille maailman lapsille) on pitänyt tarjota syli ja avara arvomaailma. Hänen avarasta
maailmankuvasta olen saanut nyt vanhana (kohta 40v) nauttia enemmän kuin nuorempana.
Tosin tiedän myös jo nyt, etten pysty hänen tarpeistaan vastaamaan kun hän tulee "vanhukseksi".

Itsenäisyys on se mihin minun äitini minua valmisti: - MIKSI?
Hän muistutti, että lapsia saa tehdä niinpaljon kuin on valmis yksin hoitamaan.
Ja yksin olen lapseni myös hoitanut. Niin paljon yksin, etten ole aina muistanut siirtää vastuuta tarpeeksi lapsen isälle...

Luulen että halusin tai en, oma rajallisuuteni takia en pysty oman lapseni kaikista tarpeista vastaamaan. Yritänkin kovasti nyt opetella, että niitä tarpeita varten on olemassa koko muu maailma. Näitä tarpeita varten lapseni joutuu yksin opiskelemaan - ja kompastumaan.


Jos lapsella on  kuu  aspect_opp  pluto aspekti (niinkuin omallani). Hän kokeilee sellaisia rajoja, ettei kukaan inhimillinen olio pysty niihin vastaamaan. Silloin on vain luottamus. Ja toivo että hän palaa ja kysyy apua kun huomaa itsekin sitä tarvitsevansa. Äitiyteen kuuluu myös taukoja!!!

Hyvä opettaja antaa myös maailmalle mahdollisuuden.

Sellaisia asioita tulee mulle mieleen sanasta äiti.
 angel
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #17 : 19.11.2009 09:35:41 »

Ahaa! Kiitoksia Dolce Vita.

Eli Kuuni pystyriviltä löysin seuraavat aspektit:

Uranus avautuva neliö kuu
Jupiter avautuva neliö kuu
Venus avautuva semisekstiili kuu
Merkurius avautuva neliö kuu

Meni niin vaikeaksi, etten osannut käyttää symboleja, mutta tuossa ne nyt ovat.

Ja kuu oli siis neitysessä ja 8. huoneessa.

/A
tallennettu
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #18 : 19.11.2009 10:12:35 »

Luulen että puhun äidistäni paljon hyvää nyt kun  kuu  vesimies :ssäni kulkee transiitit  jupiter  neptunus ja  chiron :sta.

Isäni on nyt kovemman tarkastelun alla juuri nyt, koska IC  jousimies :n lähellä kulkee aika lähellä vielä  pluto  kauris . Tosin kun aspekti oli lähellä IC:tä iskä tuli laittamaan mulle keittiötä ja mä makasin sohvalla kun huimasi niin kovaa.

Nuo neptunuksen aspektit kuulle on tuonut paljon huimausta ja pahoinvointia huoneessa 5.
Harmi etten ole ollut raskaana - olisi mennyt raskauden piikkiin koko pahoinvointi  Cheesy
Nyt syytän pelkkää syntymä humalaa...

Juniorini pluto oppositio on  kuu  kaksoset  aspect_opp  pluto ret  jousimies .
Luulen saaneeni opettajakseni lapsen joka koulii minua yhtä ansiokkaasti kuin minä omaa äitiäni...

Myös siskollani on kovat aspektit kaikilla lapsillaan. MIKSI?
Ollaan mahdettu olla aika kauheita kakaroita nuoruudessa vaikka letit oli suorassa, istuimme nätisti ruokapöydässä ja tehty sika paljon kotitöitä.
Yritän aina lohduttautua noilla lapsien plutokuvioilla, että Suuret suvut saavat kovia aspekteja: Kennedyt yms. Miten muut olette nämä kovat syntymäkuviot??


Anahata: Missä on sinun  aurinko ?
Siellä sinun energiasi on parhaimmillaan ja siitä voisi lukea joitain mahdollisuuksia.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2009 10:24:24 kirjoittanut helinä » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #19 : 19.11.2009 17:20:30 »

Juu, Oinasta pukkaa.

Tuleva mummo on ainakin meillä intoutunut muistelemaan omia raskauksiaan, tai lähinnä sitä, miten hirveän huonosti hän silloin voi (neljä lasta synnyttäneenä en tosin tiedä, puhuuko hän kaikista raskauksista vai jostain erityisestä). Itsellä kuitenkin raskaus on ollut tähän asti hyvin helppo, joten tuommoiseen kollektiiviseen surkutteluun ei ole voinut lähteä mukaan.  laugh

 Grin 2funny

Repesin, kun tuli mieleen oma äitini. Cheesy Grin 2funny
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #20 : 19.11.2009 21:45:05 »

Hyviä kommentteja, kiitos!  Smiley

Olen ollut tämän viikon uudessa työprojektissa niin kiinni, etten ole päässyt vastailemaan mutta enköhän pian taas ehdi...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #21 : 20.11.2009 11:52:30 »

Joskus kai näitä äiti kompleksejani tänne purkanutkin, ja tähtitaivas ei kyllä avaa asiaa (ainakaan itselleni) yhtään  :Smiley

Mutta ensinnä -Rakkauden Valo - anteeksi, jos kuulosta kamalalta tai jotenkin muuten negatiiviselta, mutta pakko kysyä. Miten olet päässyt tilanteeseen, että voit rakastaa kaikesta menneestä huolimatta? Onko äitisi muuttunut, vai oletko hyväksynyt hänen puuteensa äitinä?
Olen aidosti iloinen, kun joku onnistuu ylläpitämään henkilösuhteita, jotka ovat olleet hankaliakin välillä.

Itselleni äiti sana tarkoittaa ihmistä joka elää ihmisenä terveesti, mutta silti on läsnä lapsilleen. pistää lasten edun ja tarpeen kaiken edelle, marttyyri asennetta omaksumatta. Äiti osaa ja kykenee hakemaan tarvittaessa myös apua, äiti (eikä isi) ole voittamaton, mutta ei luottaja.
Äidin tehtävä on olla turva ja tuki ensi metreillä ja siitä hellittää, jotta lapsi lähtee elämään itse. Äidin luokse voi palata ja huilata, koti on linna lapsillekin... ilman, että he joutuvat murehtimaan puolustuksesta  Wink

Oma  kuu hilluu  mars merkeissä yhdessä  kuunsolmu ja  neptunus kanssa. Hyvin lähellä on mc  skorpioni puolella.
Ehkei oma äiti  aurinko  vesimies osannut olla sellainen äiti, kuin tälläiselle liehuvalle liekille olisi pitänyt olla ja mm.turvattomuutta tuli koettua. Pois sulkematta asiaa, että loppujen lopuksi olin vahvempi hyvin nuoresta ja se tiesi vain lisätraumoja pieneen ihmiseen...
Anteeksi olen antanut ja siirtynyt eteenpäin... en vain päässyt ja jouduin tekemään karuja päätöksiä yhdessä mieheni kanssa. Joku menetti lapsensa ja... niin... no, siinä se sitten kai olikin.
Loput asianomaiset saivat hengitystilaa ja energioiltaan "terveellisemmän" elinpiirin  angel
Onneksi elämässäni Sashan kokemuksen tavoin on ollut muita vanhempia naisia, jotka ovat antaneet paljon lämpöä ja antavat edelleen  smitten
Kiitos heistä  angel
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #22 : 20.11.2009 20:08:44 »

Kartallani   kuu on osa  kaksoset stelliumia,  aurinko kuu jupiter merkurius, yhdeksännessä huoneessa ja  aspect_opp neptunus

 kuu kaksoset on aika eloisa, älyllisesti suuntautunut, kommunikoiva. Ei varmaankaan mikään perinteinen äitityyppi! Donna Cunninghamin mukaan äiti on kuin sisko.

Jos sinulla on  kuu aspect_con jupiter niin olet varmasti äitinä lämpimämpi kuin perinteinen  kuu kaksoset.

Mutta  kuu aspect_opp neptunus ? Hmm. Voisikonhan tuo aspekti tuoda sitä, että itse näet äitiyden eri tavalla tai haluat olla erilainen äiti kuin omasi oli?
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #23 : 20.11.2009 20:31:40 »

Äiti -sana tuo minulle mieleen pienen pippurisen, mutta aran äitini ensimmäisenä. Hänen tarpeensa tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi...

Ja kuu oli siis neitysessä ja 8. huoneessa.

Pieni ja arka äiti kuvaa aika hyvin  neitsyt kuu, joka on yleensä käytännöllinen, ujo, siisti, palvelunhaluinen. Työteliäs, ehkä huolehtii liikaa.

Ei mitenkään tunteellinen sijainti Neitsyessä, mutta 8. huoneessa voit joutua jossain elämän vaiheessa (ehkä omassa parisuhteessa) paneutumaan muiden ihmisten kriiseihin, 8. huonehan kuvaa yhteisiä resursseja. Seksi tärkeää.  Grin ?
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
epona
Vieras
« Vastaus #24 : 20.11.2009 20:42:14 »

heh.
Et ole ensimmäinen ihminen, joka kommentoi tota seksin 'tärkeyttä' vilkaistuaan astrologista karttaani.
Smiley

Kiitoksia!
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #25 : 20.11.2009 21:29:57 »

MC  roikkuva pluto vaaka  aspect_tri  kuu vesimies ( aurinko kaksoset)
ja kuu aspect_squ askendentti skorpioni

 kuu vesimies on yleensä ystävällinen, henkinen, haluaa vapautta tulla ja mennä, pelkää tulla sidotuksi, oivalluskykyinen. Utelias.

No aika hyvin kyllä sinua Sasha kuvaa tuo, mutta äitiäsi? Äitiäsi kuvaa ehkä sitten tuo Pluto.  Grin

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #26 : 20.11.2009 21:34:17 »

Toinen pointti on täyspäinen, järkevä ja vastuullinen isä,
joka ei, jos vaikka esim. ero tulee, lähde kostamaan minulle virheitäni sen lapsen kautta
tai käytä lasta lyömäaseena.

Niimpä.

Harmi vaan kun kaikki meistä eivät ole niin kehittyneitä että ajattelisivat noin.  Jos isä on niin lapsellinen, että kostaa lasten kautta, niin lapset kyllä huomaavat sen ajan kuluessa. Olen kuullut monista tapauksista joissa näin on käynyt, ja nämä lapset eivät halua olla missään tekemisissä isänsä kanssa tämän jälkeen.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Asterix
Vieras
« Vastaus #27 : 20.11.2009 22:05:38 »

MC  roikkuva pluto vaaka  aspect_tri  kuu vesimies ( aurinko kaksoset)
ja kuu aspect_squ askendentti skorpioni

 kuu vesimies on yleensä ystävällinen, henkinen, haluaa vapautta tulla ja mennä, pelkää tulla sidotuksi, oivalluskykyinen. Utelias.

No aika hyvin kyllä sinua Sasha kuvaa tuo, mutta äitiäsi? Äitiäsi kuvaa ehkä sitten tuo Pluto.  Grin



Kyllä tuo kuvaa minun adoptio-maamushkaa hyvin,
mutta niin...  kait Pluto varmaan on tuo bio-maamushka.  :Smiley


Toinen pointti on täyspäinen, järkevä ja vastuullinen isä,
joka ei, jos vaikka esim. ero tulee, lähde kostamaan minulle virheitäni sen lapsen kautta
tai käytä lasta lyömäaseena.

Niimpä.

Harmi vaan kun kaikki meistä eivät ole niin kehittyneitä että ajattelisivat noin.  Jos isä on niin lapsellinen, että kostaa lasten kautta, niin lapset kyllä huomaavat sen ajan kuluessa. Olen kuullut monista tapauksista joissa näin on käynyt, ja nämä lapset eivät halua olla missään tekemisissä isänsä kanssa tämän jälkeen.

Niinpä.. Undecided Tuossa on yksi osasyy, miksi pelkään avioliittoa ja lasten hankintaa.
Tuntuu, että olisi tiedossa liikaa ongelmia ja hyvin typeriä, mutta varsin tuhoavia sellaisia. Undecided


tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #28 : 21.11.2009 09:38:17 »

Kartallani   kuu on osa  kaksoset stelliumia,  aurinko kuu jupiter merkurius, yhdeksännessä huoneessa ja  aspect_opp neptunus

 kuu kaksoset on aika eloisa, älyllisesti suuntautunut, kommunikoiva. Ei varmaankaan mikään perinteinen äitityyppi! Donna Cunninghamin mukaan äiti on kuin sisko.

Jos sinulla on  kuu aspect_con jupiter niin olet varmasti äitinä lämpimämpi kuin perinteinen  kuu kaksoset.

Mutta  kuu aspect_opp neptunus ? Hmm. Voisikonhan tuo aspekti tuoda sitä, että itse näet äitiyden eri tavalla tai haluat olla erilainen äiti kuin omasi oli?



No joo, olen aikas eloisa mamma, myönnetään. Laajennan kotipiiriä tehokkaasti. Nuorekkaasti lasten kanssa siellä missä tapahtuu... Lapset varmasti oppivat suuntautumaan harrastuksiinsa ja saavat yhteiskunnallisestikin aktiivisen vanhemman mallin.
Mutta sisko en ole. Äiti on äiti. Perinteisesti, mielestäni. Lapseni ovat vielä niin pieniä, että kaveruus ei missäännimessä korvaa turvallista äidinroolia.
Olen todellakin perheessä se aikuinen. Sekä äiti että isä. Siis arjessa.
Isä on lasten elämässä, erosta huolimatta, kyllä, mutta vastuun kannan minä.
Saan olla se tylsä tyyppi joka palauttaa maanpinnalle. Isä saa kuoria kermat päältä. Kiva jees-jees mies silloin kun sattuu näkymään.
No, roolit ovat mitkä ovat. En nyt ole itsekään aivan syytön tuohon... Embarrassed
Mutta tiukkapaikka kun tulee olen lapsille se läheisempi/turvallisempi vanhempi.

Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo. Teineinä sitten karkaillaan isälle kun äiti on niin ankea... buck2

Tyttäreni  kuu on muuten 11. huoneessa, yhtymässä 12. huoneen  :jupiter:iin ja  aspect_opp neptunus

Jännäjuttu että nämä kuviot periytyvät näin... Shocked

tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #29 : 21.11.2009 12:33:38 »


Jännäjuttu että nämä kuviot periytyvät näin... Shocked


- Joo tämä periytyvyys muakin kiehtoo.

Monesti kun katsoo omaa karttaa - vielä tuntuu että pystyy hyvinkin elämään tasapainoisen ja mukavan vastuullisen elämän. Sitten kun tähän tulee näitä "muita tekijöitä" / haasteita / läheisiä joita aidosti rakastaa puutteista huolimatta...
jotenkin pakka menee heti sekaisin.

Ise olen huomannut että itselläni  chiron kuviot tuovat näitä linkkejä joita on vaiketa ymmärtää. Myös Orcus asteroidi omalla osallaan voisi selittää miksi en aina osaa olla niin harmoninen kuin haluaisin.

 aurinko  aspect_con Orcus  rapu Huone 10

 aspect_squ

 chiron  oinas Huone 7

Sekä  kuu  kuunsolmu  mars  s.r.  vesimies  Huone 5
, joista  kuu  aspect_sex  chiron  ja  mars bQ  aurinko

Saa kommentoida jos nuo aspektit kertoisi hyviä lähestymistapoja ihmisristiriitoihin...
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: