Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tämänhetkinen nousumerkkinne AP-kartalla?  (Luettu 61242 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
enska
Vieras
« Vastaus #75 : 11.08.2006 22:40:34 »

Meruska

mulla oli neljä vuotta sitten suurristi ap-kartalla tyyliin  aurinko aspect_opp kuu ja  saturnus aspect_opp pluto kaikki joustavissa merkeissä. Lisäksi oli  venus aspect_squ pluto ja  pluto aspect_squ askendentti

(Mitenkähän muilla aurinkokaloilla mennyt 2002, kun tuo  pluto aspect_opp saturnus on varmaan vaivannut heitäkin..?)

Silti elossa ollaan Tongue, vaikka kyseessä olikin veemäisin vuosi tähän saakka tällä 2000-luvulla.

Lisäksi oli auringonpaluun planeetoilla mm. seuraavat inhat aspektit radix-planeettoihin:
 mars aspect_squ venus
 venus aspect_squ mars
 kuu aspect_squ jupiter
 saturnus aspect_opp jupiter
 uranus aspect_con kuunsolmu
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #76 : 11.08.2006 22:48:01 »

Saanko nyt valittaa. Kiitos. Minkä takia mulle ei ikinä AP-kartalle osu ilma tai tulinousua? Ei näy Kaksosta, Vaakaa eikä Leijonaa...  Cry Cry

Pelkkää Skorpparia, Neitsyttä, Rapua ja Kaurista.  tickedoff  knuppel2

No nykyinen AP kartta on ollut siis voimassa jo kohta 9 kuukautta. Nouseva Skorpioni, Kuu Neitsyt ja Aurinko 1. huoneessa.

Onnesta se Corvus ei oo täällä... Se varmasti voittais sen kisan siitä kummalla on ollu hauskempi vuosi.  buck2 *luovutan*

ELLEI nyt kolmen kuukauden aikana tapahdu suorastaan ihmeitä.  coolsmiley

Toukokuu-kesäkuun vaihde oli hauskinta aikaa tänä vuonna, silloin olikin kuupaluukartalla Nousu-Kaksonen...  Huh
Mutta siis toi kartta ei oo kyllä edelleenkään tän melkein vuoden aikana oikein auennu...

Nyt aloin odottaa kauhulla ens vuoden AP-karttaa... Nousu-Kauris, Kuu Kauris  aspect_con askendentti...
 Shocked Cry Cry

Aurinko sentään 9.huoneessa ja MC Jousimiehessä. Musta tulee joku hemmetin lonely rider...?  2funny 2funny 2funny

Saturnus 7. huoneessa Leijonassa...  buck2 Merkurius ja Mars Skorpionissa 8. huoneessa
 Huh

Uranus ja Neptunus löytyy 1. huoneesta.  idiot2

Jos jollain on ideoita mitä meinaa niin saa kertoa, mutta ei pelotella.  Cry

Tai no saa pelotella, mutta sitten pistän vielä takasin kun ehdin.  coolsmiley
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #77 : 12.08.2006 17:34:13 »

Mulla oli vaakanousu tämän vuoden AP-kartalla, Venus huoneessa kakstoista, yhtymässä jupiteriin. En oikein tiedä miten vaakamerkki on siihen vaikuttanut, mutta viihdyin hyvin spirituaalisten puuhien ja huuhaan parissa. Ehkä olin aika monipuolinen ja tasapuolinen eri henkisten ryhmien välillä, ja sitä tuo vaaka voisi merkitä. Töihinkin menin, koska noususolmu oli kutosessa oppositiossa tähän venukseen, mutta menin nk. spirituaaliseen organisaation palvelukseen. AP-kartan kympissa oli myös tavaraa,  saturnus, kuu, merkurius. Nämä oppositiossa neptunukseen IC:llä, mitä ehkä kuvaa lapseni sairastuminen ja sen takia piti tehdä kompromissia työtehtävien suhteen. Tai ehkä noususolmu kutosessa myös "pakotti" johonkin tällaiseen.

Vuoden aikana työtaakka lisääntyi roimasti, koska uuden työpaikan lisäksi piti siis sairasta lasta hoitaa kotona kolme kuukautta ja nyt on viime aikoina pitänyt auttaa myös miestä firmassa, koska heillä on ollut firmassa onnettomuuksia sekä firman kysyntä alkanut kasvaa samanaikaisesti. Kuvaisikohan tämä siirtymisetä seuraavan vuoden AP-karttaan. Synttärit on parin viikon päästä. Sillä kartalla on kaurisnousu.

Saturnus on seiska ja kasihuoneen rajalla. Aurinko, merkurius, venus, mars ja laskusolmu myös kasissa oppositiossa uranukseen. Kasihuoneen ruuhka kai tarkoittaa muutosta. (Turhat rajoitukset elämässä saisi kuolla, hehheh.) Tarkimman opposition uranukseen tekee aurinko merkurius yhtymä. (Mulla oli muuten jo tämän vuoden kartalla aurinko uranus oppositio, missä viimeinen tarkka ohitus tapahtui helmikuussa, joten tarkoittaakohan se enää tänä vuonna mitään uutta?)

Mars kasista tekee tarkan yhtymän laskusolmuun ja neliön kuuhun ja plutoon huoneessa kakstoista. Ei innosta, mitäköhän vaikeutta tuo merkkaisi? Olen itse pahin viholliseni?

Jupiter sentään on kympissä mutta osana t-ristiä hyvin tunnetun saturnus neptunus opposition kanssa. SAturnus Neptunus akseli lähellä kakkos ja kasihuoneiden kärkeä kai tekee siitä merkittävämmän kuin muuten. T-ristiäkö pitäisi tasapainottaa  keskittymällä puuttuvaan sakaraan eli tässä tapauksessa huoneeseen neljä eli kotielämään. Huhhuh, kovin sekavaa kun koittaa ottaa monta asiaa huomioon, ja noususolmukin on huoneessa kaksi eli omaisuus toivottavasti kasvaa. Jotkut typeryydet sitä voivat kai verottaa, koska on mars oppositiossa ja pluto neliössä. Puuttuva sakara tässä t-ristissä on kutoshuone eli työ ja muiden palvelu mielessä pysynee pois pahanteosta. Ehkä parempi häipyä näihin tehtäviin välittömästi.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
sunflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 116



Profiili
« Vastaus #78 : 12.08.2006 18:24:13 »

iik, mikä se AP kartta on? en ole varma olenko kuullut siitä  Huh
tallennettu

aurinko: oinas
kuu: kauris
AC: skorpioni
merkurius: kalat
venus: kalat
mars: rapu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #79 : 12.08.2006 19:42:10 »

sunflower,

AP-kartta = auringonpaluukartta
astro.com -sivustolla, Extended chart selection-osiossa = Solar return chart

Lyhyesti sanottuna yhden vuoden ennustava kartta. Piirretään sille hetkelle kunakin (tutkittavana) vuonna, jolloin Aurinko on täsmälleen samassa paikassa kuin syntymäkartallasi. Osuu syntymäpäivän paikkeille, mutta päivä suuntaan tai toiseen voi olla heittoa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
enska
Vieras
« Vastaus #80 : 13.08.2006 11:17:33 »

Syksy tulee ja vähän reilu puolet tämän vuoden AP-kartasta takana.
Monenlaista maa-elementtiin liitettyä mutkaa on tullut läpikäytyä vaihtelevalla menestyksellä (AP  askendentti harka), jotenkin on muuten ollut aika tapahtumaköyhä ja mitäänsanomaton vuosi  buck2 Ajattelin "laittaa toivoni" nyt näihin AP-karttaan osuviin väliaikaisiin kuviohin, joista osan pitäisi kai aktivoitua loppukuusta.
Käsittääkseni on tulossa ainakin

suurkolmio maan merkkeihin  askendentti aspect_tri venus laukaisijana  mars Neitsyessä

sama planeetta laukaisee yhtä aikaa myös leijan:  venus aspect_sex merkurius aspect_sex askendentti

ja t-ristin:
 merkurius kaloissa  aspect_squ pluto jousimiehessä

mielenkiintoista että nuo kolme kuviota syntyisivät silloin kun mars saapuu noin 25 asteeseen Neitsyttä..mitäköhän sitä uskaltaa odotella? Jotakin saisi kyllä tapahtua, muuten en jälkeenpäin muista tästä vuodesta mitään erityistä.. buck2

Toivottavasti olen muuten tajunnut noiden kuvioiden muodostumisen oikein uglystupid2

Heti perään tulee Saturnuksen aiheuttama t-risti, jossa muut osalliset ovat   jupiter skorpioni aspect_squ neptunus vesimies

Minun tuurillani se onkin ainoa väliaikainen kuvio joka näyttää voimansa AP-kartallani crazy2 crazy2
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #81 : 13.08.2006 19:31:01 »

Itekin mietin, mitä nuo "ikuiset rankat kuviot" haluaa sanoa...
Ainut lohdutus tuli mieleen, että LEVÄTÄ!

Oon jo vuoden verran tunnustanu, että burn outia "meinaa" pukata.
...vasta nyt ehkä alan myös tunnustaa että vain itse voi yrittää työtä vähentää!

Hmmm... katotaan miten onnistun, mutta luulen että "Tää Mimmi" ei pysähdy ennenkuin on pakko, mutta ehkä senkin aika tulee  Wink

Muita kommentteja?
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #82 : 15.08.2006 14:16:44 »


Silti elossa ollaan Tongue, vaikka kyseessä olikin veemäisin vuosi tähän saakka tällä 2000-luvulla.



Tästä siis voimme vetää johtopäätöksen että Kyseinen kuvio syntymäpäivänä vaikuttaa koko seuraavaan vuoteen.....  buck2 Mulla on nääs viel tätä vuotta paljon jäljellä kun oon syntynyt loppuvuodesta....  Huh Koitetaan Selvitä.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
helinä
Vieras
« Vastaus #83 : 15.08.2006 16:25:15 »

Moi Meruska

Jos sulla nousu neitsyt AP kartalla.
Onko  merkurius:lla "pehmokulmaa" mihinkään?
Tää voisi olla se helpotus, ehkä. Ja kertois miksi koko
vuosi on tärkeä - vaikka ei selvästikään mikäään kiva...
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #84 : 16.08.2006 09:24:26 »

Saanko nyt valittaa. Kiitos. Minkä takia mulle ei ikinä AP-kartalle osu ilma tai tulinousua? Ei näy Kaksosta, Vaakaa eikä Leijonaa...  Cry Cry

Sun täytyy varmaankin matkustaa ensi synttäreinäsi jonnekin tarpeeksi kauas, että saat askendentiksi jonkun kivemman. Wink

Aurinko ysissä voisi luvata vuotta, jolloin mielenkiinto keskittyy opiskeluun tai matkusteluun, johonkin filosofiaan tai näkemykseen, jota vuoden aikana laajentaa. MC Jouskarissa voisi vihjata, että työsi kauttakin toteutat noita jouskariteemoja. Uranus ykkösessä: oivalluksia omasta persoonasta, Neptunus ykkösessä: kiinnostusta henkisiin asioihin, oman itsen etsintää.

Jos täällä asuinpaikkakunnallani vietän myös seuraavat synttärit, niin mulla on ensi vuoden ap-kartalla Skorppari nousussa, myös kuu askendentilla. Syväluotaavaan asioihin perehtymiseen se passaisi varmasti hyvin, tosin vinkkejä otetaan vastaan miten tuon kuu ascilla voisi tulkita.

Saailla oli hauskaa analyysiä. Smiley Ja helinä, lepo on varmasti tärkeä asia muistaa rankkojen aspektien vuonna!
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #85 : 16.08.2006 12:31:20 »

Siis ymmärsinkö oikein, lasketaanko AP kartta aina sille paikkakunnalle, jossa sillä hetkellä asuu?

No opintoihin keskittyvä vuosi ei olisi kyllä pahasta... Viime vuosina tullut vähän lusmuiltua...  :Smiley  Grin

Numerologisesti ensi vuonna minulla on henkilökohtainen vuosi 8, joten tuossa valossa nousu-Kauriskaan ei tunnu niin pahalta...  Smiley Sitäpaitsi jos ei muuta niin voin ajatella sen kuriositeettina kun on vastakkainen omaan nousumerkkiini...  :Smiley Hmm... Enpäs nyt vielä synkistelekään... katsotaan mitä tapahtuu...  coolsmiley

Ainakin tuo Aurinko 9. huoneessa kuulostaa ERITTÄIN mielenkiintoiselta... ja lupailisi muutakin kuin nojatuolimatkailua...  laugh  2funny 2funny

 smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #86 : 16.08.2006 16:00:38 »

Siis ymmärsinkö oikein, lasketaanko AP kartta aina sille paikkakunnalle, jossa sillä hetkellä asuu?

Uusi auringonpaluukartta täytyy laskea aina sen paikkakunnan mukaan, missä kyseisen auringonpaluun hetken viettää. Eli siis sen paikan mukaan missä satut viettämään syntymäpäiväsi, tosin ainahan auringonpaluuhetki ei osu ihan samalle päivällekään syntymäpäivän kanssa mutta lähelle kuitenkin.

Astro.comissa tuo referenssipaikkakunta on muuten helppo unohtaa vaihtaa, kun se näkyy vain siellä pienellä sivun alareunassa. Se saattaa kuitenkin vaikuttaa askendenttiin ja huoneiden kärkiin, eli on yhtä tärkeä kuin syntymäkartankin paikkakunta. Ja sen vuoksi jotkut kuulemma harrastavat matkustelua juuri syntymäpäivänsä tienoilla. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #87 : 16.08.2006 23:44:00 »

No hyvänen aika. Enkä ole tällaista tajunnut aikaisemmin.

Nythän minulla on vielä pari kuukautta aikaa etsiä mihin kannattaisi matkustaa synttäreillä.  laugh  Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6590


Profiili WWW
« Vastaus #88 : 17.08.2006 23:40:08 »

eli lilja ,satutakin sitten aurinko ja venus seiskahuoneeseen,onnellista liittoa,jupiterin kymppihuoneeseen,työssä menestystä ja onnenpiste tietysti kakkoshuoneeseen ja rahaa tulee joka tuutista...

oisin kysynyt voiko kuu ollessaan ap-kartan yhteisöhuoneessa 11 ja kaksosissa
ja osuessaan tarkalleen syntymäkartan descendentille olla erityisen herkkä
imemään itseensä ympäristönsä tunneilmapiiriä ja jopa reagoida siihen siten että tavallaan itkullaankin purkaa sellaisen läheisen ahdistusta,joka ei pysty itse itkemään?
asc onkin sitten kriittinen 29 rapu eli se kuu on ap-kartan pääroolissa,
näin olen tämän mieltänyt
neptunus kasihuoneessa vesimiehessä lisää tuota herkkyyttä,
tuntuu niin kummallisen ahistavalle välillä ja tuntuu ettei se välttämättä ole omaa ahistusta..
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #89 : 17.08.2006 23:51:55 »

Nikki
 olen jotenkin ymmärtänyt että  kuu vesiplaneettana ja kaksoset ilmanmerkkinä ovat aika kompleksikas yhdistelmä jo noitten elementtien takia. Toinen edustaa järkeä, toinen tunnetta. Esim. vaikutteita imetään ja sulautetaan, mutta onko lopputulos liian hajanainen kun on niin vaikea löytää oikeaa reittiä suhtautua asioihin, milloin älyllistäen ja milloin hyvinkin subjektiivisesti. Ja totta, Neppis kasissa lisää tuota alitajuista herkkyyttä jo muutenkin ristiriitaiseen keitokseen. Varmaan suurimpia vaaroja syntyy siitä, että joutuu noiden vaikutteiden viemäksi ja erilaisten pelkojen yms hallitsemaksi. Varmasti joku voimakkaampi voi käyttää tilannetta hyväkseen, jos oikein huonosti menee.
Hyvää tuossa lienee se, että yhteys psyykeen ja henkiseen puoleen on ehkä helpompi saavuttaa..

Ps Nikki, olen ollut aistivinani kirjoituksistasi viime aikoina jotain väsymystä tai kenties sitä, että jokin huoli painaa mieltäsi. Saatanhan olla väärässäkin, mutta tsemppiä silti  angel
« Viimeksi muokattu: 17.08.2006 23:55:18 kirjoittanut Lemniskata » tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: