Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Reiki kursseista  (Luettu 88970 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Yep
Vieras
« Vastaus #105 : 03.05.2011 19:36:55 »

Oma Reiki-opettajani jo aikoinaan puhui Reikistä mm. seuraavaa: Reiki ohjaa ihmisen juuri oikeaan aikaan ja oikealle opettajalle, kun oppilas on valmis siihen tekoon, jota Reiki toteuttaa meidän ihmisyytemme uudelleen luomiseksi. Eli se energiana alkaa tulla oppilaan elämään oikealla tavalla jo siinä vaiheessa, kun ihminen toivoo pääsevänsä Reiki-kurssille, jolloin sydän on siis saanut korkeammalta tietoisuudelta ns. "kutsun". Ja se, ettei siihen kukaan toinen mitenkään omilla egonsa mielipiteillä voi vaikuttaa, ei johdu siitä, että joku on toisen tekoihin tai tapoihin tuohtunut vaan siitä, että ego ei ole se, joka sieluaan kutsuu. Vaan sen tekee jokaisen se oma korkeampi tietoisuus, jota toiset jopa Jumaluudeksi kutsuu.

Mutta tuokin selviää kyllä tällä tiellä, jota Reiki-poluksi itsekin kutsun, kun seuraa sitä sisäisyytensä ohjausta eli rakkautta, joka toisinaan kovinkin ottein on meitä täällä maan paremmaksi ihmiseksi opettaa.  Cheesy Eli se tuomitseminen, jonka toiselle kohdistamme, tulee aina ja iäti omaan nilkkaan, kunnes jokainen on luopunut siitä kokonaan. Ja sitä kutsun antautumiseksi täydelliselle rakkaudelle, kun toisen itsensä peilikuvaksi tunnistaa!

Täysin samaa mieltä! smitten
Saan myös omista nilkoistani karistella kopsahduksia...  2funny
Silti pyrkimys on oltava aina eteenpäin.Kohti ehyempää ja puhtaampaa ihmisyyttä.
Sama reikitie, joka kurssille johdattaa, auttaa myös matkalla Kotiin, vaikka emme sitä aina tiedostakkaan.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2011 19:40:27 kirjoittanut Yep » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #106 : 03.05.2011 19:39:14 »


Kirjoitin Karunasta, siis hoitomuodosta. Siitä, miten Karuna on vaikuttanut (tai vaikuttamatta jättänyt) henkilöön, joka toimii jonkilaisena Karunahoidon airueena suomessa. Hoitomuodon tehokkuudenhan pitäisi näkyä hoitajan elämässä ja hyvinvoinnissa. Vai pitäisikö?

Minä EN opeta yhtään mitään hoitamisen muotoa täällä maan päällä, koska nämä kaksi asiaa eli Reiki ja Karuna on itselleni esitelty taivaan taholta ihan toisenlaisen työn tekijänä. Mutta minkälaisena niin siitä olen yrittänyt kertoilla jo monet vuodet vaan jossain on ehkä ollut katkosta, jos ei ole tullut teille perille vieläkään  Grin
No, tässä yksi tavallisen ihmisen kokemus asiasta. Tälläinen kuva minulle on välittynyt. Ehkä olen ainoa tällä pallolla, joka en ole sitä ymmärtänyt : Rehellinen kokemukseni kuitenkin
tallennettu
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #107 : 03.05.2011 23:35:27 »

Yep, yep.. samoilla linjoilla kanssasi.
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #108 : 04.05.2011 11:20:40 »

Niin, jos se sisälukutaito ei ole itselle se jaloin oppimistaktiikka niin siihenkin löytää kyllä toisenlaisen metodin tajuta mitä muut sanoo. Eli sydämellä kuunnellen, ei ainoastaan aivoilla, aukaisee yleensä jokaisella sen universaalin eli jalomman sisälukutaidon, joka helpottaa kummasti oppimisen metodia siitäkin, että mikä täällä maailmassa on kannattavinta juuri siihen omaan työhön.  Grin

Mutta tuosta Reikillä tajuamisesta sen sanoisin vielä, että juuri se, mitä itse olen aina miltei kaikille oppilailleni aikoinani opettanut oli se ITSETUNTEMUS, ei niinkään se, että kykenee sillä Reikillä toisia rahastamaan tai hoitamaan. Koska tärkein teesi siinä Reikissä ja Karunassakin juurikin se on, ettei ole ketään toisia - on vain Yksi Minä olen se joka Minä olen. Ja siinä on vissi ero, kun oppii erottamaan ne kaikki muut itsensä kuvasta ja yhdentämään ne siihen ainoaan Minuun, sillä sen totuuden kun aidosti - siis sydämellään - on oivaltanut niin kaikki muu elämä täällä maan päällä totisesti on helppoa! Eli kärsimystä ei ole eikä itsekkäästikään elämisestä ole kyse vaan siitä, että ottaa huomioon jokaisen maan päälle Jumalastamme lähetetyn kuvan ja tajuaa, että hei, tuohan myös minä olen!  smitten

En tiedä kuinka moni enää muistaa sellaisia kirjoja kuin Keskusteluja Jumalan kanssa, jossa Neal kertoo pienen tarinan Jumalan jakautumista eli enkeleistään, jotka saivat tulla maan päälle jotain oppimaan itsestään. Eli Jumaluutemme moninaisuuksien eri puolista, jotka vain täällä maan päällä voi ilmentyä. Ja yksi pieni enkeli tahtoi kokea, että mitä on anteeksianto niitä kohtaan, jotka kohtelevat meitä täällä maan päällä ns. ikävästi, joten siihen hän tarvitsi kumppanin tähän elämään, joka tekisi hänelle niin. Yksi enkeli lupautui vihdoin tekemää hänelle sen, mitä toivoi, mutta pyysi muistamaan, että kun sinua lyön siellä maan päällä niin muista, että aidosta rakkaudesta sinua kohtaan sen teen, että voit kokea se haluamasi kokemuksen.

Eli auttamaan tuli rakkaudella se enkeli, joksi toinen ihminen elämissämme on muuntautunut, että voimme kokea sen moninaisuuden ja erilaisuutemme siihen asti, kunnes siihenkin ihmisenä enkelit kyllästyy. Ja aloittavat kokemisen myöskin sen toisen puolen kautta eli tukemaan enkelien sitä positiivisuutta, koska sen kokemisessa niin moni täällä maan päällä pettyy, koska ei näe sen tarpeellisuutta. Onhan tavallaan sen kärsimyksen aina todettu olevan täällä maan päällä enemmän myötätuntoa tuottavan kuin ilon tai onnellisen olon. Mutta Luojalle kiitos, ajat muuttuvat ja enkelienkin aika on myös muuttaa muotoansa eli tulla yhdeksi suurenmoiseksi kokonaisuudeksi jälleen, jolloinka heidänkin toimintatapansa täällä maan päällä muuttuvat.  angel smitten smitten
tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #109 : 04.05.2011 12:33:25 »

Jatkan pohdintaani, joka ei ole Alcedon kiusaamista tai hänen yrityksensä haukkumista.
Tämä keskustelu sai minut kuitenkin miettimään reikiopettajan valintaa, sekä opettajaan liittyviä odotuksia.
Hyvä, että pohdit asioita.

Lainaus
Ihmiset valitsevat opettajan sen mukaan, miten hän vastaa omaa arvomaailmaa ja käsityksiä. Edellyttäen, että tietää opettajasta ennakkoon jotain.
Moni, varsinkin aloittelija, nostaa opettajan jalustalle ja pettyy aikanaan, kun huomaa opettajan tavalliseksi ja raadolliseksikin ihmiseksi. Valitettavasti jotkut ajattelevat koko reikin olevan huijausta, jos opettajan yltä karisee kiiltokuva. Tottahan se on, että reikin olisi pitänyt vaikuttaa opettajassa puhdistaen jo ennenkuin hän aloittaa kurssituksen. Aina näin ei kuitenkaan käy. Hyvä ohje on, että hedelmistään puu tunnetaan.
Siinäpä onkin tekemistä, kun saamme kaikki maailman
henkiset opettajat tunnustamaan ihmisyytensä sen
sijaan, että tekeytyvät milloin minkäkinlaisiksi avataa-
roiksi. Hyvät reikiopettajat ovat ihmisiä - kanssakulki-
joitamme, joilla on omat juttunsa hoidettavanaan. Hy-
vä reikiopettaja uskaltaa tuoda totuutta esiin oppilaal-
leen vaikka se nostattaakin joskus suuria tunnelaineita.

Lainaus
Itse liitän reikiopettajuuteen sellaiset määreet, kuin rakkaudellisuus, totuudellisuus, lempeys ja suvaitsevaisuus.
Olet toki oikeassa, mutta usein nuo ominaisuudet pitä-
vät sisällään ihan muuta kuin mitä helposti kuvittelemme
niiden olevan. Opettajan tehtävä on ohjata oppilasta
eteenpäin jos hän on jäänyt paikalleen junnaamaan. Huo-
no opettaja vetoaa oppilaansa positiivisiin tunteisiin tu-
kien sitä ominaisuutta, joka pitäisi muuntaa ja jonka muun-
taminen sallisi etenemisen polullaan. Edellä mainittu termi-
nologia usein käsitetään juuri näennäisen hyviksi, vaikka
pohjimmiltaan kääntyvät päälaelleen. Oppimisessa on usein
vaikeuksia, koska oikeasti opitaan uusia asioita. Usein ope-
tus, joka on kovin helppoa onkin vain sitä vanhan kertaa-
mista. Näinpä nuokin termit monasti tukevat sitä vanhassa
jo hahmotetussa piehtaroimista ja jopa estävät eläjää as-
tumasta elämässä eteenpäin.

Lainaus
Jokainen opettaja saa myös joskus aiheetonta kritiikkiä johtuen oppilaan omista kivuista. Opettaja on yleensä (toivottavasti) tuollaisen yläpuolella, eikä anna egonsa enää loukkaantua. Reikin periaatteita opettaessa kannattaa tarkastaa myös, kuinka hyvin ne on itse sisäistänyt.
Oman egonsa puristuksessa on opettaja, joka ei pysty vai-
keassa tilanteessa omassa keskuksessaan ja antaa periksi
tukien oppilaan muutosvastarintaa. Mikä ei tietenkään tar-
koita mitään väkisin muutoksen tielle häntä pakottamasta,
vaan myös hyväksymistä siihenkin, että oppilas valitsee
jäädä sinne paikoilleen.

Lainaus
Oma elämäntilanteeni on nyt niin kiireinen, että koen olevan parempi, etten yritä pitää kursseja. Tiedostan kuitenkin, että ihmiset, jotka tietävän minun olevan reikimaster, seuraavat elämääni. Jokainen reikiopettaja on opettaja ihan pienissä arjentilanteissakin. Aina ei tule onnistumisia. Silloin on parasta myöntää inhimilliset heikkoutensa ja pyytää vaikkapa anteeksi.
Mun opetuksessa keskeisenä on henkisyyden tuominen arjen
tilanteisiin. Valitettavasti kirjoituksistasi näen, että suhtaudut
kriittisesti asioihin, joita et ole kokemuksellisesti kokenut. Rehel-
lisesti et voi kritisoida opetuksiani, koska et ole oikeasti asiak-
kaani eli et ole kokenut opetuksiani. Olet sen sijaan ottanut
kovin tuomitsevan roolin ja jopa jonkinlaisen portinvartijan roo-
lin tässä. Toivottavasti pohdintasi johtaa sinutkin jossain vaihees-
sa noiden termien "rakkaudellisuus, totuudellisuus, lempeys ja su-
vaitsevaisuus" todelliseen sisäistämiseen - mitä kautta sen sitten
teetkin. Kaikkea hyvää myös sinulle.  Smiley
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #110 : 04.05.2011 13:06:50 »

Alcedo kirjoitti:
Lainaus
Valitettavasti kirjoituksistasi näen, että suhtaudut
kriittisesti asioihin, joita et ole kokemuksellisesti kokenut.

Nyt myönnän olevani utelias:
Mistä ihmeestä sinä tuon Yepin kirjoituksista näet? Olen kohtuutarkkaan
lukenut ja itse tekstistä ei tuota kuvaa tullut.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #111 : 04.05.2011 14:46:49 »

Kyllä tuota kriittistä arviointia täällä harrastaa todella useimmatkin ihmiset vaan toisen kritiikki paremmin hyväksytään kuin jonkun toisen.
Jotenka eikö se tasapuolisuus pitäisi olla tässäkin asiassa vai onko se ylivoimainen asia ihmiselle hyväksyä se erilainenkin mielipide vain sen takia, koska se ihminen, johonka sen kohdentaa, tuntuu itsestä ikävälle. Eli jotenkin peilaa sitä omaa ikävää puoltaan, jota ei toivoisi tulevan missään esille.  :Smiley Smiley

Joten ollakseni aivan rehellinen ihminen niin sanon nyt tässä, että en minäkään kaikkien kirjoituksia näe kovin valoisan luonteen tuotoksina, mutten silti niitä ihmisiä sen takia tuomitse vaan yritän nähdä, mikä on sen kaiken valottomuutensa takana. Koska aina sieltä kuitenkin löytyy jokin sellainen asia kuten esim. pelokas ego, joka pelkää jotenkin olevansa niitä toisia "alempana". Ja SE saa ihmisen aina puolustautumaan tavalla taikka toisella, ja useinhan se puolustus on sitä, että yrittää madaltaa myöskin sitä toista eli jotenkin haukkumalla taikka arvostelemalla saa itsensä tuntumaan toista paremmalta. Ja tietenkin saa toiset lukijatkin usein mukaan tällaisiin aatoksiin, koska sellainen negaatioiden levittely jotenkin vetää ihmisen alempaa mieltä aivan luonnostansa mukaansa. Se on sen entisen vetovoimanlain aikaan saannosta, johonka olemme tekemässä nyt kovastikin muutoksia voidaksemme kaikki aidosti olla sitä, mitä se aito myötätuntoisen rakkautemme ilmentymä on. Eikä niin kuin ennen teimme ihmisille, että annoimme hänestä väärin perustein huonon kuvan, jotta kokisimme itsekin sen saman.  Wink smitten
tallennettu

Yep
Vieras
« Vastaus #112 : 04.05.2011 18:46:00 »

Unissa Kävelijä ja Eklektikko; Thanks!  smitten

Alcedo; kirjoitit pitkästi, enkä nyt ehdi paneutua siihen sen kummemmin. Olen kanssasi erittäin paljon samaa mieltä siinä, että rakastava opettaja joutuu joskus tuottamaan oppilalleen ikäviä tunteita, jotta saa hänet eteenpäin. Se vaatii kuitenkin taitoa sanoa asia suoraan, mutta lempeydellä. Kuten aiemmin sanoin, teko tai tekemättömyys on huono, ei ihminen kokonaan.


Myös Karunan kanssa olen monessa kohdin samoilla linjoilla.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #113 : 04.05.2011 20:07:02 »

Ei pitäisi koskaan kirjoittaa kiireellä.
Edellä tarkoitin sanoa sitä, että opettajan tulee joskus ohjata oppilastaan eteenpäin. Ongelma on kuitenkin siinä, että opettaja ei aina tiedä mikä on oppilalle oikea suunta. Hidastelu tai paikoilleen pysyminen saattaa olla prasta juuri sillä hetkellä. Oppilas saattaa noudattaa intuitiivisesti viisauttaan ja odottaa parempaa hetkeä. Tai oppilas saattaa kiirehtiä aavistaen, että aikaa on vähän. Opettajalla täytyy olla mahdottoman iso ego, jos hän luulee tietävänsä oppilaansa elämästä enemmän, kuin oppilas itse.
Jos on selkeä syy ojentaa oppilasta, on iso ero siinä toimiiko opettaja rakastettavasti ja lempeästi oppilasta kunnioittaen, vai ärähtääkö auktoriteettisesti ja oppilasta alentaen.

Jos mielestäsi toimin portinvartijan roolissa todetessani, että riitelynne uuvuttamana en halua käyttää palveluitanne, niin ok.

Olet usein kehottanut lukemaan energiaasi tässä viestiketjussa. Se juuri sai minut reagoimaan, ja moni aiempi kirjoitus - riitelynne energiasta tulee erittäin huono olo. Joskus ikävä tunne tulee jo ennenkuin avaan viestin.

Siltikin jaan näkemyksenne monissa asioissa.

Ps. olenko sanonut, että en ole ollut kurssillasi...  Wink
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #114 : 04.05.2011 20:29:53 »

Opettajan tehtävä Reikissäkin on lähinnä kertoa siitä REIKIN tiedoista ei niinkään oppilaan omasta polusta. Eli sen tiedon jakaminen, minkä on omalta opettajaltaan saanut ja myöskin mitenkä on omassa elämisessään sen Reikin energiatyön kokenut. Sillä niinhän se kaikki oppiminen täällä maan päällä aina on tapahtunut eikä suinkaan siten, että joku on suoremmin sanonut, mikä on oikein ja mikä väärin. Eihän kukaan sitä kuitenkaan usko, ellei sitä ensin itsekin ole kokenut eli tavallaan se on se oivalluksen tie, joka on ollut itsellenikin se kaikista parhain.  Wink Smiley

Tästäkin hyvin tiedän sen takia lähinnä tänä päivänä, kun itselläni toisessa työssäni on nyt kolmen viikon ajan ollut oppilas, joka on kokematon tällä alalla, missä itse toimin. Ja vaikka näin aluksi jo, että hänellä se koulussa opittu teoria on täydellisesti hallussa niin sen tuominen tuohon kentälle eli elävään elämään, oli todella miltei kokonaan hakusessa. Sillä ei teorialla ole kuin vain se tarkoitus, että se antaa kullekin kustakin opittavasta asiasta vain ns. pohjan ja se todellinen oppiminen, sen oman oivalluksen kautta tapahtuu ja siten, että joku rinnalla on alkuun ohjaamassa. Eli näyttämässä, mitenkä itse sitä työkaluaan eli tässä tapauksessa teoriatietoa on omaan työhönsä ohjeistanut ja samalla voi kertoa, miksi jotain minkäkin toteutuksen takia voi tapahtua. Mielestäni se tärkein tehtävä opettajana olemiselle missä asiassa tahansa on juuri se rinnalla kulkeminen ja ohjaaminen oman oivalluksen syntymiseen mieluummin kuin valmiiden kaavojen orjuuttavaa toteuttamista.  knuppel2

Ja se, miksi tarvitsemme oppilaalle opetuksellisia kokonaisuuksia jostain uudesta aiheesta, johtunee juuri siitä, että tarvitsemme jonkun, joka "kaivaa" esille ne geeneissämme jo olevat tiedot ja "antaa" ne käyttöömme kohtuullisen nopeassa tahdissa. Sillä muuten niiden kaivamiseen voisi mennä kokonaisia ihmisikiä eikä ehtisi alkuunkaan mukaan tähän uuden malliseen koulutukseen. Eli siihen suoraan itseoivalluksen avulla oppimiseen, joka jatkuu tuon jälkeen.  Cheesy
« Viimeksi muokattu: 04.05.2011 20:34:50 kirjoittanut ~Karuna~ » tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #115 : 05.05.2011 11:32:31 »

Yep, opettaja opettaa mitä opettaa ja oppilas on se, jolla
on ratkaisun avaimet omassa elämässään. Kukaan opettaja
ei voi ratkaista oppilaan omia asioita, vaan se hänen on
tehtävä itse. Rehellisesti itselleen.

Jos saat reaktioita energioistani niin mieti mieluummin mitä
se kertoo. Reaktio ei kerro useinkaan pahasta vastapuoles-
ta, vaan siinä voi olla sen oireen purkautumista, joka vie
eteenpäin jos sen oikein oivaltaa. Siinä voisi olla avain itsel-
lesikin löytää teitä rakentaviin ratkaisuihin omassa elämässä.
Vähän niinkuin Pekka Ervastin Jeesuksen vuorisaarnatulkin-
nan "Älä ole pahaa vastaan" tyyliin.  Wink

Toivottelen sinulle menestystä ja oivalluksia.  smitten

Eklektikko: Hän ilmaisi aikaisemmin (tai niin käsitin kirjoitetun
perusteella), että ei ole ollut kurssillani, joten oletusarvo on
silloin, että kommentaari on kummunnut jostain muusta läh-
teestä.  Smiley Nythän hän ilmaisee vihjailevasti olleensa kurssil-
lani, joten asia muuttuu aika paljon nyt niiksi "oppiristiriidoik-
si", josta aikaisemmin tässä ketjussa on ollut mainintoja. Itse
tunnistan hänen energiansa, mutta en ole yleensä kiinnostu-
nut selvittämään henkilöitä niiden taustalta. Minua kiinnostaa
enemmän yleiset energiat, joiden kanssa näissäkin asioissa
enemmän teemme yhdessäkin töitä. Henkilökohtaiset energiat
jäävät jokaisen oman kasvun varaan, eikä niihin muut voi puut-
tua. Smiley
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #116 : 05.05.2011 12:15:47 »

Alcedo kirjoitti:
Lainaus
Itse tunnistan hänen energiansa, mutta en ole yleensä kiinnostu-
nut selvittämään henkilöitä niiden taustalta

Mistä tiedät aistitko hänen energioitaan, vai itsessäsi tukahduttamiasi asioita,  joita peilaat häneen?
(Minulla on esimerkiksi suojat aina päällä sellaisilla asetuksilla, että minusta ei voi aistia mitään energioita tai 'katsoa' tai 'nähdä' mitään ilman että minulta ensin pyydetään siihen lupa. Jos minusta yrittää aistia jotakin ilman lupaa, näkee vain omasta itsestään lähtöisin olevia asioita, eikä yhtään mitään muuta.)

Mistä tiedät, ettei Yepillä ole myös suojaus päällä? Vapaa tahto menee kaiken yli, myös näissä asioissa. Itsehän juuri viestissäsi sanot hänelle näin:

Lainaus
Jos saat reaktioita energioistani niin mieti mieluummin mitä
se kertoo. Reaktio ei kerro useinkaan pahasta vastapuoles-
ta, vaan siinä voi olla sen oireen purkautumista, joka vie
eteenpäin jos sen oikein oivaltaa. Siinä voisi olla avain itsel-
lesikin löytää teitä rakentaviin ratkaisuihin omassa elämässä.

Sinun 'energian tunnistamisesi' voi aivan hyvin olla juuri tuota samaa.  Wink


Yep kirjoitti:
Lainaus
Jatkan pohdintaani, joka ei ole Alcedon kiusaamista tai hänen yrityksensä haukkumista.
Tämä keskustelu sai minut kuitenkin miettimään reikiopettajan valintaa, sekä opettajaan liittyviä odotuksia.
Johon vastasit:
Lainaus
Hyvä, että pohdit asioita.

Tämä dialogi toi sellaisen vaikutelman, että koet olevasi ylempänä tai opettaja-asemassa Yepiin nähden. Tasa-arvoinen keskustelu on silloin hyvin hankalaa. Ja ego isäntänä eikä renkinä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #117 : 05.05.2011 14:10:21 »

Eklektikko, jos koen energioita niin käsittelen ne
parhaan mahdollisen taitoni mukaan - tulivat ne
itsestä tai "ulkopuolelta". Loppujen lopuksi henki-
lökohtaiset energiamme ovat meidän oma juttum-
me, joista selviämme taitojemme avulla tai olem-
me selviämättä. Enemmän olen kiinnostunut kol-
lektiivisista energioista - ilmensi niitä sitten kuka
hyvänsä. Tässä viestiketjussa mielestäni on juu-
ri kysymys yhteisistä hommeleistamme ja niinpä
niistä yhteisistä energioistamme. Toimillamme yl-
läpidämme tietynlaista juttua ja muunnamme tie-
tynlaista. Tämäkin luultavasti selviää ennemmin
tai myöhemmin - siis mistä tässäkin on kysymys.
Kärsivällisyyttä siis vaan.  Cheesy Ainakin omana joh-
toajatuksenani on yrittää tehdä maailmasta mah-
dollisimman hyvä paikka - omilla pienillä toimillani
siis. Teen minkä pystyn ja en mitä en pysty.  Cheesy

Suojauksesi perustuu teoriaan. Yhtä hyvin teoria
voi myös olla pitämättä kutiaan.  Wink

En koe olevani ylempänä enkä alempana kenes-
täkään. Höhlä väite. Opetuksessa tuon näkökul-
mani - otti sen kuka vastaan tai oli ottamatta.
Tarkemmin kun tuota lainausta tutkin niin oli aika
mitäänsanomaton kommentti minulta. Lyhyt totea-
mus vaan ehkä?  Grin
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #118 : 05.05.2011 14:34:17 »

Lainaus
Suojauksesi perustuu teoriaan. Yhtä hyvin teoria
voi myös olla pitämättä kutiaan.  Wink

Suojaukseni perustuu siihen tosiasiaan, että vapaata tahtoamme täällä fyysisellä tasolla kunnioitetaan ylitse kaikkien muiden asioiden. Eli ellei suojaukseni toimisi tarkoittaisi se sitä, että ihmiset voisivat halutessaan energeettisesti puuttua toisten vapaaseen tahtoon. Tämä on ristiriidassa noin ziljoonan kanavoinnin kanssa useiden vuosikymmenten ajalta (esim. Kryon on tätä toistanut yli 20 vuotta), joissa kaikissa on kerrottu vapaan tahtomme loukkaamattomuudesta. Kanssaluomisen periaate, josta olen jossain ketjussa kertonut, mahdollistaa myös tällaiset suojaukset.

On käynyt niinkin, että minulle on kerrottu asioita, joita on ilman minun lupaani 'nähty' ja olen saanut hyvät naurut, koska on ollut ihan ilmeistä että henkilö projisoi omiaan. Eli tämä 'teoriani' on kyllä ihan käytännössä osoittautunut toimivaksi, kiitos vaan.

Lainaus
Toimillamme yl-läpidämme tietynlaista juttua ja muunnamme tie-
tynlaista. Tämäkin luultavasti selviää ennemmin
tai myöhemmin - siis mistä tässäkin on kysymys.
Kärsivällisyyttä siis vaan.

?? Mitä tämä tarkoitti? Kärsivällisyyttä kenelle ja mihin?  Shocked
Jos mahdollista pyytäisin vastaamaan ihan yksinkertaisella selkokielellä. Epäselvä kielenkäyttö ei anna yhtään henkisempää vaikutelmaa, kuin selkeä kielenkäyttö. Se vain haittaa kommunikointia.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #119 : 05.05.2011 16:26:26 »

Enemmän olen kiinnostunut kol-
lektiivisista energioista - ilmensi niitä sitten kuka
hyvänsä. Tässä viestiketjussa mielestäni on juu-
ri kysymys yhteisistä hommeleistamme ja niinpä
niistä yhteisistä energioistamme. Toimillamme yl-
läpidämme tietynlaista juttua ja muunnamme tie-
tynlaista. Tämäkin luultavasti selviää ennemmin
tai myöhemmin - siis mistä tässäkin on kysymys.
Kärsivällisyyttä siis vaan.  Cheesy

Minä myös pyydän selvennystä tähän. Smiley
Kerro lisää näistä kollektiivisista energioista tässä viestiketjussa?
Niistä siis puhuit kun sanoit että tunnustelkaa energioita..?
Millaisia kollektiivisia energioita mielestäsi tässä nyt selvitellään.. ?

Ja itse tahdon keskusteluun sanoa, että kyllä täällä monetkin saa varmaan energioita näistä viesteistä.. myös varmaan moni sellainen, joka ei liity keskusteluun mitenkään eikä se liikuta tippaakaan tunnetasollakaan, jolloin väittäisin että ehkä ihan jokainen ei silti projisoi täällä taustalla omia energioitaan, vaikka tuntisi jotain.  Wink

Toki sitäkin tapahtuu.. mutta ei varmasti jokaisen kohdalla. Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: