Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Juice Leskinen  (Luettu 23212 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #15 : 25.11.2006 18:58:19 »

Tuo tr-Jupiter alkoi välittömästi Jousimieheen siirtymisensä jälkeen neliöidä Juicen Aurinkoa (=elämänenergia). Myös progressoitu Jupiter on edennyt Juicen syntymä-Auringon päälle ja tekee sekstiiliä Juicen askendenttiin (=keho). Ehkä kuolema tuli Jupiterin muodossa.


Tulipa taas noista Jupiterin aspekteista mieleen eräs teksti (en muista tarkempaa faktaa), jossa kirjoittaja ihmetteli Jupiterin transiittien runsasta esiintymistä  kuolinkartoilla. Kirjoittaja olikin tehnyt  varsin fiksun päätelmän siitä, että meillä ihmisillä on itse asiassa kuolemasta liian ankea kuva kun se itse asiassa onkin - lähtijälle ainakin - varsin jupitermainen juttu. Ja varmaan oikeassa olikin!

Muoks: kävin vielä uteliaisuuttani vilkaisemassa Pentin käyttämää Solar Arcia Juicen osalta (missä muuten on Pentti?). Solar Arc kun on alkanut kiinnostaa omien "osumieni" myötä. Solar Arcilla Juicen MC osuu muuten aivan tarkalleen tuohon Harschin mainitsemaan proge-Jupiter - natal-Aurinko-yhtymään. Ja muuten Solar Arc Pluto näkyy olevan tarkasti radixin 6. huoneen Mars-Neptunus-keskipisteessä...
« Viimeksi muokattu: 25.11.2006 19:14:07 kirjoittanut May » tallennettu

K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #16 : 25.11.2006 19:12:29 »

Juu, todellakin!  jupiter hallitsi Juicen 8.huonetta tuolla syntymäajalla ja huomasin saman eli progressiivinen  jupiter on tarkalleen Juicen Auringon päällä ja tr. jupiter neliössä siihen.

Hyvä huomio tuo edellinen, May. Ehkäpä Juicelle kuolema oli jupitermainen juttu...

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 25.11.2006 20:21:23 »

Ote Juicen muistokirjoituksesta Matti Pellonpäälle Soundi-lehdessä elokuussa 1995:
"Peltsi ei ole lakannut olemasta, hän on vain kuollut"

Ja Matti Pellonpään toive omista hautajaisistaan:
"Itkeä saa, mutta surra ei. Iloita pitää, ja jälkeenjääneiden on pidettävä menneen muistoksi hyvät bileet."

Eli ehkäpä niin Juice kuin Matti Pellonpääkin oli herkkinä taitelijasieuluina ymmärtänyt jotain hyvin oleellista kuoleman jupitermaisesta luonteesta; sellaista jota ns. keskivertokansalainen ei oravanpyörässään juostessaan ehdi välttämättä oivaltaa. 


tallennettu

Nomadi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 241



Profiili
« Vastaus #18 : 25.11.2006 23:32:51 »

Mua tuijottakaa
mua kaikkien nuolemaa
minä menen en pelkää toveri kuolemaa
Hänen kanssaan minä lähden
sielunkellotkin jo löi
Minä menen takaisin en ikävöi


-biisistä Klovni heittää veivin


Juicellahan on mys kappale nimeltään skorpioninainen, sattuisko joku tietämään sen sanat?
tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #19 : 26.11.2006 00:40:35 »

Juice on syntynyt 19.2.1950 Juankoskella. Kellonajasta ei tietoa.
Juuri kalojen ja vesimiehen rajalla.  Smiley

Jossakin toisessa ketjussa pohdittiin kellonaikaa tuolle kalojen ja vesimiehen vaihtumiselle. Olisiko ollut vaihtumisen aika aamuyöllä.
En kyllä muista tarkkaan  Smiley

Veikkaan, että Juuce taitaa olla kalat.  Wink

On se niin surullista,että mies kuoli.
Siis onko juice syntynyt 18.2 vai 19.2?Muistan jostain lukeneeni,että syntymäpäivä olisi 19.2...
Tässä muuten herran nettisivut http://www.juiceleskinen.fi/
« Viimeksi muokattu: 26.11.2006 00:52:54 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #20 : 26.11.2006 11:54:14 »

Athene, eiköhän tuo 19.2. ole se oikea päivä.

Tänä aamuna pieni poikani taas yllätti. Hän heräsi aikaisin ja muisti keskustelumme eilen, kun kerroin Juicen kuolleen. Hän sanoi aamulla että eihän Juice ole kuollut, hänen sielunsa on vaan siirtynyt johonkin uuteen vauvaan ja hänen tähtensä tuikkii taas kirkkaana taivaalla!  smitten
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #21 : 26.11.2006 13:43:37 »

 Cry  angel

Tulipa kuitenkin kyynel silmään.On tehnyt niin mahtavia sanoituksia.
Ei liity nyt mitenkään taas astrologiaan,mutta muutamia päiviä on soinut päässä Juicen enää harvemmin kuultu levy,joskus -70 luvun alusta.
En muista sen nimeä,mutta kirjoitan sanoista pienen pätkän.Olisin kiitollinen,jos joku muistaisi nimen,että saisin sen hankittua!

Jotenkin näin:"Siellä soppa kiehuu on lokkeja miljoonamäärin,siellä kaikki aina kaiken tajuaa väärin.Voi miksi ei minua haitkaan huolineet."
Jotenkin tulee muistista nimi Poseidon,mutten ole varma.
tallennettu

Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #22 : 26.11.2006 18:03:56 »

Athene, eiköhän tuo 19.2. ole se oikea päivä.

No niin sitä minäkin.Mulla soi heti tiedon kuultuani päässä "Viidestoista yö" ja soi edelleen.Muutenkin tämä päivä on ollut surun täytteinen..Isoisä kuoli kahdenaikaan aamulla. Cry
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Oikku67
Vieras
« Vastaus #23 : 26.11.2006 18:38:52 »

Mulla soi heti tiedon kuultuani päässä "Viidestoista yö" ja soi edelleen.Muutenkin tämä päivä on ollut surun täytteinen..Isoisä kuoli kahdenaikaan aamulla. Cry

Jaksuja ja voimia suuruusi Athene  smitten
(http://www.hysterhangout.com/forum/images/smilies/782.gif)
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #24 : 26.11.2006 20:15:18 »

"Sanojen kuningas


Sulkeutui sanojen kuninkaan silmät
uupui matkamiehen askel
metsäpolulta alkanut
valkoisen taivaan portin tavoitti.

Kantaa sinua nyt enkelit
nostaa luokse pilvien
luokse enkelikuorohon.

Sanoistasi Suomalaisista
sävelistä kultaisista
he vuorollaan saavat nyt nauttia.

Sanoissasi niin paljon meille muistoja
elämisen arkea ammennit
tunteita suuresta sydämestäsi vuodatit.

Tartuit hetkeesi
tartuit elämääsi
tavattanemme jälleen
sanojen kuningas Juice.


Tämän runoilija Kultavirran runon myötä Rakkausrunot.fi - sivusto haluaa kunnioittaa Juicen, sanojen kuninkaan, muistoa."

Laitoinpa tämän tännekin kun oli Kultavirta niin hienosti kirjoittanut.  smitten
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #25 : 26.11.2006 20:41:06 »

Miksi mie saan erilaisen kartan? Siis nousuun ravun ja merkuriuksenkin kaloihin.. hyvin samanlaisen kartan kuin äidilleni, joka on syntynyt 20.3. ja oli vielä kalat hänkin.

Itse mielsin (tai sit joku on pienenä ollessani sanonut niin ja mielikuva pinttynyt siitä) Juicen aina kalaksi.

Korjatkaa, jos luin puolihuolimattomasti syntymäajan (vaikka tarkistinkin moneen kertaan) 19.3.1950, Juankoski, n. klo 8.30.



tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Oikku67
Vieras
« Vastaus #26 : 26.11.2006 20:43:29 »

Korjatkaa, jos luin puolihuolimattomasti syntymäajan (vaikka tarkistinkin moneen kertaan) 19.3.1950, Juankoski, n. klo 8.30.
19.2.
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #27 : 26.11.2006 21:01:44 »

19.2.

Smiley
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #28 : 28.11.2006 15:58:35 »

Pakko laittaa tähän topiciin, kun tuli tuosta Vesimies vai Kalat -keskustelusta mieleen pätkä Juicen omista lyriikoista:

"olen kala, olen kala
mutta en ole pakastesei"
Smiley

Juice oli kyllä yksi loistavimmista sananiekoista Suomen maassa. Minusta hänen teksteissään jotenkin yhdistyvät sekä Veskarin nokkeluus että Kalojen tajunnanvirta ja "hulluus" hienoimmalla mahdollisella tavalla. Ikävää, että hän on poissa, mutta jäihän meille perintönä hänen mittava tuotantonsa. Varsinkin ne varhaisimmat levytykset ovat varsin viihdyttävää kuunneltavaa ja runokirjoista löytyy itseltäni ainakin hieno Äeti.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #29 : 28.11.2006 19:53:09 »

Lainaus käyttäjältä: May
Eli ehkäpä niin Juice kuin Matti Pellonpääkin oli herkkinä taitelijasieuluina ymmärtänyt jotain hyvin oleellista kuoleman jupitermaisesta luonteesta; sellaista jota ns. keskivertokansalainen ei oravanpyörässään juostessaan ehdi välttämättä oivaltaa.

Tähän sopii loistavasti lause, jonka Vesimiesystäväni oli bongannut televisiosta juuri ennen Juicen kuolemaa. Kyseessä oli ollut ohjelma, jossa lääkärit keskustelivat kuolemasta (myös omastaan). Ohjelma oli loppunut yhteen ajatukseen: "Oma kuolema saisi olla yhtä hyvä kuin syntymä."

Minusta tuossa on Jupiteria jos missä. Juicehan (ainakin tuoreimpien otsikoiden mukaan) halusi itse valita lähdön ts. teki tietoisen päätöksen kieltäytyä hoidoista. Toivottavasti oli hyvä lähtö Smiley
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: