Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Juice Leskinen  (Luettu 23220 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« : 23.11.2006 21:53:44 »

Osaako kukaan heittää tietoja tai karttaa? Edes sitä että onko hän Vesimies vai Kala, kun yksi aina väittää yhtä ja toinen toista...?

 Tongue
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #1 : 23.11.2006 22:19:14 »

Juice on syntynyt 19.2.1950 Juankoskella. Kellonajasta ei tietoa.
Juuri kalojen ja vesimiehen rajalla.  Smiley

Jossakin toisessa ketjussa pohdittiin kellonaikaa tuolle kalojen ja vesimiehen vaihtumiselle. Olisiko ollut vaihtumisen aika aamuyöllä.
En kyllä muista tarkkaan  Smiley

Veikkaan, että Juuce taitaa olla kalat.  Wink
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 23.11.2006 22:58:31 »

Olen jossain vanhalla tai sitä vanhemmalla (tai sitäkin vanhemmalla  Smiley)foorumilla kirjoittanut tällaisen viestin Juicesta (+ Mikko Alatalosta). On sattunut jäämään talteen omiin tiedostoihin.

Wanhaa pohdiskeluani:
Televisiossa esitettiin äskeittäin ohjelma, jossa Juice Leskinen ja Mikko Alatalo muistelivat menneitä ja esittivät yhteistyönä tehtyjä uusia kappaleitaan.Ohjelman innostamana vilkaisin Juicen ja Mikon karttoja. Vanhasta muistista tiesin heidän olevan Aurinkomerkeiltään Vesimies ja Härkä ja näitä kahta merkkiähän ei ihan ensimmäiseksi kuvittelisi yhteistyökumppaneiksi. Kiinnostusta herrojen persoonia kohtaan lisäsi vielä se, että tavallaan näen heidän kumppanuudessaan oman kaksijakoisuuteni; olenhan itse Aurinko-Härkä, Kuu-Vesimies. .

En löytänyt ensi etsimisellä kummankaan herran syntymäkellonaikaa, joten kartat on tehty vain syntymäpäivän ja paikan perusteella. Juankoskella syntynyt Pauli Matti Juhani Leskinen, tuttavallisemmin Juice, kertoo syntymästään omaan tyyliinsä seuraavasti: "Minulle on kerrottu - ja olen oppinutkin sen - että synnyin helmikuun 19.päivänä, sunnuntaina, vuonna 1950. En muista sitä, mutta rekistereissä se on merkitty minun syntymäajakseni; se on virallinen päätös. Tuon päivän jälkeen olen syntynyt ja kuollut useaan otteeseen, mutta vain epävirallisesti, kilpailun ulkopuolella. Toistaiseksi syntymisiä on yksi enemmän; olen hengissä. Ehkäpä elänkin."

Juicen syntymäpäivä on sinänsä Juicemaisen mystinen, että 19.2.1950 syntynyt voi olla Aurinkomerkiltään joko Vesimies tai Kalat. Jos Juice on syntynyt ennen aamukuutta, Aurinkomerkiksi tulee Vesimies. Aamupäivästä eteenpäin syntyneenä hänen aurinkonsa olisi jo Kalamerkkinen. Jos joutuisin arvaamaan, mieltäisin Juicen enemmänkin yöllä syntyneeksi ja näin ollen Vesimieheksi. Julkisesta roolistaan huolimatta Juice on aina pitänyt melkoisen matalaa profiilia, joka sopisi yökartan omaavalle. Myös Juicen niin ulkoinen kuin sisäinen maailmakin on minusta ollut aina enemmänkin vesimiesmäisen boheemi kuin kalamaisen herkkä. Toisaalta Juicen kartalla on kyllä tarkka Venus-Merkurius yhtymä ja Jupiter Vesimiehessä, joka tietenkin lisää vaikutelmaa Vesimiehestä, vaikka Aurinkomerkki olisi Kalakin.

Sanallisesta akrobatiasta, kekseliäisyydestä, voisi kai sanoa kirjallisesta neroudestakin kertova Venus-Merkurius Vesimiehessä on kolmiossa Mars-Neptunus-yhtymään Vaa´assa sekä myös Kuuhun Kaloissa. Juicen sanoitukset ovatkin yleensä kuitenkin melkoisen hyvällä maulla laadittuja, mielikuvitusrikkaita. Vaikka aiheet vaihtelevat, kielenkäyttö pysyy siistinä ja rankemmat asiat esitetään usein vertauskuvin. Kuunnelkaapa vaikkapa biisejä Viidestoista yö ja Kaksoiselämää, joiden taustatarina on rankka ihmissuhdedraama Juicen omasta elämästä, mutta jota ei voisi asiaa tietämättä biisien sanoista havaita. Poikkeuksiakin tosin on, ja siitä merkkinä kartalla sekä Mars-Neptunus-yhtymän että Kuun neliö Uranukseen - halu yllättää, ärsyttää, herättää. Esimerkkinä voisi mainita mm. kappaleet Panomies, Per Vers runoilija, Isoisän hinttipussi, Kun Allah saapuu kaupunkiin jne...Etenkin uransa alkuaikoina Juice on selvästikin toteuttanut Uranus-energioitaan ja vasta vuosien kuluessa diplomaattisempi Mars-Vaaka on ottanut sijansa.

Mikko Tapio Alatalo putkahti maailmaan Oulussa vapunpäivänä 1951. Mikon kartalla on Aurinko yhtymä Mars tukevasti Härässä. Eipä siis ihme, että Mikon biiseistä näkyy selvä maanläheisyys. Maalaispoika oon, Kotisaunan lauteilla, Viimeinen lehmipoika, Yhdentoista virran maa,  Vesilasi, vessanavain, heiniä paali, jne...Mikko on myös rakentanut uraansa härkämäisen rakentavasti ja tuottavasti. Mikon kotisivuilta laskiessa huomaa Mikon julkaisseen käsittämättömän määrän - noin 40  - evyllistä musiikkia lastenlauluista joululevyihin. Muusikon työn lisäksi Mikko on hankkinut leipäänsä niin toimittajana, hiihdonopettajana, toimitusjohtajana jne. kuin myös mm. maatalouden apumiehenä, torimyyjänä jne..

Mikko onkin selvästi härkämäiseen tyyliin kerännyt enemmänkin taloudellista turvallisuutta Juicen keskittyessä sisäisen maailmansa rikastamiseen. Mikon kartan Aurinko-Marsin neliö Plutoon osoittaa, että politiikan saralla tarvittavaa paksunahkaisuutta ja vahvuuttakin Mikosta löytyy. Ehkä juuri tämä aspekti selittää myös Mikon monissa kappaleissa olevan yhteiskuntakritiikin. Löytyypä muuten Mikolta kappalekin, jonka nimi on osuvasti: Plutonium on ikuista. Naisihanteestako mahtaa sen sijaan kertoa kappale: Neptunussilmät. Ja löytyyhän kartalta tosiaankin Venuksen kolmio Neptunukseen. Kappaleet Ota minut syliin, Viivy vielä hetki ja Hän hymyilee kuin lapsi kertonevat myös Mikon romanttisesta, idealistisen rakkauden kaipuusta aitoon Venus-Neptunus-tyyliin. Myös Aurinko-Marsin kolmio haaveelliseen, mielikuvitusrikkaaseen Kala-Kuuhun auttanee sanoitusten teossa.

Merkurius on ehtinyt juuri ja juuri Oinaan puolelle - ja onhan Mikko melko nopeapuheisen, ehkäpä helposti kiihtyvänkin oloinen ja ennenkaikkea monessa mukana. Mikon kotisivuilla sanotaankin seuraavasti: "Kaikelle kansalle Mikko näyttäytyy tiuhaan keikkailevana taiteilijana, joka buukkaa illan konsertin oheen pari tavarataloesiintymistä ja harjannostajaiset.Ystävät ja työtoverit todistavat, että päivään sopii vielä palavereita, puhelinneuvotteluja ja parhaimmillaan pätkä öistä studiosessiota. Laskettelupiireissä Mikko tunnetaan opettajana, alppikulkurina ja after ski -trubaduurina, joka Kilimandjaron lumien ohella tuntee muutkin maailman merkittävimmät mäet.".

Dokumentissa näytetyissä vanhoissa pätkissä Mikon ja Juicen erilaisuus näkyy selvästi. Mikko - maanläheinen Härkä - syyttelee kiivaaseen tahtiin Vesimies(?)-Juicea siitä, miksi tämän pitää aina olla niin utopistinen! Samaan aikaan kun Mikko laulelee "Mä maalaispoika oon", Juice laulaa "Pilvee, pilvee, pilvee".  Toisaalta molempien herrojen kartoilla oleva Kala-kuu takaa perusidentiteetin erilaisuudesta huolimatta pätkän yhteistä sielunmaisemaa.

Senaattori ja boheemi-cd:llä onkin jo näkyvissä molempien herrojen ikääntyminen ja rauhoittuminenkin. Maalaistausta alkaa muistuttamaan itsestään 30 vuoden tamperelaisuuden jälkeen. "Siellä mistä minä olen kotoisin", Mies menneisyydestä, Mä lähden maalle, Mä en jaksa enää tanssia biisit ovatkin osa cd.tä. Kansikuvassa herrat istuvat vierekkäin keppi kädessä molemmat ulkoisestkin jo vähän matkan varrella rähjääntyneinä, mutta henkisesti päivä päivältä rikkaampina, tuttu pilke yhä silmäkulmassa.


Tähän wanhaan pohdiskeluuni joku sitten vastasi ja tiesi Juicen oikean syntymäajan. Muistaakseni asia kääntyi niin, että Juicen Aurinkomerkiksi tulikin Kala ihan niinkuin Astrofriikki muisteli. Tarkkaa kellonaikaa en kyllä valitettavasti laittanut muistiin. Ehkä joku muu tietää sen? Tässä siis varsinainen oppikirja"esimerkki" siitä, miten vaikeaa oikean Aurinkomerkin arvaaminen onkaan, etenkin kun henkilö on syntynyt aivan kahden merkin rajalla.  crazy2
« Viimeksi muokattu: 23.11.2006 23:02:50 kirjoittanut May » tallennettu

Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #3 : 24.11.2006 14:42:42 »

Kiitän!

Lapset muistaakseni luonnonmenetelmällä tapaavat syntyä todennäköisemmin öisin (näin se luonto suojelee pedoilta...) Mutta onhan vuorokaudessa yötä niin alku- kuin loppupäässäkin, ja talvella varsinkin pimeän aikaa riittää. Olisi kiva tietää "kumpana" yönä Juice tänne saapui... Itse olisin pitänyt häntä todennäköisemmin Vesimiehenä, kun  vesimies kai kumminkin tapaa olla värikkäämpi persoonallisuus kuin  kalat , mutta toisaalta ei kai Juice ole koskaan ollut mikään kauhean leuhka(?) ja Kalat usein tapaavat olla kovin vaatimattomia (kuten esim. Antti Litja).
« Viimeksi muokattu: 24.11.2006 14:47:45 kirjoittanut Triton » tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 24.11.2006 15:16:11 »


Juicen syntymäpäivä on sinänsä Juicemaisen mystinen, että 19.2.1950 syntynyt voi olla Aurinkomerkiltään joko Vesimies tai Kalat. Jos Juice on syntynyt ennen aamukuutta, Aurinkomerkiksi tulee Vesimies. Aamupäivästä eteenpäin syntyneenä hänen aurinkonsa olisi jo Kalamerkkinen. Jos joutuisin arvaamaan, mieltäisin Juicen enemmänkin yöllä syntyneeksi ja näin ollen Vesimieheksi.

Triton, en muista, onko Juice syntynyt yöllä vai päivällä, mutta ainakin siis 19.2.1950 klo 6:00 (aamulla) jälkeen sen foorumilla aiemmin olleen tiedon mukaan, että olisi aurinkomerkiltään Kala eikä Vesimies. Haitari Aurinko-Kalalla on siis klo 6-24. Eli jos olisi yöllä syntynyt, niin sitten "jälkimmäisenä" yönä, hyvin alkuyöstä.

Vesimieheksi minäkin hänet olen aiemmin mieltänyt, vaan Kalahan sitten kuitenkin on, jos se kellonaika, jonka täällä joku joskus esitti, pitää paikkansa.
tallennettu

Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #5 : 24.11.2006 19:21:02 »

>Jupiter Vesimiehessä, joka tietenkin lisää vaikutelmaa Vesimiehestä, vaikka Aurinkomerkki olisi Kalakin.

Ehkä se sitten on näin...
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #6 : 24.11.2006 19:32:32 »

Minulla on tällainen kellonaika Juicelle kuin klo 8.28, Juankoski. En kyllä muista, mistä tämä aika on peräisin, joten pieni varaus.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #7 : 24.11.2006 20:07:04 »

Minä katselin (Juice-fanina) arkistoani ja sieltä löytyi (Raimo A Nikulan kirjasta) aika 18.2.1950 klo 8:30 Juankoski. Tosin todennäköisesti tuossa on päivän virhe, sillä kuten tekin tiesitte niin oikea päivä on 19.2.1950 mutta kellonaika voisi olla tuo 8.30 (tai Harschin mainitsema 8.28).

Sen mukaan Juicen aurinkomerkki olisi niukasti Kalojen puolella, Kuu myös Kalat ja nousu menisi Härkään (0,34 astetta Härkää).

Voisi olla hyvinkin sopivaa tuolle mielenkiintoiselle taiteilijalle, Vesimies-kolmikkohan ( merkuriusvenus, jupiter) sieltä löytyy joka tapauksessa.

Nousuhärkä voisi siis yhdistää hänet Mikko Alataloon... Planeetat painottuisivat tuolla kellonajalla 12. ja 6.huoneisiin, joista 12.huoneen painotuksen ymmärtää hyvinkin, mutta 6.huonetta en pitäisi niin Juicelle osuvana. Tosin persoonalliset planeetat sijoittuvat 12.huoneeseen, Venus niukasti 11.huoneeseen. MC Kauris.

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 25.11.2006 14:17:26 »

Kiitos Harschi ja Kaurisenergiaa! Varmastikin tuo on oikea aika, kun se oikein tuplana tuli.

Kaurisenergiaa, kyllähän 6. huoneen painottuminen voi selittää ne kaikki vakavat terveysongelmat, joista Juice on kärsinyt lähes koko aikuisikänsä. Täällä Astrolla tehdyssä kartassa 6. huoneeseen kun näyttää tulevan aika raskas lasti; Pluto, Saturnus, Mars ja Neptunus.
tallennettu

Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 25.11.2006 15:04:37 »

Nyt ne Juicen terveysongelmat näköjään kärjistyivät pahasti ja hän pääsi haudan lepoon. Rauha hänen sielulleen.

Voisiko joku katsoa eilisen päivän transiitit Juicen kartalta? Olikohan siellä pahoja transiitteja menossa...
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #10 : 25.11.2006 16:29:02 »

Huh, enhän minä kohta uskalla ajatella ketään ihmistä, kun tämä onkin sitten pian laakista vainaa...

 Undecided

Mutta rauhapa tosiaan. Pakkohan täältä tietenkin on itsekunkin ennemmin tai myöhemmin lähteä.

>>> angel
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #11 : 25.11.2006 17:32:00 »

juu miutakkii kiinnostaisi tietää transiitit eiliselle...
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 25.11.2006 18:28:47 »

No voi hyvänen aika, onpa meillä ollut - tietämättämme - ajankohtainen aihe. Surullista!

Äkkiä katsoen ainakin tr.Uranus on ollut aivan asteentarkassa oppositiossa Juicen syntymäkartan 6. huoneen (työ, terveys) Marsiin. Myös tr. Pluto on juuri alkamassa neliötä Juicen 12. huoneen Kuuhun, tosin transiitti ei ole ihan tarkka vielä, orbia 1 aste, mutta sen verran lähellähän se on, että vaikuttanut se on jo varmasti. Juicen syntymäkuu on ollut sillä tavalla rankka, että sen ainoat aspektit ovat neliö Uranukseen ja oppositio Saturnukseen. Tr. Pluto on nyt varmasti aktivoinut koko ristin. Tr. Kuu on eilen ollut vähemmän tai enemmän tarkasti (kuoleman kellonajasta riippuen) Juicen MC:llä oppositiossa syntämkartan Uranukseen IC:llä. Kuluvan vuoden ap-kartan Ascendentti nostaa myös esiin syntymäkartan 6. huoneen; natal-Neptunus ap-Asc:lla.

Kuolemaahan ei - ainakaan minun taidoillani - onneksi pysty ennustamaan eikä Juicenkaan kartta ole mitenkään erityisen pahaenteisen oloinen. Terveysasiathan näkyvät kartallakin olevan esillä 6-12-huoneiden painotuksesta johtuen, mutta kukapa olisi voinut arvata, että niin kohtalokkaasti.

Voimia Juicen omaisille!

tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 25.11.2006 18:40:13 »

Huh, enhän minä kohta uskalla ajatella ketään ihmistä, kun tämä onkin sitten pian laakista vainaa...


Hmm.. Minulla olisi pari tyyppiä, joita voisit ajatella.. :Smiley
tallennettu
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #14 : 25.11.2006 18:41:26 »

Minä katselin (Juice-fanina) arkistoani ja sieltä löytyi (Raimo A Nikulan kirjasta) aika 18.2.1950 klo 8:30 Juankoski.

Ahaa, minunkin tiedostoissani oli alunperin tuo virheellinen 18.2. päivä ja ihmettelin, mistä se on sinne tullut - olen ilmeisesti ottanut sen samasta lähteestä eli Nikulalta. Oikea päivä on siis 19.2. ja aika on tosiaan 8.30. Aika on kinkkinen, koska avoimeksi jää, oliko nousu Oinas vai Härkä; puoli minuuttia taaksepäin ja askendentti on Oinaassa.

Härkä-nousun puolesta puhuisi se, että transiitti-Jupiter siirtyi eilen Jousimieheen ja Härkä-nousu -kartalla se hallitsee Juicen 8. merkkihuonetta. Tuo tr-Jupiter alkoi välittömästi Jousimieheen siirtymisensä jälkeen neliöidä Juicen Aurinkoa (=elämänenergia). Myös progressoitu Jupiter on edennyt Juicen syntymä-Auringon päälle ja tekee sekstiiliä Juicen askendenttiin (=keho). Ehkä kuolema tuli Jupiterin muodossa.

Rauha Juicen muistolle.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: