Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ampumatapaus  (Luettu 30542 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #30 : 09.11.2007 17:59:24 »

Minä mietin myös noita auvisen kanssa samanmielisiä nuoria, että millaisia kiistoja nyt käydään ylä-asteiden ja lukioiden käytävillä...
muistan itse että se oli todella rankkaa aikaa, ja itsekin olin vihainen.. ja gootti..silti olin väkivallan (henkisen ja fyysisen) vastustaja jo silloin, koska koin, että se onkin sitä heikointa heikkoa. sen näyttivät esimerkit, kaverien alkoholistit,typerät, väkivaltaiset isät, pikkuveljet jotka ihannoivat väkivaltaisia elokuvia ja potkivat sitten koiria(tajuattehan tämän nyt senaikaisena kokemisena) ... haluaisin tietää ampuiko auvinen itsensä tahallaan, luultavasti kyllä. Tällaisille nuorille jotka näkevät auvisen teon jotenkin hienona, voi vain sanoa,että poika oli todella peloissaan ja raukkamainen. se on kyllä totta että hän teollaan sai ihmiset pysähtymään ja asiat muuttuvat.. se on ihmeellistä. olisi kuitenkin kamalaa jos tällainen saisi aikaan vyöryvän lumipallon.katkeroituisimme, turvatoimet lisääntyisivät, mutta välittäminen ei.
tallennettu
Sekhmet
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 260


Nil novi sub sole.


Profiili
« Vastaus #31 : 09.11.2007 18:28:21 »

Empa jaksa uskoa, etta vitsa olisi parempi "kasvatuskeino"-minun mielestani vain valittaa enemman lapsista, uskon rakkauden ja myotatunnon voimaan ja oloa enemman lasten kanssa-toisaalta uskon, etta siellapain-niinkuin jokapuolella-systeemeissa on paljon mataa.
Kehittaa lapsille tervetta itsetuntoa ja motivaatiota.

Kuka on vitsasta puhunut???  uglystupid2 uglystupid2 uglystupid2
Onko nykyinen henkinenväkivalta kasvatus muka vitsaa parempi vaihtoehto.
Ainoastaan "dorgat" joutuu käyttämään jompaa kumpaa.
Ja henkisen väkivallan tulokset, piiskakiellon, ja ymmärtämättömän sosialihilholhouksen myötä näkyvät surullisesti nyky yhteiskunnassa.

Vitsaa eniten vastustavat vain ne jotka eivät pysty muuhun kuin henkiseen väkivaltaan.   tickedoff
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #32 : 09.11.2007 19:10:30 »

Lainaus
Vitsaa eniten vastustavat vain ne jotka eivät pysty muuhun kuin henkiseen väkivaltaan.

No tässäpä Ikiaika sinun ajatus tiivistyykin - piiskaa kun on ei tarvitse käyttää henkistä väkivaltaa ja nuoriso on suojattu. Siinä olet oikeassa, että jos fyysinen väkivalta (piiska) ei tepsi, niin kokeillaan henkistä väkivaltaa - ja päinvastoin.

Suurin osa vanhemmista ei välttämättä edes tiedä tekevänsä väkivaltaa lastansa kohtaan. Se, ettei näytä välittävänsä, on yksi väkivallan muoto siinä missä nyrkillä lyöminen tai kurkku suorana huutaminen. Rajat tulevat rakkaudesta, rajojen puuttuminen rakkaudettomuudesta ja/tai pelosta (= lapsi ei tykkää minusta, jos asetan hänelle rajoja. Tätä kieroutunutta ajattelutapaa tapaa eniten äideillä).
tallennettu
Sekhmet
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 260


Nil novi sub sole.


Profiili
« Vastaus #33 : 09.11.2007 20:32:04 »

Lainaus
Vitsaa eniten vastustavat vain ne jotka eivät pysty muuhun kuin henkiseen väkivaltaan.

No tässäpä Ikiaika sinun ajatus tiivistyykin - piiskaa kun on ei tarvitse käyttää henkistä väkivaltaa ja nuoriso on suojattu. Siinä olet oikeassa, että jos fyysinen väkivalta (piiska) ei tepsi, niin kokeillaan henkistä väkivaltaa - ja päinvastoin.
Noiin nyt ruvetaan pääsemään asiaan.
Aikakaudella jolloin "koivuniemen herra" istui joka kodin ovenkarmilla (useinmiten kuivuneena käyttämättömänä), lapset olivat ja elivät harmonisina ja ilman psyykeongelmia, silloinkin kyllä poikkeus vahvisti säännön.
Veritekoja tapahtui noin yksi/kymmenessä vuodessa.
Mutta nyt ollaan tulossa tilanteeseen että sääntö vahvistaa poikkeuksen.
Ja veritekoja tapahtuu päivittäin.
Ja lasten fyysinen ja psyykkinen kunto on romahtanut, ja ymmärrän kyllä syyt,
Jos tämänpäivän lastenkasvattajat vietäisiin tapoineen -50/60 luvulle, silloin olisi kansa ottanut typerykset kiinni ja ottaneet vielä vanhemmat keinot käyttöön, Tämän päivän lastenkasvattajat
olisi viety kirkonmäelle jalkapuuhun ja jokainen olisi sylkenyt ja kussut päälle.
Silloin ymmärrettiin vielä yleisesti, miten kasvatetaan tervepäisiä ihmisiä, jos joku ei ymmärtänyt tuli naapureilta sakinhivutusta.
Tänäpäivänä, jos lapset eivät ole psyyke lääkeillä, ovat pelokkaita ja arkoja.

AhtaMaarit, missä tiivistyy sinun ajatukset?Huh?

Jos tiivistyy, niin koska pystyt näyttämään tuloksia???

Mutta niinhän se on kun tantat pääsi parantamaan maailmaa, ovat vain kapakat lisääntyneet ja ihmiset joutuneet psyyke ja mieliala lääkkeille.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2007 20:33:42 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Sekhmet
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 260


Nil novi sub sole.


Profiili
« Vastaus #34 : 09.11.2007 21:18:47 »

Helinä kun lukee kirjoituksiasi, niin ymmärtää minkälainen on Suomi tänä päivänä.
Poikkeaa esimerkiksi itävallasta rajusti, joka on €uroopan ihannemaa tällä hetkellä.


Lainaus
Ymmärrättekö nyt, miksi rakastan asua Itävallassa?
Perusturvallisuuden tunne on aivan eri luokkaa,
mitä se oli minulla koskaan suomessa.
En tuntenut Belgiassa tai Britaniassakaan oloani täysin mukavaksi.

Minusta on ihanaa kävellä myöhäänkin kaduilla,
eikä minun tarvitse tehdä kiertoteitä esim.
välttääkseni tiettyjä paikkoja tai rähinäsakkeja.

Naapurimaat, kuten Saksa ja Tsekki ovat jo aivan eri tarinat.
Liekö Itävalta maksaneen karmansa velat ja puhdistuksen
synnyttämällä Adolf Hitlerin ja Arnold "Musta n*ekerin",
eli Schwarzeneggerin maailmaan. Tongue Grin



Löytyy tuolta: https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=20469.0
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #35 : 09.11.2007 21:31:21 »

Ja ihan pieni huomautus vain, ettei synny vääriä käsityksiä, että itse en kannata piiskaa enkä henkistä väkivaltaa lasten kasvatuksessa. Jos ei löydä kultaista keskitietä siinä välissä syy ei ole lapsissa vaan Itsessä. Lapsien oireilu on yleensä (HUOM! Ei aina esimerkiksi sairauksen ollessa kyseessä) merkki siitä, että nyt ei homma vanhemmilla pelitä kasvatuksen puolella. Tämänhän näkee selkeästi, jos vilkaisee yhdenkin jakson vaikkapa Pikkujulmureita, joissa kulmakunnan helvetistä karanneet kakarat ovat mitä ovat vain siksi, että vanhemmat eivät tiedä miten toimia lasten kanssa, kuinka kasvattaa heitä ja ennen kaikkea kuinka kohdella kumppania - sekä puolisona että lasten toisena vanhempana. Kun yhteiseen hiileen puhaltaminen sisäistetään ja aletaan elää positiivisissa merkeissä, joihin siis myös lasten rajat, joista ei luisteta, kuuluvat, ovat entiset helvetinmoiset pennut nyt täydellisiä enkeleitä. Kotona on tasapaino, vanhemmat ovat tasapainossa keskenään, joten lapsetkin reagoivat siihen luonnostaan olemalla rauhallisia.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #36 : 09.11.2007 21:47:58 »

En käyttäisi piiskaa kasvatuksessa. Miksi lyödä millään rakastamaansa ihmistä?
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #37 : 09.11.2007 22:03:20 »

Ei piiskaa, mutta missä säästämme nyt , säästämme samalla tulevaisuudessa  Cry . Oiskos se ymmärrys , tuki ja aika niin pahaa ? Läsnäoleminen kun on sen kasvatuksen perusta vai mitä HuhHuhHuh??
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #38 : 09.11.2007 22:15:29 »

Täytyypä pikkuisen tulla mukaan.

Kasvatuskin on kiinni ympäröivästä yhteisöstä ja käytännöstä.

Minun isä ja äiti olivat kasvaneet kurin ja piiskankin kanssa.

Minäkin sain paljon piiskaa. Mutta ymmärsin, että se oli tarkoitettu minulle, jotta uskoisin ja heräisin näkemään asiat oikein, muistaisin. Koska sana ei ollut mennyt perille. Ja jälkeenpäin halattiin ja itkettiin jopa yhdessä, isän kanssa ainakin.

Edelleen, sanoisin, että jos käytäntö oli sama naapurissakin, se oli luonnollista. Piiska tuntuu pahalta sillä hetkellä. Mutta se on ohi, kun asioista on keskusteltu. Minä en ainakaan kanna kaunaa. Olen joskus piiskannut poikanikin. En usko, että  he siitä kaunaa kantaa. He kantavat ehkä kaunaa niistä hetkistä, jolloin olen loukannut tai en ole ollut läsnä, kun olisi tarvinnut ja en ole sitä huomannut. Me loukkaamme usein lapsia tietämättämme. Kukaan ei näe kaikkea!

Henkinen loukkaus ei ole useinkaan ohi, se seuraa koko elämän ajan.

Ja piiska tai tukkapöllö, pieni läpsäyskin (jos sitä ei tehdä humalapäissään) on paljon enemmän välittämistä kuin se että työnnetään rahaa kouraan, karkkeja ja muuta epäterveellisen hyvää ja istutetaan TV:n ääreen. Tai ostetaan ne kaikki tekniikan välineet viimeisen päälle.

Ja jätetään lapsi yksin niiden kanssa. Ei se ole välittämistä!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
IN
Vieras
« Vastaus #39 : 09.11.2007 23:03:36 »

Fyysinen rankaisu (eikä henkinen - joka on erilaista, mutta aivan yhtä pahaa) EI OPETA YHTÄÄN MITÄÄN. Tai anteeksi, opettaahan se; mielistelemään, piilottamaan omat todelliset tunteet ja ajatukset, vihaamaan tai ainakin tuntemaan jonkinasteista katkeruutta fyysistä rankaisua käyttänyttä vanhempaa kohtaan. Lista on pitkä.

LAPSI EI VOI YMMÄRTÄÄ, MIKSI TÄMÄ RAKAS JA TÄRKEÄ IHMINEN LYÖ HÄNTÄ.

On niin monia muita keinoja ja tapoja, jotka kunnioittavat ihmisyyttä ja lasta persoonana. Ne tavat ja keinot ovat KASVATUSTA.

En jaksa niitä tähän sepustaa; fyysistä rankaisua puolustavat menkööt kehittämään ensin itseään ennen kuin alkavat lapsia tekemään.


tallennettu
Sekhmet
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 260


Nil novi sub sole.


Profiili
« Vastaus #40 : 09.11.2007 23:23:03 »

Fyysinen rankaisu (eikä henkinen - joka on erilaista, mutta aivan yhtä pahaa) EI OPETA YHTÄÄN MITÄÄN. Tai anteeksi, opettaahan se; mielistelemään, piilottamaan omat todelliset tunteet ja ajatukset, vihaamaan tai ainakin tuntemaan jonkinasteista katkeruutta fyysistä rankaisua käyttänyttä vanhempaa kohtaan. Lista on pitkä.

LAPSI EI VOI YMMÄRTÄÄ, MIKSI TÄMÄ RAKAS JA TÄRKEÄ IHMINEN LYÖ HÄNTÄ.

On niin monia muita keinoja ja tapoja, jotka kunnioittavat ihmisyyttä ja lasta persoonana. Ne tavat ja keinot ovat KASVATUSTA.

En jaksa niitä tähän sepustaa; fyysistä rankaisua puolustavat menkööt kehittämään ensin itseään ennen kuin alkavat lapsia tekemään.




Oleko "älykkääseen vähemmistöön" kuuluva henkilö. :Smiley :Smiley :Smiley

Jos olet, älä koskaan hanki aseenkantolupaa äläkä asetta.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #41 : 09.11.2007 23:41:33 »

Fyysinen rankaisu (eikä henkinen - joka on erilaista, mutta aivan yhtä pahaa) EI OPETA YHTÄÄN MITÄÄN. Tai anteeksi, opettaahan se; mielistelemään, piilottamaan omat todelliset tunteet ja ajatukset, vihaamaan tai ainakin tuntemaan jonkinasteista katkeruutta fyysistä rankaisua käyttänyttä vanhempaa kohtaan. Lista on pitkä.

LAPSI EI VOI YMMÄRTÄÄ, MIKSI TÄMÄ RAKAS JA TÄRKEÄ IHMINEN LYÖ HÄNTÄ.

On niin monia muita keinoja ja tapoja, jotka kunnioittavat ihmisyyttä ja lasta persoonana. Ne tavat ja keinot ovat KASVATUSTA.

En jaksa niitä tähän sepustaa; fyysistä rankaisua puolustavat menkööt kehittämään ensin itseään ennen kuin alkavat lapsia tekemään.




Sanoin, että on kulttuuriympäristöstä kysymys. MINÄ YMMÄRSIN MIKSI RAKAS ISÄ TAI ÄITI ANTOI MINULLE PIISKAA. OPINKIN.

Mutta... isällä ja äidillä oli aikaa antaa syliä, sanoja, yhteisiä tekemisiä, paljon sitä mistä voimani olen ammentanut!

Käytännössä koettua.

Ei kaikki ole mustavalkoista.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
BlueRose
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 348


I Love Yuo Mom


Profiili
« Vastaus #42 : 09.11.2007 23:46:05 »

Itse muistan kun isä uhkasi piiskalla ja harjanvarrella, olin todella peloissani ja piilouduin sängyn alle, että se ei vaan löisi Cry voin sanoa, että en kyllä rakkauden tunteita tuntenut häntä kohtaan, enemmänkin suunnatonta pelkoa ja opin pitämään tunteeni piilossa, jotta minua ei satuteta  Lips Sealed nyt näin aikuisena olen päässyt asian yli ja oppinut sanomaan EI ja kertomaan tunteistani, en ikuna haluis, että lapseni tulisivat kokemaan samaa minun tai kenenkään mun taholta, kyllä rajat on asetettava muulla keinolla kuin fyysisellä tai henkisellä väkivallalla, jos ei omat keinot riitä, niin on haettava ammattiapua coolsmiley
tallennettu
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #43 : 10.11.2007 00:04:46 »

Hei vaan, nyt kävi mielessä kun seuraan aihetta, että onkohan nyt vähän eksytty aiheesta...
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
IN
Vieras
« Vastaus #44 : 10.11.2007 00:26:02 »

Juu, huomasin saman. Anteeksi aiheen aloittajalle!

Ikiaika... Ei, en ole älykästä vähemmistöä. Luulenpa vain, että minulla on enemmän asiaan liittyvää lukeneisuutta (lue: koulutusta) kuin sinulla.

En jatka keskustelua aiheesta kanssasi, sillä haluat vain provosoida ja vetää jutut henkilökohtaisuuksiin.

Rakkautta elämääsi,
 smitten
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: