Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuu kauriissa  (Luettu 28540 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Johanne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Profiili
« Vastaus #30 : 18.11.2010 20:57:45 »

Meikäläinen kuukauriina omaa erittäin vahvan sisäisen vastuuntunnon. Niinkin vahvan, että kun on tuntenut olevansa vastuussa niin monen läheisen hyvinvoinnista, että sitä on sitten se oma hyvinvointi unohtunut... En tunnista kuukauriissa minkäänlaista vastuuttomuutta.

Tätä minäkin nyt harjoittelen, keski-ikäisenä. Yrittää elää vaan omaa elämäänsä, ja antaa läheisten selvittää itse omansa.
Aikamoista vuoristorataa saanut elämässään mennä, kun nyt oikein ajattelee!  Smiley
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Kuu - Kauris
Asc - Rapu
Mc - Vesimies
Dc - Kauris
Ic - Leijona
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #31 : 18.11.2010 21:36:10 »

Voiko tuon  kuu saturnus -aspektin ymmärtää sitten siten, että liiallisen vastuunoton sijasta aspekti aiheuttaakin vastuuttomuutta ja kyvyttömyyttä hoitaa omia asioita? Nimittäin tämä  kuu aspect_con saturnus -tuttavani ei ole koskaan elämässään osannut kantaa vastuuta Huh  Raha-asiat retuperällä ja aina joku muu saa selvitellä asiat, muutenkin tuntuu pahasti sotkevan kaikki asiat, mihin vain lähteekin mukaan Undecided  Tunteiltaan jääkylmä, ei ota ketään ulkopuolista huomioon, oma etu on kaikessa tärkein ja sitä tavoittelee, muiden kustannuksella. Ei tunne käsitettä reilu peli.
-------------------jne----------

Olinkin katsonut väärin! uglystupid2
Mulla onkin  saturnus aspect_squ aurinko ja saturnus aspect_con askendentti !
Ja yleinen asioiden hoito, raha yms. mitä kuuluu tähän yhteiskuntaan, on minullakin retuperällä.
Toiselta nimeltään mulla tää on sitä ADD:tä. Yritän kyllä kovasti.
Nuorempana se heijastui justiinsa rälläämisenä ja vastuuttomina tekoina...

Itse olen äärimmäisen tunneihminen, herkkä ja muut huomioon ottava.

Mulla muuten myös saturnus aspect_con uranus ja aspect_opp chiron .
Tuo chironi on ainakin merkittävä oppiläksynsä kannalta minun elämälle.
Omien haavojen kautta vaikeuksista voittoon..  Smiley


Mutta tyttäreni kuu kauris sopinee hyvin siihen faktaan että äiti-tytär-suhteessa on tiettyjä vaikeuksia ja tulee varmasti vielä olemaan.. Undecided Kuten minullakin äitini kanssa.


tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #32 : 18.11.2010 21:40:26 »

Minäkin tunnen yhden  kuu kauris ihmisen. On tosi kunnollinen ihminen, herkkä, vaikka ulospäin ei syvimpiä tuntojaan hyvin näyttele. Aina auttamassa toisia, jos kuka apua tarvitsee.  saturnus  aspect_squ askendentti ja  aspect_sex  kuu ja  venus. Miespuolinen on. Naisjutuistaan en osaa sanoa hirveästi mitään. Muutoin paljon tulta kartalla. Raha-asiat hyvällä mallilla, aina ollut kova tekemään työtä.

Itselläni taas  kuu aspect_opp saturnus. Ankara kotikasvatus ollut ja moraaliperiaatteet taottu kovalla kurilla selkärankaan. Huikentelevuus melko kaukana minusta, vaikka nyt vanhempana olen löytänyt iloisemman ja vapaamman otteen elämääni. Kevytkenkäistä minusta tuskin saa tekemälläkään, ei tässä elämässä.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2010 21:42:31 kirjoittanut selkälokki » tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Johanne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Profiili
« Vastaus #33 : 18.11.2010 22:19:51 »

Mikähän siinä tunteitten näyttämisessä on niin vaikeaa? Jonkinlainen kasvojen menetys tai itsensä naurunalaiseksi tekeminen? Heikkouksien paljastuminen? Kaikki noi yhdessä?
Voisikohan sen kuitenkin oppia niin, että se olisi luontevaa vai pitäisikö vaan hyväksyä luonteensa tällainenkin piirre. Tai onkohan se luonteessa ylipäätään vai sittenkin opittu käyttäytymismalli...
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Kuu - Kauris
Asc - Rapu
Mc - Vesimies
Dc - Kauris
Ic - Leijona
Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #34 : 18.11.2010 22:27:27 »

Niin, itse koen, että pelkään omien tunteitteni syvyyttä ja saattaisin hämmennyttää toiset tai jopa pelästyttää, jos toisin ne ilmi. Toki itsensä tutkiminen ja kasvu iän myötä on auttanut hyväksymään omat tunteet, mutta aika varautunut olen ihan syvimmät haavat ja kipukohdat tuomaan julki. Mieluummin nuolen haavani omissa oloissani. Se voi olla tuotakin  skorpioni kuu tai sitten  saturnus aspect_opp kuu tai molemmat buck2
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #35 : 19.11.2010 09:36:28 »


Rohkaisuksi muille voin kertoa, että asiat helpottuvat iän myötä tai silloin kun on päästy eroon turhasta jäykkyydestä ja vakavuudesta ja osataan nauraa niin itselle kuin muillekin ja on opittu edes hieman tasoittavaa lempeyttä.

Tämähän sopii kaikille Kauriille.  Kauris paranee vanhetessaan.  Terv nimim. vanheneva nousuKauris   Wink
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #36 : 19.11.2010 12:24:30 »

Mikähän siinä tunteitten näyttämisessä on niin vaikeaa? Jonkinlainen kasvojen menetys tai itsensä naurunalaiseksi tekeminen? Heikkouksien paljastuminen? Kaikki noi yhdessä?

Ja ajatelkaa, kun mennään tuonne itään niin kokonaisia kulttuuripiirejä on rakentunut tuon ympärille. Siinä mielessä suomalaiset ovat hyvin, hyvin aasialaisia.

Poikkeuksena on että täällä tunteiden näyttäminen on ok jos se tapahtuu kännissä. :Smiley
tallennettu
Johanne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Profiili
« Vastaus #37 : 19.11.2010 12:38:57 »

Joo, aika japanilaista!
Suht vaikeana Kauriskuu-tapauksena pakko sanoa, että onneksi on olemassa alkoholi, joka pienessä määrin on kyllä hyväksi mulle  Smiley. Eli pari lasia viiniä ystävien kanssa silloin tällöin, niin saa edes joskus jotain puristettua uloskin, eikä vaan sulje aina kaikkea sisäänsä.. Mut se onkin ihan eri juttu kuin känniördäily.

Mä tahdon nyt kaivaa tän tunnevaikenemisjutun ihan juuria myöten itsessäni selväksi. En tajua miksi se on niin vaikeaa. Enhän minäkään naura tai pilkkaa kavereitani, jotka tuntevat ja näyttävät tunteensa avoimesti, miksi sitten luulen, että minulle tehtäisiin niin?
Liian tunteelliset ihmiset kyllä tosin ärsyttävät meikää..  crazy2
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Kuu - Kauris
Asc - Rapu
Mc - Vesimies
Dc - Kauris
Ic - Leijona
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #38 : 19.11.2010 12:53:25 »

Luultavasti useimmilla kuukauriilla ja Kuun ja Saturnuksen välisen kontaktin omaavilla on myös jokin muu aspekti jolla kompensoida mitään ilmenevää ns. tunnekylmyyttä tai -vammaisuutta. Kuten setäni  kuu aspect_con venus tai erään  kuu vesimies aspect_squ saturnus tuttuni  aspect_tri pluto.

Siihen kannattaa panostaa, koska tunteet ovat olennainen osa nonverbaalista kommunikaatiota jonka hallinta auttaa asioiden esilletuomisessa ja painottamisessa, sillä vaikutetaan ihmisiin paljon tehokkaammin kuin pelkillä sanoilla, ja lähtökohta on tietysti se että omia tunteitaan ei pidä pelätä. :Smiley

Niitä kyllä voi, ja saa ilman muuta muokata mieleisikseen. police
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #39 : 19.11.2010 13:38:46 »

Eikä tarvitse edes Japaniin asti mennä, suomalaiseen kulttuuriin on ainakin lähimenneisyydessä kuulunut tuollainen tunteiden piilottaminen. Tässä on linkki melko tuoreeseen väitöskirjaan, joka koskee aleksitymiaa suomalaisessa populaatiossa. Aleksitymialla tarkoitetaan kyvyttömyyttä tunnistaa ja kuvailla tunteita. Mielenkiintoisin havainto minusta oli, että vanhemmasta ikäpolvesta peräti n. 30% täytti aleksitymian kriteerit. Ja se on paljon! Nuoremmilla on sitten ollut tehtävänä opettelemalla opetella tunteiden käsittelyä, vanhemmilta sitä mallia on moni saanut hyvin vähän (minä mukaan lukien).

http://www.uta.fi/laitokset/kirjasto/vaitokset/2009/2009006.html
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Johanne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Profiili
« Vastaus #40 : 19.11.2010 15:01:45 »

No mun kartalla Kuu-asioita:
 kuu aspect_opp askendentti
 aurinko aspect_squ kuu
 venus aspect_squ kuu
 jupiter aspect_ssx kuu
 saturnus aspect_inc kuu
 chiron aspect_squ kuu
 uranus aspect_squ kuu
 pluto aspect_squ kuu

itse en noita osaa lukea ja tulkita, voisiko joku ystävällisesti jotain noista selventää mulle.  Lips Sealed
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Kuu - Kauris
Asc - Rapu
Mc - Vesimies
Dc - Kauris
Ic - Leijona
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #41 : 19.11.2010 19:25:34 »

Nuoremmilla on sitten ollut tehtävänä opettelemalla opetella tunteiden käsittelyä, vanhemmilta sitä mallia on moni saanut hyvin vähän (minä mukaan lukien).

Niinpä, minäkin opin nuo tunnejutut eläimiltä ja TV-ohjelmista, kun ei ihmisistä yleisesti ottaen ollut esimerkiksi.

Poikkeuksina nonverbaalinen haistattelu ja ns. sanattomien tuomioiden jakelu, ne opin ihan omilta vanhemmilta.  smitten
tallennettu
Edel
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #42 : 21.11.2010 09:51:47 »

Minulla on myös kuu kauriissa ja minusta löytyy aimo annos vakavuutta, velvollisuuden tuntoa, sitkeyttä ja hieman surumielisyyttä. Vastuunottoa harjoittelin jo pienenä huolehtimalla veljestäni kun kauris-äitini oli siihen liian kiireinen; velvollisuudentuntoisuus ja työteliäisyys kohdistuivat lähinnä hänen uraa ja omia vanhempiaan kohtaan. Siispä tietynlainen yksinäisyys ja asioiden sisälläpitäminen kuuluvat myös minun olemukseeni, mitäpä niillä muita vaivaamaan Lips Sealed

Tämä kauris-saturnus teema tuntuu jollain tavalla hallitsevan koko karttaani: kuu 4.huoneessa, aurinko kaksoset ja merkurius rapu kauriin hallitsemassa 10. huoneessa ja tämä saturnus neitsyt partioi myös 12. huoneessa, vartioiden asc neitsyt ja kuunsolmu neitsyt vieressä 1. huoneessa. Minusta on aina tuntunutkin, että olen ikäänkuin vankilassa enkä löydä mistään paikkaa jossa levätä, aina on vastassa esteitä ja rajoituksia. Tykkään touhuta ja olla tehokas mutta sitten kun menee överiksi, heittäydyn marttyyriksi ja syytän kaikkea ja kaikkia, itse olen itselleni pahin kritiikko, tavoitteet itseäni kohtaan ovat usein aivan liian korkeat idiot2 Kasvojen menettämisen pelko kuuluu myös vahvasti kuvaan, siksi ruoskin itseäni ja lähimmäisiäni myös turhan kovaa uglystupid2, aivan kuten äitinikin Embarrassed

Kehitystehtäväni on mitä ilmeisemmin oppia relaamaan ja löytää omat rajani, nämä "rajoittajat" toimivat vain peileinä omia heikkouksiani kohtaan, kaipa se niin vaan on.. :Smiley 
tallennettu
Lilian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86


-All Is One-


Profiili
« Vastaus #43 : 21.11.2010 11:58:59 »

Poikkeuksina nonverbaalinen haistattelu ja ns. sanattomien tuomioiden jakelu, ne opin ihan omilta vanhemmilta.  smitten

Ollaanko me kasvettu samassa perheessä?  Wink
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja & Puujänis
Virgo-Moon Leo-Asc Scorpio
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #44 : 21.11.2010 12:16:27 »

Poikkeuksina nonverbaalinen haistattelu ja ns. sanattomien tuomioiden jakelu, ne opin ihan omilta vanhemmilta.  smitten

Ollaanko me kasvettu samassa perheessä?  Wink

Tai sitten mun mutsi on käynyt munimassa toisten pesiin. Tongue
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: