Sivuja: 1 ... 228 229 [230] 231 232 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2117120 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
johanna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86


Profiili
« Vastaus #3435 : 25.10.2014 07:59:37 »

Valkoinen pystysuunnassa haljennut seinä unessa.

Tulkintaa, kiitos Smiley
tallennettu
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #3436 : 25.10.2014 21:59:03 »

Tässä kerran kirjoittelin vanhasta työkaverista josta näin ennakkoon unta ja joka on kuollut joku aika sitten ja haudattukin jo.

Menneellä viikolla siinä suunnilleen keskiviikon maissa yhtäkkiä hän käväisi ajatuksissani ja sain äkkiä päähäni että jos olet taivaassa nyt, niin ilmoitapa minulle siitä jotenkin!! En ajatellut sitten enää sen kummemmin asiaa.

Viime yönä kaikki muuttui......unessa oli tanssipaikka jonka tiedän. Sinne sisään pääsee kun noustaan rappuset ylös. Olin rappujen alaosan luona ja katsoin kohti lipunmyynnin ovea. Yhtäkkiä vanha työkaveri tuli sieltä! Oli ihan tavallisissa vaatteissa, vähän sellainen surullinen ja itkeneen näköinen. Juttelin muutaman sanan hänen kanssaan mutta hän ei ollut oikein juttutuulella. Sitten lähti nousemaan portaita ylöspäin sinne tanssipaikkaan. Jotenkin tunsin että en saa mennä sinne ylös, hänen pitää mennä yksin.

Tänään päivällä oivalsin että tanssipaikka voi tarkoittaa onnellisuutta, ainakin minun mielestä ihmiset käy siellä viihtymässä. Aivan kuin hän olisi mennyt taivaan portteja kohti. Ketään muuta ei näkynyt. Surullisuus ja itkuisuus voi tarkoittaa sitä kun ainakin hänen äitinsä suree varmasti poikaansa, varmaan työkaveria suretti se omaisten tuska kun joutuu nyt näkemään kun maan päällä häntä kovin kaivataan. Ja kun on äskettäin kuollut, niin ei ole vielä taivaassa kovin voimakkaimmillaan, mutta hän silti kävi luonani kun pyysin!! Siksi puhuminen vielä kovin väkinäistä, ennen kuolemaansa oli kovin sairas ja heikko.

Unessa saan näitä viestejä selvästi eniten, olen kyllä toivonut joskus saavani hereillä ollessanikin jotain näkyä, mutta en kuitenkaan ole varma että kuinka kestäisin sen, voi olla että se olisi järkytys, unimaailma tuntuu sopivan parhaiten.

Tämä oli oma tulkintani, päättelykyvyllä ja unen symboleilla näin ajattelin.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3437 : 28.10.2014 12:20:00 »

Fysiologinen näkökulma heräämisen jälkeiseen väsymykseen:
Heräsitkö tuosta unesta kellonsoittoon vai ihan itsestään? Jos sinut herätti herätyskello, syy väsymykseen voi olla tämä:
Jos ihminen herätetään syvän  unen vaiheen aikana, olo voi olla unelias ja vetämätön vaikka puoli päivää.

Ihmisellä pyörii koko ajan (myös valveilla...) noin 1,5 tunnin pituinen - vaihtelee yksilöllisesti välillä 1 t 20 min  ja 1 t 50 min - unisykli. Sen ensimmäisen 20 minuutin aikana heräämisen jälkeen ei ole väsynyt olo (tämän vuoksi 20 min tai alle on hyvä päivätorkkujen pituus), mutta sitten seuraava ei-väsyttävä heräämisen  kohta onkin vasta siellä unisyklin loppupuolella. Silloin ihminen herääkin itsestään ja tekee niin myös läpi yön, mutta yöllä nuo heräämisen hetket ovat niin lyhyitä ja seuraava unisykli voi alkaa sekunneissa että ei edes tiedä heränneensä. Erityisesti syvän unen vaiheen aikana herättäminen (silloin tosin ei näe unia mutta voihan sitä silloin silti muistaa edellisen REM-jakson aikana nähdyn unen) mutta muutenkin kesken unisykliä herättäminen voi jättää todella väsyneen olon pitkäksi aikaa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3438 : 28.10.2014 13:01:15 »

Näin unta hienosta talosta, johon olin menossa talonvahdiksi. Emäntä neuvoi miten käytetään (puu)hellaa ja lähti sitten. Katselin ympärilleni ja huomasin sitten korkealla hellan yläpuolella olevan pienen ikkunan, joka oli auki (tila oli kattoon asti avoin), enkä keksinyt miten sen saisi kiinni. Lopulta menin nukkumaan, tuntien että joku oli vieressäni, mutta yrittäessäni saada tunteesta kiinni, se hävisi. Yksityiskohdista jäi mieleen pukeutumishuone, joka oli hieno Smiley
Saa avata  :Smiley
tallennettu
pennikas
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #3439 : 03.11.2014 12:31:03 »

 Smiley
Osaisiko joku hieman selventää radion merkitystä, tai radioviestintarkoitusta.

Unessani tuli kohta, jossa seisoin ex-poikaystäväni kanssa ja radiosta tuli viesti minulle, ilmeisesti ex-poikaystäväni ei tätä kuullut, koska katsoi minua hiljaa.
(Olemme eronneet hetki sitten exäni kanssa, koska aloitimme suhteemme jotenkin "väärällä jalallla"
Ja tunnen että oleme enemmän kuin sisko ja veli. Parhaita ystäviä.)
Tämä radioviesti unessa tuli ihastukseltani joka sanoi minulle tuon saman, "aloitimme väärällä jalalla", (välillämme on aina ollut jokin yhteys, mitä on ollut hankala käsitellä, koska ex ja hän ovat ystäviä. Nyt kuitenkin meidän välit ovat lähentyneet ja omat tunteeni ovat kyllä voimakkaita, ja tuntuu että hänenkin, mutta tilanteet eivät vain ole suopeita.)
Mietin tuon viestin tarkoitusta herättyäni, petyin ja hämennyin, mutta ajattelin että jos rakkaus on aitoa se kestää kaikenlaiset tilanteet ja mutkat.
Olen myös nähnyt kyseisestä ihmisestä hyvin todellisia unia ja nähnyt myös "näyn".
Heräsin yöll' unesta ja "olimme vielä yhdessä exäni kanssa", nousin ja olin puolialaston, menin käytävään ja näin tämän em. pojan, suutelimme kevyesti ja salaisesti, niinkuin kumpikin olisi tiennyt, menin takaisin nukkumaan, kunnes jossain vaiheessa unessa tajusin että se olikin unta. aamulla mietin tuon hetken todentuntuisuutta.
Kyseinen poika on ollut elämässäni satunnaisesti jo ennen exääni ja välillämme on aina ollut jokin vetovoima, sanaton yhteys.
Välillä teemme asioita myös täysin samaan aikaan ja nautimme samanlaisista asioista.
Kiitän suuresti kaikenlaisista vastauksista!   smitten  crazy2
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014 15:08:43 kirjoittanut pennikas » tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1336



Profiili
« Vastaus #3440 : 03.11.2014 13:46:56 »

Entinen työkaveri otti minulta verinäytteen unessa ja kuljeskelin oma vereni kupissa vieden sitä johonkin, analysoitavaksi? Pelkäsin hieman, että näyte menee pilalle tai läikkyy. Herätessäni ja vieläkin olen aivan kuitti ja loppu. Elämänvoimanko hukkasin?

Näin niukasta unenkuvauksesta en valitettavasti pysty kertomaan vastausta, koska mielikuvaa ei synny. Puuttunee osia nähdystä unesta. Uni on kokonaisuus ja tulkinta menee joronjäljille vajaan unenkuvauksen vuoksi.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1336



Profiili
« Vastaus #3441 : 03.11.2014 13:55:01 »

Viime öinen uni, jossa olin vieraana isossa talossa, jossa paljon huoneita. Kävin wc:ssä tarpeillani ja wc:n ovi oli aidan ovi, joka oli metrin korkuinen. Kolme miestä katseli ja odotti minua vessan ulkopuolella. Olin hämmentynyt.

Alitajunta ja päivätajunta tässä yrittävät lyödä kättä toisilleen. Olet eheytymässä ja sen prosessin myötä saamassa voimasi omaan käyttöösi. Miehet tässä (peräti kolmena kappaleena) edustavat toiminnan aloittamisen uskallusta.

Mietin vaan, mikä on ollut sinulle niin tärkeää pitää itseltäsi salassa, että sisäisen eheytymiseen tarvitaan monen miehen henkiset voimat ja uskallus.

Vastaa tähän vain itsellesi, koska uni kertoo sisäisestä arkuudesta paljastaa edes itsellesi suurimpien unelmien toteuttamisen pelko.


 angel Tsemppiä!  smitten
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 12:45:59 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1336



Profiili
« Vastaus #3442 : 03.11.2014 13:56:57 »

pennikas! En oikein saanut selvää mikä oli todellisuudessa tapahtunutta ja mikä unta, mutta unesi pääotsake voisi olla vaikka *uskalluksen puute*.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1336



Profiili
« Vastaus #3443 : 03.11.2014 16:47:55 »

pennikas! En oikein saanut selvää mikä oli todellisuudessa tapahtunutta ja mikä unta, mutta unesi pääotsake voisi olla vaikka *uskalluksen puute*.

t.touhula, eli unen lopussa radioviestissä ihastukseni sanoi että "aloimme väärällä jalalla" ja radio sammui ja näin exäni vieressäni hiljaa seisomassa ja heräsin tuohon. herättyäni kummastelin, koska en ollut vielä tuolloin ymmärtänyt että ihastukseni ja minun välissäni oli ollut jotain, ja olin tätä unta ennen miettinyt miten exäni kanssa aloitimme suhteemme väärin motiivein eli väärällä jallalla.. ja hänen kanssaan keskustelinkin asiasta.
minullla ja ihastuksellani on välit lämmenneet ja olen miettinyt tuota radioviestiä.
pelkään kyllä kovasti jotain.. ehkä epäonnistumista, itsetuntoni on ollut hieman heikkona lähiaikoina.
ja tuosta ihastuksestani näin myös tuon suudelma unen joka tuntui hyvin todelta, koska luulin heräneenni, mutta aamulla tajusin että olen nukkunut koko ajan, enkä liikkunut mihinkään.
Tahtoisitko vielä hieman valaista tuota "uskalluksen puutetta"?  Smiley  smitten

Valitan. Selvityksesi ei selvennä asiaa mitenkään. Kaksi miestä minä siitä löydän, mutta kuka on kuka -noin hahmona- ei selviä. Tekstissä ajatukset jäsentymättömiä. Sinä ehkä -unennäkijä kun olet- saat selvää tuosta, mutta minä en. Mahdoton siis vastata, kun asia ei selviä mitenkään.
 Pahoittelen.

Pahinta kai, että selität unen ulkoista elämää unenselityksen sisällä. Mikä on mitä, en tiedä.

Jos vielä tahdot, että vastaan tähän, kirjoita pelkkä unen kuvaus, ei tosielämän asioita - kiitos!
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014 16:49:49 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
johanna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86


Profiili
« Vastaus #3444 : 04.11.2014 08:05:07 »

Viime öinen uni, jossa olin vieraana isossa talossa, jossa paljon huoneita. Kävin wc:ssä tarpeillani ja wc:n ovi oli aidan ovi, joka oli metrin korkuinen. Kolme miestä katseli ja odotti minua vessan ulkopuolella. Olin hämmentynyt.

Alitajunta ja päivätajunta tässä yrittävät lyödä kättä toisilleen. Olet eheytymässä ja sen prosessin myötä saamassa voimasi omaan käyttäöösi. Miehet tässä (peräti kolmena kappaleena) edustavat toiminnan aloittamisen uskallusta.

Mietin vaan, mikä on ollut sinulle niin tärkeää pitää itseltäsi salassa, että sisäisen eheytymiseen tarvitaan monen miehen henkiset voimat ja uskallus.

Vastaa tähän vain itsellesi, koska uni kertoo sisäisestä arkuudesta paljastaa edes itsellesi suurimpien unelmien toteuttamisen pelko.


 angel Tsemppiä!  smitten

Suurkiitokset! Järkeenkäyvä tulkinta Smiley
Noi miehet...niitä tosissaan taitaa olla kolme (tai ainakin kaksi), ihan todellisuudessakin Wink

July smitten
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3445 : 04.11.2014 10:56:10 »

Onpa erikoista, että mun unia ei kukaan osaa tulkita.. viimeyönä olin ilmeisesti jollain lennolla saanut huonoa palvelua ja tehnyt siitä sähköpostilla valituksen. Vastaukseksi sain pahoittelut ja liitteenä kaksi kuvaa itsestäni, joissa molemmissa pääni välittömässä läheisyydessä oli valopallo.
Entäpä unet, joita ei muista herätessä, mutta ne välähtää joskus myöhemmin tajuntaan tai tiedät asioita niiden valossa? Ilmeisen todenperäisiä ovat omalla kokemuksella olleet.
tallennettu
siskonimun
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #3446 : 04.11.2014 13:32:20 »

Näin unta, että olin kapuamassa äitini taloon pelottavia kivisiä kierreportaita, joiden molemmilta sivuilta näkyi alas asti (lapsuudessa pelännyt tälläisiä portaita), portaissa oli punaiset rautakaiteet. Keräsin rohkeutta jokaisella tasanteella ja viidennen ja viimeisen kerroksen puoleen väliin jäin jumiin, pitelin kaiteista kiinni, pyörrytti ja huimasi, vaikka näin edeläni menevät suuret kumisaappaat ja ajattelin että noita on turvallista seurata en päässyt loppuun. Palasin 4-5 krs väliin ja ajattelin jatkaa hissillä lopun matkaa, hissi oli vielä pelottavampi, jonkinlainen tivoli vaunu, joka kieppui, en koskaan noussut siihen.
tallennettu
kristallisielu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17



Profiili
« Vastaus #3447 : 04.11.2014 23:34:15 »

Hei! Tässä olisi tulkittavaa Wink

Unessani olin jossain yökerhossa lasikopissa. Siellä oli semmoinen jää. Aloin luistelemaan ja se sujui niin sulavasti, tunsin liitäväni. Se hetki oli hieno, taiteellinen, olin aivan hämmästynyt siitä miten upeasti osaan luistella. Ympärille alkoi kerääntyä paljon ihmisiä katsomaan. He ihastelivat ja ottivat kuvia. Hämmästyin kun nautein siitä. Yhtäkkiä aloin ajattelemaan että heillä ei ole puhtaat jauhot pussissa ja luistelu alkoi tökkimään. He tirskuivat ja ottivat paljonkuvia. minä yritin pysyä kovana ja luistelin numeroni loppuun asti. Kaiken kukkuraksi huomasin olevani yltäpäältä vaahdossa.

Toisessa unessa minulla oli YO-juhlat. Olin hyvin väsynyt. vieraat eivät tervehtineet/ kätelleet. Yritin jotain vierasta jututtaa mutta hän sanoi ettei puhu talven lapselle. En saanut mitään lahjojakaan. Olin hyvin väsynyt. vieraat katoilivat ja välttelivät ja olivat omissa porukoissaan. Minua väsytti niin että menin päikkäreille epätoivoisena. Sieltä herättyäni keräsin itseni takaisin pystyyn ja menin takaisin juhlakaluksi. Hukkasin yo-lakkini... Huomasin miten vieraat hupenivat. Serkkuni oli lähdossä juhlimaan ystäviensä kanssa. Huomasin kun ihmisiä alkoi siirtyä talomme "kellariin" minkä olemassaolosta en tiennyt mitään. Sinne vievät portaat olivat pimeässä ja siellä oli tosi synkkää. jo porraskäytävään ylettyi valtava joukko tummia hahmoja.. jotain emotyylisiä tms tosi synkkiä..kun pääsin alas asti se oli aivan täynnä niitä. Siellä oli niitä kuin jossain stadionkeikalla.. siellä oli joku kokoontuminen.. kaikki hurrasivat lavalla olleelle bändille.. mutta sitten kaikki pysähtyi.. ja katsoi mua syyttävästi. kaikki oli niin synkkää... musiikki loppui..bändikään ei soittanut musiikkia. huomasin etten kuulu sinne. kuitenkin revin rohkeutta ja yritin piristää heitä ja laulaa jotain "Dy,dy,duu" sain suustani ja sitten bändi toisti sen..ja sitten oli taas hiljaista.. se oli tosi kiusallista ja hirvittävää enkä tiennyt mitä tekisin..


huhheijaa....mitähän nämä unet meinaavat? Lähiaikoina on taas unet villiintyneet..Cheesy
kiitos jo etukäteen Smiley
tallennettu
marjut
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #3448 : 12.11.2014 19:01:24 »

Näin unta että olin menossa miesystäväni kanssa naimisiin. Minulla oli hieno hääpuku ja sitten huomasin naureskellen ettei minulla ole kenkiä. Löysin mustat korkeakorkoiset saapikkaani mutta ne näkyivät alta liikaa joten katselin lattialta löytyykö kenkiä. Päätin että voin olla sukkasillani. Sitten odottelimme kauan jotakin vierasta kauan. Ja sen jälkeen naispappi aloitti puheen ja selitti ettei oikein tiedä mitä hän voisi meille sanoa... puhui maustepippurin käytöstä ja ilmanraikastajasta. Vieraat olivat iloisen oloisia mutta välinpitämättömiä häiden suhteen Smiley . Olen pohtinut miten tulkitsisin tämän...
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1336



Profiili
« Vastaus #3449 : 14.11.2014 14:35:31 »

Näin unta että olin menossa miesystäväni kanssa naimisiin. Minulla oli hieno hääpuku ja sitten huomasin naureskellen ettei minulla ole kenkiä. Löysin mustat korkeakorkoiset saapikkaani mutta ne näkyivät alta liikaa joten katselin lattialta löytyykö kenkiä. Päätin että voin olla sukkasillani. Sitten odottelimme kauan jotakin vierasta kauan. Ja sen jälkeen naispappi aloitti puheen ja selitti ettei oikein tiedä mitä hän voisi meille sanoa... puhui maustepippurin käytöstä ja ilmanraikastajasta. Vieraat olivat iloisen oloisia mutta välinpitämättömiä häiden suhteen Smiley . Olen pohtinut miten tulkitsisin tämän...

Onko tunne-elämänne laimennut? Minulle unen symbolit viestivät tällaista.

Vastaa vain itsellesi. Kysymys on siis retorinen = ei vaadi vastausta muille, vain itsellesi.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: 1 ... 228 229 [230] 231 232 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: