Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tarot kortit  (Luettu 16017 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sininen koira
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« : 28.08.2006 20:41:57 »

 kalat Mitä mieltä olette tarot korteista? Mitkä olisivat parhaat vai voiko niin kysyä?Itseäni kiinnostaisi Christina Freijan kortit, onko niin että kortit kannattaa valita sen mukaan mikä itselle tuntuu parhaimmailta? Jotenkin oma elämä on sellaisessa vaiheessa että haluaisi kysyä korteilta apua. ::)Olisiko se tämä ikä kun 40-v. lähestyy parin vuoden sisällä vai mikä lie.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #1 : 28.08.2006 23:49:30 »

En tiedä 'parhaista' korteista.

Mielestäni, jos historiaan ja niiden menneisyyteen on uskomista, niin symbolisesti niiden sanoman pitäisi olla sama. Olen huomannut kyllä, että tulkinnallisuus muuttuu, kun niitä käsitellään eri maissa. MM. amerikkalaisittain tulkittuna niihin tulee aika painokkaasti mukaan talous, finanssipärjääminen ja muukin 'pärjääminen'. Mutta kannattaa tutustua eri teoksiin ennen kuin hankkii kortit. Kirjastosta niitä voi tutkailla.

Mielenkiintoista on myös katsoa eri kirjojen tulkintoja!

Mielenkiintoista se on kaikankaikkiaankin! Ehkä se antaa uudenlaista ajattelemistakin!

Kokeile! Hyvää Tarot-matkaa! metsätonttu  smitten
tallennettu
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Minä olen rakkaus.


Profiili
« Vastaus #2 : 29.08.2006 06:32:42 »

Itselläni on Liulian Maritan kortit ja kirja. Arvosteluisssa niitä on syytetty pinnallisuudesta... itse en kuitenkaan näe asiaa niin. Maritan tekstit ovat ehkä lempeämpiä?Huh Käytän myös kirjaa Tarot-sielun peili, siinä on mm. käytännön harjoituksia eri tilanteissa. Kortithan voivat olla yhdet ja kirjoja löytyy vaikka kirjastosta... niin, omia ajatuksianihan minä peilaan, kortit ovat vain työkalu matkalla. Tutkivaa ja iloista mieltä, huumoria unohtamatta! smitten
tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
ellunen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45



Profiili
« Vastaus #3 : 30.08.2006 21:37:03 »

itse löysin korttini etsimällä netistä ja ne jotka puhuttivat minua olivat ne kortit, jotka sitten ostin...eli ostin omasta mielestäni netin kauneimmat kortit  smitten härkä kun olen 2funny
ja näitä kortteja voi ihailla tuolla..
http://www.loscarabeo.com/gallery/artnouveau/artnouveau2.htm
tallennettu

Sinun rakkautesi pimentää tähtesi -
kuu nousee minun elämässäni.
Minun käteni ei ole kotonaan sinun kädessäsi.
Sinun kätesi on himo -
minun käteni on kaipaus.

Edith Södergran
MetalLady
Vieras
« Vastaus #4 : 11.09.2006 13:15:58 »

Minulla itselläni on Ger Zieglerin Tarotkortit ja Kirja nimeltä -Sielun Peili- Olen ollut ihan tyytyväinen.
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #5 : 11.09.2006 14:17:14 »

Itselläni on Liulian Maritan kortit ja kirja. Arvosteluisssa niitä on syytetty pinnallisuudesta... itse en kuitenkaan näe asiaa niin. Maritan tekstit ovat ehkä lempeämpiä?Huh Käytän myös kirjaa Tarot-sielun peili, siinä on mm. käytännön harjoituksia eri tilanteissa. Kortithan voivat olla yhdet ja kirjoja löytyy vaikka kirjastosta... niin, omia ajatuksianihan minä peilaan, kortit ovat vain työkalu matkalla. Tutkivaa ja iloista mieltä, huumoria unohtamatta! smitten


Miulla on kanssa samaiset kortit, ja hyvin tyytyväinen niihin.!!!!
Ja käytän myös Marita Liulian omaa tulkinta kirjaa... Smiley

tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #6 : 11.09.2006 15:00:28 »

Suosittelen että kävelet kauppaan jossa myydään useita eri korttipakkoja ja rauhassa hypistelet niitä ja kokeilet, mistä pakasta saat parhaat tuntemukset. Se pakka johon saat kunnon yhteyden on sopiva juuri sinulle.

Ja tulkinnoista sen verran että kannattaa todellakin tutustua erilaisiin tulkintakirjoihin ja korttien symboliikkaan. Sitten kun olet tutustunut niihin ja kortteihin, tulee tulkinta ja konsultaatio  ihan itsestään.

Onnea matkaan
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Jinx
Vieras
« Vastaus #7 : 11.09.2006 17:32:44 »

Hmm...
Nyt kun ajattelee tuota että lähtisi ostamaan uusia kortteja niin...
Jotenki sitä vaan on niin kiintynyt omiin, etteä ehkä miulle ainakin riittää nämä yhdet kortit, kun jotkut omistavat monet... Smiley
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #8 : 11.09.2006 18:22:53 »

Itseasiassa on ihan hyväkin, kun omistaa vain yhdet kortit, niin ei ainakaan tule ristiriitaa tulkinessa. Smiley
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #9 : 11.09.2006 19:00:57 »

Itseasiassa on ihan hyväkin, kun omistaa vain yhdet kortit, niin ei ainakaan tule ristiriitaa tulkinessa. Smiley

Nii ajattelin ite ihan samaa..
Ja on muuten jännä miten voi joihinkin kortteihinkin kiintyä niin kovasti..  laugh
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #10 : 11.09.2006 19:17:37 »

Minä kyselin täällä joku aika sitten samaa kun olin ostamassa Tarotteja, ja mietin että mitkä sitten olis kivoimmat ja mitä muut käyttää.

Itse päädyin sitten klassisiin Raider Waite -kortteihin. Totta on todellakin se, että ne sopii hyvin aloittelijoille. Kuvat on selkeitä ja viestii vahvasti kortin tarkoitusta ja sanomaa. Itselleni ainakin monen kortin sanoma on avautnut jo pelkästään sitä meditoimalla ja fiilistelemällä ennenkun katson kirjasta. tuntuu, että yhteistyö toimii.

Mutta parhaiten tietty oman pakan löytää niinkun Meruska jo sanoikin, että marssii kauppaan ja hiplailee eri pakkoja ja tunnustelee mitkä tuntuu mukavimmilta.   
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
zarazed
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #11 : 11.09.2006 22:37:43 »

Heippa

näin eräällä internet-sivulla mahdollisuuden opetella tulkitsemaan tarot-kortteja sähköpostin kautta Shocked. Opastaja lähettää tehtäviä (en ainakaan vielä tiedä millaisia), mitkä suoritetaan ja "kurssin" loppulla sitten tehdään tulkinta esim. em mainitulle henkilölle. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta kurssista?
Odottelen mielenkiinnolla vastauksianne ja kertokaa ihmeessä miten olette itse oppineet tulkitsemaan kortteja. Musta tuntuu, että jonkun kirjan avulla opiskelu olis aika vaikeaa, ei kirja voi sanoa, et hei, mietis nyt vähän lisää... idiot2
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #12 : 11.09.2006 22:40:01 »

Heippa

näin eräällä internet-sivulla mahdollisuuden opetella tulkitsemaan tarot-kortteja sähköpostin kautta Shocked. Opastaja lähettää tehtäviä (en ainakaan vielä tiedä millaisia), mitkä suoritetaan ja "kurssin" loppulla sitten tehdään tulkinta esim. em mainitulle henkilölle. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta kurssista?
Odottelen mielenkiinnolla vastauksianne ja kertokaa ihmeessä miten olette itse oppineet tulkitsemaan kortteja. Musta tuntuu, että jonkun kirjan avulla opiskelu olis aika vaikeaa, ei kirja voi sanoa, et hei, mietis nyt vähän lisää... idiot2

Perhonen on käsittääkseni tälläisellä kurssilla...
Kunhan Perhonen olet linjalla niin viitsisitkö valaista tässä asiassa...
Ellen sitten väärin muista!  Cheesy
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #13 : 12.09.2006 09:49:18 »

Mä olen tällä hetkellä just tuollaisella Tarotkurssilla. Sen järkkää Elämänkehä (www.elamankeha.com)ja Anu Wyskiel.

Homma toimii niin, että joka viikko tulee sähköpostiin tietopaketti jostain pakan korteista, jossa syvennytään niiden merkityksiin ja tutustutaan niihin. Sitten on aina lisäksi jotain tehtäviä. Tehtävät on lähinnä sellaisia oman intuition kuuntelujuttuja ja henkilökohtaista kontaktin luomista kortteihin. Kurssilla edetään pikkuhiljaa, ensi kerralla aletaan vasta opettelemaan kunnon pöydän tekemistä.

Kurssi kestää 13 viikkoa( 1 posti per viikko) ja nyt ollaan neljännessä "oppitunnissa".

Mun mielestä tuo kurssi on kyllä tosi hyödyllinen, jos vertaa siihen, että opiskelisi vaan itse kirjan kanssa. Kurssin tehtävät ja tutustumisharjoitukset omiin kortteihin on varsinkin tosi hyvä juttu. Paljon on sellaista mitä ei itse älyäisi kokeilla.

Kannattaa silti tutustua myös eri kirjoihin. Kyllä ne merkitykset senkin kautta avautuu. Itselläni on sellainen aika suppea kirja Rider Waiteista ja sitten käyn myös ahkerasti sivuilla www.learntarot.com. Itseasiassa sielläkin on kai mahdollista suorittaa joku samantapainen nettikurssi, mutta se on kai englanniksi.   

Tää meidän kurssi alkoi elokuun lopulla. Kannattaa vierailla tuolla sivuilla ja ottaa Anuun yhteyttä jos kurssi kiinnostaa. Eihän sitä tiedä vaikka tähänkin satsiin pääsisi vielä mukaan!  Wink
« Viimeksi muokattu: 12.09.2006 09:52:47 kirjoittanut Sister of Night » tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Perhonen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 366



Profiili
« Vastaus #14 : 12.09.2006 12:29:36 »

Täälläkö minusta puhutaan takanapäin  knuppel2  Grin Grin

Ei vaiskaa, kiva oli kun sentään hoksasin tämän ketjun!!
Olen myös samalla nettikurssilla sinun kanssasi Sister of Night  Smiley

Mutta minä valitettavasti en ole yhtäkään tehtävää kerinyt tekemään  Undecided
toki olen lukenut ja tulostanut kaikki postit ja kerkesin kortteihin vähän tutustuakkin ennen kurssin alkua.

Kyllä mä otan vielä itseä niskasta kiinni ja teen noi tehtävät.. :Smiley

Olen kanssasi Sister of Night samaa mieltä että kurssi on hyödyllinen kuin että yksin yrittäisi opiskella.

 smitten
tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: