Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pluton neliö Plutoon  (Luettu 54160 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #15 : 19.11.2005 15:51:10 »

Moikka-moi....

Liitynpä mäkin tähän 35:ten porukkaan.. HUH-huh..
Mulla on tulossa Pluton yhtymä Askendenttiin joulukuun puolessa välissä (alkoi muuten eilen) ja samoihin aikoihin kun sen tarkka ohitus tapahtuu, alkaa toinen Pluton neliö Plutoon vaikuttamaan...  Huh
Edellisen ohituksen aikaan päättyi monivuotinen (salattu)ihmissuhde...  Sad

Radix- Pluto sijaitsee 8. huoneessa yhtymässä r.Merkuriukseen  ja tr. Pluto liikkuu 12. / 1. huoneessa...

19.12.2005 Pluto yhtymä nousumerkki
**** Alkaa: 18.10.2005 Päättyy: 19.1.2006
16.2.2006 Pluto neliö Pluto
* Alkaa: 16.12.2005 Päättyy: 19.3.2006
8.1.2006 Pluto kolmio mars
**** Alkaa: 7.11.2005 Päättyy: 8.2.2006

Miten tästä Pluton piinasta selviää? Onko keinoja tai kokemuksia kenelläkään?
Alan tuntea itseni pikkuhiljaa ihan vainoharhaiseksi, kun odotan vain uusia ikävyyksiä, jotka tuntuvat kuin iskuilta palleaan...
buck2
tallennettu

saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #16 : 19.11.2005 21:14:17 »

Hei,

Barbara Clown kirjassa Kironista sivuutetaan kaikkia elämän avain-transiitteja. Pluto neliö Pluto selitetään lyhyesti ja ytimekkäästi "opettavan meille sopivaa energian kättöä, pakottaen pintaan mitä tahanasa ratkaisemattomia konflikteja meillä vielä on sen suhteen." Käsittäisin tämän niin, että tämän jälkeen ymmärrämme rajamme, ja joudumme valitsemaan paremmin mihin käytämme aikamme ja muut resurssimme, ja kuinka paljon voime itse asiassa niitä käyttää ja kuinka paljon tarvitsemme lepoa ja muuta vstapainoa. Mulla on Pluto 15 astetta ja tämä transiitti on jo ollut. Pitäisikin käydä läpi tämän ketjun lisätietojen perusteella tapahtuneita seikkoja yksityiskohtaisemmin, nyt juuri ei ole aikaa, ja miettiä mitä mulle siinä oikein tarkemmin tapahatui. Yleensä kai tämä Pluto neliö Pluto on vasta Uranus opposition ja Neptunus neliö Neptunuksen jälkeen, mutta nyt kuuskytluvulla syntyneilla taitaa usein olla toisinpäin. Mulla Neptunuksen neliö on nyt ja Uranuksen oppositio tulee vasta senkin jälkeen. Tässä kirjassa myös sanotaan kuinka Uranus opposition vaatima tunteiden kirkastuminen voidaan työstää myös Pluton neliön aikana, jos se on jäänyt Uranuksen opposition aikana tekemättä. Tarvii lukea kirjaa paremmin. Ei yhdellä lukemalla jäänyt oikein selkeetä kuvaa.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #17 : 19.11.2005 23:41:22 »

Miten tästä Pluton piinasta selviää? Onko keinoja tai kokemuksia kenelläkään?
Alan tuntea itseni pikkuhiljaa ihan vainoharhaiseksi, kun odotan vain uusia ikävyyksiä, jotka tuntuvat kuin iskuilta palleaan...
buck2
RObert Handin kirjasta yks kohta: "Sinun pitäisi yksinkertaisesti antaa asioiden menneisyydestä hälvetä ja sallia tulevaisuuden rakentua menneisyyden raunioille. Jos pystyt siihen, potentiaali positiivisiin muutoksiin Pluton kanssa on hyivn suuri."

ja "... Sinun ei pitäisi syyttää muita tai olosuhteita nyt tapahtuvista epämiellyttävistä muutoksista. Katso itseesi miten olet tehnyt "pohjatyöt"." (Hups, kun ilkeesti sanottu toi viimenen lause, mutta suoraan tekstistä käänetty  Embarrassed)

Olikohan joku jo noi kirjoittanut?
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #18 : 20.11.2005 16:42:21 »


RObert Handin kirjasta yks kohta: "Sinun pitäisi yksinkertaisesti antaa asioiden menneisyydestä hälvetä ja sallia tulevaisuuden rakentua menneisyyden raunioille. Jos pystyt siihen, potentiaali positiivisiin muutoksiin Pluton kanssa on hyivn suuri."

ja "... Sinun ei pitäisi syyttää muita tai olosuhteita nyt tapahtuvista epämiellyttävistä muutoksista. Katso itseesi miten olet tehnyt "pohjatyöt"." (Hups, kun ilkeesti sanottu toi viimenen lause, mutta suoraan tekstistä käänetty  Embarrassed)

Olikohan joku jo noi kirjoittanut?

Kiitos Saai!!

Kun vain tietäisi mitkä ne asiat menneisyydestä oikein ovat...   Embarrassed

Jotenkin vaistomaisesti liitän tämän jälleen parisuhteen ja ihmissuhteiden alueelle.. siellä eniten ongelmia on ollut.. pelkään että kohta ei ole ihmissuhteita enää lainkaan, kun onnistun karkoittamaan kaikki...  Cry

Kuitenkin, koska kaikki on nyt näinkin kuollutta, toivon totisesti että Pluto tuo tullessaan uutta ja positiivistakin tähän elämään!!
Cool  Tongue  :Smiley
tallennettu

saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #19 : 20.11.2005 17:32:10 »

Silloin kun mulla oli tämä Pluton transiitti olin niin väsynyt etten tiennyt mitä tapahtui. Samalla mulla oli myös Pluton neliö Uranukseen ja Saturnukseen (sekä väljästi Aurinkoon ja Kironiin). Vähän myöhemminkin kuuskytluvulla syntyneillä on mainitut hitaat planeetat nyt neliöissä tr. Plutoon, mikä rasittaa heitä nyt tuplasti. Transitoivan Pluton huonesijainti voi antaa vihjettä siitä minkä asioiden suhteen tulee omien voimien riitto selvemmäksi.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 20.11.2005 18:36:10 »

Silloin kun mulla oli tämä Pluton transiitti olin niin väsynyt etten tiennyt mitä tapahtui. Samalla mulla oli myös Pluton neliö Uranukseen ja Saturnukseen (sekä väljästi Aurinkoon ja Kironiin). Vähän myöhemminkin kuuskytluvulla syntyneillä on mainitut hitaat planeetat nyt neliöissä tr. Plutoon, mikä rasittaa heitä nyt tuplasti. Transitoivan Pluton huonesijainti voi antaa vihjettä siitä minkä asioiden suhteen tulee omien voimien riitto selvemmäksi.

Just...
Väsynyt olen minäkin.. tuntuu ettei mitkään asiat pysy päässä, ja välillä unohtelen todella tärkeitäkin juttuja..  idiot2

Tällä hetkellä Pluto porskuttaa asteen päässä Askendentista vielä 12. huoneen puolella...

(12. Huone -alitajunta; Kalat ja Neptunus; ihmisen sisin, alitajunta ja sen kehitys, erakkomaisuus, haaveilu, mielikuvitus, todellisuuden pako, hyväntekeväisyys, tyytymättömyys, itse aiheutetut vastoinkäymiset, itsesääli ja intuitiivisuus, salaisuudet ja pelot, päiväunet, intohimot ja mystiikka, sairaalat, vankilat jne. )

Kuukauden kuluttua se on jo asteen verran 1. huoneen puolella...

( 1. Huone - minä huone;  Oinas ja Mars; ulkoinen olemus, aloitekyky, elinvoima, elämänasenne, riidat ja taistelut)  buck2

Kartallani pitkäkestoisia transiitteja:
19.12.2005 Pluto yhtymä nousumerkki
**** Alkaa: 18.10.2005 Päättyy: 19.1.2006
16.2.2006 Pluto neliö Pluto
* Alkaa: 16.12.2005 Päättyy: 19.3.2006
8.1.2006 Pluto kolmio mars
**** Alkaa: 7.11.2005 Päättyy: 8.2.2006
26.3.2006 Neptunus kolmio Venus
**** Alkaa: 23.1.2006 Päättyy: 26.4.2006

Syntymädata:
26.08.1970
17.15
Jyväskylä
tallennettu

saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #21 : 20.11.2005 18:59:42 »

Sori, unohdin nuo syntymätiedot, jotka laitoit jo aiemminkin. Pluto siis transitoi askendentin tuntumassa eli 12. ja 1. huone. (Mulla, by the way, Saturnus seilaa siellä, etten ole täysin eläytymiskyvytön tilaanteeseen.) Kahdestoista huone on vaikea selittää, (kun ei itsekään täysin ymmärrä sitä), liittyy karmaan ja universaaliin spirituaalisuuteen, mutta ykköshuone liittyy egoon ja omaan tahtoon. Kirjotan myöhemmin lisää, kun katson Robert Handin kirjaa. Jossei joku muu ehdi ensin.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #22 : 21.11.2005 18:07:32 »

Emelia, en tiedä paljonko ehdin tällä istumalla kirjoittaa, mutta Handin kirjassa on Pluton konjuktio askendeenttiin selitetty ihan erikseenkin. "Suhteet muihin, niin intiimit kuin muutkin, tulevat suurten muutosten alle" hän aloittaa. "Persoonallisuutesi käy läpi joukon muutoksia, jotka tuovat valoa joihinkin hyvin tärkeisiin mutta ei-huomattuihin elementteihin psyykkeessäsi...Voi olla äärimmäisen kriisin aika, jos yrität salata tiettyjä sisäisiä voimiasi itseltäsi tai muilta... Tämän transiitin aikana on äärimmäisen tärkeätä olla enemmän kosketuksisssa itseensä...
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Cleo
Vieras
« Vastaus #23 : 22.11.2005 00:56:22 »

Uh. Se väsymys tosiaan, joo.
Mulla Pluto neliö Pluton lisäksi menossa Uranuksen neliö Kuulle, Saturnuksen yhtymä Auringolle ja Marsille ja MC:lle, Kheironin neliö askendantille ja Jupiterille, joka keväämmällä menee ohi mutta siirtyy sitten oppositioon  aurinko ja  mars kanssa. Neptunus vielä IC:llä..

Selviääköhän tästä hengissä laisinkaan?

Pluto vaikuttaa 2. huoneessa, radix-Plutoni on 11. huoneessa..ja aikaa, tai paremminkin voimia, ei ystäville riitä kuten ennen.
tallennettu
sister sugar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16

Valkoinen itsevallitseva taikuri


Profiili
« Vastaus #24 : 22.11.2005 20:24:05 »

Hei

Vähän aiheesta poiketen, mutta voisitteko neuvoa miten tollasia etukäteen ennustuksia teette? keskustelunne oli mielenkiintoinen, mistä tiedätte että teille on tulossa jotain tollasia aspekteja? Oletteko tilanneet vuosihoroskoopin vai katsoneet summamutikassa jotain päivää ja verranneet sitä syntymäkarttaan? Ja mikä on lillith (tms)?
Auttakaa aloittelijaa Embarrassed
tallennettu

Aurinko-kauris Kuu-rapu Nouseva-kauris
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #25 : 23.11.2005 18:00:50 »

Hei

Vähän aiheesta poiketen, mutta voisitteko neuvoa miten tollasia etukäteen ennustuksia teette? keskustelunne oli mielenkiintoinen, mistä tiedätte että teille on tulossa jotain tollasia aspekteja? Oletteko tilanneet vuosihoroskoopin vai katsoneet summamutikassa jotain päivää ja verranneet sitä syntymäkarttaan? Ja mikä on lillith (tms)?
Auttakaa aloittelijaa Embarrassed

Hei Sister Sugar,

Voi mennä vaaralliseksi pitää tulkintoja ennustuksina. Pitäisin niitä vinkkeinä itsetuntemukseen. Ja yleensä vaan hetkelle mikä on menossa tai taaksepäin ajassa ajateltuna. Mutta näköjään ne voi ennustuksiksikin tulkita. Silloin pitää varoa, ettei tee negatiivisista puolista enempää totta kuin ne mahdollisesti jo on.

Olet ihan oikeilla jäljillä miten tietää aspektit. Tietokoneohjelmat on käteviä laskemaan transiitteja mille päivämäärälle tai aikavälille tahansa.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #26 : 23.11.2005 21:10:27 »

Ehtoota!

Robert Hand on kirjoittanut tästä aspektista myös, että se karsii elämästä pois kaiken mikä on kuollutta ja kasvun tiellä. Transiitin aikana voi joutua vakaviin valtataisteluihin joko muutosta vastustavien ihmisten kanssa tai sitten niiden kanssa, jotka ovat muutosta elämääsi tuomassa. Lopuksi RH vielä kehottaa katsomaan hyvin tarkasti kumpaan leiriin satut kuulumaan.
    Itse olen luultavasti tunnistanut ainakin osan tästä kuolleesta aineksesta, joka on jälleen aikansa elänyt tapa toimia ihmissuhteissa ( eri kuin kesällä ). Muutosvoima tuntuu niin valtavalta, että eilen oikein ääneen nauroin, kun luin Handin kommentteja. Miten niin valitse puolesi tarkasti, ei ole pienintäkään mahdollisuutta vastustaa muutosta. Viikonloppuna olin sormi suussa, kun mietin mitä voin tehdä. Nostin maljojen ässän ja niinpä niin - päätin antautua ja nyt sitten mennään kuin koskessa. Transiitti on tarkka vasta 11.12. eli vauhtia piisaa Cheesy
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #27 : 23.11.2005 22:32:48 »

Emelia, en tiedä paljonko ehdin tällä istumalla kirjoittaa, mutta Handin kirjassa on Pluton konjuktio askendeenttiin selitetty ihan erikseenkin. "Suhteet muihin, niin intiimit kuin muutkin, tulevat suurten muutosten alle" hän aloittaa. "Persoonallisuutesi käy läpi joukon muutoksia, jotka tuovat valoa joihinkin hyvin tärkeisiin mutta ei-huomattuihin elementteihin psyykkeessäsi...Voi olla äärimmäisen kriisin aika, jos yrität salata tiettyjä sisäisiä voimiasi itseltäsi tai muilta... Tämän transiitin aikana on äärimmäisen tärkeätä olla enemmän kosketuksisssa itseensä...

Kiitos, Saai!!!  smitten smitten Ja iso hali...

Tutkailin tuolla omassa astrossani, ja totesin että Pluton transiitit taitavat  vaania mua koko ensi vuoden... Tutkailin tuolla Oma Astro -sivuilla päiväkirjassa tulevia ja menneitä transiitteja ja totesin että tämä suuntaus on ollut vallalla jo vuoden päivät (en vain ole sitä pahemmin noteerannut aikaisemmin) ja jatkuu "yhtä tukalana" aina vuoden 2007 alkuun... AINAKIN!!! Niin Pluton yhtymä Askendanttiin kuin neliö Plutoon toistuvat pitkin vuotta...
Itseasiassa edellinen Pluton neliö Plutoon ei ole ehtinyt edes päättyä, kun toinen jo alkaa.. siis sellainen on ensi vuoden ensimmäinen puolisko..  Shocked

Onneksi tuossa Joulun tienoissa on muutaman päivän täysin transiititon kausi.. Ehkä silloin todella voi hengähtää vähäsen..  angel

Kun kerran työtilanne jatkui ennallaan (toistaiseksi, HURRAA!!!) heinäkuun loppuun saakka ainakin, päätin hemmotella itseäni kun palkkapäiväkin osui viime viikonloppuun, ja tilasin tuon kovasti lainatun Handin opuksen www.uniomystica.fi :stä. Vielä ei ole teos postilaatikkoon tipahtanut (mahtuneeko edes?) mutta kovasti innoissani odottelen...  Cheesy

Hei

Vähän aiheesta poiketen, mutta voisitteko neuvoa miten tollasia etukäteen ennustuksia teette? keskustelunne oli mielenkiintoinen, mistä tiedätte että teille on tulossa jotain tollasia aspekteja? Oletteko tilanneet vuosihoroskoopin vai katsoneet summamutikassa jotain päivää ja verranneet sitä syntymäkarttaan? Ja mikä on lillith (tms)?
Auttakaa aloittelijaa Embarrassed

Sister Sugar.. Aloita vaikka tuon Astro-päiväkirjan selailulla, siellä on aika paljon tietoa ohituksista ja transiiteista. Myös www.astro.com 'ista voi tulostaa transiittikalenterin (valitset astrodienst.special / transit calendar for 3 years.pdf) jopa 3 vuodeksi kerrallaan.

Itse olen ollut aika laiska tulkitsemaan omaa karttaani ja olenkin tilannut pari kertaa Sepolta esoteerisen vuositulkinnan, joita olen sitten lueskellut. Mutta samalla on omatkin ajatukset selkiytyneet, tiedonjano kasvanut ja uusia kirjoja tullut hommailtua...  Cool

Minulla Pluto syntymäkartassa 29,54 astetta Neitsyttä, joten tässä vielä odotellaan (ensi vuoteen?) tuota transiittia... Olen vasta astroilemisen aloittanut noviisi minäkin, mutta tiedonjano on valtava  laugh, enkä malttaisi pitää näppejä erossa transiiteista, vaikka perusasioissakin on vielä suunnattomasti opeteltavaa... Kärsimättömyys is my middle name. Jotenkin tuntuu, että tuohon pitäisi varautua keräämällä voimia. Mitä sanotte, onko valmistautumisesta ollut mitään hyötyä "rytinänhallinnassa"?

Hei Pallaskissa!
Itse käytän mielelläni juuri vaikkapa omaa henkilökohtaista päiväkirjaa ja omia kokemuksia taustana tuleviin transiitteihin "varautuessani", usein saman transiitin pamahtaessa useamman kerran päälle tulee deja vu -tunteita.. Ja niitä ihmetellessä asia yhteydet aukeavat..

Astrologian Käsikirjassa Juhani Nummela selittää sivulla 213 transiitin toistumista mielestäni todella selkeästii (kyse siis Jupiterin, Uranuksen, Saturnuksen, Neptunuksen ja Pluton transiiteista, joilla on tapana toistua useita kertoja) kriisien kautta: 1 ohitus/ kriisi saa jonkin asian, pulman, hankaluuden tai suunnitelman liikkeelle tai esille. Se alkaa vaivata. Kriisien 1 ja 2 välillä tapahtuu asian kypsyttely. Kriisi 2 tuo saman asian voimalla pintaan ja siihen saattaa tulla ratkaisu jo nyt, mutta yleensä kuitenkin vasta kriisi 3 eli lopullinen ohitus poistaa mahdollisen ongelman tai asian tai toteuttaa suunnitelman.
Tätä ajatuskulkua jatkaen ei ensimmäistä ohitusta oikeastaan voikaan tulkita ennakkoon, paitsi ehkä tunnelmia, koska ongelma/ asia/ suunnitelma syntyy ja muodostuu juuri silloisessa elmäntilanteessa, jota ei voi ennakoida...  Wink

Huh, tulipas kerralla paljon ja pitkästi...  Grin
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #28 : 20.12.2005 21:00:01 »

Heips!!

Olen sormi suussa tirhrustanut ensi vuoden tiukkoja transiitteja ja huomasin juuri että nyt ensi vuoden helmikuussa tuleva Pluton neliö Plutoon onkin AVAUTUVA ja ensimmäisen kerran tuo transiitti onkin ilmestynyt kartalleni jo viime vuoden keväällä ( suunnilleen samoihin aikoihin), mutta silloin se ei tehnyt minkäänlaista tarkkaa ohitusta, joten se on jäänyt huomaamatta...

Miten on? Onko sillä merkitystä, onko transiitti avautuva vai sulkeutuva? Ja jos miten paljon ja mihin suuntaan..? Kiinnostaisi tietää, koska mm. viikkoa aikaisemmin tapahtuu Saturnuksen sekstiili Uranukseen...
                                                                                        santa_evil
                                                santa_evil   santa_afro  santa_grin
  santa_huh
tallennettu

Aurelia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1



Profiili
« Vastaus #29 : 21.12.2005 12:58:32 »

hei, itselläni on ollut viime vuosina Pluton konjunktio r. Kuuhun ja koska kyseessä on niin hlökohtainen kohde kuin Kuu saatoin tutkailla Plutoa läheltä. Ei mitään hätää, Pluto toimii todella alitajuisella tasolla...sen energia ei ole persoonallisella vaan transpersoonallisella puolella, se prosessoi mutta syvältä.
 Muut samanaikaiset kaikkinaiset kuviot vaikuttavat paljon asioihin, varsinaisia kartan aktivoijia on Mars lyhyine transiitteineen ja muut ns. sosiaaliset planeetat. En pidä Plutoa mörkönä, mielestäni  ehkä hankalimmat energiakentät ovat Neptunuksen kovilla kulmilla jotka usein vetävät pohjan alta ja toisekseen Saturnuksen avittamilla kasvattavilla kokemuksilla... police

Vaikka astrologia on kiva väline monenlaiseen kannattanee muistaa että elämme kuitenkin Nyt ja kun on vahvasti ja pelottomasti omassa energiassaan, niin kaikenlaiset kosmisen kellon muutokset voi kohdata parhaimmalla mahdollisella tavalla

Iloista Joulunaikaa!

 santa_afro
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: