Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pluton neliö Plutoon  (Luettu 54312 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« : 19.10.2005 19:21:33 »

Hei!

Vanhalla forumillakin oli puhetta aiheesta, mutta jatketaan, kun transiittikin jatkuu. Tr-Plutohan mennä mönkii jousimiehessä ja se tekee neliötä radix-Plutoon neitsyessä niillä, jotka ovat n.35-vuotiaita. Kuinka transiitti on vaikuttanut teidän elämässänne?, onko salaisuuksia paljastunut?, onko pitänyt luopua jostain?. Itse olen vapautunut eräästä hyvin pinttyneestä, lapsuudesta asti mukana roikkuneesta tavasta toimia tietyllä tavalla tietyssä ihmissuhdetilanteessa. Kärsin polvivaivoista vielä alkukesällä, joista rosenterapeutti sanoi, että aivan kuin kieltäytyisin astumasta askelta, jatkamasta matkaa. Sitten asiat kasautuivat ja kun toistuva ihmissuhdejuttu tuntui liian raskaalta, minulla meni hermot ja tokaisin, että nyt saa %&/# riittää!. Olo helpotti vähän ja nukkumaan mennessäni oli hyvä ja kevyt mieli. Seuraavana aamuna odotti yllätys, polvivaivat olivat kadonneet! Yleensäkin jalat tuntuivat hyvin kevyiltä ja huomasin, että jalkojeni lihakset olivat pehmeät ja rennot Smiley Samalla katosi myös kummallinen veto mitä tunsin tätä ihmistä kohtaan, aloin nähdä hänet selkeämmin kuin ennen.
    Muista vaikutuksista yksi selvimmistä on ollut halu tonkia asiat perinpohjaisesti. Raha ja valta ovat olleet tarkassa syynissä ja vanhat x-filesit ovat välillä tuntuneet dokumenteilta, kun olen oikein innostunut pöyhimään sontatunkiota. 2 ohitusta takana ja 3 on vielä edessä. Kuinkas ikätovereilla?
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Cleo
Vieras
« Vastaus #1 : 19.10.2005 20:19:10 »

Hei!

Ja kivaa, kun aihe jatkuu!
No, minulla on ollut ainakin yksi ohitus, ja tosiaankin eräitä peiteltyjä juttuja lapsuudestani on paljastunut, jotka koskevat koko sukua. Samalla Pluto on kohdallani tehnyt kolmiota Merkurius/Lilith-yhtymälle, joka on t-ristini kärkenä.
Kannaltani on ollut vain hyvä, että nuo asiat ovat tulleet esiin, vaikkakin se on johtanut koko suvun käymistilaan, ja välienkin rikkoutumisiiin. Olen siis joutunut luopumaan joistain suhteista, jotka eivät oikeastaan edes suhteita olleet, samalla toisiin on tullut enemmän syvyyttä ja hyväksyntää ja ymmärrystä.

Minullakin on ollut ja on edelleen halu tonkia asioita perinpohjaisesti, sekä uusia että vanhoja, asioita jotka tuottaa iloa ja myös niitä jotka liittyvät vanhoihin toimintamalleihin ja kipeisiin kokemuksiin.

Samalla vanhojen toimintamallien poistuessa entisiä kiinnostuksen kohteita häviää ja uusia tulee tilalle..mutta niitä uusia tutkitaan niin maan perusteellisesti ennen kuin todetaan sopiiko ne minun sielulle oikeasti vai ei, mikään pintaliito ei kiinnosta nyt pätkääkään. Huh
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #2 : 20.10.2005 07:19:15 »

Moi
Mä ilmeisesti vasta odotan parhainta rytäkkää. Eli 27 astetta olisi tarkka... Mikä tässä sitten on orbi?? Huh
Huomasitteko te muut tätä jo aikasemmin? :Smiley

Mulla on tulossa Suurristi AC-DC ja MC-IC sektoreille. Pluto AC:llä (huone12) ja transiitti Pluto lähestyy IC:tä. Ja kun mun Venus on MC:llä 4 astetta rapuja, luulen että se sitten pamauttaa jutun, niin että huomaan...
Se mitä oon huomannu jo nyt, että koti-työ asiat on ollut sekaisin, tähän mennessä oon kokenut työilmapiirin rankaksi (pakenin jo virkavapaalle töistä), mutta vastuu kotona tuppaa kyllä kokoajan vaan lisääntyvän (vaikka en koe itseäni yhtään koti-ihmiseksi). Ryhdynköhän lopulta Erakoksi??
 Angry

Mitä tuo Venus MC, Pluto tr IC oppositio vois olla??  idiot2
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #3 : 20.10.2005 10:07:12 »

Minulla pluto on 25 asteessa ja tarkka eka ohitus tulee vasta tammikuun alussa. Viimeinen puolestaan vasta vuoden päästä marraskuussa.
Vaikutus on tuntunut jo puolisen vuotta, sillä syntymäkartalla pluto on minulla keskitaivalla, joten neliö sinne kakkoshuoneesta on tuonut raha-asiat esille ja julkisen minäkuvan ja työroolin. Lopetinkin viime kaväänä vanhassa työssäni ja olen kokonaan uudella uralla. - Ja paljon tyytyväisempänä, vaikka tulot ovat  epävarmempia. Kuitenkin jonkinlainen minäkuvan muotoutuminen on uusissa asioissa vielä työn alla.

Toinen juttu onkin sitten yksityisempi - lapsuuden perheasioista on paljastunut myös uusia juttuja - eikä aina niin kivojakaan. Tuntuu kuin jokin harha olisi repäisty silmieni edestä auki. Se on vapauttavaa, mutta myös mullistaa minäkuvaa, käsitystä siitä miksi muut ja minä itse olemme käyttäytyneet siten kuin olemme. Tuntuu kuin olisin viikossa aikuistunut vuosia.
Ja pluton neliö ei ole edes tarkka vielä....

Minulla pluto on mm. yhden leijan kärkipiste ja myös AC-merkkini hallitsija, joten sen vaikutukset  kyllä huomaa.
Mutta olen niistä vain tyytyväinen, sillä vaikka hetken kirpaisee, niin sen jälkeen on parempaa kuin koskaan ennen. Smiley
Voi myös olla niin että syntyjään plutomaiselle henkilölle pluton läksyjen ymmärtäminen on halpompaa kun sellaiselle jolle pluto on vieraampi (=hankalat kulmat tai ei aspekteja, ei skorpionivaikutusta ym.)

Ja pintajutut eivät ole kiinnostaneet minua koskaan - vielä vähemmän nykyään. Cheesy
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #4 : 20.10.2005 10:22:50 »

Helinä!

Näyttää siltä että minäkuvasi kokee mullistuksen. Tämä ei voi olla vaikuttamatta kotiasioihin, joihin tulet saamaan uudenlaisen näkemyksen. Yhtenä päivänä vain tajuat koko kuvion kuin ulkoa päin ja huomaat myös miten tulisi toimia että elämäsi alkaa mennä siihen suuntaan kuin haluat.

Kirjassa transiittejasi kuvataan näin: pluto oppositio venus: Rakkausasiat tapetilla, jos olet sitoutunut, haluat muutoksia suhteeseen, jos et ole sitoutunut, haluat kumppanin. Sinä itse tai toinen osapuoli voitte olla erityisen mustasukkaisia tämän jakson aikana ja joka tapauksessa sinä haluat tunkeutua toisen sisimpään perusteellisesti tai koet jonkun muun tunkeutuvan liian lähelle reviiriäsi. Taustalla voi olla pelko petetyksi tulemisesta.
Pluto oppositio MC: alitajuiset voimat jylläävät. Vanhat mustasukkaisuuden ym. voimakkaat tunteet nousevat esille ja sinulla on hyvä mahdollisuus vapautua niistä. Ole tarkkaavainen niiden suhteen. Työ- tai asuinpaikkasi voi muuttua.

Ja kaikille Pluto neliö pluto: Asetat kyseenalaiseksi elämänkatsomuksesi, asemasi ja pyrkimyksesi. Tulet hyvin tietoiseksi miten vanhemmat ovat vaikuttaneet elämääsi ja miten itseluottamuksen puutteesi ja pelkosi ovat vaikuttaneet ratkaisuihisi.Tulet tekemään tärkeitä ratkaisuja tehdäksesi elämässäsi mitä haluat jatkossa.Prosessi ei ole helppo, mutta lopputulos, kun teet tarvittavat muutokset, on palkitseva.

(- Tuon allekirjoitan omalta osaltani jo nyt! Smiley)
Mukaillen siis lainattu kirjasta¨Tähdet ja tulevaisuutesi¨ (Ljunberg- Ronco)
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #5 : 20.10.2005 11:16:56 »



Vanhalla forumillakin oli puhetta aiheesta, mutta jatketaan, kun transiittikin jatkuu. Tr-Plutohan mennä mönkii jousimiehessä ja se tekee neliötä radix-Plutoon neitsyessä niillä, jotka ovat n.35-vuotiaita. Kuinka transiitti on vaikuttanut teidän elämässänne?, onko salaisuuksia paljastunut?, onko pitänyt luopua jostain?.

Hyvä aihe Smiley

Suora lainaus kirjasta: Tähdet ja Tulevaisuutesi:

PLUTO NELIÖ PLUTO

Asetat suurelta osin kyseenalaiseksi oman elämänkatsomuksesi, asemasi ja ylipäätään tärkeät pyrkimyksesi. Tulet tietoiseksi tavasta, jolla vanhempasi ovat vaikuttaneet elämääsi ja miten oma itseluottamuksenpuutteesi ja-pelkosi ovat vaikuttaneet ratkaisuihisi. Tulet luultavasti tekemään jotain suuria päätöksiä, jotka auttavat sinua kehittämään itseäsi ihmisenä ja keskittymään juuri sinulle tärkeisiin asioihin.
Elämänastenteesi voi muuttua paljon, tämä kehitysprosessi on vaikea, koska se vaatii vanhojen tottumusten ja mieltymysten jättämistä. Kun katsot itseäsi ja elämääsi rehellisesti ja rohkeasti ja teet tarvittavat muutokset, löydät paljon terveemmän ja rakentavamman tavan suhtautua elämään.
******************************

Täytyy myöntää Undecided, että päiväkirjaa on hyvä pitää muistaakseen mitä tuolloin tapahtui, jota minä en ole pitänyt, koska mun ykstyisyyteen on joskus kajottu Angry, ja se teki sen, että mitään merkintöjä en ole tehnyt enää vuosiin.

Mulla itsellä ei ole mielikuvaa 35-vuoden kriisistä Huh, koska elämäni on ollut kaaosta ja illuusioita täynnä ja todellisuudenpakoa Cry Cry.

Pluto teki yhtymää NA-Kuulle. Se vaikutti niin, että sisäinen muutos, näin jälkikäteen, oli valtava :Smiley :Smiley. Löysin uusia puolia itsestäni, uskalsin katsoa itseäni rehellisesti ja nyt tiedän millainen olen, miksi olen joutunut luopumaan monista asioista/miksi jotkut ihmiset vain käyvät elämässä/miksi elämä on luopumista, etc.

Sielu on ikäänkuin puhdistunut vanhoista tavoista ja uskomuksista, joilla ei ole käyttöä enään ja se on tosi hieno asia laugh laugh, en kaipaa menneitä.
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #6 : 20.10.2005 11:22:55 »

Aniara hei Smiley Wink

Meille molemmille tuli nyt sama teksti kirjoitettua tuonne Undecided, haitanneeko tuo?
Ei kai Huh Huh Huh ?
Ota yhteys minuun, jutellaan hieman, kus ehit smiley6600 smiley6600 smiley6600

Terveisin
Stareyes Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 20.10.2005 11:36:17 »

Hei maallikko,

mukava nähdä sinua taas täällä astroilun parissa. Me modet olimme jo hieman huolissamme, kun sinusta ei pitkään aikaan kuulunut hiiskahdustakaan.

Itselläni Pluto on karvaa vaille 18° Neitsyttä ja tr. Pluto teki siis neliötä itseensä muutama vuosi sitten.

Ymmärsin tuon "pinttyneen tavan toimia tietyissä ihmissuhdetilanteissa" tavaksi toimia konfliktitilanteissa. Itsekin jouduin ko. transiitin aikana pistämään riitelytekniikat aivan uuteen uskoon. 

Eli nuorempana olin herkästi kuoreeni sulkeutuva mököttäjä, joka vetäytyi mielellään kaikista konflikteista, kun taas tämän ko. transiitin aikana oli pakko ilmaista itseään joskus vähän kovaäänisenkin tapaan.  Embarrassed Suoraan sanoen opin siis tulistumaan ilman että sitä tarvitsisi kauheasti hävetä. Muutenkin on pitänyt tunnustaa se, että itsessä on aggressiivinen puoli ja aggressiivisia  tunteita. Miehille tämän puolen hyväksyminen on helpompaa, mutta meille naisille sitä iänikuista kiltteyttä ja pärjäämistä on taottu päähän lapsesta asti. Siitä roolista murtautuminen on melko iso asia.

Sitten on vielä pitänyt opetella oikea ja kasvattava tapa ilmaista aggressiivisuutta. Muussa tapauksessahan se voi johtaa henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan, mikä ei taatusti johda henkiseen kasvuun.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
kamomilla
Vieras
« Vastaus #8 : 20.10.2005 12:24:53 »

Hei kaikki,
Pluto on aina kiinnostava planeetta!
Itselläni yhtymässä aurinkoon ja merkuriukseen 10. huoneessa. Pluto on myös AC:ni hallitsija. Tr Pluto teki jo neliöt aurinko-Merkuriukseen (joilla on tiukka yhtymä radixillani, orbi alle puoli astetta), ja täytyy sanoa, että oli ehkäpä mullistavin elämänvaihe, jonka olen tähän saakka kokenut. Lapsuus paiskattiin eteeni kaikkine ei niin miellyttävine piirteineen ja minun on pakko ottaa menneeseen kantaa. Seuraus: välit olivat poikki useaan perheenjäseneen pari vuotta, koska sanoin suorat sanat (Pluton yhtymä Merkuriukseen). Kaikenlainen teeskentely ja valheellisuus oli yksinkertaisesti mahdotonta. Kipeää aikaa, tunsin, että koko elämä pantiin mullin mallin, enkä tiennyt, kuka sieltä myllystä lopulta tulee ulos, jos elävänä selviää. Cheesy Tuli kokeiltua erilaisia terapioita, hoitoja, lääkkeitä, sun mitä. Transiitin aikaan kaikki tapahtui tyyliin ota tai jätä, (mutta jos jätät, voitkin saman tien kuolla pois). Mitään kompromissivaraa ei ollut suuntaan tai toiseen. Nyt tuntuu, kuin mennyt olisi haudattu, olisin aikuinen ja elämä edessä. Ja kaikkea ihanaa tuli tilalle, kun savu ensin hälveni - kuten nyt astrologia mm. smitten
 
Pluton neliö itselleen tulee tarkaksi ensi syksynä, mutta en sitä kyllä pelkää. En voi kuvitella, että se olisi aur-merk. yhtymää pahempi. Ensin kuitenkin vuoden alusta Pluton kolmio MC:lle. Odotan kiinostuksella. Merkkejä on jo ilmassa, pitäisi varmaan irrottaa ja vaihtaa alaa hyvän sään aikana.knuppel2
Saattaahan tuo Pluton neliö Plutollekin koskea työtä/elmäntehtävää, kun planeetta sijaitsee syntymäkartallani 10. huoneessa.

Yksi on kuitenkin varma, Pluto-transiittien aikana ei takuulla ole tylsää! 2funny
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #9 : 20.10.2005 14:24:11 »

muistaakseni noin 140 vuoden kuluttua. Grin
tallennettu
supertiger
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #10 : 21.10.2005 13:10:36 »

Moikka!

Mulla ei ole pluto neliö pluto vaan pluto neliö aurinko. Ollut jo kaksi kuukautta ja tarkkana se on ensiviikolla. Kestää tuonne marraskuun lopulle. Mitään erokoista ei ole tässä kahden kuukauden aikana  tapahtunut. Jännityksellä jään odottamaan vieläkö jotakin merkittävää sattuu. Onko muilla kokemuksia tuosta pluto neliö aurinko?
tallennettu
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #11 : 21.10.2005 13:37:26 »

Päivää!

Tarkennan vähän mitä tarkoitin pinttyneellä toimintatavallani. Olin epätarkka, kun kirjoitin tietystä toimintatavasta. En alkukesään mennessä koskaan ollut oivaltanut miksi aina ajauduin samankaltaiseen tilanteeseen ihmissuhteissani eli se ei ollut tietty toimintatapa vaan tiedostamaton toimintatapa. Suuttumisen jälkeen näin kaiken selvästi ja ymmärsin. Suuttuminen on minulle helppoa, onhan minulla Mars 3. huoneessa, jota tämä :tickedoff:kuvaa aika hyvin Smiley

Radix-kartalla minulla on Pluto konjunktiossa askendenttiin, mutta 12. huoneen puolella eli siellä tiedostettavalla alueella. Ajautumisen syy oli hyvinkin plutomainen.
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
helinä
Vieras
« Vastaus #12 : 24.10.2005 09:13:25 »

Moi maallikko ja Lilli.

Toi oli kiva kun sanoit, että sait marsin avulla purettua pluto neliön paineet....
Olisisikohan tämä joku ratkaisu? Huh


Mietin tätä, että Pluto huone 12 kun saa neliötä, purkautuminen voi olla vaikeata (ainakin itse tunnen näin), koska (luin jostain, että) jos Huone 12 mars osaa kuulemma pimittää vihansa, niin huone 12 pluto osaa pimittää "raivonsa".

Luulenpa että oon ollu tässä aika hyvä (ainakin ennen neliötä)...

Mulla on mars tosin perääntyvänä radix kartalla, että luulen että saan muut ensin raivoihini  Cool
 smitten
...ehkä siitä sitten joskus jotain rakentavaakin syntyy, mielenkiintoista.

Kiitos Aniara kommenteista!
Mielenkiintoiselta ajalta tuntuu.
Vaikka silti epäilen että erakko aika on edessä... Huh
« Viimeksi muokattu: 24.10.2005 09:26:48 kirjoittanut helinä » tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #13 : 07.11.2005 11:47:39 »

Tälläse tulkinnan antoi Astro.com (mulle näköjään jo ens helmikuulle!):

Pluto square Pluto: Which category?
Mid February 2006 until beginning of December 2007: This is a period of general regeneration, which may not be entirely pleasant. Most of us are attached to the past whether or not it is good for us. And this influence will root out precisely those elements of the past that are not good for you, even those aspects that you have forgotten about. Problems that you may have lost track of entirely but which are still working unconsciously in your life may reappear and become active now, usually but not always to your detriment.
This influence is associated with forces for change that are inherent within the hidden depths of things. Therefore you should not blame the unpleasant changes that occur now on circumstances or persons in your environment. Look within yourself to see how the groundwork for the present is laid in the past.
Many things may be destroyed at this time, and the destruction will be ruthless if you defend them with rigidity. The action of this influence upon unyielding entities is particularly harsh. Therefore you should simply allow the things of the past to fade and allow the future to be born on their ruins. If you can do this, the potential for positive change is very great.
This influence may also increase your concern about the creative and regenerative processes within the universe and cause you to become interested in the occult. However, certain aspects of the occult, such as magic, are best avoided during this time, because the energies involved will be difficult to control now. Although your conscious mind may be in control at first, you are likely to find that entirely unconscious forces within you have taken over and are running you completely. This can have disastrous consequences.
You may also get into severe power struggles with people who are trying to prevent the changes in your life or who are trying to expedite changes that you are resisting. Look very carefully to ascertain which category they are in.

 Tongue

Sinulle Aniara, kun sanoit, niin osuvasti:

"...huomaat myös miten tulisi toimia että elämäsi alkaa mennä siihen suuntaan kuin haluat....."
...musta tuntuu että kaikki menee Ihan Väärään Suuntaan vielä koko ajan. Kattoo koska keksin miten laivan saa kääntymään.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2005 11:51:00 kirjoittanut helinä » tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #14 : 18.11.2005 17:07:59 »

Menee vähän yksinpuheluksi, mutta laitetaan nyt kumminkin... jupiter skorpioni

Luin nimittäin http://www.stariq.com/Main/Articles/P0006680.HTM , että jupiter skorpionissa  voi saada pluto asiat voimistumaan. Tällästä siis luvattiin:
Scorpio is a sign of extremes and while Jupiter’s presence here might initially enhance feeling, romance, joy, and sex,  it can also push some people too far.

Tiedä nyt mitä kommentoisi...
...Siis tänään, kun Mars peruuttaa ja on neliössä saturnukseen... knuppel2

Missä ihmeessä Feniks linnut luuraavat... :Smiley
« Viimeksi muokattu: 18.11.2005 17:12:40 kirjoittanut helinä » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: