Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Intuition herkistäminen  (Luettu 14237 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Neilikka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« : 09.11.2005 00:16:29 »

Olisiko kellään mitään neuvoa intuition herkistämiseksi ja lisäämiseksi? Kovasti ovat nämä astrologian ja henkisen kasvun asiat alkaneet kiinnostaa viime aikoina :angel:Osansa asiassa voi olla tietenkin sillä,että pitkäaikainen suhde loppui ja nyt yritän sitten ymmärtää asian "suurempaa" tarkoitusta Undecided
Välillä vieläkin mietin liikaakin suhteen päättymiseen liittyviä asioita,vaikka toisaalta minun on parempi näin eikö se niin ole,että jonkun vanhan loppu on uuden alku? Kai tälläkin asialla ja ihmisellä oli minulle annettavaa/opetettavaa..
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #1 : 09.11.2005 00:23:25 »

Olisiko kellään mitään neuvoa intuition herkistämiseksi ja lisäämiseksi? Kovasti ovat nämä astrologian ja henkisen kasvun asiat alkaneet kiinnostaa viime aikoina :angel:Osansa asiassa voi olla tietenkin sillä,että pitkäaikainen suhde loppui ja nyt yritän sitten ymmärtää asian "suurempaa" tarkoitusta Undecided
Välillä vieläkin mietin liikaakin suhteen päättymiseen liittyviä asioita,vaikka toisaalta minun on parempi näin eikö se niin ole,että jonkun vanhan loppu on uuden alku? Kai tälläkin asialla ja ihmisellä oli minulle annettavaa/opetettavaa..

Ne annetaan lahjana, ylhäältä. Kukaan ei pysty opettamaan siinä. Ja asia suuresti riippuu Sinun eettisestä tajustasi, ja siinä pystyy neuvomaan Keho.

 angel angel angel
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #2 : 09.11.2005 08:27:33 »

Olisiko kellään mitään neuvoa intuition herkistämiseksi ja lisäämiseksi?

Juuh. Etherium Gold. ( http://www.detoxyourworld.com/acatalog/etherium_gold.html ) Kävin jokin aika sitten aurakuvassa testaamassa vaikutusta ja tulkitsija kommentoi että harvinaisen vahva intuitio. Voisin kuulema ryhtyä suoraan vaikka kanavoijaksi.

Toisena vaihtoehtona elävän ravinnon elämäntyyliin tai ainakin kasvissyöntiin (esim veganismi!) siirtyminen. Se virittää kehon ja intuition korkeampivärähteiselle taajuudelle ja opastus ylemmistä ulottuvuuksista tulee paremmin läpi. Lihansyönti kun tuppaa virittämään alemmille taajuuksille.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2005 08:56:36 kirjoittanut Lake » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #3 : 09.11.2005 09:21:54 »

Yksinkertaisesti olemalla oma itsesi, kuuntelemalla itseäsi, ja herkistymällä ymmärtämään mitkä tunteet, uskomukset, arvot yms. on sinuun projisoitu vuosien varrella ja irtaantumaan niistä. Helppoa se ei ole, ego laittaa hanttiin ja myös ympärillä olevat ihmiset, joilla on sinulle tarjota valmiita vastauksia!

Iloa ja tsemmpiä matkallesi! Jo sen oivaltaminen, että ulkoapäin tuleva tieto on toissijaista, sen rinnalla, mitä sisimpäsi kertoo, vaikka vain aavistuksen omaisin tuntein aluksi. Se avaa mielen ja sydämen mahdollisuudelle, vahvistaa sitä itsessä!
Kuin vain uskaltaa luottaa !


 smitten
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #4 : 09.11.2005 09:51:22 »

Nälkä, mikä ihana tekosyy...  Wink

No, en minä lähde kenenkään ruokatottumuksilla mässäilemään. Mutta totta on, että toiset ruoat tukkivat enemmän kuin toiset, mutten ole henkilökohtaisesti huomannut mitään eroa lihaisten päivien tai lihattomien aikojen intuitioni kanssa. Samanlaista se on koko ajan.  Undecided

Mutta menepä vetäisemään känni päälle, niin johan on mualima sekaisin puolen viikkoa! Siitä kun pääsisi tuosta "siideristen karttojen" tutkiskelusta viikonloppujen vaiheilla kokonansa eroon.  knuppel2

Aika aikaa kutakin, sanoi pässi, kun päätä leikattiin.  Cool
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #5 : 13.11.2005 00:27:06 »

Eräs vuoristokiipeilijä kerran sanoi, että tilanteessa missä sinä joudut olemaan yksin voimiesi ja taitojesi kanssa ja hiljaisuudessa, kehittyy intuitio.

Itse olen kokenut, että jos otan vastuun jostakin aivan yksin, esim. lähden maailmalle yksin ilman toisen turvaa, tai teen uutta työtä ja ponnistelen, pystyn terästämään 'vaistoni' ja huomaan, että toiset ihmiset väistän ja toisten luo menen.

Mutta olen myös kokenut, että kun teen jotakin asiaa, mikä ei kuulu minulle itselle ollenkaan, vaan asia koskee toista tai toisia, saan yhtäkkiä ongelmiin yllättäviä ratkaisuja.

Pitkään jonkin asian ajatteleminen, suuri ongelma...

Tai toisessa äärimmäisyydessä 'puhdas paperi' eli hetki jolloin tulee tyhjiö, et odota mitään, et toivo mitään, pysähdyt ja huomaamattasi annat tilaa.

Yritän tässä antaa vinkkeja sinun pohdinnoillesi!

Mutta totta puhuakseni. En usko koskaan sitä, että sitä voisi teknisesti opetella tai opettaa, eikä sitä voi koskaan käskeä itse eikä se pyytämällä tule.
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #6 : 13.11.2005 02:29:21 »

Kun johonkin asiaan kiinnittää huomionsa, niin se on olemassa. Se pitää vain palauttaa toimintaan. Vaatii paljon työtä toki ja monta "ruikutuskertaa", mutta kyllä se lopulta toimii. Smiley
tallennettu

Aniara
Vieras
« Vastaus #7 : 13.11.2005 13:25:03 »

Uskon että kun lähettää maailmankaikkeudelle pyynnön oman intuiton herkistymisestä, se kuullaan. Vilpittömän sydämen toiveisiin vastataan.  Smiley
Alat kiinnittää huomiota uusiin asioihin, aistisi herkistyvät.

Lisäisin tähän vielä, että minä katson intuitioni kasvamisen liittyneen myös siihen että voin käyttää sitä työssäni myös muiden apuna, elikkä kokonaisuudelle avuksi oman itseni lisäksi.
Intuition herkistymisestä seuraa kaikenlainen herkistyminen, ja voi olla etteivät kaikki vanhat asiat enää tunnu hyviltä - ruokailutottumukset voivat muuttua itsestään, alkoholinkäyttö voi aiheuttaa katastrofaaliset jälkioireet (jo yksi lasillinen) ym.

Käytännöllisiä keinoja ovat esim. unipäiväkirjan pitäminen ja meditaatio, värähtelyuutteet (mm. kukka- ym. tipat), reiki ja energiahoidot.

Luottamus on kyllä avainsana. angel
tallennettu
Margit
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #8 : 13.11.2005 14:16:38 »

Hei!

Meditointi ja jooga voivat auttaa. Hiljentyminen, rauhoittuminen, sisäisen äänen kuunteleminen.
Tämän päivän elämä on niin kiireistä, ympäristön melut häiritsevät henkisiä asioita. Nöyrä avun pyyntö ja vastaanottavaisuus auttavat.

Nämä asiat kehittyvät, riippuen jokaisen omasta herkkyys asteesta, mutta mitään ei saa kiireellä eikä väkisin.

Ruokailu asiat ohjataan taas meille jokaiselle, annetaan viestejä, ainakin itselleni näin on tapahtunut, miten itseämme on parasta "hoitaa".

Positiivinen elämän asenne ja kyky nähdä asioiden hyvät puolet, vaikka elämä miten välillä murjoisi. Wink

Toiveilla on tapana toteutua, on hyvä miettiä tarkaan mitä toivoo. angel

Margit
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #9 : 13.11.2005 18:12:10 »

Hyviä neuvoja on tullut kaikilta, ketään erikseen mainitsematta. Mulla on myös intuitio toiminut paremmin sillon kun toimii yhteiseksi hyväksi.  En tiedä kuinka yleismaailmallinen ilmiö on kyseessä.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
mandi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #10 : 13.11.2005 20:05:36 »

Intuitiota kehitetään kuuntelemalla itseään ja luottamalla siihen intuitioon. Mitä enemmän yrittää jotakin asiaa, sitä vähemmän se toteutuu. Henkinen kehittäminen kaikilta osin vie myös intuitiota eteenpäin. Mitään oikaisukeinoa intuition kehittämiseen ei ole ja se vaatii ehdottomasti kärsivällisyyttä ja aikaa.Uudet syntyvät lapset ovat intuitiivisia jo syntyessään.
tallennettu
Arkiviisu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 528



Profiili
« Vastaus #11 : 29.05.2010 09:47:30 »

Hei!

Ensi yönä(27-28.5) on täydenkuun hetki klo 2:07 ja olemme jälleen hyvin herkkiä sekä vastaanottavaisia kaikenlaiselle informaatiolle. Kevät on ollut kaikenkaikkiaan hyvin voimallisesti aaltoilevaa aikaa erilaisten energioiden, haasteiden ja tunnetilojen vaihtumisten kanssa. Herkkyytemme kehittyessä yhä suuremmaksi, otamme intuitiivisesti vastaan tietoa myös joukkotajunnasta yhä enemmän ja enemmän. Ja joskus jokin tunnetila, tarve tms. voi vallata mielen, eikä aina oikein tiedä mistä tällainen johtuu, kun mitään selkeää syytä asialle ei ole. Tällaisessa tilanteessa voi kysyä itseltään yksinkertaisesti sitä, onko tämä oma tunteeni, tarpeeni tai ajatukseni vai olenko ottanut itselleni, itseni ulkopuolelta - joukkotajunnasta?

Intuitio ja intuitiivinen vastaanottaminen on hyvin laaja-alainen asia, jota olen itse tutkinut ja havainnoinnut jo pitkään kiinnostuneena. Intuitiivinen tietäminen on sekin erittäin mielenkiintoinen ilmiö. Intuitiohan on ns. "hiljaista tietämistä" - jotkin asiat vain tietää todeksi ja itselle oikeaksi, eikä näitä asioita voi aina selittää tai perustella toisille. Intuitioon liitetään käsitteenä nimenomaan tiedon saaminen jostakin kohteesta välittömästi. Tämä piirre liittyy oikeaan aivopuoliskoomme. Oikea aivopuoliskomme havainnoi asioita hyvin kokonaisvaltaisesti ja myös tunteidemme kautta. Oikea aivopuoliskomme on se osa meissä, jonka kautta näemme unemme ja myös unelmoimme.  

Onko intuitiivinen tieto aina oikeaa ja totta? Todellinen intuitiivinen, sisäinen tieto on mielestäni aina oikeaa itsellemme. Se kertoo aina jotakin hyvin tärkeää itsestämme ja sisäisestä tilastamme. Intuitioomme liittyy kuitenkin hyvin voimallisesti mm. erilaiset odotuksemme asioiden ja tilanteiden suhteen sekä myös motiivimme tehdessämme jotakin. Nämä ovat asioita jotka voivat "värittää" vahvasti tulkintaamme intuitiivisesti vastaanottamastamme informaatiosta. Myös alempi egomme usein häiritsee intutiivisesti saatua tietoa ja tulkitsemme saamamme viestit nimenomaan alemman egomme kautta.

Intuition ja intuitiivisen tiedon osalta tarvitsemme erottelukykyä. Erottelukykyyn tarvitsemme puolestaan vasemman aivopuoliskomme yksityiskohtiin keskittyvää, anlysoivaa ja ongelmia ratkovaa luonnetta. Vasemmalla aivopuoliskollamme on kuitenkin omat haasteensa - siltä puuttuu oikean aivopuoliskon herkkyys vastaanottaa informaatiota usealta eri tasolta kokonaisvaltaisesti. Vasemman aivopuoliskomme analysoiva luonne pyrkii toisinaan myös vähättelemään oikean aivopuoliskomme antamia viestejä ja mitätöimään unelmiamme.

Tarvitsemme molempia aivopuoliskojamme tulkitaksemme mm. intuitiivisesti saamaamme informaatiota. Itsetuntemus on mielestäni sitä, että opimme yhä enemmän tuntemaan ja tiedostamaan kaikista olemuspuolistamme, niin valostamme kuin myös varjostamme. Viisaus syntyy kokemuksesta ja harjoittelun avulla intuitiivisesta tiedosta voi oppia erottamaan ne viestit, jotka tulevat alemmasta egostamme ja miten egomme varjo vaikuttaa tulkintaamme. Itse intuitiota ja intuitiivista tietämistä kuvaamaan voidaan käyttää sisäisen oppaan, sisäisen viisauden ja sydämen äänen kuulemiseen liittyviä näkökulmia. Sydämen äänen kuuleminen ja sen sanomaan luottaminen on sekin oppimisprosessi, jossa etenemme askel askeleelta kunnes opimme "kävelemään". Intuitio on myös suurenmoinen lahjamme. Kahlil Gibranin sanoin: "Kaiken kauniin ja suuren tässä maailmassa on luonut pelkkä ajatus tai tunne ihmisen sisimmässä!".

Viestini jatkeena on mielestäni erinomaisia Eckhart Tollen ajatuksia siitä, miten voimme tunnistaa mm.tunteidemme osalta sen, milloin tunne tulee egostamme ja milloin se tulee syvemmästä lähteestä. Tarkkaileva läsnäolo on Tollen mukaan avain siihen, miten erotamme nämä. Tarkkaileva läsnäolo on "Minä Olen" tietoisuutta. Tollen ajatukset on suomentanut Laineen Pirjo - myös Pirjon kommentissa Tollen viestin jälkeen on mainioita näkökohtia erottelukykyyn.

Pidämme Kaskimäen Päivin kanssa kesäkuussa (19-20.6.-10)Tampereella Auringon paikassa työpajan intuitioon liittyvistä asioista ja sielumuistimme aktivoimisesta. Tässä työpajassa keskitymme myös intuitiiviseen luomisvoimaamme ja luomisvoimamme käyttämiseen manifestoinnissa. Tämän työpajan aikana teemme myös erilaisia käytännön harjoituksia intuitiivisen herkkyytemme lisäämiseksi. Lisätietoja tästä työpajasta on viestini jälkeen - olette sydämellisesti tervetulleita mukaamme!

Teksti lainattu lähteestä:
Elämän Reppu
Riitta-Marja Gauffin

EGO VERSUS "MINÄ OLEN"
 
Kirjoittanut Eckhart Tolle (spiritlibrary.com)
17.5.2010
Vapaasti suomentanut Pirjo Laine
 
Istuimme vähän juttelemaan Echartin kanssa eräänä iltapäivänä ja esitin hänelle tämän kysymyksen: "Miten tietää, tuleeko oma tunne egosta vai syvemmästä lähteestä?"
 
Joskus sitä ei ole helppoa tietää. Yksi kriteeri tietämiseen on: jos siinä on mukana jotain negatiivista - vihaa, katkeruutta, ärsytystä - niin ego on läsnä. Jos ei ole mitään negatiivista, vaan pohjalla on rauha, niin se tulee syvemmästä paikasta, mikä ei ole ego. Esim. saatat olla jossain tilanteessa ja tuntea, että yhtäkkiä tuntuu oikealta lähteä pois - on kyse sitten suhteesta, paikasta, työstä jne. - ja voit ohjata huomion tunteeseen nähdäksesi, mistä se tulee. Onko tuon tunteen oleellisena osana jokin reaktio tai kiukku? Vai onko vain syvä tietäminen, että tämä on tehtävä? Sen mukana tulee rauha.
 
Rauha voi tietysti merkitä sitä, että ryhtyy toimeen. Tuo energia virtaa hyvin erilaisesta energiakentästä kuin reagoiva toiminta, mikä liittyy aina egoon. Tarvitaan tietty määrä läsnäoloa tietääkseen, onko sisällä negatiivisuutta jollain hetkellä vai tuleeko tuntemus syvemmästä tietämisestä, että "tämä minun on tehtävä".
 
Negatiivisuus on avain - sen tietäminen, onko sitä läsnä sinussa vai ei. On oltava läsnä tietääkseen, onko sitä vai ei. Jos olet samaistunut negatiivisuteen, et edes tiedä, että on negatiivisuutta. Egolle negatiivinen tunne on jotain hyvää. Ego rakastaa vihaisena olemista. Se vahvistuu siitä. Jos ei ole kerrassaan mitään tiedostamista, niin ei edes tiedä olevansa negatiivisessa tilassa. Eikä silloin voi tehdä mitään - on ensin herättävä, jotta voi nähdä "missä tilassa olen tällä hetkellä?". Silloin ego ei voi edes tunnistaa itseään.
 
Jotta ego tunnistetaan, tietoisuuden on tarvinnut herätä. Silloin voi tarkkailla itseään. Todistavan, tarkkailevan läsnäolon on oltava paikalla.
 
Kun näin on, voi tunnistaa negatiivisuuden ja silloin tietää, että se on ego. Silloin ego ei enää täysin hallitse eikä välttämättä tarvitse toimia sen perusteella. Silloin voi tuntea suuttumusta toimimatta sen perusteella ja vain sallia tuon tunteen olla ja tarkkailla, miten se syntyy ja miten se kuolee pois.
 
Ei tarvitse totella, mitä se käskee tekemään. Ei tarvitse seurata jokaista ajatusta, mikä nousee tuosta tunteesta. Tarvitaan valppautta tietääkseen, mistä tunne tulee. Saako sen aikaan ajatus päässä? Silloin se on ego. Tämä on hyödyllinen vihje. Saako tunteen aikaan jokin tarina, jota kerron itselleni elämästäni, toisista ihmisistä, jostain tilanteesta? Vai onko kyse syvemmästä oivalluksesta, mitä tilanteessa tarvitaan? Mitä tahansa se onkin, avaintekijä on tarkkaileva läsnäolo sisälläsi. Tarkkaileva läsnäolo on ainoa "paikka", mistä ego voidaan tunnistaa.
 
-----------


Pirjo Laine, suomentaja: Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.

Vanhoja viestejä voit lukea mm. näiltä sivuilta: www.adonai.fi/89 ja www.rosedalebooks.fi/foorumi/index.php
_____________
« Viimeksi muokattu: 29.05.2010 09:49:21 kirjoittanut Aaviisuinen » tallennettu


 ...no hätä
tää on nyt tätä ...
***
http://www.kuutarha.fi/
Arkiviisu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 528



Profiili
« Vastaus #12 : 29.05.2010 09:55:45 »

smitten

Olisiko kellään mitään neuvoa intuition herkistämiseksi ja lisäämiseksi? Kovasti ovat nämä astrologian ja henkisen kasvun asiat alkaneet kiinnostaa viime aikoina :angel:Osansa asiassa voi olla tietenkin sillä,että pitkäaikainen suhde loppui ja nyt yritän sitten ymmärtää asian "suurempaa" tarkoitusta Undecided
Välillä vieläkin mietin liikaakin suhteen päättymiseen liittyviä asioita,vaikka toisaalta minun on parempi näin eikö se niin ole,että jonkun vanhan loppu on uuden alku? Kai tälläkin asialla ja ihmisellä oli minulle annettavaa/opetettavaa..

Lainaus
Eräs vuoristokiipeilijä kerran sanoi, että tilanteessa missä sinä joudut olemaan yksin voimiesi ja taitojesi kanssa ja hiljaisuudessa, kehittyy intuitio.

Itse olen kokenut, että jos otan vastuun jostakin aivan yksin, esim. lähden maailmalle yksin ilman toisen turvaa, tai teen uutta työtä ja ponnistelen, pystyn terästämään 'vaistoni' ja huomaan, että toiset ihmiset väistän ja toisten luo menen.

Mutta olen myös kokenut, että kun teen jotakin asiaa, mikä ei kuulu minulle itselle ollenkaan, vaan asia koskee toista tai toisia, saan yhtäkkiä ongelmiin yllättäviä ratkaisuja.

Pitkään jonkin asian ajatteleminen, suuri ongelma...

Tai toisessa äärimmäisyydessä 'puhdas paperi' eli hetki jolloin tulee tyhjiö, et odota mitään, et toivo mitään, pysähdyt ja huomaamattasi annat tilaa.

Yritän tässä antaa vinkkeja sinun pohdinnoillesi!

Mutta totta puhuakseni. En usko koskaan sitä, että sitä voisi teknisesti opetella tai opettaa, eikä sitä voi koskaan käskeä itse eikä se pyytämällä tule.


Metsätontun viisauksia  smitten kiitos angel
Viesti on   Lainaus käyttäjältä: metsätonttu - 13.11.2005  00:27:06 .... Esmiralda  Cool onko vielä sanat kohdallaan  Kiss terveisin Aaviisuinen  smiley6600
« Viimeksi muokattu: 29.05.2010 10:13:02 kirjoittanut Aaviisuinen » tallennettu


 ...no hätä
tää on nyt tätä ...
***
http://www.kuutarha.fi/
Suopea
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #13 : 07.01.2012 01:04:32 »

Luen parhaillaan kirjaa: Wayne W. Dyer: Löydä henkinenn minäsi.
Muitakin kirjoja on hyllymetreittäin, mutta ...
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: