Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Herkkyys transiiteille  (Luettu 6898 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« : 17.07.2006 10:53:21 »

Tervehdys,

tunnettu tosiasiahan on, että ihmiset reagoivat eri tavoin eri planeettojen transiiteille. Jotkut joutuvat uskomattomiin kurimuksiin Pluto-transiittien aikana, mutta jollekin toiselle sama ajankohta menee ohitse kohtalaisen kevyin muutoksin. Tämä sama henkilö voi sitten olla superherkkä Saturnukselle, kun taas ensinmainittu on tämän planeetan kanssa hyvissä väleissä.

Sitäpäs aloin miettiä, vaikuttaako teidän mielestänne transiittiherkkyyten se, että jo syntymäkartalla on jokin ulkoplaneetoista aspektoitunut voimaakkaasti. Itse olen esim. superherkkä Plutolle ja Uranukselle ja kumpainenkin on syntymäkartalla voimakkaasti aspektoitunut. Neptunukselle olen vähemmän herkkä PAITSI siinä tapauksessa, jos transiitti osuu Venus-Jupiteriini tai Merkuriukselle. Syntymäkartalla Venus/Jupiter on kolmiossa Neptunukseen, Merkuriukselta löytyy puolineliö Neptunukselle.

Saturnus tekee kartallani sekä rakentavia että haastavia aspekteja ja suurimmaksi osaksi olen tämän rengasplaneetan kanssa hyvissä väleissä.

Jupiterin vaikutukset ovat jääneet itselläni aina vähäisiksi PAITSI siinä tapauksessa kun ko. planeetta tekee transiittia Saturnukselle ja Saturnus samanaikaisesti Jupiterille. Nämä kaksi planeetta ovat kolmiossa keskenään. Saturnuksen ja Jupiterin yhtäaikaiset transiitit jollekin syntymäkartan tekijälle ovat tosin myös varsin vaikuttavia (kuten nyt Kuulle).

Millaisia havaintoja muilla?
« Viimeksi muokattu: 17.07.2006 11:02:37 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #1 : 17.07.2006 13:10:05 »

Hei Lilli Smiley
Vilkasin karttaani. Ilmeiseti mulla tuo  uranus on yksi voimakkaimmin aspektoitunut planeetta idiot2.
Nimittäin noin parikymmentä vuotta sitten se transitoivana Saturnuksen kera laittoi elämäni ihan uusiksi, kertarysäyksellä.
Luulisi näin ollen, että Uranus transiittina tekee suuria muutoksia.
AP-kartalla Uranus on seiskahuoneessa. Radixilla transitoivana 5 huoneessa, mutta en ole ihmeempiä huomannut.
Olen niin tavattoman 'huono' tulkitsemaan karttoja. Jos tykkäät katsoa, saat kyllä tiedot multa.
terv.
Stareyes Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #2 : 17.07.2006 16:21:53 »

Mh, mietin, mahdankohan olla jäävi vastaamaan, kun kaikki on niin "pahuksen aspektoitunutta" kartallani (paitsi Kuu, kukaties). Itse tunnun olevan herkkä ainakin Uranuksen transiiteille (syntymäkartalla  uranus aspect_con merkuriusaurinko, Lilith ja  venusuranus aspect_opp chiron,   uranus aspect_tri mars ja  saturnusuranus aspect_squ askendentti ja vielä  uranus aspect_inc kuu), tämä nyt päällä oleva transitoivan Uranuksen yhtymä Kuulle toi ainakin raskauden ja asunnon oston Smiley

Neptunustransiitit ovat myös tuntuvia, viimeksi yhtymä Marsille toi pitkittyneen poskiontelotulehduksen ja veti yleiskunnon alas, nyt on menossa Neptunuksen kolmio syntymäkartan Venukselle, ei hassumpaa Smiley

Lilli, minun tietoni ovat tuolla "Syntymäkartan tulkintaa" osiossa sivulla 4, olisi mukavaa kuulla, mihin "kastiin" mielestäsi kuulun Smiley. Siis mikä -nikko lienen, itse en ole siitä vielä päässyt perille Smiley
« Viimeksi muokattu: 17.07.2006 16:25:16 kirjoittanut Pallaskissa » tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 17.07.2006 16:57:51 »

Pallaskissa,

kartallasi näyttäisi olevan voimakas Saturnus, Chiron, Uranus ja Pluto. Neptunus on melko kevyesti aspektoitunut. Olisikin mielenkiintoista tietää, vaikuttavatko nuo Chironin transiitit mitenkään arkipäivääsi? Nythän se vaeltelee oppositiossa Saturnukseen Vesimiehen merkissä. Ja siellähän se Nepparikin...
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #4 : 17.07.2006 17:09:33 »

Pallaskissa,

kartallasi näyttäisi olevan voimakas Saturnus, Chiron, Uranus ja Pluto. Neptunus on melko kevyesti aspektoitunut. Olisikin mielenkiintoista tietää, vaikuttavatko nuo Chironin transiitit mitenkään arkipäivääsi? Nythän se vaeltelee oppositiossa Saturnukseen Vesimiehen merkissä. Ja siellähän se Nepparikin...

Kiitos vilkaisusta Lilli Smiley. Minulla kun on ollut vaikeuksia päättää, olenko plutonikko vai mikänikko Wink (Pluto on vaikuttanut todella paljon, se vain "unohtui" mainita... Ensi vuoden lopulla alkaa sarja Pluton neliöitä...) Minulla on nyt Saturnus IC:lla, eli siis samanaikaisesti Chiron MC:lla... Ja kyllä, näihin teemoihin (tähän ristivetoon) sopivia aihelmia löytyy elämästä tällä hetkellä! Monet samanaikaiset transiitit tietysti vähän hämärtävät erittelyä, mutta ainakin nyt tuntuu olevan perinpohjaisten muutosten aikaa niin fyysisesti kuin henkisestikin. Saturnuksen transiitit ovat toimineet lähinnä vakauttavasti, positiivisessa mielessä. Saturnuksen paluu etenkin.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6581


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 17.07.2006 21:21:31 »

toisaalta ulkoplaneetat ovat kollektiivista energiaa,laajempia kuvioita,
syntymäkartallakin yleistä tilannetta kuvaamassa,
viime aikoina oon ruvennut miettimään,josko meille riittäisikin vanha systeemi,
5 leipää ja 2 kalaa eväiksi,omakohtaiseen elämään,omakohtaiset planeetat ja 2 henkistä,sosiaalista opetuspalleroista, saturnus ja  jupiter

kuu 8 huoneessa on aika herkkä vastaanottamaan ja saturnus sitä pommitti erakoittaen,saturnuksesta tykkään kaikesta huolimatta tai ehkä juuri siksi..

yleisesti tuntuu että ohitukset marsille kuin myös sen transiitit ovat kuin sytytyslanka,sekin 8 huoneessa syntymäkartalla ja neliössä "henkistelliumiin"
skorpparissa
mars on kuin energiavirta,joka saa kartan toimimaan,
onhan se onneksi  aspect_sex mc:lle ,
eli kun langanpäästä sytytät niin jossain päin uraani halkeaa ja tuottaa lapun valkeaa tässä pienessä päässäni..

jostakin astro logosin sivulta luin lauseen jossa sanottiin että kuljemme kohti neliöitämme elämässämme,
eli yritäämme saada ne toimimaan,
puoliso,lapset,työ mikä kelläkin osuu väistämättä neliöömme,haemme sitä,
tarvitsemme sitä,sekö lienee  kasvumme paikka,
eli silloin transiitit näiden neliöiden planeetoille olisivat avainasemassa ja eniten vaikuttamassa,
olisimme niille herkimpiä,
minulla ainakin pitää paikkansa
« Viimeksi muokattu: 17.07.2006 21:45:12 kirjoittanut nikki » tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #6 : 18.07.2006 11:37:16 »

Itselläni Neptunus on syntymäkartalla IC:llä piilossa. Se on siis niin alitajunnan asia, että koko planeetta tuntuu jääneen minulle vieraaksi. Ei se kyllä ole pahemmin transiitteja tehnytkään viime vuosina. Tällä hetkellä tekee kvinkunssia Venukselle ja Saturnukselle muodostaen väliaikaisen "jumalan sormen". Alitajuntaan menee taas, ei osaa sanoa mitään...

Nousuneitsyenä nämä kalajutut ovat niin vieraita, vaikka ihan tietoisesti yrittää perehtyä...

Jupiter on syntymäkartallani kohtalaisen aspektoitunut, mutta siitäkään en oikein saa otetta. (Varmaan johtuu siitä, että se majailee kalojen valtakunnassa ja tekee neliötä Nepparille ja IC:lle, piilossa pysyy... Grin)

Kun oikein tutkimalla tutkin, huomasin, että kyllä vain, viime vuonna, kun pääsin "suhteilla" töihin, löytyi transiiteista  uranus aspect_con jupiter ja  jupiter aspect_con merkurius uranus toisessa huoneessa. Ainut vaan, että  chiron neliöi samalla tuota samaista  merkurius uranus -yhtymää, ja aika takkuamista tämä vuosi on ollutkin.

Tuntuukin, että vaikka Jupiter myönteisiä transiitteja tekisikin, jää se aina Chironin, Saturnuksen tai Pluton jalkoihin. Parhaillaan minulla on kuulemma  jupiter aspect_sex kuu ja  jupiter aspect_tri jupiter päällä. En ole huomannut mitään vaikutusta...

Sekin varmaan vaikuttaa transiittien kokemiseen, millä tavoin planeetat ovat aspektoituneet syntymäkartalla. Itselläni mm.  pluto aspect_squ askendentti venus -transiitti aiheutti kyllä hillittömän muutoksen, mutta ihan myönteisessä mielessä. (Vannoutunut vanhapiika löysi kesyttäjänsä.) Kenties kun  pluto tekee syntymäkartalla ensimmäisessä huoneessa yhtymää auringolle, on nuo Pluton perusmuutosvoimat niin veressä, että muutos oli vain tervetullut.
Kun taas syntymäkartallani Pluto neliöi Kuuta, en voi muutaman vuoden kuluttua koittavasta  pluto aspect_con kuu transiitista odottaa mitään miellyttävää kohtaamista.
Vaikka toivoa sopii, että olen väärässä.

tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #7 : 18.07.2006 11:53:44 »

Hei
Pitkän aikavälin transiiteista sekä Neppis että Urkki ovat vaikuttaneet kenties eniten.  neptunus on paitsi aurinkoni hallitsija myös syntymäkartalla monen haastavan aspektin toinen osapuoli.  uranus on puolestaan nouseva planeetta ja tällä hetkellä poistuvassa konjuktiossa radix-aurinkoon nähden.
Jupiterin vaikutusta en valitettavasti ole huomannut, vaikka viime vuonna se transitoi aivan  askendentti päällä. Saturnus sen sijaan muistuttaa olemassaolostaan.

Sitä olen myös miettinyt miten tuo planeettojen siirtyminen huoneesta toiseen on vaikuttanut. Ainakin  saturnus kohdalla olen huomannut että edellinen huone jätetään ovet paukkuen. Oletteko muut huomanneet että huonevaihdoksella olisi jotain vaikutusta? Esimerkkejä?

Sitäkin on tällä foorumilla pitänyt kysyä, että mikä yleensä ns. aiheuttaa jonkin transiitin aktivoitumisen? Sen olen ymmärtänyt, että merkityksiltään vastakkaisista transiiteista aina pidemmän aikavälin kuvio voittaa lyhyemmän, mutta mikä on se tekijä joka laukaisee yleensä ottaen transiitin tapahtumat? Kuka tietäisi tästä?

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: