Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tarot kortit!  (Luettu 30245 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« : 02.11.2005 23:31:32 »

Minä hankin tarot kortit vuosi sitten sattuman johdosta! Kaksoisveljeni osti omakotitalon ja sen edellisen asukkaan tavaroiden tyhjennyksen yhteydessä silmiini pisti vaihtolavalla Aleister Crowley tarot opaskirja.No se kiinnosti niin paljon, että se lähti mukaani ja tilasin siihen myös kortit.Niistä on ollut paljon iloa minulle koska olen toiminut kirjan ohjeiden mukaan ja vaikka en nyt vakavasti niihin uskokaan niin se on jännä kuinka aina kortit vastaavat tavalla joka liittyy omiin mietteisiisi.Voihan se olla tietenkin tulkinta kysymyskin, mutta minä ainakin nautin hetkistä korttieni kanssa Smiley!
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Inke_1
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #1 : 02.11.2005 23:47:35 »

Minusta on jotenkin hassua kuinka olen kiintynyt eräisiin korteistani. Niitä minulla on useampia. Zen tarotit ovat minulle ne jotka kommunikoivat kanssani Wink. Eihän ne oikeasti puhu, mutta ohjaavat minua tulkinnoissa. Minulla on vähän erikoinen suhde niihin, en anna toisten räplätä niitä, olenkohan vähän mustis niistä Undecided. Tuttavani ompeli niille sinisestää satiinista pussin ja koristeli sen helmisomistein smitten. Onkohan kukaan toinen niin hassuna omiin kortteihinsa kuin minä omiini angel
tallennettu
meiju
Vieras
« Vastaus #2 : 06.11.2005 23:38:56 »

Olisi ihanaa hankkia tarotkortit. Hankinkin kunhan saan sen verran rahaa  Grin.
Mitkäköhän kortit olisivat hyvät aloittelialle? Miten valitsitte omat korttinne? Vai olivatko ne vain niin "mukaan lähteävät" kaupan hyllyllä  :Smiley? Voisiko pärjätä ostamatta kirjaa jos se löytyisi vaikka kirjastosta?
tallennettu
Nina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #3 : 08.11.2005 16:55:22 »

Mulla on Crowleyn tarot-kortit, mutta ei kirjaa enkä sitä aio hankkiakaan.

Kävin pari vuotta sitten tarot-kurssilla. Kävimme jokaisen kortin läpi, mutta siellä painotettiin intuitioon korttien tulkinnassa.
Itseopiskelussa varmasti on hyvä käydä kirja läpi, mutta ajattelisin että tulkinnassa luottaa intuitioon.

Kurssilla kehotettiin myöskin nostamaan päivän- ja yönkortin ja "kuulostella" päivän tapahtumia ja yön unia ja sillä tavoin yhdisellä niitä nousseeseen korttiin.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #4 : 08.11.2005 17:07:29 »

Mulla on Crowleyn tarot-kortit, mutta ei kirjaa enkä sitä aio hankkiakaan.

Kävin pari vuotta sitten tarot-kurssilla. Kävimme jokaisen kortin läpi, mutta siellä painotettiin intuitioon korttien tulkinnassa.
Itseopiskelussa varmasti on hyvä käydä kirja läpi, mutta ajattelisin että tulkinnassa luottaa intuitioon.

Kurssilla kehotettiin myöskin nostamaan päivän- ja yönkortin ja "kuulostella" päivän tapahtumia ja yön unia ja sillä tavoin yhdisellä niitä nousseeseen korttiin.
Ihan hyvä pointti  Smiley, olen itsekin huomannut, että nyt kun olen kortteja enemmän katsellut niin jotenkin jo tietää kun kortti tulee, että mitä se tarkoittaa, vaikka ei kirjasta katsokaan .En itse ole käynyt mitään kursseja koskaan joten minulle kirja on kyllä ollut tärkeä  Smiley

Nautitaan hauskoista ja mielenkiintoisista hetkistä korttien kanssa  smitten
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #5 : 08.11.2005 17:24:29 »

Hei
Iselläni on ollut tarot kortit jo 10 vuotta. Nykyisiä, joita käytän. olen hypistellyt siinä 8 vuotta. Aluksi enemmän mutta nyt (ikävä kyllä) vähemmän. Silloin aikoinaan kun "tunsin" korttini paremmin, ymmärsin helposti saamani ohjeet ja varoitukset. Kokemukseni mukaan kortteja tulkitessa on oltava yhteydessä omaan itseensä ja tiedostettava tuntemukset, jotka kukin korttia aiheuttaa. Menneisyyden vaikutus oli aina helpompi ymmärtää tähän hetkeen kuin tulevaisuus. Menneisyydestä on helpompi oppia tai päästää irti kuin varautua tulevaisuuteen, joka on loppujen lopuksi kohtalon sanelemaa, osittain.

Polun pää ,johon saavumme on päätetty, se miten me sinne päädymme on itsestämme kiinni. Tietysti elämässä on asioita, joita emme voi välttää, vaan ne on kohdattava ja niistä on opittava. Polun varrella väijyy kaikenlaista, nykyelämässämme tekemämme asiat, vanha karma jne... Tarot kortit on mielestäni väline, joka neuvoo ja varoittaa näistä elämänpolkumme "möröistä" ja niiden avulla voimme visualisoida yhden mahdollisuuden, kuinka päästä eteenpäin. Mutta päätös on aina meistä itsetämme kiinni. Ja se miten elämänläksymme teemme ja otamme opiksemme perustuu opittuun tietoon. Joten läksy jota emme ole tehneet loppuun tulee eteen uudelleen ja uudelleen niin kauan kunnese se on loppuun saatettu ja oppi (toivon mukaan) on mennyt perille. Kyse on hengen ja sielun kasvusta. Kotit antavat vihjettä siitä, kuinka käyttää omaa itseään välineenä elämänpolulla.

Meni moniumutkaiseksi... Hukkasin itsekin punaisen langan.  Undecided Tovottavasti joku on minua älykkäämpi ja valaisee paremmin asiaa.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #6 : 10.11.2005 13:05:43 »

Kortit todellakin antavat neuvoja siitä, kuinka uudessa tilanteessa tulisi edetä ja kuinka suhtautua vaikeisiin asioihin. Kortit eivät koskaan varsinaisesti sano suoraan mitä tulee tapahtumaan, mutta antavat viitteitä sekä neuvoja kuinka tapahtuman jälkeen/sen aikana kannattaa edetä.

Jokainen saa vapaasti valita toimiiko korttien kuvaamalla tavalla vai ei. Varsinaista tulevaa ne eivät pysty kertomaan, sillä ihminen luo itse elämäänsä omilla valinnoillaan. Jokaisella on oma sielun suunnitelma ja jos on tasapainossa Itsensä kanssa, elämä noudattelee pitkälti suunnitelmaansa. Suunnitelmasta saa myös poiketa vapaan valinnan mukaan. Kortit antavat myös vinkkejä ja neuvoja siitä, mitä sielun suunnitelman mukaan kannattaisi tehdä tai mikä on seuraava askel, jos ihminen noudattaa täysin sielunsuunnitelmaansa. Kyseessä voi olla vaikka muutto toiselle paikkakunnalle, jonka kortit sinulle näyttävät.

Samoja oppiläksyjä (esim. jostain pahasta tavasta irti pääsemistä) harjoitellaan niin monta kertaa, kunnes siitä lopulta ollaan päästy eroon. Kortit auttavat myös tällaisessa henkisessä kasvussa kertomalla, mikä on paras tapa hioa henkisyyttään.
tallennettu
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #7 : 10.11.2005 16:43:53 »

Itselläni on kortit olleet nyt reilu puoli vuotta. Alkuun hiplailin niitä ahkerammin, nyt olen aika harvakseltaan kaivanut niitä esiin. Ehkä kun enemmän ja useammin korttien kanssa pelailee, niin alkaa oppia niiden merkityksenkin. Minulla on myös Crowleyn kortit, ja ne eivät - ainakaan minulle - aukene sellaisenaan kuvina ja väreinä. Joudun siis aina kaivamaan kirjan esille. Mutta korttien mukana tullut kirja on kyllä tosi hyvä. Siellä on aika kivasti selvennetty korttien merkitystä ja heitelty myös kysymyksiä ilmaan, joita voit esittää itsellesi.

Juuri tuossa itsetutkiskelussahan nuo kortit ovat erinomaiset. Eivät ne kerro mitä minulle tapahtuu kuukauden tai vuoden päästä, ei ainakaan minulle, ehkä jollekin... Mutta ne antavat vinkkejä valintatilanteissa. Ehkäpä usein olen jo alitajunnassani tehnytkin päätöksen ja kortti vahvistaa valintaani.

Olen myös nähnyt Oshon Zen kortit ja ne olivat mielestäni tosi visuaaliset. Eli niiden korttien kuvamaailma jo selventää paljon korttien merkitystä.

Mutta uskoisin, että aloittelijan kannattaa hankkia myös kirja, siis joko ostaa tai lainata kirjastosta. Minä en ainakaan olisi korttien kanssa päässyt mihinkään pelkän intuitioni varassa. Ehkä intuitioni ei ole sitten tarpeeksi kehittynyt tai jotain, mutta minä vieläkin katselen kortteja kirja toisessa kädessäni.  Smiley
tallennettu
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #8 : 11.11.2005 22:51:58 »

Kiva kuulla kokemuksia erilaisista pakoista. Ehkäpä minullakin johtuu se, etten kovinkaan intuitiivisesti saa korteistani irti mitään, vaan kirjan kanssa pitää käyttää, että ne on nuo Crowleyn kortit. Ehkä pitäisi kokeilla jotain toisenlaista korttipakkaa.

Käydessäni viime kesänä Barcelonassa kävelimme yksi päivä sellaisen liikkeen ohi, jossa oli valtavat määrät erilaisia tarot-kortteja. Kuolasin niitä vähän aikaa siinä näyteikkunan edessä, olisiko ollut niin että liike ei juuri silloin ollut auki ja vannoin että takaisin tullaan ja käyn ostamassa jotkut kortit mukaani. Minustakin olisi ihana keräillä erilaisia kortteja.  Smiley

Mutta minäkun olen vähän onneton noiden kanssa, jotenkin tuntuu että tukena pitäisi sitten olla aina se kirja. Pitääkö minun siis uudenlainen pakka hankkiessani, hankkia myös siihen kuuluva kirja. Mitä olette mieltä?  Huh
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #9 : 12.11.2005 00:48:38 »

Ehkäpä se hyvä olisi jos olet noin epävarma  Smiley ?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #10 : 13.11.2005 16:25:28 »

Käytän tavallisia pelikortteja, joita kuluukin sitten monta pakkaa vuodessa. :Smiley Systeemin opiskelin netistä. Tekniikkani on mahdollisimman abstraktia rautakankea ja -lankaa, mutta toimivasti testattu myös muilla immeisillä. Eläköön yleispätevyys. Undecided

Korttipakoista Lovecraftin pakassa on jotakin viehättävää mystis-tieteellistä, sen voisi joskus hankkia. Shocked
tallennettu
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #11 : 14.11.2005 08:42:58 »

Kiitos Pallaskissa ja Taiska kommenteistanne. Tuosta rohkaistuneena varmasti kokeilen myös jotain toista tarot-korttipakkaa... ja kirjaa.  Smiley

Ihanaa viikkoa!  smitten
tallennettu
kaakkimarjatta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55


sininen kristalli myrsky


Profiili
« Vastaus #12 : 14.11.2005 10:15:23 »

Nostin juuri itselleni 7 korttia, joista 6 oli suurten salaisuuksien korttia!!

Ja se mistä en pääse yli enkä ympäri on maailma Shocked
tallennettu

IHMINEN ON SE MIKSI TEKEYTYY, SIKSI ON SYYTÄ OLLA TARKKANA MIKSI TEKEYTYY
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #13 : 14.11.2005 19:24:36 »

Ilmeisesti maailma on sama kuin Crowleyn tarotissa maailmankaikkeus. Eikös se ole aivan mahtava kortti.  Smiley
Olet siis saavuttamaisillasi jotain suurta.. tai ainakin sinulla olisi nyt mahdollisuus siihen. Jos siis ymmärrän tuon oikien. Onnittelut!!!  Cheesy
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #14 : 14.11.2005 21:40:18 »

Mitkäköhän kortit olisivat hyvät aloittelialle? Miten valitsitte omat korttinne?


smitten     2funny
H e i s s a n

Minä valitsin korttini kokemuksen kautta. 

crazy2  Olin ystävättäreni luona naisten iltaa istumassa ja siellä tutustuin Tarot kortteihin ensimmäisen kerran.   crazy2   

 smitten   Ihastuin ja halusin hankkia kortit itselleni.   smitten

Ostin 24.12.2003 itselleni joululahjaksi Gerd Ziegler; TAROT; - Sielun peili "Tarot kirja- ja korttipakkauksen" = Aleister Crowley Tarot Opaskirja ja Tarot kortit
 
Olen ollut tyytyväinen valintaani.

Kortit ja kirja ovat aarteitani: Kortit käärin silkkihuiviin ja laitan sydämen muotoiseen rasiaan talteen.  Kortteja käytän vain minä itse.  Olen kuullut, ettei toisen kortteja saa käyttää.

Ennen korttien käyttöä lämmitän käteni ja keskityn huolella - huokaisen muutaman syvän henkäyksen


smitten     2funny
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: