Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnuksen vaikutus?  (Luettu 34052 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« : 20.03.2006 02:18:34 »

Tervehdys kaikille!

Minulla on ongelma... Kartallani on voimakas  :saturnus:vaikutus, eli se on  aspect_con askendentti ja  aspect_opp aurinko ja  merkurius. Tästä pitäisi kai voida jotain päätellä, mutta ei ymmärrä... Syntymäaikani on 05.03.1980 klo 19.52 Hki. Ehtisikö joku enemmän tietävä katsella karttaani?




:aurinko:15,19 kalat,  :askendentti:4,5 vaaka,  :kuu:27,16 vaaka,
:merkurius:16,18 kalat,  :venus:28,49 oinas, :mars:2,6 neitsyt,
:jupiter:3,59 neitsyt, :saturnus:24,18 neitsyt,
:uranus:25,33 skorpioni,  :neptunus:22,35 jousimies,  :pluto:21,19

       T. Aikaterina
tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #1 : 20.03.2006 13:19:16 »

Ei Saturnuksesta pidä huolestua, vaikka se kartallasi onkin T-ristin osakas. Yhtymä askendenttiin on aika väljä, mutta on silläkin varmaan oma vaikutuksensa. Saturnus tuolla nyt vähän paimentaa ja oppositio Aurinkoon kutoshuoneessa laittanee sinut vielä tiukille, mutta selvinnet kyllä. Sinulla on myös väljä Pluton ja Kuun yhtymä (vahvuutta löytyy) oppositiossa Venukseen. Koettelemusta siis ehkä tulee, mutta suurkolmio Neptunus-Venus-Mars+Jupiter on ihan kiva. Oletko tarkka, huolellinen ja kärsivällinen, ehkä myös kiinnostunut taiteesta, kaikesta kauniista ja myös tieteestä?
tallennettu
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #2 : 20.03.2006 17:41:52 »

Kiitos nopeasti tulleesta kommentista, tonde! Tunnistan itseni jossain määrin tarkka, huolellinen ja kärsivällinen-luonnehdinnasta, mutta kehittymisen varaa on runsaasti. Tarkkuuden voisi suunnata järkevämminkin, kuin sen kauneimman punaisen sävyn metsästämiseen lankakaupassa jnpp... Itsehillintäni on melko hyvä, ylipäätään minulla tuntuu olevan jonkinlainen termostaatti päällä tunteiden suhteen. Tämähän kuuluu myös liialliseen kiltteyteen, joka minulle on todellinen ongelma. Astrologiaa enemmän harrastanut ystäväni totesi, että minulla löytyy noita "kilttejä" merkkejä Tongue... Toisaalta esim.  vaaka voi olla aika ärhäkkäkin, ainakin omien kokemusteni mukaan.
      Taiteet kiinnostavat myös. Vaikken itse osaa piirtää tai kovin hyvin soittaa mitään, jaksan kuunnella ja katsella muiden esityksiä ja luomuksia; tämä piirre tuntuu kehittyvän yhä vahvempaan suuntaan. Tieteistä oma alani, kielet, kiinnostaa, mutta lisäksi lääketiede on aina tuntunut läheiseltä, vaikkei minulla olemattoman matikkapääni kanssa olisi minkäänlaisia edellytyksiä lääkäriksi lukemiseen. Parantavat yrtit tuntuvat enemmän minun jutultani, liekö  neitsyt:n vaikutusta? Ja jonkinlaista hoivaamista kai pitäisi opetella, kun  keskitaivas on  rapu (symbolit rulettavat, sanoo  aurinko kalat!)
       saturnus huolestuttaa lähinnä sen takia, ettei minulla tunnu olevan kartallani vakaannuttavia ja energiaa antavia tekijöitä, vaan pelkästään tuo infortuna major "paimentamassa" (osuva ilmaus Smiley). Tulee välillä kohtalaisen turhautunut olo, kun aina pitäisi jotain ihan muuta kuin mitä tekisi mieli. No, niinhän se on meillä kaikilla, mutta oolen ajatellut tuon sijainnin painottavan tätä piirrettä.
        Miten muut täällä kokevat Saturnuksen voimakkaan vaikutuksen? Et. tuo huonesijainti (12.) mietityttää, se ei tunnu ihan luontevimmalta paikalta rajoittamiseen panostavalle planeetalle...
tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #3 : 20.03.2006 21:50:10 »

En malttanut aamupäivällä olla heti vastaamatta, tulihan minulla huimat 100 v. (viestiä) täyteen tällä foorumilla. Juhlaviesti Saturnusta koskien... Saturnus valitettavan usein koetaan vain ja ainoastaan rajoittavaksi planeetaksi. Sitä se ei ole. Se konkretisoi kaiken ja antaa julmasti kärsivällisyyttä ja kestävyyttä. Itse kiroilin omaa Saturnustani vielä pari vuotta sitten, mutta nyt en sitä vaihtaisi pois. Se on minullakin 12. huoneessa, eikä ole minua vienyt mielisairaalaan, ainakaan vielä. Saturnus on oman karttani selvästi aspektoitunein planeetta ja yksinäisen sijaintinsa kanssa hallitsee karttaani (tosin asteroidi Pallas-Athene on Saturnukseni kanssa väljässä yhtymässä, oiva kaksikko ja mielestäni kuvaa minua hyvin).

Saturnus voi tosiaan toimia tunteiden termostaattina tuossa oppositiossa, joka sinulla on. Kuuvaakana tosin olet myös melko varovainen tunteittesi kanssa. Vaaka myös nousumerkkinä voikin tehdä sinusta melkoisen päättämättömän pähkäilijän. Aurinkokalana olet varmaan Saturnuksen opposition kanssa liiankin kiltti ja uhraudut helposti toisten asioille. Oppositioissa on kuitenkin polariteetti, tilanteen oivaltamalla sen voi kääntää toisinpäin.
tallennettu
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #4 : 21.03.2006 00:49:18 »

minä taidan olla vain muutaman päivän vanhempi kuin sinä Smiley Aurinko, kuu ja nouseva on mulla eri paikoissa, mutta muuten tuo saturnus on ihan samassa paikassa tehden oppositiota merkuriukseen.

Jesh, mehän ollaan sitten samikset Wink!

Katsoin aamulla sitä karttaasi ja siellä taisi olla Leija suurkuviona, kärkenään juuri tuo saturnus. En osaa tätä kuviota omien sanoin tulkita, mutta muistan että se oli positiivinen ja lahjoihin viittaava.

     Muistan jotain noista suurkuvioista joskus lukeneeni, pitänee kerrata...

eräällä jolla on tuo samainen neitsyt saturnus 12 h, on isä (saturnushan liitetään isäänkin) ollut poissaoleva ja siirtynyt ajasta etäisyyteen suht varhain. Hmm, saturnus 12 h, onkohan sinulla olosuhteiden pakosta tai muuten kehittynyt tajua psykologialle ja alitajunnalle, ja ehkä olet hieman syvällinen ja vakavahko...näät pintaa syvemmälle, mutta järkevällä tavalla, realistisesti, ei mystifioiden...?

     Isälläni on tosiaan ikää yli 70 v, en muista  saturnus:n sijaintia hänen kartallaan, mutta hän on  aurinko neitsyt, eli merkki on periytynyt kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti. Ja äiti on  aurinko kalat.
     Väittäisin olevani vakavahko, sen pinnan alla, mikä yleensä näkyy ulospäin (tämän varmasti nousevat Vaa'at tunnistavat). Jonkinlaista psykologista vaistoa löytyy, se minua astrologiassakin kiehtoo, kun merkkikuvaukset ovat niin hätkähdyttävän osuvia, syvällisemmistä analyyseista puhumattakaan.
       Voisikohan  saturnus 12. huoneessa ajaa väkisin kohtaamaan oman (ja muiden) alitajunnan pimeätkin puolet? Tuntuu usein, että minua viedään sellaisiin tilanteisiin ja sellaisten ihmisten lähelle, että joudun kohtaamaan vähän enemmän, kuin mitä osaan käsitellä. Minulle uskotaan usein asioita, joihin en tunne osaavani ottaa kantaa. Ja tapaan jatkuvasti  skorpioni-tyyppejä, jotka yhtäaikaisesti vetävät puoleensa ja pelottavat.  pluto 1. huoneessa vaikuttanee asiaan?
      Tonde kirjoitti:
      Saturnus voi tosiaan toimia tunteiden termostaattina tuossa oppositiossa, joka sinulla on. Kuuvaakana tosin olet myös melko varovainen tunteittesi kanssa. Vaaka myös nousumerkkinä voikin tehdä sinusta melkoisen päättämättömän pähkäilijän. Aurinkokalana olet varmaan Saturnuksen opposition kanssa liiankin kiltti ja uhraudut helposti toisten asioille. Oppositioissa on kuitenkin polariteetti, tilanteen oivaltamalla sen voi kääntää toisinpäin.
      Ei se pähkäily, vaan se alituinen miellyttämisentarve... Olen onneksi oivaltanut tuon "kiltteyteni" ongelmaksi. ja sehän on toipumisen edellytys Smiley.
tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #5 : 22.03.2006 14:11:17 »

Hmmm...¨

Minulla  saturnus aspect_con aurinko 10.huoneessa, jota Saturnuksen hallitsemaksi huoneeksi kutsutaan. Olen päätellyt, että Saturnus on aika voimakas meikäläisellä. Se on tuonut ehkä sellaista "kankeutta" elämääni, kaiken pitää mennä "kaavojen" mukaan. Toisaalta myös isäni on ollut aika hallitseva hahmo perheessämme: ankara ja myös kova auktoriteetti jota on tarvinnut pelätä...
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #6 : 22.03.2006 21:49:34 »

Hmmm...¨

Minulla  saturnus aspect_con aurinko 10.huoneessa, jota Saturnuksen hallitsemaksi huoneeksi kutsutaan. Olen päätellyt, että Saturnus on aika voimakas meikäläisellä. Se on tuonut ehkä sellaista "kankeutta" elämääni, kaiken pitää mennä "kaavojen" mukaan. Toisaalta myös isäni on ollut aika hallitseva hahmo perheessämme: ankara ja myös kova auktoriteetti jota on tarvinnut pelätä...

       Tuon kankeuden tunnistan itsessänikin, olen aika varovainen aloittamaan asioita, ja etenkin ottamaan riskejä. Eräs opettajani summasi sen hyvin: en halua haukata liian isoa palaa kerrallaan...
       Minullakin on kohtalaisen dominoiva isä, joka kylläkin toi perheeseemme välttämätöntä tasapainoa ja järjestystä. Hän kannustaa minua aina viemään aloittamani projektit loppuun saakka, mikä tietysti on positiivista.  saturnus ymmärtääkseni liitetään ylipäätään isyyteen, arkkityyppiseen isähahmoon. Eikä sen tietenkään tarvitse olla huono asia, riippuu tietysti siitä, miten kukin on oman isäsuhteensa kokenut.
        Koen itse  saturnus:n jonkinlaisena yliminän tai omantunnon planeettana. Kristittynä minua mietityttää, miten ko. planeetan sijainti vaikuttaa ihmisen uskonnolliseen suuntautumiseen, ja mitkä muut planeetat siihen mahdollisesti voisivat vaikuttaa. Mutta se onkin jo off-topic...
tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #7 : 22.03.2006 23:36:48 »

Aikaterina, oli hauska katsoa miten on paljon samoja asetelmia mutta miten paljon tähtitaivas ehtii muuttua muutamassa päivässä...
      ja kerrankin löysin jonkun jolla on noin paljon perääntyviä planeettoja, meillä niitä on peräti 6. erään teorian mukaan perääntyvät planeetat "kiihdyttää" ja karkaa käsistä...meikäläisiä ei oikein saa pidettyä aisoissa ja asiat saattaa edetä turhankin nopeasti...
      ja huoneet meillä oli vaihtunut päinvastaisiksi, siinä missä sulla on kutonen niin mulla on kakstoista ja toistepäin Smiley
 
       On tosiaan melkoinen yhteensattuma, että löytyy näin lähekkäin syntyneitä ihmisiä kirjoittelemasta samalla palstalla... En enää muista noista suurista kuvioista juuri mitään, enkä tainnut niitä pahemmin analysoida ollessani aktiiviharrastaja (lyhensin hieman lainausta tilan takia).
        Perääntyvistä planeetoista olen lukenut, muistikuvani mukaan niiden vaikutus saattaa jäädä vähän heikommaksi. Mutta mitäs sitten, jos niitä on noin monta? Jotkut asiat kieltämättä ovat elämässäni edenneet yllättävän nopeasti, mutta en välttämättä uskalla laittaa sitä planeettojen piikkiin, kun tapahtumat ovat niin monien tekijöiden summa.
        Astrologianharrastajaystäväni (vastedes AHY Wink) nauroi, että minulla on osa planeettasijainneista vähän vinksin vonksin. Esimerkistä käynee  merkurius kalat 6. huoneessa. Huonesijaintihan on ihan kiva, mutta merkkisijainti... no joo... Tongue. Kävin lukemassa sivustoa http://www.bobmarksastrologer.com, ja siellä sanottiin tuosta merkkisijainnista suunnilleen, että: "Reality? Forget it." Grin. Tässäkin suhteessa  saturnus saattaa sittenkin pitää systeemin jonkinmoisessa balanssissa. Hei, astrologiahan on kivaa smitten!
tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #8 : 23.03.2006 19:36:37 »

reality, forget it Cheesy Cheesy Cheesy Näinpä, ja katsos siinä on vielä se neliö neptunukseen, unohda vielä sekin minkä ensin ehdit unohtaa todellisuudesta... Grin

Mutta muuten, astrologit varmaan omaavat erilaisia tulkintoja noista, minusta se kiihdyttävyys tuntuu osuvalta...en sanoisi että heikentää, ehkä nurinkuristuu...ja että on vaikea saada pysyttyä jossain aisoissa, eihän sekään aina hyvä juttu ole mutta joskus onkin...

merkurius kaloissa taas,(mulla se on vieläpä 12 h) sitäkin keskiaikainen astrologia mollaa, ei se ole yhtään paha, se on vaan "erilainen", voihan olla että ajatuksia joutuu joskus tulkkaamaan puhekielelle niiden visuualisesta (tai kinesteettisestä) alkuperäismuodosta, mutta mitä sitten? Kyllähän perääntyvän kala-merkkarin kanssa saattaa mennä kauan ennekuin oppii kommunikoimaan ihmisten kielellä, ja se saa ehkä itselle vähän huonoa itsetuntoa...mä esimerkiksi opin ihan liian aikaisin puhumaan, osasin kai 1-vuotiaana jo puhua tosi paljon, mutta sitten menikin seuraavat 20 vuotta ennekuin opin puhumaan niin että joku tajus tai ei tullu niin outoo juttuu että tarvis hävetä silmät päästä Cheesy

omituinen höpööttäjää... merkurius kalat ( aspect_squ neptunus mahottomia kalavaleita Wink)

         Minäkin puhuin aika nuorena, ja sainkin jatkuvasti kuulla, että "ole nyt vaikka minuutti hiljaa näin aluksi", itse asiassa vastaavaa kommenttia tulee joskus vieläkin Embarrassed... Ja tunnistan tuonkin, että ajatuksia saa tulkata selkokielelle, todella hyvät kuuntelijat ja ymmärtäjät ovat harvinaisia aarteita... Minulla muutama tällainen on löytynyt, ja se on kyllä varsinainen siunaus/onnenpotku...
          Kalavaleetkin ovat tuttuja, harrastin niitä etenkin teininä kohtalaisesti. Liekö sitten  merkurius asialla, vai mikä. Luulisin omassa tapauksessani olevan merkitystä silläkin, että  pluto on kivasti 1. huoneessa, ja tekee minusta tyypin, joka mieluummin puhuu muusta kuin omista asioistaan...
           Saturnus on ihan ehtymätön aihe, mutta niin ovat varmasti kaikki muutkin planeetat, kunhan niihin jaksaa paneutua...
tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 23.03.2006 20:10:50 »

Tuli mieleen tuosta Saturnuksesta huoneessa 12 pari elävän elämän esimerkkiä.

Olen mm. katsonut useamman vuoden ajan erään nuoren herran kehitystä (kokonaista 5 vuotta on miehellä ikää) ja hänen jatkuvia univaikeuksiaan. Yö tuntuu olevan täynnä mörköjä ja painajaisia ja hän ei uskalla oikeastaan vieläkään nukkua koko yötä yksin omassa huoneessaan. Huoneen 12 teemoihinhan kuuluu monen muun asian mukana alitajunta ja unet.

Jotenkin tulee mieleen henkilö, jolla on suuria vaikeuksia käsitellä alitajunnasta tulevia impulsseja tai tunteita ja tämän vuoksi hän kärsii melkoisista komplekseista.

Plussapuolena tullee kiinnostus psykologiaan, ja tämä kiinnostus voi kehittyä ammatiksi asti riippuen tietenkin kartan muistakin tekijöistä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #10 : 23.03.2006 21:46:40 »

Mulla Saturnus on 3. huoneessa Kauriin ensimmäisellä asteella, kauniissa oppositiossa Merkuriukseen ja Venukseen sekä yhtymässä Uranukseen. Iik. Taidan olla estoinen mutta luova. Wink
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
enska
Vieras
« Vastaus #11 : 23.03.2006 21:51:04 »

Heh.. tuo bobmarks-linkki oli ytimekkyydessään melko osuva.. Smiley

Ennen luulin että  saturnus Härässä tekee jäyhää jökötystä ( joo kyllä sitäkin löytyy) mutta että tuo Härkään liitetty materialismi saa huutia, se oli uutta. Siis tulkintana, ei henk.koht piirteenä.

..kunhan siis seuraavan päivän leipä on tiedossa. Ja mullahan on tuo Cereskin samassa merkissä joten ruista ranteeseen. Smiley

Huonesijainti sitten aiheuttaa vähän kitkasempaa eli  saturnus kasissa. Eipä siis ihme että nälkäkin on joskus kolkutellut ovella. Muutahan ei Saturnuksesta seksihuoneessa sen omaava ihminen voi sanoakaan. Kun ei kehtoo.. Embarrassed

Sitten kun tuo Saturnuksen sektiili MC:hen vielä aktivoituisi joskus, niin työ-asiatkin varmaan järjestyisivät.. Shocked
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #12 : 23.03.2006 23:10:35 »

Heip, tuolta yhdestä linkistä löysin tällaisen:
Saturn in Libra: needs a partner in order to feel safe and secure. But it doesn?t have to be a marriage partner, nor does it have to be permanent. They simply need someone around to help them knock around ideas. Since Saturn is also the planet of fear, this placement of Saturn can also give fears with respect to partners. Perhaps, for example, a fear of loosing them or of making a mistake and driving them away.

Tämän lisäksi Saturnus siis löytyy 5.huoneesta eli flirtin, romantiikan etc.

Relationship... save your prayers...

koska oman ikäluokkani muillakin edustajilla on Saturnus yhtymä Pluto kartallaan täytyy laittaa tähän myös tämä:

Pluto in Libra: gave us a generation (1972 to 1984) that will be obsessed with art. When they grow older and move into positions of power, look for an increase in the art market. They will also be obsessed with fairness, justice, and partnership. Look for the institution of marriage to make a brief comeback, and for a push to reform the legal codes.

  2funny 2funny Tunnustan tunnustan olen sukupolveni erittäin vahva edustaja!!
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #13 : 24.03.2006 00:20:15 »

Se on minullakin 12. huoneessa, eikä ole minua vienyt mielisairaalaan, ainakaan vielä.

 Shocked Mitäs tämä tarkoitti? Oliko ironiaa vain vai voiko  saturnus 12. huoneessa tosiaan viitata siihen, että ihmisellä voi tulla asiaa hullujen huoneelle jossakin elämänsä vaiheessa?

Ei siis muuten, mutta mulla Saturnus majailee juurikin tuolla alitajunnan 12. huoneessa ja rajoja ja raameja mielen mörköjen kanssa taistelemiseen on jouduttu hakemaan myös mielisairaalan suljettujen ovien takaa.

Noh, onneksi tuli tuokin sitten näin nuorella iällä jo pelattua pois päiväjärjestyksestä. Ehkä takaisin ei enää tarvitse mennäkään Smiley

12. huoneessani sijaitsee muuten myös pluto ja pallas, en tiedä vaikuttaako sitten asiaan. Niin ja ( vaaka) Saturnus on muuten oppositiossa ( oinas) Kuun kanssa (ihmekös jos tunne-elämä vähän vaikeaa uglystupid2). Merkuriuksen kanssa ovat sentään sopuisasti yhtymässä ja sitten on vielä sekstiili tuon MC:n kera
tallennettu
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #14 : 24.03.2006 12:09:55 »

No ei se ihan pelkkää ironiaa ollut, vitseissähän on usein totta toinen puoli. Saturnuksen sijainti 12. huoneessa on mielestäni aika kaksijakoinen riippuen yksilön mielenlaadusta noin yleensä. Jos yksilö ei pysty avautumaan (siis tuo oppositio kuuhun on tässä mielessä ikävä), hänellä voi olla jopa itsetuhoinen taipumus erakoitua ja sulkea itsensä pois koko ympäröivästä maailmasta. Tälle sijainnille on ymmärtääkseni mahdollista, että vauhtia omaan paranemiseen saatetaan joutua hakemaan totaalisen tilanteen nollaamisen kautta.

Omalla kohdallani Saturnus on Kaksosissa (myös Asc), mikä taitaa onneksi saada Saturnukseni nauramaan. Kuuhuni Saturnus on kolmiossa, mikä varmaankin lisää mieleni vahvuutta. Yhtymä Pallakseen tuskin on huono sekään. Tosin siinä vahvuudessani on varmasti heikkojakin puolia, olen huomannut olevani melkoinen "kivi" itsekin. Tällä hetkellä siitä lienee apua, mutta voi olla, että pysähdys tuleekin sitten kerralla ja kunnolla. Saturnus 12. huoneessa tekee minulla ehkä sen, että vaikka olenkin sosiaalinen ja viihdyn toisten parissa ja tulen toimeen hyvin ihmisten kanssa niin sieluni on erakko. Tosiasiassa minulla ei ole ikinä ollut kovinkaan monia sellaisia ystäviä, joiden kokisin ymmärtävän minun sisintäni.

Positiivisessa tapauksessa 12. huoneen Saturnus voi saada yksilön hyvinkin syvällisessä mielessä ja perusteellisesti tutkimaan esim psykologian syvyyksiä tai tekemään muuten tärkeää tutkimustyötä tms. ja hyödyntämään tietojaan sitten muiden auttamiseen joko yksilö- tai yhteiskunnallisella tasolla.

Se tänään Saturnuksesta...
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: