Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä on intuitio?  (Luettu 66894 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« : 27.10.2005 15:31:11 »

Tämä kysymys on minulle hyvin tärkeä. Vaikka tutkisin tätä vielä tieteellisestikin.!?!
Olen kiitollinen jokaiselle vastaajalle, silloinkin kun hän sanoo, että "ei tiedä, mitä se on". Tai luulee siitä jotakin. Vastausta voisi myös laajentaa sillä miten itse on kokenut intuition, jos haluaa.

Kiitollisena metsätonttu
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #1 : 27.10.2005 16:04:09 »

Tällä hetkellä koen sen olevan symbolisesti sanottuna;

                     * gsm-liittymä *

 Cheesy

tai jopa

                      * laajakaista yhteys *
 smitten
« Viimeksi muokattu: 27.10.2005 16:43:00 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #2 : 27.10.2005 16:14:34 »

Vaikea kysymys...mun mielestä intuitio on jotain tiedostetumpaa kuin vaisto, mutta kuitenkin sellainen tieto/ymmärrys, mihin suuntaan pitäisi mennä. Itse koin voimakkaasti melko pian ex-miehen tavattuani, että tässä jutussa on jotain mitä en ymmärrä ja joka ei ole minulle hyväksi, mutta en noudattanut intuitiota vaan jatkoin miehen kanssa...vuosien mittaan paljastui aina vaan enemmän valheita yms. eikä suhde ollut onnellinen oikeastaan hetkeäkään. Vaan olin silloin niin nuori ja kokematon, etten tajunnut seurata intuitiota. Nyt meneillään oleva juttu oinasmiehen kanssa  smitten taas on tuntunut intuitiivisesti oikealta eka tekstarista asti, mutta järkiajattelu pisti "kapuloita rattaisiin" melkein vuoden, ja olin jo melkein ahdistumispisteessä kun en tiennyt seuratako järkeä vai intuitiota...no nyt oon mennyt unien ja intuition johdatuksella ja tuntuu että asiat etenee mukavasti  Smiley

Toki oon seurannut intuitiota muissakin asioissa, kuten esim. lapseni kouluvalinnassa, omiin opiskeluihin liittyvissä kurssi yms. valinnoissa... En sen tieteellisemmin osaa selittää, mutta intuitiota seuraamalla pääsee käsiksi niihin oikeisiin vastauksiin, mitä on omassa alitajunnassa, kunhan osaa kysyä oikein ja kuunnella oikein. Välillä hankalaa  Huh , pakko myöntää.
tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
ishtar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45

every man, and every woman, is a star.


Profiili
« Vastaus #3 : 27.10.2005 16:38:11 »

..."gsm-liittymä!" hoo! hienoa!  Cheesy

...itse... itse... itselleni... intuitio tarkoittaa... sitä hyvin abstraktia tunnetta/tunnetilaa, joka tavallaan tekee valinnan jo ennenkuin olen valintani tehnyt.
...jos "liittymä"  Cheesy pätkii, se johtaa usein siihen, että päättelen/järkeilen valintani jotain "logiikkaa" käyttäen (meni siihen sitten sekunnin murto-osa tai kuukausia). mikä toisaalta on varsin turhaa työtä, koska on olemassa niin hieno työkalu kun intuitio on.

eräs ystäväni sanoi kerran, että hänen päämääränsä on elää täysin intuition varassa. kalapa kala, ja pidän päämäärää suuressa arvossa. eiköhän se toteudu aika hyvin myös omassa elämässäni. ainakin se(kin) johtaa suuremman verkon punoutumiseen.  Smiley

kyseessä on kai herkyyttä, ja valppautta. yhteyttä itseensä. luottamusta! itseensä (ja puhun itsestä, joka kokonaisuuteena koostuu ainakin neljästä kehosta - fyysisestä, henkisestä, ajattelevasta ja tuntevasta). 
sekä, luulen, että intuitio asustaa jossain vatsan sopukoissa - "gut-feeling". epäilen vahvasti että sillä on myös jotain tekemistä myös samassa paikassa toisinaan irtipääsevien perhosten kanssa.  :Smiley
tallennettu

"In addition to a Yes and a No, the Universe contains a Maybe." r.a. wilson
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #4 : 27.10.2005 16:46:52 »

Välittömän oivaltamisen tila  Smiley
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #5 : 27.10.2005 16:50:28 »

Etäjäiset. coolsmiley
tallennettu
RistoPaavo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #6 : 27.10.2005 17:24:03 »

Etäjäiset. coolsmiley

 Cheesy
Onks ne niitä kun "musta tuntuu".... Smiley

intuitio minulle on tänä päivänä melkein elämän nuora... angel
ennen tein osan järjellä  idiot2

ja yleensä metsään mentiin rytinällä..... tickedoff
tallennettu

Ei mikään
Ladyliketupperwaretyllerö....
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #7 : 27.10.2005 20:33:37 »

Etäjäiset. coolsmiley

 Cheesy
Onks ne niitä kun "musta tuntuu".... Smiley

intuitio minulle on tänä päivänä melkein elämän nuora... angel
ennen tein osan järjellä  idiot2

ja yleensä metsään mentiin rytinällä..... tickedoff

Ei mutua, vaan tietoa. Esimerkiksi, joku on tulossa, menet ovelle ja avaat oven, ennenkuin ehtii soittamaan ovikelloa, jaotat puhelimen käteen, tunteesta joku soittaa kohta. Ja sitten se soi. nämä ovat etjäisiä, ja niitä on myös paljon muita.  coolsmiley
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #8 : 27.10.2005 22:06:22 »

Mulla on niin järkyttävän paljon etiäisiä, että ärsyttää todenteolla!! Se on kamalaa, kun jälkeenpäin ajattelee... Siinä tilanteessa sitä ei kuin ihmettele! crazy2
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #9 : 27.10.2005 22:15:46 »

Esimerkkinä olen noin kolmen vuoden ajan tiennyt noi puhelinsoitot ennakolta, erityisesti mieheni soitot olen aina tiennyt ennakkoon... "menempä vastaamaan puhelimeen, vaikkei se vielä edes soinut...kyll se muutaman minuutin sisällä soi.." Ja soihan se... Aamuisin herään viimeistään minuuttia ennen puhelimen herätyskelloa (tosin tuohan on aika yleinen...) jne.... lähes joka päivä sattuu ja tapahtuu jotain tuollaista jota saa hämmästyä... Huh
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #10 : 27.10.2005 22:34:52 »

Mikähän siinä on, että joskus on herkempi tietämään etukäteen juuri esim. puhelinsoitot, ja toisinaan ei mitään?  Sad Mulla oli reilu vuosi sitten paljon sellaisia kokemuksia, tiesin etukäteen ihastuksen puhelut/tekstarit, heräilin esim. yöllä pari-kolme minuuttia ennen viestiä, tai näin unta tekstarista/tulevasta tapaamisesta...sama mies edelleen kuvioissa, mutta enteet puuttuu...ja niitä kaipaa  Sad Johtuiskohan tollanen "etääntyminen etiäisistä" sit kiireisyydestä vai jostain omasta epäileväisyydestä vai onks ihmisillä vaan joskus jotain "herkkyyskausia"...
tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #11 : 28.10.2005 00:24:23 »

Sitä täytyy hyväksymällä ruokkia, ja pyytää siunausta. angel angel angel
Silloin siitä saa voimavaran/riippakiven nähdä tulevan.  Huh Huh Huh

Minä tei sen, ja näen sen riippakivenä. Undecided Undecided Undecided
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #12 : 28.10.2005 09:29:51 »

Riippa mikä riippa...
En mä oo pyytäny mitään sellasta kykyä, mutta sellanen vaan ilmaantunu. Mulle tulee yhtäkkiä joku ihminen mieleen ja viikon sisällä törmään häneen jotenkin, joko hän ottaa yhteyttä tai sitten olemme samassa paikassa... Teen työtä jossa joudun liikumaan paikasta toiseen... aina kun ajattelen jotain paikkaa, niin siellä olen seuraavaksi töissä... knuppel2 Onneksi en näe enneunia...ne nyt tästä vielä puuttuisivat...
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #13 : 28.10.2005 09:34:34 »

Olen miettinyt, onko minulla tämän kyvyn myötä myös telepaattisia kykyjä? Saisin yhteyden ajatuksen voimalla? Monesti on tuntunut tältä... Joskus ennen nukkumaan menoa olen yrittänyt ottaa yhteyden johonkin ihmiseen ja viestittää tiettyjä juttuja ja tuntuu kuin se olisi toiminut... Ihminen olisi seuraavalla kerralla paljon vastaanottavaisempi kuin aikaisemmin. Olen myös miettinyt, onko mulla "energiansiirtämis kykyjä" eli pystyisin esim. halauksella rauhoittamaan hermostuneen ihmisen tai ajatuksen voimalla siirtämään häneen tiettyä energiaa...? Onko tää mahdollista?
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #14 : 28.10.2005 09:42:09 »

Olen miettinyt, onko minulla tämän kyvyn myötä myös telepaattisia kykyjä? Saisin yhteyden ajatuksen voimalla? Monesti on tuntunut tältä... Joskus ennen nukkumaan menoa olen yrittänyt ottaa yhteyden johonkin ihmiseen ja viestittää tiettyjä juttuja ja tuntuu kuin se olisi toiminut... Ihminen olisi seuraavalla kerralla paljon vastaanottavaisempi kuin aikaisemmin. Olen myös miettinyt, onko mulla "energiansiirtämis kykyjä" eli pystyisin esim. halauksella rauhoittamaan hermostuneen ihmisen tai ajatuksen voimalla siirtämään häneen tiettyä energiaa...? Onko tää mahdollista?

Varmasti meillä kaikilla on noita kyseisiä "kykyjä ja lahjoja".
Oman kokemukseni mukaan, ne on ihmisen perus "aisteja", joita vain nyt monesta syystä ei olla kovinkaan aktiivisesti annettu lapsessa kehittyä tai osattu tukea luonnolliseen kasvuun.
Vaikka emme tiedostaisikaan niiden olemassaoloa, ne on ja toimii.
Kyse on nähdäkseni vain tiedostaako niiden olemassa olon. Ja oppiiko ne ottamaan osaksi luonnollista elämän kulkua, kuten esim sen, että meillä on korva millä kuulla  jne.


 smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: