Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Stressi vatsa  (Luettu 58349 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #30 : 01.03.2006 14:02:57 »

*************************************************************************

NUX VOMICA D6, D30, C5
Ketunkakku


(http://www.ipsitilla.fi/Terveys/nux_vomica.gif)

http://www.ipsitilla.fi/Terveys/Homeopaattinen%20kotiapteekki.htm

Ensioirelääke
- flunssassa vuorotellen Aconitumin kanssa
- kivut, säryt, erilaiset neuralgiat: ishias
- vatsavaivat
  - vatsakrampit

  - ylensyönti (joulu)
  - ilmavaivat
- pahoinvointi
  - raskauspahoinvointi; jos tulee 2-3 h:n kuluttua ruokailun jälkeen
- oksetus
- närästys, röyhtäily
- ummetus
  - peräpukamat
- ripuli
- myrkytykset
- vieroitusoireisiin
  - tupakka
  - alkoholi; krapula
  - kahvi
    (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_38.gif)
  - lääkkeet

- migreeni (ensioireisiin)
- unettomuus (rauhoittaa ajatuksia)
- stressi; piristeet; kahvi, alkoholi, valvominen
- vastasyntyneen vauvan koliikki
Sopii käytettäväksi silloin kun lämmin huone helpottaa oireita sekä lyhyt uni
Sopii henkilöille joille alkoholi, kahvi ja sipuli huonontaa olotilaa


Enemmän tietoa Homeopaattisten valmisteiden käytöstä
[/size]

http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=2154.msg21564#msg21564


 smitten  Elämänilo   smitten

*************************************************************************
« Viimeksi muokattu: 01.03.2006 15:41:56 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #31 : 01.03.2006 15:06:45 »

Tuosta kahvista. (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_38.gif)
Itse jätin kahvin pois kokonaan lähes vuosi sitten. Sitä ennen join pari kuppia päivässä, siis en mikään suurkuluttaja ole koskaan ollut. Aiemmin yritin joskus pitää kahvittomia päiviä, mutta päänsärkyähän siitä tuli. Nyt juon kahvin asemesta vihreää teetä, yrttiteetä yms. Hyvältä maistuu, kun on jo tottunut. Eikä tee mieli kahvia.

Viimeiset viisi vuotta ainakin minulla on vatsani kanssa ollut ongelmia, stressi suurimpana aiheuttajana kerrannaisvaikutuksineen. Tutkittu viime syksynä, muttei "elimellistä vikaa" ole löytynyt. Kai se ruokavalioremontti pitäisi laittaa käytäntöön... :Smiley - ja luopua muistakin epäterveellisistä juomista ja ruuista, ainakin melkein.

Viimeisen vuoden aikana, kun on tullut mieleeni ihana kahvihetki, haihtuu mielikuva aika nopeasti, kun muistan varsin elävästi viimeisen kahvikupillisen lentokoneessa eltaantuneen lohipiirakan kera...
(http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_25.gif) Vatsaa vääntää jo ajatuskin.
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #32 : 01.03.2006 19:07:07 »

moikka luminant mermaid

Astrologialla on vaikutusta, sillä esim. meillä aurinko härillä terveys ym. elämäntapa remontti on ollut käynnissä jonkin aikaa ja jatkuu ainakin tämän vuoden. Näin Sepon vinkeillä sanottuna!!!!!

Syökää terveellisesti elimistönne mukaan elikkä kaikille ei kasvisravinto sovi ja toisille taas ei liha. Tärkeintä on, että löydätte vatsa happotasapainolle sopivan ruokavalion ja elämä alkaa hymyillä.

Meikäläisellä ainakin on stressinsieto kyky parantunut ruokavalion myötä ja elämänilo myös. laugh  laugh  laugh  smitten  smitten  smitten
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #33 : 02.03.2006 00:10:32 »

Puhut viisaita ja meille kaikille lohduttavia sanoja siitä, kuinka elämä kannattaa ottaa rohkeasti vastaan!

Toivon uudelle liitolle kaikkea hyvää, olet varmasti siinä vahvempi ja kypsempi!

 smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten

Kiitos metsätonttu smitten meinaa sanoit just ne sanat mitä ajattelinkin, koska elimillistä syytä ei löytynyt syy ei ole kuin asenteissa ja ajattelutavoista käsitellä negatiivisiä tunteita ja olla se mikä on ja hyväksyy itsensä sellaisena kuin on.. smitten Olen kiitollinen metsätonttu suorasanaisuudestasi smitten
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #34 : 02.03.2006 11:04:09 »

Syökää terveellisesti elimistönne mukaan elikkä kaikille ei kasvisravinto sovi ja toisille taas ei liha.

Hienoa salomi! Tämä on todella tärkeä pointti.
Kun itse aikoinani innostuin kasvisruokavaliosta, se luiskahti alkuun "hurmollisen uskonnonharjoittamisen" puolelle. Enkä voinut todellakaan hyvin. Minulle ei yksinkertaisesti sopinut pelkkä kasvisravinto. Vuosien kokeilulla selvisi, että itselleni sopii parhaiten kasvisvoittoinen ravinto, höystettynä maitotuotteilla ja munilla.

Eettisistä ja vakaumuksellisista syistä syön mahdollisimman vähän teollisesti tuotettuja lihatuotteita mutta riistaa ja kalaa oikein mieluusti.

Vatsaongelmani on  loppunut lähes kokonaan, kun olen ollut puolisen vuotta ilman tupakkaa  Wink
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #35 : 02.03.2006 11:37:06 »

Moikka synapsi

Itsekin aikoinaan innostuin kasvisruokavaliosta, koska huomasin possun ja naudan lihan aiheuttavan elimistöön mätänemis tilan, sekä reuman puhjettua selvitin kemiasta sen verran, että minun vatsani on sen verran heikko happoinen luonnostaan ettei se pysty käsittelemään terveesti näitä lihoja. Mutta pelkkä kasvisruokavalio heitti olotilan taas toiseen laitaan. Kokeilulla selvisi, että minulle parhaiten kasvisruoka (valikoituja kasviksia), riista ja kala, mutta ei maitotaloustuotteita. Elikkä olen A-veriryhmäläinen ja syön sen mukaista ruokavaliota ja se sopii elimistölle.
Olen vahvasti, että meidän jokaisen pitäisi selvittää happamuutensa, veriryhmä perinnöllisyys ruokailutavoissa.Sillä on varmaa, että kun kalastaja perheen lapsi syö lihaa tai pelkkiä kasviksia niin varmasti tulee ongelmia, kun perimässä on syöty kalaa vuosia.

Sama pätee teollisesti tuotettuihin ruokiin, sillä äskettäin kaupassa katselin tuoteselosteita niin kyllä nousi tukka pystyyn. Mistähän ihmiset on tehty nykyään: vehnäjauhosta, sitruunahaposta, kaliumsorbaatista, natriumglutamaatti. Ja pahimmat tyypit tehdään: Aspartaamista, rikkidioksidista, atsoväreistä,natriumsulfiitista, alumiinista. Eräässäkin valmistuotteessa luki, että sisältää lihaa tai lihaksi verrattaviin aineisiin 20%. HÄH  uglystupid2 no mitä ne loput sitten paketista on.

Miksi muuten tehdään nykyään niin paljon marinoituja tuotteita ja niihinkin laitetaan paljon mustapippuria, joka ei sovi stressi vatsalle. No ruoan käyminen ja muut muutokset ei paljastu hajusta eikä väristä vahvan marinadin ansiosta ja lisäksi vahvat mausteet ja suola parantaa säilyvyyttä.  Tongue  Tongue  Tongue

Kyllä stressi vatsa lopettaa kiukuttelun, kun katsoo mitä syö ja miten ajattelee sekä purkaa sisäisiä tunteitaan. Lisäksi lopettaa itsensä myrkyttämisen tupakalla, makeisilla, kahvilla ja alkoholilla, sillä ne sopii vain harvoille tai vähän nautittuna joskus.

 smitten  smitten    smitten    smitten     smitten     smitten
tallennettu
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #36 : 02.03.2006 11:39:12 »

Mitäs olette mieltä veriryhmien vaikutuksesta ruokavalioon?  Undecided
Itse ole AB ja ymmärtääkseni siinä mielessä vaikea tapaus, kun ei tarkkaan tiedä, minkä veriryhmän ominaisuudet vaikuttavat mihinkin. Syödäkö lihaa, kalaa, siipikarjaa? Kasviksia syön paljon, mutta peruna ei tunnu hyvältä. Vaaleat leivät turvottaa ylävatsaa, mahdollisimman aito rukiinen leipä tuntuu hyvältä. Liika rasva ja liian happamet ruuat närästää.
Tiedän itsekin, että on ruokavalioremontin aika...  smitten

Kirjoittaessani huomasin, että Salomi oli jo jotain vastannutkin tähän veriryhmien vaikutukseen...
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #37 : 02.03.2006 13:33:17 »

Lainaus
Hienoa salomi! Tämä on todella tärkeä pointti.
Kun itse aikoinani innostuin kasvisruokavaliosta, se luiskahti alkuun "hurmollisen uskonnonharjoittamisen" puolelle. Enkä voinut todellakaan hyvin. Minulle ei yksinkertaisesti sopinut pelkkä kasvisravinto. Vuosien kokeilulla selvisi, että itselleni sopii parhaiten kasvisvoittoinen ravinto, höystettynä maitotuotteilla ja munilla.

Ahaa, täällä on siis muitakin, joiden elimistö sanoo tenkkapoo liialliselle kasvisruualle. Itse en oikeastaan pysty enää edes syömään kasviksia, lihakin alkaa olla pannassa, esimerkiksi sikaa en pysty syömään enää yhtään. "Kasvistapaturmista" kuuluisin lienee jo aikaisemminkin kertomani kolmen luomuporkkanan hyökkäys: söin vuosien tauon jälkeen saman päivän aikana 3 suomalaista luomuporkkanaa ja sain 2 vuorokautta kestävät, elämäni tuskaisimmat vatsakivut..  Cry  buck2

Olen myös halunnut pitää jugurtti-hedelmä-paastoja, mutta elimistö ei kestä, ei sitten millään. Melkein kaikki jogurtit närästävät ja hedelmistäkin pystyy syömään vain valikoituja, jotka liiallisena ahmimisena/ainoana ruuan lähteenä aiheuttavat vatsaongelmia.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #38 : 02.03.2006 13:39:23 »

Hei!

Minäkin tarkistin veriryhmäni ja löysin yhden lapun, jossa on veriryhmä O positiivinen. Onko tuollaisia! Tyhmä. En ole koskaan ajatellut mitä olen.

Olen käyttänyt noin 7-8 vuotta kasvis-kala-muna-maito (laktoositon) ravintoa. Liha vain yökötti. Myös eettisistä syistä mieluummin näin. Ukkoni kalastaa, joten en hennonnut alkaa ihan 'oikuttelemaan' ja uskon, että vaihdevuosien aikana kala on tehnyt hyvää. Kahvi minunkin pitäisi lopettaa. En kylläkään paljoa sitä juo, kuppi päivässä, mutta juon teetä sitäkin enemmän.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #39 : 02.03.2006 14:55:39 »

Hei Ystäväin

 Smiley

Minulta jää kotihommat tekemättä,
koska täällä on näin mielenkiintoisia kirjoituksia.

 Cheesy

Ihanaa .... piristää päivääni .... .

 Undecided

Eihän nuo hommat tuosta minnekkään karkaa,
mutta liikuntaa en silti unohta.

(http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_7_9.gif)

Tällä foorumilla on taso noussut melkoisesti,
oletteko huomanneet.


Niin tuosta veriryhmästä: Minä olen Rh A-

Seuraavaksi kehittyi veriryhmä A,
kun ihmiset sopeutuivat maanviljelyelämään.
A-ryhmän ihmisille sopii parhaiten kasvisruokavalio,
varsinkin makrobioottinen.

A-ryhmän ihmiset eivät tuota paljoa kloorivetyä
ja siksi heille sopivat huonosti liha ja maitotuotteet.
Koska A-tyypin ihmisen ei tulisi syödä punaista lihaa,
hänen tulisi myös välttää raskasta liikuntaa

ja keskittyä ennemmin joogaan,
mietiskelyyn ja venyttelyyn.


**************************************************

(http://www.netikka.net/kristiina.raden/Veriryhmadieetti_files/image002.gif)


 http://www.netikka.net/kristiina.raden/Veriryhmadieetti.htm



******************************************************


http://www.elisanet.fi/younetti/ruokavalio.html


Neljän veriryhmän synty

Veriryhmien O,A,B ja AB erilaiset ominaisuudet
selittyvät ihmiskunnan historiasta.


***

Vaeltaminen,
elämäntapa- ja olosuhdemuutokset
ovat ajan myötä
muuntaneet geneettistä perimäämme.

Vanhin veriryhmä on O.
(lainaus kirjasta):
"Varhaiset O-veriryhmään kuuluvat
metsästäjä-keräilijät
vaelsivat alkukodistaan
Afrikasta euroopaan
ja Aasiaan etsien suurriistan
metsästykseen sopivia alueita.
Nykyiset rotuominaisuudet
alkoivat kehittyä uusissa ympäristöoloissa."


***

Metsästäjä-keräilijän elämäntavasta
siirryttiin myöhemmin
paikkasidonnaisempaan maanviljelysyhteiskuntaan.
Syntyi A-veriryhmä,

joka sai alkunsa Aasiassa ja Lähi-idässä
ja kulkeutui indoeurooppalaisten kansojen mukana
Euroopan länsi- ja pohjoisosiin.
A-ryhmän geeni kulkeutui myös Pohjois-Afrikkaan,
missä se levisi Saharan afrikkalaisten keskuuteen.

***
B-veriryhmä kehittyi Himalajan ylängöillä
(nykyinen Pakistan ja Intia)
ja levisi mongolien mukana
Kaakkois-Aasiaan ja Aasian aroille.
Erillisen muuttoliikkeen ansiosta
se levisi myös Euroopan itäosaan.

***

AB on harvinainen veriryhmä.
Se on nuorin veriryhmistä
ja syntyi A-tyyppisen kaukasialaisen rodun
sekoittuessa B-tyypin mongoleihin

(alle 5% maailman väestöstä kuuluu tähän ryhmään).

***

Lisää tietoa asiasta: http://www.elisanet.fi/younetti/ruokavalio.html

***

Tässä yksi näkemys asiasta:

Veriryhmädieetti

Dieetin mukaan veriryhmä määrää ruoat,
joita syömällä laihtuu ja elää terveesti.
Mikä on hyväksi A-tyypin veriryhmän edustajalle,
on haitaksi B-veriryhmäläiselle.
Kyseinen teoria on täysin tuulesta temmattu.
Eri veriryhmille tarkoitetut ruokavaliot ovat melko rajoitettuja,
joten laihtuminen ei ole ihme.
Ruokavalioita noudattaessa
monen ravintoaineen saanti
jää helposti liian niukaksi.

http://www.pienipaatospaivassa.net/syo.php?s=28

***

   smitten   Elämänilo   smitten
 
« Viimeksi muokattu: 21.05.2006 12:08:29 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #40 : 02.03.2006 15:50:04 »

Dieettikään ei mulle pahaa tekis... knuppel2 ja liikunta (http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_7_9.gif)
Mutta tärkeintä olisi löytää ne itselle parhaiten sopivat ruoka-aineet. Kun tuo AB-veriryhmä ei ole niin selvä kuin pelkkä 0, A tai B. Toiset ruoka-aineet sopii A:sta ja toiset B:stä.
Mutta mitkä?  idiot2 Ymmärtääkseni pitää vain kokeilla.
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
marzukka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 125


Jos en hyväksyisi itseäni tälläisenä-en olisi mtn!


Profiili
« Vastaus #41 : 02.03.2006 19:34:18 »

Eikös tästä veriryhmien ruokavaliosta ym löydy ihan kirjakin...?

Minä muistaakseni olen sellaista vilkuillu ja siinä oli aika tarkasti mitä voi syödä ja mikä on sit niinkus myrkkyä....

Mutta en muista sen nimeä enkä tekijää...pitääkin ite lähtee kirjastoon poukkoilee ja kattelee jos löytys  smitten
tallennettu

Nouseva Rapu                   chiron-härkä-h.12
Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #42 : 02.03.2006 20:31:45 »

Hih!  Smiley

On tällä foorumilla ihmeellisen innokkatia ihmisiä! Vastauksia tipahtelee kuin jotakin orrelta noin vain ja kaikki selviää! Ja kun ei löydy vastauksia, niin siitä vain äkkiä kirjastoon ja plaraamaan!

Huh sentään tätä vilskettä!!!  Cheesy
tallennettu
marzukka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 125


Jos en hyväksyisi itseäni tälläisenä-en olisi mtn!


Profiili
« Vastaus #43 : 02.03.2006 20:36:19 »

No mä nyt olen tällänen lukutoukka muuteski...kirjasto paras paikka mulle...jotenkin kotoisa...Harva sitä enää käyttää tiedonhakuun...vaikka se on aikas hyvä siinä....hih...
en mainosta...mutta ihan pikkasen... smitten
tallennettu

Nouseva Rapu                   chiron-härkä-h.12
Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
sawotar
Vieras
« Vastaus #44 : 02.03.2006 21:02:31 »

Mulla on rh B- veriryhmä...mitähä sitä pitäs syödä Shocked Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: