Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tarot aloittelija kaipaisi apua  (Luettu 12344 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 03.02.2006 19:40:49 »

Hei tästä aiheesta on ollut yleisesti ottaen paljon keskustelua, mutta aloitin oman aiheen, ettei viestini huku sinne johonkin muiden sekaan...

Siis olen todella niin aloittelija, etten edes omista vielä kortteja, olen kyllä viime aikoina kaupassa katsellut sillä silmällä... Mutta tavallisissa kirjakaupoissa olen nähnyt vain Crowleyn kortteja jos niitäkään ja sitten Cooperin enkelikortteja.

Muistan että muitakin kortteja siis on, mutta mitä ja minkälaisia ja mitä eroa niillä on ja mistä niistä saisi ylipäätään hankittua? Entä onko hinnoilla paljon eroa?

Kirja olisi mukava apu, että pääsee alkuun, mutta eikö ne kortit yleensä voi ostaa kirjan kanssa?

Kiitollinen olen avustanne, jostainhan sitä on aloitettava...  :Smiley

 smitten
tallennettu
Northernstar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 44


Kaikella on aikansa ja paikkansa...


Profiili
« Vastaus #1 : 03.02.2006 20:44:29 »

Tise aloittelin näillä: Ziegler Gerd: Tarot - sielun peili ja Crowley Aleister: Thoth Tarotkortit. Minusta ne on aloittelijoille selkeet ja helpot kortit. Uniomysticalla ainakin on jotain paketteja myynnissä www.uniomystica.fi tai sit paikallisilta kirjakauppiailta löytyy ainakin  :Smiley
tallennettu

Aurinko Kalat
Nousu Rapu
Kuu Oinas
Merkurius Kalat
Venus Kauris
Mars Härkä
-Sininen mangeettinen myrsy-
sunday
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #2 : 03.02.2006 21:10:31 »

jee! eka oma viesti  Cheesy  angel

Siis niin.. 
Ensi alkuun kannattaa varmaan hankkia selkeästi kuvitetut kortit.
Itelläin on Rider Waitet, jotka on kuvittanut Pamela Colman Smith.
Kun jonkun aikaa on niitä kortteja pyöritellyt opaskirjan kanssa, ni ne alkaa itsestään painua mieleen. Jos kortin on tarkoitus tarkoittaa pirua niin siihen on kuvattu piru ( ja tietenkin paljon muutakin )
 
Huomattavasti helpompaa kuin heti ensimmäiseksi lähteä tulkitsemaan korttia jossa on pelkkä numerosarja ja lentäviä pisteitä  idiot2

Aleisteir Crowleyn kortit käsittääkseni eroaa jonkun verran ns peruskorteista. Sitten oma lukunsa on Oshon zen tarot ja i ching ja ja ja .. mitäs muita näitä vielä on..

Kortteja saa tosiaan nykyään jo monista perus kirjakaupoista. Unio mysticasta kai voi myös netin kautta tilata ? hinnat on jotain 20 erkkiä ja siitä ylös päin. Opaskirjat vaihtelee yleensä tarot-pakkojen mukaan.

eka vaa etsimään itelle mieluisat kortit..  uglystupid2
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #3 : 03.02.2006 21:20:35 »

Kiitos Northernstar!

Olipas yllättävän opettavainen linkki. Huomasin, että Oshon kirjassa esitellään 60 korttia kun taas mainitsemassasi Ziegler Gerdin "kaikki" 78 korttia ja taas aloittelija ihan hämillään. Onko perinteisessä Tarot-pakassa siis 78 korttia, mutta Osholla vain 60 vaiko?
 laugh

Sunday, wau hienoa!  Cheesy Kyllä olen sen verran esteetikko, että muutenkin haluan kauniisti kuvitetut kortit kun kerran ne hankin.
Tuolla sivuilla pörrötessäni osui silmiin Kosminen peili -Kirja, jonka kansikuva oli kai Kosmisesta Taroteista tai jotain, no mutta näytti aivan upealta.  :Smiley

Tuolla sivuilla mainittiin myös Rider Waitet. Ne olis ilmeisesti aika "perus"?
Huh
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #4 : 03.02.2006 23:00:37 »

Kosmiset on UPIAT!!! smitten

Hankin ne crowleytten jälkeen ja nykyisin käytän aina kosmisia ja kosmista kirjaa.
Kauniit!!!
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #5 : 04.02.2006 01:27:59 »

Hei Alzbeta

Oshon Zen Tarotissa on 79 korttia."Ylimääräisenä"ns Mestari-kortti.
Niissä on upeat puhuttelevat kuvat. smitten

Ehkä alkuun Kosminen peili ois selkein,kuvat ja kirjan selitykset,tai Rider Waitet.
Mieleiset saisit,jos sinulla olisi mahdollisuus käväistä esim.Unio mysticassa.
Tarjonta on melko laaja. Smiley
tallennettu

selkälokki
Vieras
« Vastaus #6 : 04.02.2006 10:26:25 »

Mie sain kummattkin korttini ja kirjani Suomalaisesta kirjakaupasta...Tosin niitä piti pyytää, kirjoja oli nähtävillä, mutta kortit oli jossain jemmassa.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #7 : 08.03.2006 02:22:38 »

Hei,
olin Helsingissä ja päätin, että kun nyt täällä olen niin menen sinne Unio mysticaan oikeasti tutkailemaan mitä siellä on. Vakaana aikomuksena nyt hankkia ne kortit kun sitä niin kauan olen miettinyt.

Pähkäilin sielläkin aika kauan, mutta lopulta Kosminen tarot vetosi eniten. Kortit ovat niin kauniit ja tulkinnat ihanan rakastavia, rohkaisevia, nykyaikaisia.

Tottakai testasin jo ja tähän asti on ilmestynyt pienten salaisuuksien kortteja, mutta mielenkiinnolla odotan kun pääsen kunnolla tutuiksi korttieni kanssa.

 smitten smitten

P.S. suomalaisestakin kyllä löysin, kävin paikallisesta katsomassa, sekä suomalaisen nettikaupasta suomalainen.com sai myös tilattua. Mutta itselläni se meni nyt juuri oikein näin.

 smitten smitten
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #8 : 08.03.2006 19:28:05 »

Kortit kehoittivat jakamaan iloni joten niin teen.  Smiley

Tätä menoa en kohta ole enää aloittelija. Olen aivan hämmästynyt näiden korttien tarkkanäköisyydestä. Kirjassa on ainakin omasta mielestäni erittäin hyvät tulkinnat korteille. Aloittelijankin on helpompi päästä mukaan korttien symboliikkaan. Lisäksi jokaisen kortin kohdalla on kirjassa aina mainittu myös kortin astrologinen yhteys, joka on kiehtova lisä.

Olen kyllä aivan ihastunut näihin kortteihini.  smitten

Hassua, mutta korteista ja kirjan tulkinnoista tulee mieleeni Sonia Choquette.

 smitten

Anteeksi tämä monologi, mutta siis haluan vain kannustaa jos joku tätä lukeva tuntee vetoa tarotteihin, mutta ei ole vielä uskaltautunut syystä tai toisesta hankkimaan omia kortteja. Kannattaa ehdottomasti vain rohkeasti tutustua. Opettelukin on kiehtovaa kun vain on avoimin mielin ja pyytää omia opettajaoppaita mukaansa. Uskon, että enkelini ja oppaani yhdessä auttoivat valitsemaan oikeat kortit.
 Smiley
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #9 : 08.03.2006 19:41:20 »

Hei Alzbeta ja onnea uusille korteille!!!

Joo, kyllä noiden korttien kanssa ns. luonto tikanpojan puuhun ajaa, eli
kyllä sitä oppii, kun vaan alkaa tehdä ja lueskelee sitä kirjaa.
Ja se on tosi mielenkiintoista.
Itse olen huomannut, että joskus johonkin kysymykseen, kortit ei selvästi halua vastata.
Ja se lienee hyväksyttävä. Ja useimmiten sitä ihan hämmästyy, miten naulankantaan korteista löytyykään asiaa.
Itsekin ihan rakastan noita omia kosmisiani.
Tosin, voisin myös oshot hankkia....Ihan mielenkiinnosta. Smiley
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #10 : 08.03.2006 20:41:36 »

Selkälokki Kiitos.  smitten

Toden totta, ei saa alkaa katsomaan kortteja, jos ei ole oikeassa mielentilassa ja sitten taas jos johonkin kysymykseen ei tunnu saavan vastausta niin jättää sen kysymyksen ja voi yrittää vaikka joskus toisella kertaa kysyä uudestaan.

Älä mitään, mietin jo siellä liikkeessä, että Oshot hankin seuraavaksi.  laugh

 Smiley
tallennettu
Northernstar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 44


Kaikella on aikansa ja paikkansa...


Profiili
« Vastaus #11 : 08.03.2006 20:51:43 »

Ja mä haluan noi kosmiset seuraavaksi  Cheesy Grin

 smitten smitten smitten
tallennettu

Aurinko Kalat
Nousu Rapu
Kuu Oinas
Merkurius Kalat
Venus Kauris
Mars Härkä
-Sininen mangeettinen myrsy-
taikuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 112



Profiili
« Vastaus #12 : 08.03.2006 23:55:19 »

Alzbeta   Wink

Yksi pikku vinkki vaan muista aina huolehtia korteista hyvin ja muista aina kiittää viestistä. Näin ollen kortit kunnioittavat myös sinua.
Ja sitä oppii tuntemaan omat kortit ja myös niiden merkitystä vain käyttämällä.
Itse käytin välillä niitä aika paljon mutta nyt en ole vähän aikaan.
Joten on se tunne että taidot ovat ruostuneet.

Tulet varmaan saamaan paljon iloa korteista. Itsellä on ollut paljon. smitten

Taikuri   crazy2
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #13 : 09.03.2006 00:38:15 »

Totta, korttien merkityksiä ei voi oppia tuntemaan pelkästään vain opettelemalla ulkoa kirjasta. Ne täytyy liittää johonkin oikeaan asiaan, kokeilla ja miettiä.

Kiitos; tuo pieni sana joka helposti unohtuu... Kiitos kun muistutit.

Ainakin saamistani viesteistä päätellen korttini suhtautuvat minuun kunnioittavasti ja rakastavasti.

smitten
tallennettu
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #14 : 17.04.2006 15:41:06 »

Heip, olen tutustunut rauhassa omiin kortteihini ja ennustellut lähinnä itselleni.

Nyt kuitenkin kun yritin katsoa toisille niin törmäsin todella alkeellisiin ongelmiin. Kuten esimerkiksi, että onko se pöytä siitä päin katsottuna, jolle ennustetaan vai onko se minuun päin, joka yritän katsoa korteista.

Sitäpaitsi uskon, että tässäkin on se ilmiö, että jotkut kortit puhuttelevat toisia enemmän kuin toisia. Vaikka itse rakastan kosmisia korttejani niin jollekin toiselle ne eivät välttämättä kuiskaa sitä mitä minulle. hmm.  Huh
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: