Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mielenterveys syntymäkartalla  (Luettu 14524 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« : 02.02.2006 18:56:23 »

Millaiset tekijät kartalla voivat antaa viitteitä ihmisen mielenterveydestä? Mitä asioita, asemia ja aspekteja tulisi tutkiskella? Onko olemassa jotain selkeitä merkkejä mielen hauraudesta tai taipumuksesta mielenterveydellisiin ongelmiin?

Voisin kuvitella, että Neptunuksella ja Kuulla voisi olla osansa näissä asioissa...olenko yhtään oikeilla jäljillä? Entäpä Saturnus? Mitkä huoneet ovat tässä asiassa ratkaisevia? Onko jotain tiettyjä aspekteja, jotka lisäävät alttiutta tunne-elämän vaikeuksille?

Mielenkiinnolla jään seuraamaan, josko aihe herättäisi keskustelua Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #1 : 03.02.2006 09:48:40 »

Neptunus todellakin ja kuu myös. Mielenterveysongelmiin usein liittyy päihdeongelmia myös ja siinäkin on noilla kahdella kuulema tekemistä. Itsellänikin on jonkinverran neptunus aspekteja ja kuuta myös.
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #2 : 04.02.2006 01:03:37 »

mielenkiintoista..
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #3 : 07.02.2006 17:35:39 »

mars sulkeutuva Kvinkunssi  kuu   
 merkurius Oppositio kuu
 neptunus sulkeutuva Kolmio kuu
 pluto Oppositio kuu
 saturnus Oppositio kuu

Tollaset kuu-aspektit löytyy ainakin minun kartaltani. Herättävätkö jotain ajatuksia tai arvailuja henkisestä tilastani Cheesy Smiley...lupaan ja vannon, etten loukkaannu, olisi oikeasti mielenkiintoista kuulla. Voin sitten kertoa, pääseekö joku jäljille vai meneekö ihan metsään.

Neptunus-aspektejakin muutama:
 neptunus avautuvaKolmio venus , joka ainakin muistaakseni oli kuitenkin ihan positiivinen energioiltaan
 neptunus avautuvaSekstiili saturnus ja
 pluto sulkeutuvaSekstiili neptunus

Se on jäänyt mieleen noita aspektitulkintoja tutkaillessani, että monet olivat ristiriitaa ja ahdistusta aiheuttavia. Voisi sanoa, ettei tullut yllätyksenä...
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #4 : 07.02.2006 18:21:28 »

En ota kantaa Katja-Q:n aspekteihin, vielä Wink. Ap. kysymykseen, niin ehdottomasti kuu/neptunut/pluto huonosti aspektoinuneena. Huoneista 12 ja dc:n merkki ja kuudes huone, jos yhden merkin sisällä (erityisesti kalat, neitsyt).

Saturnuksen huonot aspektit kuun kanssa myös altistavia tekijöitä..

Onhan nuita... kokonaisuutta täytyisi katsella Wink.
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #5 : 07.02.2006 18:28:15 »

Nopea kommentti Katjan aspekteihin.. Äiti suhteessa on ollut huomattavan paljon rasitteita.... Ja varmasti tuo saturnuksen ja pluton oppositio kuulle ovat haastellisia aspekteja omaa tunne-elämääsi ajatellen. Kuun merkki olisi ihan kiva tietää ennen kuin jatkaa enemmän Wink. Heikkoa itsetuntoa ja manipulointia, martyyriutta ja dominointia... kerroppahan tarkempaa dataa. Kuitenkin kiinnostaa, onko aspektit osana isompaa kuviota ja missä merkeissä ja millaisilla orbeilla..
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #6 : 08.02.2006 14:44:24 »

Äiti suhteessa on ollut huomattavan paljon rasitteita.... Ja varmasti tuo saturnuksen ja pluton oppositio kuulle ovat haastellisia aspekteja omaa tunne-elämääsi ajatellen. Kuun merkki olisi ihan kiva tietää ennen kuin jatkaa enemmän Wink. Heikkoa itsetuntoa ja manipulointia, martyyriutta ja dominointia...

Kuulostaapa tutulta, suorastaan hämmästyttävän Shocked

« Viimeksi muokattu: 11.07.2006 16:58:49 kirjoittanut Katja-Q » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #7 : 11.02.2006 20:24:09 »

Itsellänikin on noita kuu ja neptunus aspekteja ja kuulema tosiaan olen taipuvainen ainakin jäämään helposti koukkuun alkoholiin ja aineisiin...

Tässä aspektit kartaltani...

 kuu   aspect_tri  neptunus
 kuu  aspect_con  venus
 kuu  aspect_con  mars
 kuu  aspect_opp  saturnus
 kuu  aspect_opp  pluto
 kuu  aspect_squ  askendentti
 aurinko  aspect_tri  neptunus
 mars  aspect_tri  neptunus
 venus  aspect_tri  neptunus
 merkurius  aspect_squ  neptunus
 neptunus  aspect_sex  pluto
 aurinko  aspect_con  kuu
 jupiter  aspect_squ  neptunus
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 12.02.2006 14:04:14 »

Mielenterveys on melko monimutkainen asia ja siihen liittyvät ongelmat samoin. Esim. masennuksen, skitsofrenian tai tasapainottomuuden/manian takana voi olla hyvinkin erilaisia syitä.

Huonetta 6 en liitä juurikaan mielenterveyteen, vaan enemmänkin ihan fyysiseen terveyteen ja sen ongelmiin. Huone 12 taas on hyvinkin psyykkinen. Itseltäni sieltä löytyy Aurinko ja Merkurius ja nuorempana olen kärsinyt 5 vuotta vakavahkosta masennuksesta. Veikkaisin, että esim.  aurinko tai  kuu kalat altistaisivat masennukselle ko. vesimerkkien mukanaan tuoman yliherkkyyden takia.

Vaakoja muuten kehutaan yleensä tasapainoisiksi, mutta oman empiirisen tutkimuksen perusteella väitän ihan päinvastaista. Vaakojen joukosta olen tavannut ne tyypit, jotka tuntuvat heilahtelevan tunne-elämässään laidasta laitaan. Syynä lienee se, että tämän merkin edustajat hukkaavat itsensä liian helposti yrittäessään miellyttää muita.

Neptunuksen sijainti ja sen aspektit viittaavat tosiaan addiktiiviseen käyttäytymiseen. Itselläni Neppari vitoshuoneessa ja seksiaddiktio paisui aikoinaan ongelmaksi asti... Embarrassed
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #9 : 12.02.2006 14:16:07 »

Kutoshuoneen merkkinä kalat tai neitsyt altistavat psyykeen ongelmille. Neitsyellä tuo neuroottisuus ja kaloilla yleishulluus, sen herkkyden takia tietty  Wink.. Muuten tuijottaisin myös enempi sitä 12. huonetta...

Vaakojen tasapainoisuudesta voidaan olla montaa mieltä. Itse ajattelisin myös niin, että vaaka on kaikkea muuta kuin tasapainoinen. Ulkokuori saattaa hämätä hyvinkin paljon, varsinkin nousevalla vaa'alla.. Sisällä kuohuu yleens paljon.. Tekeekö näin vai näin vai odottaako, mitä toi tossa vieressä tekee ja miettii sitten uudestaan..
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #10 : 12.02.2006 19:09:15 »

Katsoin nyt tuota karttaani noiden huoneiden kannalta. 6. huoneessa möllöttää ainoastaan tuo oinas-kuu, huoneessa 12. taas onkin jo enemmän tunkua -->  saturnus, pluto & pallas

Allekirjoitan kyllä täysin tuon, että ihminen voi tavallaan alkaa heijastella peilin tavoin ympäristönsä ja läheistensä mielenterveydellisiä ongelmia ja oireilla pahastikin -myös silloin, vaikka omien korvien välistä ei varsinaista "vikaa" löytyisikään. Useimmissa tapauksissa tilanne taitaa kuitenkin olla pikemminkin sekä että, kuin joko tai.

Omalla kohdallani tuntuu toteutuvan tuo "sekä että"- periaate. Tietyssä elämän vaiheessa (lähinnä lapsuus ja teini-ikä) olin tietenkin vielä kyvytön näkemään juurikaan itseni ulkopuolelle ja tunsin todella olevani se ainoa "viallinen". Iän, elämänkokemuksen ja vähän terapiankin myötä olen oppinut näkemään, että asialla on laajemmatkin raaminsa. Osa näistä jutuista voi todellakin olla myös sisäsyntyisiä, jo geeniperimässä olleita heikkouksia ja taipumuksia. Pieni särö tai "valmistusvirhe" on varmaankin ollut jo olemassa. Tietynlainen temperamentti, herkkyys ja luonteenlaatu taas on tehnyt minusta otollista maaperää. Olen ollut altis imemään itseeni muiden murheita, ongelmia ja vahingollisia toimintamalleja. Tähän kun lisätään vielä lapsuus/nuoruus emotionaalisesti turvattomassa ja epätasapainoisessa, ristiriitaisten tunteiden ja hämmentävien tilanteiden sävyttämässä ilmapiirissä, päihdeongelmaisten, masentuneiden ja mitä todennäköisimmin persoonallisuushäiriöisten läheisten vaikutuksen alaisena, on soppa valmis. Sitä on tietenkin näin jälkeen päin vaikea lähteä arvioimaan ja kartoittamaan, että mistä kulkee sisäsyntyisten ja "opittujen" rajoitusten, vaikeuksien ja ongelmien rajat.

Mielenkiintoista keskustelua. Kertokaa ihmeessä lisää kokemuksianne ja näkemyksiänne aiheesta Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6581


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 12.02.2006 19:47:18 »

hyvin kirjoitettu sign!
varsinkin loppulause kiteytti ajatukset
minäkin pidän 12 huonetta mielen vankilana,onhan sen teemoja mielenterveys ja laitoksetkin,hullujenhuone voi löytyä omasta päästä..
itelläni on siellä aurinko,skorpionistelliumin viimenen planeetta,stelliumin aloittaa herkistävä neptunus 11 huoneessa joten kaikki eväät valmiina hoidon tarpeeseen..
aurinko liitettynä isään antoi viitteitä tämän rypäksen heikkouksien ja vahvuuksien käsittelyyn,toisaalta juuri isä 12 huoneen menneistä elämistä on antanut minulle tämän herkkyyden jota voi myös vahvuutena pitää
kuun ja saturnuksen oppositio syyllisti taas vahvasti äitisuhteessa,lapsiraukka yrittää tehdä kaikkensa että äidillä on hyvä olla vaikka itse kaipaisi syliä ja aikaa
no joskus olosuhteet ovat pakosta sellaiset etteivät äidin resurssit riitä vaikka halua olisikin,äiti itse oli hukkua työtaakkansa alle
tämä oppositio yhtyy myös kuunsolmuihin joten elämänläksy on selvästi osoitettu,no anteeksi on annettu eikä äitiä ole enää opastamassa,enkä tätä edes kummemmin ongelmaksi tiedostanut ennen astrologiaa eikä se ongelma sinänsä ollut sittenkään mutta tuosta syyllisyyden tunteesta haluaisin kernaasti
eroon toteuttamaan kuujellonaani
ehkä mars leijonassa antaa energiaa,samoin kuin tuo kuukin,onnenpistekin on siellä,isäkin on leijona muuten,siis energiaa siihen että vielä on riittänyt asioiden työstäminen kirjoittamalla minkä koen itelleni erittäin terapeuttisena
samoin minua kaikki ulkopuoliset pitävät erittäin vahvana,kestää mitä vaan,
no selviytyyhän se skorpionikin erämaassa..
syntyy kuin fenikslintu uudestaan ja sehän sopii minun kasihuoneen leijonaan
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #12 : 13.02.2006 16:34:31 »

Tulikin muuten mieleeni, että vaikka itselläni tuolla 6. huoneessa onkin varsin väljää, niin sen sijaan tyttärelläni se on suorastaan tupaten täynnä. Huoneessa sijaitsevat  vaaka- aurinko, skorppari- merkurius, neitsyt- venus, vaaka- mars, vaaka- jupiter, vaaka- ceres, neitsyt- pallas ja vaaka- vertex

Hmmh...viittaisiko tuo nyt siihen, että vaarana tosiaan on, että hän alkaisi mahdollisesti jossain elämänsä vaiheessa heijastelemaan läheistensä ongelmia ja ikään kuin kasvaisi rakkaittensa murheiden ruumiillistumaksi Undecided. Sehän se itse asiassa minun suurin pelkoni onkin Sad. Ihan tietoisesti yritän pyrkiä siihen, ettei hänestä tulisi yhtä "kieroon kasvanutta", kuin minusta sillä todella haluan, enemmän kuin mitään, säästää hänet kaikelta siltä, mitä itse olen joutunut läpi käymään. Toivon koko sydämestäni, että jollakin keinoin onnistuisimme omista puutteistamme ja vioistamme huolimatta kasvattamaan hänestä sen verran tasapainoisen ja terveen itsetunnon omaavan ihmisen, ettei hänkin puolestaan olisi tuomittu toistamaan omien vanhempiensa, siis minun ja mieheni, virheellisiä ja vahingollisia toimintamalleja. Tämän olen asettanut tärkeimmäksi tavoitteeksi elämässäni, mutta kyllähän se joskus vaikeaa on. Miten opettaa lapselleen jotain sellaista, jota opettelee vasta itsekin?

Joskus tunnen jo valmiiksi hirveää syyllisyyttä niistä virheistä, joita mahdollisesti olen jo tehnyt tai tulen tekemään hänen äitinään Cry. Niin inhimillisiä kuin ne ehkä ovatkin ja olkoonkin että kaikki me niitä teemme (jotkut enemmän, jotkut vähemmän), on todella vaikeaa hyväksyä ja antaa ne anteeksi itselleen kun tietää, minkä hinnan viaton lapsi voi niistä jossakin elämänsä vaiheessa joutua maksamaan. Enkä tarkoita tässä nyt edes mitään sellaista todella tuomittavaa ja sairasta kuin esim pahoinpitely tai laiminlyönti/heitteille jättö, vaan pienempiä, arkisempia omasta kehittymättömyydestäni tietyissä asioissa johtuvia juttuja, alitajuisia käyttäytymismalleja tietyissä tilanteissa, joiden tiedän vaikeuttavan omaakin elämääni jne. Kun ikinä ei voi oikein varmuudella sanoa, mikä siihen toiseen pieneen ihmiseen voi kovimmin sattua.

Mutta mutta...toisaalta koitan ajatella niinkin, että lapsistakin löytyy uskomaton voima ja vahvuus. Mitä järkyttävimmistäkin oloista voi silti ponnistaa suoraselkäisiä, lannistumattomia ihmisen taimia, jotka tulevat pärjäämään elämässään. Ja enhän itsekään nyt kai niin tavattoman kelvottomaksi kasvanut ja varttunut. Sen voin ainakin täydellä varmuudella ja vakuudella sanoa, että pystyn tarjoamaan lapselleni sentään monesti paremmat eväät aikuisuuteen, kuin itse aikoinani sain. Minulla on toki puutteeni ja vaikeuteni, mutta sentään tiedostan suurimman osan niistä ja pyrin niiden suhteen kasvamaan ja kehittymään, siinä missä oma äitini taas vielä nytkin, päälle nelikymppisenä ja oman elämänsä täysin solmuun saattaneena kieltäytyy näkemästä syitä itsessään.

Joo no, taitaa mennä vähän liian oma elämänkerralliseksi Lips Sealed...mutta vaikeahan näitä asioita on täysin objektiivisesti, ulkopuolisen tarkkailijan asemasta tutkiskella ja mietiskellä, sen verran läheisesti ko. aihe omaa elämää koskettaa
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #13 : 13.02.2006 22:43:31 »

Huoh... Noh, tuolta otsikosta 12.huone, löytyy minun mahd. syitä mielenterveysongelmiini yms. Jotenkin vain aika korutonta kertomaa, näin sen ainakin ensialkuun koin... Nyt taas mieli vähän maassa, osin hormonaalisista syistä kylläkin, mutta myös yleisesti, kun vain tuntuu, ettei oikein tulevaisuudessa valoa näy... Noh, ennenkaikkea toivon kuitenkin, että jälleen pian nousen jaloilleni loppumattomasta ahdingon suosta...  Cry PAKKOHAN sen onnenkin on JOSKUS taas tulla elämään...  Undecided
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #14 : 13.02.2006 22:50:00 »

pakko palata tähän aiheeseen...nyt täällä halutaan pelata WOWia crazy2 idiot2 Cheesy

Sorry, mutta nyt en ymmärtänyt... ? Mitä tuo WOW on ?  idiot2
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: