Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Elimistön happo- ja emästasapaino  (Luettu 7737 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
valonkantaja
Vieras
« : 02.02.2006 14:17:19 »

Usean länsimaalaisen ihmisen elimistö on liian hapan. Maitotuotteet, liha, sokeri, valkoinen vehnä, kahvi, alkoholi yms. happamoivat elimistöä. buck2

Itselläni tuntuu nyt olevan jotain happovaivoja, kurkkuun nousee hapan maku. Muistaakseni suurin osa kasviksista on emäksisiä, ainakin avocado, kaalit ja pinaatti. :Smiley

Muistaisiko/tietäisikö joku lisää? idiot2

Tasapainottaako vihreä tee?  Huh
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 02.02.2006 14:48:13 »

Hei Valonkantaja! Uudessa Minä olen-lehdessä on juttu elimistön ph-tasapainosta. Siinä sanotaan, että yllättäin osa kasviksistakin on happoa tuottavia ja suosittellaan mm. ituja ja oraita ja vihreitä kasviksia kuten parskaali, pinaatti, varsiselleri ja etenkin kurkku.

Sivuilta http://www.valmarin.fi/emasarvoja.html löytyy  luettelo eri elintarvikkeiden emäs- ja happoarvoista. Listan mukaan ainakin kaalit ja pinaatti näyttävät olevan hyvää syötävää, avokadoa en löytänyt. Myös vihreän teen sanotaan hieman yllättävästi kahvin tavoin lisäävän elimistön happamuutta. Valmarinin sivuilla on muutoinkin erittäin hyvää perustietoa siitä, mitä elimistön emäs-happo-tasapaino oikein tarkoittaa, mitä se elimistölle merkitsee ja miten happamuutta voi mitata kotona.

Oletko itse kokeillut tai aiotko kokeilla mahdollisimman vähähappoista ruokavaliota?
tallennettu

valonkantaja
Vieras
« Vastaus #2 : 02.02.2006 16:24:15 »

Kiitoksia May!

Olen joskus kokeillut, mutta into taisi loppua yhtä äkkiä kuin alkoikin..! Wink

Nyt taas voisi. Oho, hieman ihmettelen tuota vihreää teetä. Äitini sanoi että sitruuna on emäksistä, sekin tuntui aika kummalliselta! idiot2
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #3 : 02.02.2006 16:40:26 »


Muistaisiko/tietäisikö joku lisää? idiot2



Hei "valonkantaja


Tässä yksi linkki ongelmasi ratkaisuun.


http://www.oivaoppi.fi/Listietoahappo-emstasapainosta.html

http://www.oivaoppi.fi/Alkalinenlhestymistapakohtioptimaalistat.html


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #4 : 02.02.2006 17:39:37 »

Olipa mielenkiintoista. Kyllä tälle ruokavaliolle nyt tarvisi tehdä pikku remontti... Lihasta olen luopunut lähes kokonaan, mutta maitotuotteita käytän runsaasti...

Ja silloin tällöin suklaata ja kaikkea namia ihan liikaa... Embarrassed
tallennettu
Kirsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


hmmm...


Profiili
« Vastaus #5 : 06.02.2006 16:06:16 »

Fosfori ja Mangnesium

Fosfori= Veren ja kudosten happoemästasapainon ylläpitäminen

Mangnesium= Säätelee elimistön happoemästasapainoa sekä auttaa B- ja E- vitamiinin hyväksikäytölle.

Fosforin luonnolliset lähteet: Täysjyvävilja, siemenet ja pähkinät, vihannekset, meijerituotteet, kananmunankeltuainen, kalat, kuivatut hedelmät, maissi.

Mangnesiumin luonnolliset lähteet: Pähkinät, soijapavut, raa'at ja keitetyt vihreät lehtivihannekset, erityiseti lehtikaali, endiivi, mangoldi, selleri, natriumnaatit, alfalfa, viikunat, omenat, sitruunat, persikat, mantelit, täysjyväviljat, auringonkukan siemenet, tumma riisi ja seesamin siement.
tallennettu

Mikään ei lakkaa muuttumasta, miksi mekään!?

"Me valisemme ilomme ja surumme jo kauan ennen kuin koemme ne."
Nyt on kokemisen aika.
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #6 : 08.02.2006 15:26:08 »

Elimistön happo-emästasapainoon vaikuttaa hyvin suotuistasti myös aloe-vera, josta täällä forumilla onkin puhuttu useaan otteeseen. Itse vedän aamulla aina tyhjään mahaan naukut aloeta, niin kyllä pelittää  Cheesy
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #7 : 08.02.2006 17:44:19 »

Jos teillä on mehulinko, niin eikun perunamehua linkoamaan. On hyvä enäksinen vatsa-suolisto tuote.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #8 : 11.02.2006 10:59:05 »

Elimistön happo-emästasapainoon vaikuttaa hyvin suotuistasti myös aloe-vera, josta täällä forumilla onkin puhuttu useaan otteeseen. Itse vedän aamulla aina tyhjään mahaan naukut aloeta, niin kyllä pelittää  Cheesy

Jep =) Ja helppo käyttää, son se "aamusnapsi" eikä tarvitse enää päivän mittaan asialla päätänsä vaivata  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: