Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten Tarot-korteilla "ennustetaan"? Onko pakko hankkia kirja?  (Luettu 30044 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
3nM
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« : 01.02.2006 10:15:00 »

Ostin itselleni pari päivää sitten klassiset tarot-kortit.  Minusta ne tuntuivat itselleni kaikkein sopivimmilta. Ajattelin hankkia kirjastosta ohjekirjan (kunhan vain löydän niihin sopivan).

Löysin eräästä pienestä ennustuskirjasta ja eräältä nettisivultakaikkien korttien selitykset, mutta mistään en lyödä ohjeita siitä miten niitä kortteja käsitellään!  Huh

Siis alanko vain latomaan kortteja pakasta löydälle järjestyksessä? Vai pitääkö ne ryhmitellä jotenkin tiettyyn järjestykseen pöydälle?

Hyviä ohjeita ja linkkivinkkejä kaivataan!

Ja minähän en millekään kalliille tarot-kursille aio osallistua. Intuitioni on ilmaista, kirjastosta voi lainata kirjoja ilmaiseksi, tieto netissä on ilmaista jne   angel

Itseasiassa jos joskus jollekin luen jotain korteista, niin ehdottomasti en halua mitään rahallista korvausta! Jotenkin en halua sotkea rahaa tällaisiin asioihin. Olenko erilainen?  idiot2
tallennettu

Olen oma enkelini.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #1 : 01.02.2006 16:42:47 »

Helpoin tapa lienee seuraava:

Varaa itsellesi rauhallinen hetki.
Voit sytyttää vaikkapa kynttilän ja raivaa pöydälle hyvää tilaa.
(Itse olen katsonut kyllä sängynkin päällä)
Rauhoitu ja sekoittele kortit.
Levitä sekoittelun jälkeen kortit kuvapuoli alaspäin pöydälle, viuhkan muotoon,
tai suoraan jonoon limittäin.
Tämän jälkeen kirjani neuvoo ravistelemaan vasenta kättä.
Voit sulkea silmät ja esittää kysymyksen.
Sitten vain luotat intuitioosi ja nostat vasemmalla kädellä (intuition puoleinen käsi) sen kortin, joka vetää sinua puoleesi.
Sitten vain tulkitsemaan!
Tällä tyylillä ehkä paras tulos on kolmen kysymyksen esittäminen maksimissaan.

Itse teen aina tuolla samalla tyylillä. Joskus olen kokeillut jotain erilaisia korttipöytiä, mutta tuo on sopivan simppeli tapa minulle. Smiley
tallennettu
xantippa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35



Profiili
« Vastaus #2 : 02.02.2006 18:48:33 »

Heips, tsekkaapas www.learntarot.com

Tuo saitti on enkunkielinen ja sisältää paljon tietoa. Siellä voi askel askeleelta opetella Tarotien tulkintaa&erilaisia "pöytiä" tai käydä vain vaikka vilkaisemassa yhden kortin merkitystä.
tallennettu

Aurinko-> Kalat
Kuu-> Leijona
Nouseva merkki-> Leijona
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 02.02.2006 21:44:00 »

jep.. ei siinä ole niin tärkeää miten sen teet, tärkeintä on intuitio. korttien merkityksiäkään ei tarvitse kovin tarkasti tietää, kuvallisista saa muutenkin paljon irti. eihän ennustaminen ole kiinni säännöistä?

itse sain hyvän ennustuksen tulevaisuudestani henkilöltä, joka ei paremmin korttien teoriaan ole perehtynyt. hän on itselleenkin joskus onnistunut ennustamaan toteutuneita asioita. saa nähdä toteutuuko tämä ennustustus. en silti viitsi ottaa sitä haudanvakavasti. mutta toivoa antaa.
tallennettu
3nM
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #4 : 03.02.2006 15:26:24 »

Kiitos etenkin selkälokille!  smitten

Enlanninkielisiä sivuja en jaksa alkaa selaamaan.  Kun olen nyt käsitellyt ja tutkinut kortteja hieman, päätin sitten lukea kirjallsuuttakin. Nämä kirjat kiinnostavat erityisesti! Monet kehuvat, että ne on hyviä.

Maria Liulian Tarot-kirja.

Pia Virtakallion kirja. Mistä ihmeestä saan sen, kun kirjastoista ei löydy?Huh  Shocked
tallennettu

Olen oma enkelini.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #5 : 03.02.2006 21:16:44 »

Hei "3nM"

Onko tämä linkki jo sinulle tuttu. 


http://www.tarotoracle.blogspot.com/


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
sunday
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #6 : 03.02.2006 21:21:16 »

Toi pia virtakallion kirja on tosiaan hyvä!

Sitä ei taida vaan enää mistään saada  Sad (etsitty on)

Sori vaan kaikille jotka kaipaili sitä lainaksi lahden pääkirjastosta viime kesänä tickedoff

..terveisin yksi jolla ko. kirja oli lainassa puoli vuotta   coolsmiley
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #7 : 03.02.2006 21:35:25 »

Hei Ystäväin

Hakusanalla "Pia Virtakallio"


http://www.muu.fi/nebulatarot/tarot4.htm


 smittenElämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
sunday
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #8 : 03.02.2006 22:29:07 »

Kiitos Elämänilo linkistä  Smiley

Itsekin innostuin googlettamaan
ja sieltähän se kirjakin nyt löytyi Huh 

Viimeks ei löytynyt kuin jotain jarmo virtakallioita  2funny
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #9 : 03.02.2006 22:55:29 »

Ole hyvä 3nM smitten
tallennettu
3nM
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #10 : 05.02.2006 09:15:25 »

Hei "3nM"

Onko tämä linkki jo sinulle tuttu. 


http://www.tarotoracle.blogspot.com/


Tämä olikin hyvä linkki! Kiitos!   Smiley

Nyt vain hiplaamaan, tutkimaan, opiskelemaan ja käyttämään kortteja!

Selkälokille: Mietin, että voisiko sittenkin ottaa enemmän kuin 3 korttia intuitiivisesti sinun ohjeen mukaisesti? Mikä voisi olla maksimi? Voiko koko 22 korttia käydä läpi? Jossakin elokuvassa olen nähnyt tarot-tulkitsijan latovan kortteja pöytään  ja tutkivan vain järjestystystä miten ne tulevat. Elokuvissahan on kyllä paljon virhetietoa ja kortteja käytetään luomaan mystistä tunnelmaa. Tuossakin elokuvassa tuli Kuolema-kortti ja kohta joku murhattiin...  :Smiley

Muuten se oli jännä tunne kun vasemmalla kädelle tunnustelin mikä kortti on se oikea. Tunsin kipuna kädessä sen oikean kortin!  Shocked Ja totisesti jo nyt tarot on antanut paljon mietittävää!
tallennettu

Olen oma enkelini.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #11 : 05.02.2006 10:04:20 »

En osaa sanoa, mutta kyllä varmaan voi enemmän nostaa kuin kolme, jos sinulla vielä kysyttävää on.
Onhan niitä sellaisia pöytiäkin olemassa, joissa useampia kortteja...
Tuo 22:sta en osaa sanoa.
Ei kai haittaakaan tee jos kokeilet, miltä se tuntuu..
tallennettu
3nM
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #12 : 07.02.2006 13:41:33 »

Käytättekö tarot-korttien käänteisiä merkityksiä? Siis niiden 22 ison kortin? Ainakaan Tarot Oraclen- sivuilla ei käänteisiä merkityksiä ollut!
tallennettu

Olen oma enkelini.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #13 : 07.02.2006 23:22:29 »

Miun siinä kosmisessa kirjassa, on aina samassa molemmat, myöskin käänteinen merkitys.
Kyllä sen itse tietää kumpi se tulkinta on oikea. Tai ainakin miulle se jotenkin kolahtaa se, kumpi on ajankohtainen.
tallennettu
3nM
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #14 : 08.02.2006 17:47:48 »

Miun siinä kosmisessa kirjassa, on aina samassa molemmat, myöskin käänteinen merkitys.
Kyllä sen itse tietää kumpi se tulkinta on oikea. Tai ainakin miulle se jotenkin kolahtaa se, kumpi on ajankohtainen.

Kortit ovat kuitenkin aina oikein päin pöydällä? Ei sen mukaan mennä miten päin kortti tulee pakasta? Eikö käänteinen merkitys ole aina jotenkin varottava?

Minä ainakin haluaisin tutkia kortteja vain oikein päin (visuaalisesti kivempaa). Mutta onko se sitten "perinteiden" vastaista?

Pitää saada kyllä jokin hyvä kirja käsiini äkkiä...  angel (missä se on, missä se on?)
tallennettu

Olen oma enkelini.
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: