Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Progressivinen kartta  (Luettu 28185 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« : 21.10.2005 20:56:39 »

Iltaa!

Oletteko tutkiskelleet koskaan progressiivisen kartan aspekteja syntymäkarttaan tai transiittien vaikutuksia prg-karttaan? Jos olette niin oletteko huomanneet mitään mielenkiintoista? Prg-kartallahan varsinkin Kuu etenee aika vikkelästi ja kulmahuoneiden kärjetkin sopivissa merkeissä saattavat tehdä aspekteja tiuhaan tahtiin. Prg-Kuusta voisin kertoa sellaisen havainnon viime keväältä, että silloin se teki neliötä radix-Auringolleni. Sitä mukaa kun neliö tarkentui terveydentilani huononi. Radix-Aurinkoni on 6. huoneessa ja sillä saattoi olla osuutta asiaan vaikka Auringon ja Kuun neliön sanotaan ainakin syntymäkartalla voivan vaikuttaa epäedullisesti perusterveyteen. Tuli sitten sekin päivä, että neliö oli tarkka ja lähti sitten purkautumaan. Mitä kauemmaksi tarkka ohitus jäi sitä paremmaksi tunsin oloni. Onko muilla kokemuksia aiheesta? Kaikille tätä smitten ( lutunen on )
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #1 : 21.10.2005 23:42:54 »

Ehtoota maallikko Smiley

Kyllä olen katsellut progia, tosin vain yhtymiä ja oppositioita, vai sanoisko oppareita Wink, mutta en ole tehnyt muutakuin tuijotellut karttaa visuaaalisesti Huh Undecided

Mutta menen katsomaan progiani Radixkarttaani huomen paremmin Smiley
Alkaa tuo uneliaisuus kutsua ja olen koko päivä selaillut tätä uutuuttaan kiiltelevää Forumia - siellä sun täällä

Palataan
Terv.
Stareyes Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #2 : 27.10.2005 12:53:16 »

Heip !
Kävin katsomassa astrossa omaa progia, otin natal + progression? chart, oliko oikee valinta ?

mitenkä sitä tulkitaan, siinähän on syntymävuoteni päivämäärä  idiot2

t. Elviira
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #3 : 27.10.2005 14:43:08 »

Heips Smiley

Kyllä vain, oli oikea. Progrresio kuvaa sitä kehitystä johon ihmisen sielun pitäisi pyrkiä Smiley
Huomaa myös kuu, joka liikkuu nopeasti Smiley
Vertaa progia nataliisi - näin se toimii :Smiley
Terv. Stareyes Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #4 : 27.10.2005 22:47:41 »

Seurailen progressiivista karttaani säännöllisesti - lähinnä Kuuta, joka liikkuu noin asteen kuukaudessa. Kaikki muuhan muuttuu äärimmäisen hitaasti, ja ulkoplaneetat pysyvät lähes samoilla sijoilla läpi koko elämän.

Progressiivisen Kuun aspektit syntymäkarttaan tai progressiivisiin planeettoihin ovat aina toteutuneet jollakin tavalla - usein jopa ihan päivälleen. Voimakkaimmin vaikutus on tuntunut silloin, kun jokin transiitti on aktivoinut samoja pisteitä tai kun progr. Kuu on osunut voimassa olevan auringon- tai kuunpaluukartan planeetoille tai akseleille.

Progressioiden avulla olen rektifioinut oman syntymäni kellonajan sekunnintarkaksi ja selvitellyt myös vanhempieni ja esivanhempieni syntymäaikoja. Mielenkiintoista puuhaa sinänsä!

Edistettyä karttaa tutkiessa kannattaa muistaa, että orbit on pidettävä pienenä. Itse käytän puolta astetta, mutta joskus jokin transiitti saattaa käynnistää progressiivisen aspektin asteenkin väljyydellä.

Omalla progr. kartallani on lähiaikoina tapahtumassa paljon mielenkiintoista. Ylihuomenna 18 vuotta perääntyvänä ollut Merkurius kääntyy jälleen eteneväksi. Marraskuun aikana Kuu tekee ensin opposition progr. Venukseen ja siirtyy sitten Skorpionin merkkiin (joka on myös syntymäkarttani Kuu-merkki) seuraaviksi 2,5 vuodeksi. Voimassa on myös progr. Junon kolmio progr. Plutoon, ja TR-Saturnus on edistetyllä askendentillani. Progr. Jupiter on sekin jo pitkään täyttänyt T-ristini 'tyhjän jalan' paikan (jossa nyt transitoi Mars) oppositiossa radix-Kuuhuni (ja auringonpaluukarttani DC:llä). Tämän viimeksi mainitun kuvion olen kokenut erittäin positiivisella tavalla!

Niille, jotka eivät progressioihin ole tutustuneet, mainittakoon vielä, että kyseessä on siis edistetty kartta, jossa jokainen syntymänjälkeinen vuorokausi vastaa yhtä elinvuotta.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 28.10.2005 11:42:15 »

Tervehdys,

itse en ole perehtynyt erityisen hyvin progressioihin, mutta onhan niitäkin tullut seurattua. Yleisesti ottaen saan niistä vain vähän irti.

Itselläni on tuo Raimo Nikulan Astrologian ihmiskuva, ja siinä hän toteaa "sisäisten ihmistyyppien" reagoivan hyvin progressioille, kun taas ulkoisempi tyyppi on herkempi transiiteille. Itse kyllä koen edustavani tuota ensin mainittua ihmistyyppiä, mutta transiitit näkyvät elämässäni huomattavasti helpommin kuin progressiot.

Onko muuten hyödyllisempää tarkkailla progressiokarttaa sellaisenaan, vai verrata sitä syntymäkarttaan? Itselläni progressiokartan aurinko siirtyy vuoden sisällä radix-AC:lle ja juuri nyt se tekee myös tarkkaa sekstiiliä radixin Pluto-Uranus -yhtymälle. Radixilla Aurinko on näihin kahteen planeettaan neliössä.
Progressiivinen Kuu on siirtymässä vuoden vaihteessa progressiiviselle IC:lle, ja vuorenvarmasti minulla on silloin muutto edessä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #6 : 28.10.2005 12:05:09 »

Hei Lilli Smiley

Voihan sitä progia, mielestäni, tutkia ihan erikseen.
Itse myös olen "sisäinen tyyppi".
Se mitä itse olen progilta tutkaillut on kuu, joka siirtyy pian  kaksoset :iin. Ja mietin tässä, että siitäkö nyt johtuu tämä iloisuus?
Progin AC vielä  skorpioni :ssa, siirtyy noin vuonna 2015 tulenmerkkiin  jousimies.
Tosin mitään ihmeempiä tulkintoja progista en ole tehnyt, kun tämä astrologian oppiminen ja taitaminen ottaa niin paljon aikaa.
Haluan opetella astrologian todella hyvin ja se ottaa aikansa, kun olen sellainen "hätäpää", että kaikki tältä saralta tuleva tieto pitää omaksua heti tässä ja nyt.
Vaan eipä onnistu. Kun ahmin tietoa suut-ja-korvat-täyteen, silloin on parasta ottaa breikki ja sulatella tietoa.
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #7 : 28.10.2005 12:44:08 »

pitääpä käydä katsomassa...
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Illusion
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34



Profiili
« Vastaus #8 : 28.10.2005 20:14:49 »

Ugh.. Undecided Miten sitä progressivista karttaa pitäisi katsoa, ku olen aiheesta aivan pihalla, mut mielenkiinnolla sitä karttaa katselin? Kuu, Merkurius ja Venus ihan eri merkeissä...? Jos joku viitsisi hieman neuvoa, että pääsen hämmennykseni yli enkä jää sen vangiksi? Embarrassed

Kiitos paljon! Smiley
tallennettu

Aurinko Rapu, Kuu Kalat, Nouseva Vaaka
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #9 : 28.10.2005 22:21:18 »

Tämän jutun kirjoitin jo vanhalle forumille, mutta liitän sen nyt muistin virkistykseksi vielä tännekin.

Progressioissa yksi syntymänjälkeinen vuorokausi vastaa yhtä elinvuotta. Vaihtamalla valikon päivämäärää (astro.comissa) voit tehdä progressiokartan juuri tälle päivälle tai mille muulle tahansa yhtä hyvin menneisyydessä kuin tulevaisuudessa. Kyseessä ei siis ole auringonpaluukartan tapainen vuosikartta, vaan edistetty kartta nimenomaan valitsemallesi päivämäärälle.  Tätä karttaa voi tulkita sekä itsenäisenä että vertaamalla sitä syntymäkarttaan. Kun syntyy tarkkoja aspekteja (korkeintaan puolen asteen orbilla), elämässä yleensä tapahtuu jotain kyseessä olevien planeettojen symboliikan mukaista. Merkittäviä asioita tapahtuu myös silloin, kun planeetat tai muut kartan pisteet vaihtavat merkkiä, huonetta tai suuntaa.

Aurinko ja MC liikkuvat noin asteen vuodessa, mikä tarkoittaa sitä, että ne viipyvät 30 vuotta samassa merkissä. Omalla kartallani radixin Vesimies-Aurinko on jo edennyt Oinaaseen, ja huomaan kyllä tämän merkin vaikutusta itsessäni.

AC-DC-linja liikkuu usein vielä hitaammin (talvimerkit kuitenkin huomattavasti nopeammin). Oma radix-kartan Rapu-askendenttini on nyt Leijonassa, eli tulta on tullut olemukseeni tältäkin suunnalta.

Hitaat planeetat eivät siirry koko elämänkään aikana kuin asteen tai pari. Siksi ne vain äärimmäisen harvoin muodostavat syntymäkartasta poikkeavia aspekteja ja ovatkin siksi vähemmän tärkeitä.

Tarkimmin kannattaa seurata Kuuta, sillä se on ainoa tekijä, mikä koko kartalla muuttuu nopeasti. Kuu etenee noin asteen kuukaudessa eli viipyy yhdessä merkissä 2,5 vuotta. Kuun merkkisijainti kertoo, millaisien asioiden kanssa kyseisenä aikana ollaan tekemisissä. Oma progressiivinen Kuuni on Vaa’an loppuasteilla, ja ihmissuhteet ovatkin olleet parin viime vuoden aikana elämässäni avainasemassa. Edistetyn Kuun huonesijainti (sekä radixissa että progr. kartalla) kertoo lisää, samoin kuin ne aspektit (orbi siis vain puoli astetta), joita Kuu matkallaan synnyttää. Ja tietenkin Kuun sijainnilla on vaikutusta myös tunne-elämään, kotiasioihin jne. Transiitit aktivoivat progressioita toimintaan, joten niitä kannattaa seurata myös edistettyyn karttaan nähden. Syntymäkartta on syytä pitää aina mielessä, sillä progressiotkaan eivät tuo elämään mitään sellaista, mitä ei olisi radixissa luvattu. Suotuisa progressioaspekti voi kuitenkin saada esim. hankalan T-ristin toimimaan positiivisemmalla tavalla.

Omalla kartallani progr. Kuu teki minuuttitarkkaa yhtymää radixin Saturnukseen 4. päivänä syyskuuta. Saturnus sijaitsee 5. huoneessani (lapset) ja hallitsee mm. 9. huonettani (lapsenlapset). Tyttäreni poikavauva syntyi maailmaan juuri tuona päivänä!

Progressioiden vaikutuksen opit parhaiten, kun valitset päivämäärävalikkoon tärkeitä päiviä menneisyydestäsi (esim. häät, lapsen syntymä tai merkittävän ihmisen ensikohtaaminen). Katso sitten, missä Kuu ja muut nopeasti liikkuvat taivaankappaleet sijaitsevat ja tekevätkö ne tarkkoja aspekteja. Voit verrata tätä karttaa myös synastrisesti toisen ihmisen karttaan. Kuun merkki kertoo usein senkin, minkä tyyppisiä ihmisiä ko. aikana tiellesi sattuu.
tallennettu
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #10 : 29.10.2005 02:06:11 »

Ehtoota!

Terve Lilli! Aurinko on sinulla siis taivaltanut 12. huoneessa viime vuodet ja on siirtymässä 1. huoneeseen. Tapahtumana on sellainen, että kyllä se varmasti jotenkin näkyy. Ehkäpä Aurinkosi alkaa loistaa kirkkaammin, siirryt kulisseista kohti parrasvaloja - tavalla tai toisella. Vastuun lisääntyminenkin voisi olla mahdollinen tulkinta siinä mielessä, että ehkä sinusta on tulossa jonkin toiminnan keskipiste. Onhan Aurinko 1. huoneessa aika leijonamainen.

Tutkiskelin menneitä vuosia ja itselläni prg-kartan askendentti teki muutamia vuosia sitten opposition radixin Saturnukseen ja samalla edistetty Kuu oli myös oppositiossa radix-Saturnukseen. Mitään sen kummallisempia ihmissuhdekriisejä progressio ei tuonut mukanaan, mutta epämääräinen vaihe asumisessa ja työelämässä loppui noihin aikoihin. Nykyinen työpaikkani vakinaistettiin ja löysin mukavan asunnon. Onko kukaan huomannut mitään merkittävää tapahtuvan, kun edistetty askendentti tai keskitaivas on vaihtanut merkkiä tai tehnyt esim. konjunktiota johonkin planeettaan?

Ensi vuosi näyttäisi olevan progressioiden kannalta jännä vuosi. Edistetty Kuu tekee ensin neliön radixin Plutoon ja siirtyy myöhemmin 4. huoneeseen ja ennen sitä Kuu ehtii tehdä neliön radixin askendenttiin. Ensi vuosi tuo kyllä mukanaan muutakin jännää - Uranus tekee konjunktion radixin Aurinkoon.
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Harschi
Vieras
« Vastaus #11 : 29.10.2005 07:42:04 »

Yksi mikä minulla on toiminut, on progressiivinen kuun vaihe, siis aspektit, joita progressiokartan  kuu tekee progressoituun  aurinko. Näiden väliset pääaspektit -  aspect_conaspect_sexaspect_squaspect_tri ja  aspect_opp - ovat merkinneet joitain elämän kaikkein merkittävimpiä käännekohtia ainakin mulla. Ihan ällistyttäviä.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 29.10.2005 18:09:27 »

Tervehdys maallikko ja Lunea,

kiitokset Lunea tuosta perinpohjaisesta selvityksestä.

Maallikko, Aurinkoni on tosiaan vaellellut radixiin nähden viimeiset 38 vuotta (eli koko ikäni) 12. huoneessa ja progressiokartallahan se on siellä edelleen. Edistetty AC on siirtynyt Ravusta Leijonaan joskus aikoja sitten. Saa nähdä, intoudunko johonkin todella näkyvään toimintaan. Vähän moinen epäilyttää, minä kun viihdyn niin hyvin anonyymina kulissien takana! Toinen merkittävä asia, mikä on tulollaan parin vuoden sisällä, on prog. MC:n ja radix-Saturnuksen kohtaaminen Oinaan merkissä. Saapas nähdä, mitä tuleman pitää.

Vuonna -97 on ainakin prog. MC kohdannut radix-Chironin, ja kohtaamisen aikoihin tein jotain merkittävää, lapsiin liittyvää, mutta toisaalta transiittipuolella oli silloin myös Saturnuksen paluu tarkkana.
Mutta esim. viime vuoden helmikuu oli minulle hyvin merkittävä. Progressioista sitä ei kyllä voisi päätellä. Myös viime vuoden lokakuussa tapahtui jotain merkittävää. Silloin prog. Kuu teki riittävän tarkkaa yhtymää radix-Uranukselle. Toisaalta myös transiittipuolella Uranus jyllää, ja jyllää vielä monta vuotta.

Eli otapa tästä selvää.  Undecided
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 29.10.2005 20:11:43 »

Heips!

Mitä kartta-vaihtoehtoa katsotte progressioiden ? Pelkkää progressio-karttaa? Radix+ progressio?Radix + transiitit+ progressio?  Vai Radix+progressio+solar arc?

Omalla progressio -kartallani oli juuri viime viikolla tarkka  kuu  aspect_con  uranus ja olen miettinyt miten se pitäisi tulkita...?
Sen päivän jälkeen kaikki on mennyt pieleen...  Angry
tallennettu

maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #14 : 29.10.2005 20:29:27 »

Terve!

Erikoinen juttu Harschi tuo prg-Auringon ja -Kuun suhde Shocked Tutkiskelin omaa karttaani, mutta en löytänyt kuin yhden huomattavan tapauksen vuodelta 1985. Silloin edistetty Kuu ja Aurinko olivat yhtymässä kalojen lopussa ja 6. huoneessa. Niihin aikoihin elämässäni tapahtui perusteellinen mullistus, joka alkoi sitten loppukesästä laantua. Edistetty uusikuu kartallani tapahtui elokuun alussa. Osasyy mullistukseen oli varmasti myös Saturnus, joka silloin eteni skorpionissa ja teki kvinkunssia radixin Saturnukseen ja kuutiota radixin Plutoon. Saturnus ja Pluto ovat syntymäkartallani kvinkunssissa ja transitoivan Saturnuksen myötä yod-kuvio tuli valmiiksi ja sen kärjessä oli radixin Saturnus 7. huoneessa. Onko kaikki vielä mukana? Wink

Edistetty uusikuu osuu 5 minuutin tarkkuudella oppositioon syntymäkartan Pluton ja askendentin keskipistettä eli tavallaan Pluto tekee rankan aspektin Aurinkoon, Kuuhun ja askendenttiin. Ei ihme, että oli hankalaa.

Oletko Harschi katsonut mitä aspekteja prg-Aurinko ja -Kuu tekivät, kun ovat muodostaneet aspekteja?
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: