Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yhteys energiaan, maadotus  (Luettu 7482 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
silhei
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68



Profiili
« : 20.09.2007 09:58:52 »

Heippa kaikki!

Tänään on mainio päivä niputtaa kaikki tyhmät kysymykset ja laittaa uusi viestiketju alulle!

Kertokaas te jotka teette energiahoitoja, katsotte kortteja, käytätte heiluria tms.: minua on paljon mietityttänyt se, miten eri tavoin ihmiset suojaavat itseään ennen töihin ryhtymistä? Itse käytän aluksi ihan lyhyttä "mantraa" jolla toivon pysyväni "oikeassa yhteydessä" ja keskityn hetken, odotan yhteyttä käsiini. Täälläkin joissain ketjuissa puhutaan paljon siitä, että täytyy olla varma "kuka siellä vastailee" - onko se pelottelua vai ihan tosi vakavasti otettava juttu? Mistä sen tietää?

Maadottamisesta puhutaan paljon, onko se ihan välttämätöntä, kun minusta se tuntuu niin turhalta ainakin useimmin? Kertokaa te viisaat! Voiko olla jotenkin valmiiksi maadottunut?  Shocked Tarvitseeko jotkut maadottamista enemmän kuin toiset?

Kiitos mielipiteistä, kommenteista, mistä vaan! Ja aivan ihanan ihanaa harmaata sadepäivää kaikille!!  smitten  :Smiley
tallennettu
silhei
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68



Profiili
« Vastaus #1 : 20.09.2007 13:52:29 »

Hei Kaarina. Kiitos kommentistasi. Olen samaa mieltä kanssasi, jos sitä oikein tulkitsin, että sydän on avain.  Smiley
tallennettu
Kivihookana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #2 : 21.09.2007 12:46:07 »

...jolla sydänkin on jo siten puhdas, ettei tarvitse enää minkään valtakunnan "maadoitusta". Vaan hyvien tekojesi aloitukset saivat jo alkunsa!  smitten
Noin noitana väittäisin, että olet todella vakavalla ja vaaraallisella tavalla väärässä: jos ihmisen astraalikeho ei maadoitu kunnolla ruumiiseen, ihminen voi vaikka vajota koomaan. Lisäksi länsimainen kulttuurimme on pullollaan ruumis- ja seksikielteisyyttä, jonka taustaoletus on, että ruumis on synnillinen ja paha. Ilman ruumista ei kuitenkaan ole elämää ja ruumiin kielteisyydessä vain epäelämää.
tallennettu

Love is the Law, Love under Will.
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 111



Profiili
« Vastaus #3 : 21.09.2007 13:45:31 »

Ihminen on vain parannuksen kanava ja kaikki parantuminen lähtee Jumalasta - kaikilla on Jumala, hänet tuntee jokainen omalla tavallaan. Kaikki sairaudet ja ongelmat ovat Karman opetusta ja parantaminen ja parantuminen on Armon ilmenemä.

Ilman Armoa ihmiskunta ainoastaan lisäisi tuskaa ja kärsimystä ja jatkaisi Karmaa ikuisesti.

Oppiminen ja opettaminen voivat myös olla osoituksia Armosta.

Tämä asia on sukua sille mitä kristityt kutsuvat armolahjoiksi ja kristityn viholliset ovat ainoastaan lohikäärmeet "pelko" ja viha". Toisin sanoen puhdas sydän, jota Jumala voi käyttää parantamisen kanavana ei tunne pelkoa eikä vihaa. Tähän liittyy myöskin se, että tosikristittyä ei voi hallita pelolla tai vihalla. Toisin sanoen kristitty on vapaa. Kaikki varmaan kuitenkin tietävät, että monet kristityt seurakunnat hallitsevat ihmisiä pelolla - vaikkapa helvetinpelolla. Ei tätäkään kannata tuomita liian vakavasti (kristittyhän ei tuomitse lainkaan), sillä seurakunnatkin toteuttavat vain karmaa.

Mikäli parantaminen tapahtuu itsekkäistä motiiveista ja sydän ei ole puhdas esim. pelosta, kanava ei aukea, eikä todellista paranemista tapahdu - karma vain muuttaa muotoaan. Sama voi tapahtua, kun toinen ihminen yrittää auttaa toista ilman ns. parantamista ja armolahjaa. Tällöin apu välittömään ongelmaan saattaa syöstä autettavan yhä pahempaan kierteeseen, jota auttaja ei olisi mitenkään voinut ennustaa. Tällöinkin on kysymys autettavan henkilökohtaisesta läksystä, jota ei voi välttää. Auttaminen saattaa pahentamalla ongelmia kuitenkin nopeuttaa aallonpohjan ja pakollisen oppimisen löytymistä - tästä en kuitenkaan ole niinkään varma.

Yhdestä asiasta kuitenkin Raamattukin varoittaa, nimittäin Pyhän Hengen pilkasta. Tämä siis tarkoittaa sitä, että kun ihminen on kerran saanut Pyhän Hengen - esimerkiksi parantamisen armolahjan, sitä tulee aina toteuttaa puhtain motiivein.

Pyhää Henkeä ei voi pilkata, kuin se, joka sen on kerran saanut.


Henkilökohtaisesti en ole erityisen motivoitunut minkäänlaiseen näkemiseen tai parantamiseen. Opettelen tässä pikkuhiljaa luottamaan johdatukseen - eli uskomaan - ja jos joskus on pakko ruveta noihin hommiin, niin se varmaan sitten mulle osoitetaan. Itse asiassa olen ajatellut, että mulle on annettu tiettyjä kokemuksia molemmista jo varhain, sen takia, että uskoisin, että on olemassa toinen maailma. Olen myös huomannut, että minut on pelastettu elämässäni monta kertaa ihmeen avulla - tämä on vahvistanut uskoa johdatukseen. Uskominen vain on niin käsittämättömän vaikeaa. Ihmiselle, joka on joskus tehnyt kovaa tiedettä, on tosi vaikea lopettaa oman elämänsä varmisteleminen ja järkeileminen ja luottaa yksin johdatukseen.

AMS

tallennettu

askendentti vaaka
 aurinko merkurius venus uranus pluto kuu vesta neitsyt
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 21.09.2007 17:24:02 »

itse ainakin käytän arkkienkeli mikaelin suojausta useastikkin ja jos pidemmän/vahvemman (48h) suojuksen tarvitsen/haluan on itselle merkabah oikein hyvä vaihtoehto...

suojaavia kiviä tulee myös jossain tapauksissa kannettua mukana...
tallennettu

Kivihookana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #5 : 21.09.2007 18:36:19 »

Silloin tällöin ihmiset ilmoittavat innoissaan (ja yleensä kristillisyyteen tms. valtavirtajuttuun nojaten), että uskovat Jumalaan. Minä siihen, että kuin myös, muttaettä mihin niistä?:
Mutta itse puhun siitä, mitä tapahtuu silloin, kun tehdään sille Jumalallemme tuloa tähän aineelliseen maailmojemme ilmennykseen mukaan ja silloin kyllä koko astraalikehomme on ikään kuin pois pyyhitty, koska juurikin se ON se harha!

Sitä tilaa hyvä Kaarina, sanotaan kuolemaksi ja minä ainakin ennen sitä, aion elää ruumiillista, aistillista elämääni, jonka koen lahjaksi. Yritän suhtautua tähän elämän lahjaani kunnioittavasti, koska mielestäni ei ole mikään itsestään selvyys, eikä mitenkään paha. Näen, että pyhyys on läsnä myös ruumiillisuudessa.

Eli astraalikehoa on tarkoituskin puhdistaa tuollaisistakin uskomuksista kuin juuri kerrot eli se mukamas aiheuttaisi jotain "kooma", jos ei egoaan tänne maadoita.  :Smiley Koska sitähähän varten se koko maadoituksemme aikoinaan olikin keksitty, että saimme ne varjokuvamme pysymään täälllä ikään kuin paikoillaan, sillä olemme sen tänne heijastaneet niin tuhannen sirpaleiksi, että olisivat muuten hävinneet taivaan tuuliin mokomat!  Wink Smiley

Ego on se osa meitä, jolla me kommunikoimme toisten ihmisten kanssa.

Omapahan on asiasi, jos vahingoitat itseäsi tai ruumistasi, toivon vain, ettet levitä kokemattomuuten tai tietämättömyyteen perustuvia käsityksiäsi opintiellään vielä aloitteleville ihmisille.

Katsos jumaluuksia on monenlaisia ja mistä sinä esim. tiedät, ettei tämä nimenomainen paikalle pyyhältävä jumaluus valehtelisi? Esim. Loki on melko hyvä valehtelemaan. Kautta länsimaisen magian historian on kiinnitetty paljon huomiota työskentelyn turvallisuuteen. Sopii ihmetellä, miksi luostareissaan toimivat maagimunkit eivät jättäneet päivittäistä maadoittumista, eli suojautumista väliin. Sopii pohtia, miksi kaikki magian perinteiden alkeet alkavat suojauksen säännöllisellä opettelulla.

Se, että newagerit eivät tiedä mitä tekevät, eivätkä edes vaivaudu ottamaan selvää, on todella pelottavaa.

Eli ennemminkin näen kaiken egoille tehdyn palveluksen sellaisena "vaarallisena", koska juuri SE teki ihmisestä sellaisen, joka onkin elänyt tähän saakka ikään kuin "koomassa", koska on ollutkin vain sen egomme käskyläinen. Eikä suinkaan elänyt sellaisessa vapaudessa kuin se egomme sai meidät uskomaan. :Smiley Cool
Mihin perustuu näkemyksesi, että ego on paha? Kannattaa pohtia tämän ruumiillisuutesi syrjeksimisen suhteen näitä ikiomia egoasioitaan, että mihin ne perustuvat. Se on myös sitä, astrokartan viittaamaa tämän elämän työsarkaa, jonka siis tekee tai itkee ja tekee. Edelleenkin ego on se osa meitä ihmisiä, joilla kommunikoimme kanssaihmisillemme tärkeä osa ihmisyyttä siis. Sanottakoon, että omalla AClläni on yhtyneenä sekä uranus, että pluto, notta tämä ego ja sen informaatio on tullut tutuksi (myös muille).

Mutta tulossa on tähänkin kyllä sellaisiakin muutoksia, että noitanakin itseään tituleeraavat saavat aivan toisellakin tavoin tuntea sen voiman, jolla joka ikisen egomme maadoituksia olemme irrottelemassa, koska tiedämme sen "heikon" kohdan ja käytämme ainoastaan ja vain sitä hyväksi.  Wink smitten
Millä muuten perustelet tämän käsityksesi maadoittumisesta ja egosta irrottautumisesta? Kuolemanhakuisuudella, elämäkielteisyydellä vai seksi-inholla?
« Viimeksi muokattu: 21.09.2007 18:41:18 kirjoittanut Kivihookana » tallennettu

Love is the Law, Love under Will.
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 111



Profiili
« Vastaus #6 : 21.09.2007 22:52:23 »

Tulisipa mieleeni kysyä, että onkos joku täällä kuolematon?

Minä kuolen varmasti ennemmin tai myöhemmin, se on selvää! - Entä sitten?

Se nyt vain on tosiasia, ei sitä, kuolemaa, sen enempää tarvitse kaivata. Oman kuoleman kanssa olisi silti hyvä olla sujut. Meinaan, jos ei ole eläissään selvinnyt peloistaan, niin ne on sitten kyllä vastassa. Osa meistä taistelee pelkojensa kanssa joka yö, toiset keskellä kirkasta päivääkin.

Sinänsä minun on hyvä puhua, sillä olen onnellinen ihminen. En ole koskaan kärsinyt univaikeuksista, enkä ole koskaan nähnyt painajaisia. Lisäksi minun on erittäin helppo nauttia seksuaalisuudesta, silloin kun on sen aika.

Muuten, olen sitä mieltä, etten edes omista kehoani, se on vain lainavaate, jota minulla ei ole edes oikeutta kohdella huonosti.



Joo, ja siit, et mikä olis sellainen merkki. Tuota... en halua kauheesti sotkeutuu toisten karmaan, siksi en ole niin vakuuttunut siitä, että minun tarvitsisi parantaa. Sitä paitsi ihmisen on ensin opittava läksynsä. Sitähän se on se parannuksen tekeminenkin. Luulenpa, et jos niin on tarkoitettu, se vain tapahtuu. Nythän olen mahtipontisesti keskittynyt vain maailmanparantamiseen angel Sen lisäksi tuntuu siltä että musta on tullut free lance sosiaalitäti yksityiselämässä.

Onhan mulla yks terapiamenetelmä, jota olen harjoittanut vuosia, mutta se perustuu ihan tavallisiin fysikaalisiin ilmiöihin, vaikkakin on vielä monille vieras - tai pikemminkin olemme länsimaissa vieraantuneet siitä. Ei siitä sen enempää.


AMS
tallennettu

askendentti vaaka
 aurinko merkurius venus uranus pluto kuu vesta neitsyt
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
Kivihookana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #7 : 22.09.2007 18:42:46 »

Käsittääkseni kun puhut egosta et puhu samasta ilmiöstä kuin minä, joten antaapi sen keskustelun jäädä.

Ego on ohjain ihmisen energioille eikä se persoona, joka on taas sen egomme ohjaaman energian ilmentäjä. Jotenka tämä käsitteistöjen "sekava" ilmentyminenkin on juuri sen egomme aikaan saama, etteivät sen teot tulisikaan ihmisen persoonallekaan tietoisuuteen oikealla tavoin ja he saisivat edelleen uskoa sen hyvään. Ja siihen kuuluukin myös tuollaiset pelottelut ja erilaiset muutkin ikävän kuuloiset sanomiset sen toisen "pahoista" tai jopa "vahingollisista" teoista, koska ovat tottuneet saamaan silloin toisten kaltaistensa huomion eli siitä sen omankin voimansa.  :Smiley
No, jollet osaa ottaa vakavasti asiansa osaavien traditioiden, mm. ikivanhojen shamanististen traditioiden opastuksia niin, ei voi auttaa. New Agerien käsitys siitä, että kaikki henkinen on pelkkää karkkiautomaattia on valitettavasti väärä. Lisäksi he eivät opettele mitään kunnolla tai kurinalaisesti, vaan tolskaavat mitä sattuu ja fiiliksen mukaan. Sitten kuvitellaan, että terveys säilyy silauksella Kristus mielikuvia.

Ja sen jälkeen ei koskaan enää tarvinne tästäkään aiheesta muuta sanoa kuin sen, ettei enää yhtään pelota! Sillä jokaiselle se tullaan tekemään aivan taatusti samoin kuin olen sen saanut itsekin kokea, koska Rakkaus todellakin ON ihmeellinen aihealue, joka on egoillemme toistaiseksi vielä tuntematonta.  Wink smitten
Kun ihmisellä on ego-ongelmia, hänen kykynsä kommunikoida muiden ihmisten kanssa on heikohko. Pelko on muuten tärkeä elementti: sen tehtävä on varoittaa ihmistä siitä, että hän on tekemisissä uhkaavan tai tuntemattoman ilmiön kanssa.

Niin...kiitos samoin, kyllä se tutuksi tuli itsellenikin ennen kuin sen muunsin, koska se EI OLE se persoonani vaan se energiamme ohjain.
Vallan uusi ajatus, tämä energiamme ohjain. Minulle energiaani ohjaa yhteyteni jumaluuteeni, joka on sama asia kuin Todellinen Tahtoni.

Eli sinulle oon siis ego ja keho sama asia vai ymmärsinkö oikein?
Et. En väittänyt, että ego olisi sama asia kuin ruumis, vaan kerroin, että käsitykseni mukaan ego on se osa persoonallista sielua, jolla kommunikoimme muiden ihmisten kanssa.

Perustan kaiken sanomiseni siihen, mitenkä sen olen omassakin elävässä elämässäni kokenut. Mitenkäs muuten ne käsitykset voisivat edes olla niitä ikiomiani? Koska silloin, jos uskoisin vain toisen sanomisia niin eivät olekaan silloin enää omiani vaan uskoisin ainoastaan ns. kuulopuheisiin. Wink Smiley
Jollei ihminen ole vahva ja sisustyö tehty, ei posessointi (newagerilaisittain kanavointi) ole terveellistä. Siitäpä vaan testaamaan.
tallennettu

Love is the Law, Love under Will.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: