Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: karmasta  (Luettu 40488 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Paula
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18

au jousimies kuu oinas , nousu rapu


Profiili
« : 20.10.2005 20:48:48 »

Heipähei !

Ajelin tänään autollani, ja vastaan tuli poika pyörätuolissa. Se sai minut taas vajoamaan mietteisiini ja pohtimaan karmaa.

Parin Hilton totesi jossain haastattelussa, että uskoo karmaan ja on valinnut jo ennen syntymäänsä luxus-elämänsä, vanhempansa, ym. Totesi vielä ansainneensa kaiken sen.

Jos Paris on ollut edellisessä elämässään kaunis, rikas, hyvinvoiva, ja käyttänyt sitä oikein hyväkseen, vaikkapa rahansa orvoille jakamalla, itse kaunuttaan hyödyntämättä, tai sen avulla jotain laupeuden hommia tekemällä. Silloinhan hän on voinut ansaita nykyisen asemansa.

Sitä en ymmärrä, että jos hän on edellisessä elämässään ymmärtänyt nuo asiat ja kasvanut henkisesti niin, että "ansaitsi" syntyä överirikkaaksi ja kauniiksi, niin miksi hän hankkii huonoa karmaa ja tuhlaa rahat koiransa timantteihin ym, kun voisi auttaa vähempiosaisia tms ja kehittää sieluaan.

Eli voiko noissa asioissa ottaa takapakkia. Ts: jos on edellisessä elämässä oppinut loistavasti jonkun asian, niin sitten seuraavassa vesittää opit ihan perusteellisesti.?--- Mihin perustuu sitten se, että kehittyisimme sieluina täällä joka elämässä ja rakentaisimme eri piirteitä itsessämme, jotta pääsisimme kohti sitä jumaluutta :Smiley----- Seuraavassa elämässäänhän Paris syntyy sitten todennäköisesti aids-lapseksi Namibiaan. Ja tuo edellinen oli varmasti esimerkkinä aikasmoisen huvittava idiot2

Tällaisia juttuja pyörittelin pienessä päässäni, voisiko joku karma-asioihin perehtynyt hieman valaista hommaa.
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #1 : 20.10.2005 21:42:11 »

Saiga kirjoitti:

Lainaus
Eli voiko noissa asioissa ottaa takapakkia. Ts: jos on edellisessä elämässä oppinut loistavasti jonkun asian, niin sitten seuraavassa vesittää opit ihan perusteellisesti.?--- Mihin perustuu sitten se, että kehittyisimme sieluina täällä joka elämässä ja rakentaisimme eri piirteitä itsessämme, jotta pääsisimme kohti sitä jumaluutta :Smiley----- Seuraavassa elämässäänhän Paris syntyy sitten todennäköisesti aids-lapseksi Namibiaan. Ja tuo edellinen oli varmasti esimerkkinä aikasmoisen huvittava idiot2


Hei Saiga Smiley

Näin karmajuttuihin en ole sillä tavalla mieltynyt, kuin ne mielletään. Eli, mitä nyt olen oppinut tästä  uudesta ajattelutavastani buck2, niin että jokainen sielu valitsee aivan sitä, miksi tahtoo syntyä, siinä se, se on valinnanvapautta

Mä heitän vanhan karmakäsityksen kyllä romukoppaan Lips Sealed, koska sillä sanalla jo muutenkin on niin negatiivinen kaiku ->  syyn ja seurauksen -laki, on paljon parempi laugh

Mietitääs tällaista: Synnyt aivan terveenä ja elämäsi sujuu okei, opiskelet ammattiin ja yks kaunis päivä, ajat kolarin, pahan Sad Sad, ja vammaudut loppuiäksesi, tätäkö sielu itselleen haluaa, kesken Suuren Seikkailun uglystupid2 uglystupid2?
Tuskin. Tuskin kukaan vaihtaa osaa toisen kanssa, jolla menee "huonommin" kuin itsellä, vai vaihtaako?

Ja vielä: Tämä on vain  minun näkemykseni karmasta, eikä se suinkaan ole ainoa, mitä yhtä oikeaa totuutta ei ole olemassa.

Iloa sulle paljon smitten
terv. Stareyes Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
punainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« Vastaus #2 : 20.10.2005 22:00:02 »

Mielenkiintoinen kirjoitus sinulla Saiga  Smiley

Taitaa tuo Paris puhua vähän pehmeitä...? Koska jokin mielenkiintoinen opetus on varmasti tarkoitettu opittavaksi niille jotka syntyvät kultalusikka suussa. Ehkä Paris ajattelee, että on jotenkin karmaattisesti muita ylempänä, koska omistaa niin paljon maallisia rikkauksia. En usko, että Paris luopuisi elämäntyylistään antaakseen rahat niille jotka kipeimmin sitä tarvitsevat. Kauneus ja raha eivät tee ihmisestä rikasta.

Kun itse kävin eräällä selvänäkijällä ja kysyin omasta kulustani tässä universumissa, hän kertoi, että olin noussut jossain vaiheessa hyvin korkealle, mutta tipahtanut nopeasti ja teen nyt uutta nousua. Olin päässyt pitkälle itsevarmuudella, mutta en ollut välittänyt muista. Nyt lähden nousemaan nöyryyden ja empatian viitoittamaa tietä. Pitäisi kyllä käydä uudestaan, mutta olisi mukava jos jotain muutakin kautta voisi selvittää omaa universaalista kulkuaan Smiley

Ja sinulle Stareyes:
Ihminen vaikuttaa seuraavaan elämäänsä nykyisellä elämällään. Jos kaikki saisivat päättää täysin elämänkulkunsa kaikkien elämät olisivat varmasti ihania? Kun elämme hyvin, lopulta pääsemme eroon tästä syklistä. Ajatuksemme tietääkseni vaikuttavat myös paljon siihen millaista karmaa kannamme. Mutta älä kysy minkälainen teko vaikuttaa seuraavaan elämään ja millä tavalla. Sen vastauksen saat joltain toiselta ihmiseltä Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius - Vaaka
Nouseva - Kalat
Kuu - Oinas
Venus - Skorpioni
Mars - Neitsyt

TuliJänis
Punainen Resonoiva Maa
Jasmiini
pirre
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #3 : 20.10.2005 22:12:03 »

Hei, minäkin olen käynyt läpi karmallisen suhteen, elän sitä osittain vieläkin. Tännekin olen siitä kertonut ja minua pelottaa, oikeasti mitä nyt tulee tapahtumaan.. menetänkö nykyisen työpaikkani, saanko uutta työtä, mitä teen.. tuon karmallisen suhteen aikana sain töitä, pääsin elämässä eteenpäin.. entä nyt.. minä en totta vie tiedä. Kaupasta ei vain nollalla eurolla osteta leipää, ei sitten millään.. nämä on tosiasioita, nykypäivän yhteiskunnassa..
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #4 : 20.10.2005 22:40:31 »

Hei,
haluaisin erityisesti Punaiselta kysyä lisää ajatusten ja karman yhteydestä? Kuulostaa kiinnostavalta.

Jos ajatukset vaikuttavat siihen millaista karmaa kannamme niin voisiko sitten ajatella olevan myös niinpäin, että yksinkertaisesti kuuluu karmaamme käydä jokin ajatuskuvio läpi?
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #5 : 20.10.2005 23:25:21 »

Ihminen vaikuttaa seuraavaan elämäänsä nykyisellä elämällään. Jos kaikki saisivat päättää täysin elämänkulkunsa kaikkien elämät olisivat varmasti ihania?
Tähän sellainen, että luultavasti kun elämien välillä sitä suunnitelmaa tulevaa elämää varten tehdään, niin ei tule mieleen lähteä jonnekin hankalaan maaplaneetalle fyysiseen muotoon pelkästään ilottelemaan ja viettämään helppoa elämää. Kyllä siinä kait motiivit ovat ihan toisenlaiset eli raakaa työtä tekemäänhän tänne tullaan. Täällä sitten vasta ruikutetaan, kun on kaikki niin vaikeeta. Muussa muodossa levätään, kun on levon aika. Grin coolsmiley laugh
tallennettu

Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #6 : 21.10.2005 08:55:05 »

Jos ajatukset vaikuttavat siihen millaista karmaa kannamme niin voisiko sitten ajatella olevan myös niinpäin, että yksinkertaisesti kuuluu karmaamme käydä jokin ajatuskuvio läpi?

Kun saitte kerta kiinnostumaan karmasta tuolla vanhalla foorumilla (en edelleenkään usko!  laugh idiot2 ) Niin olen viimeaikoina miettinyt juuri tuota... Että oikeastaan se kaikki karma ilmeisesti tapahtuukin Vain päänsisällä... Jos jotain tapahtuu ulkopuolellamme, niin valitsemme tavan suhtautua siihen. Oma suhtautumisemme päättää kuinka paljon kärsimme.. Kärsimyksiä voi olla sekä sisäisiä, että ulkoisia, mutta kumpiinkin meillä on vapaus valita kuinka reagoimme Shocked
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #7 : 21.10.2005 08:56:52 »

Ja se Paris hilton nyt on tyhmä kuin vasemman jalan saapas..

terv. huippuviksu Wink
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #8 : 21.10.2005 09:33:07 »

Näin karmajuttuihin en ole sillä tavalla mieltynyt, kuin ne mielletään. Eli, mitä nyt olen oppinut tästä  uudesta ajattelutavastani buck2, niin että jokainen sielu valitsee aivan sitä, miksi tahtoo syntyä, siinä se, se on valinnanvapautta

Mä heitän vanhan karmakäsityksen kyllä romukoppaan Lips Sealed, koska sillä sanalla jo muutenkin on niin negatiivinen kaiku ->  syyn ja seurauksen -laki, on paljon parempi laugh

Heippa!

Minä koen asian joltiseltaankin samoin. En ole oikein saanut minkäänlaista "tarttumapintaa" sanasta karma tai sen "ideologiasta".
Koen asian jotenkin niin, että voihan sitä lääketieellisestikin ajatella, että on saanut tietynlaiset geenit tms. Taikka periytyvät sairaudet, tai toisaalta sukuplvelta toiselle siirtyvät tunnetrauma siirtymät...ylipäätään sukujuuret yms.
Koen, että ne on saman asian (karman) erilaisia käsittellisiä selityksiä. Näin karrikoiden ilmaistuna.  Smiley

Koska kuitenkin aina on mahdolisuus vapautua vaikka minkälaisesta "taakasta" oli se sitten karmaa, traumaa tai muuta jostain "perittyä".
Ja toisaalta, se käsitys, että sairaudet ja vastoinkäymiset olisi jotenkin negatiivista, myös ehkä laittaa hakemaan selityksiä elämän tapahtumille, itsen ulkopuolelta....
Ylipäätään se, että arvotamma elämän ulkoisia tapahtumia ja luomuksia.

En kuitenkaan pidä "vääränä" tulkintaa, jos joku "uskoo" karmoihin yms.
Se on vain yksi tapa tulkita jotain elämässä.

Kuitenkin itse, elän tämän elämän juuri nyt ainutkertaisena!  :Smiley
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #9 : 21.10.2005 11:24:25 »

Huomenta!

Stareyes, oletko lukenut kirjan "monta asuinsijaa" ? (kirj. Gina Cerminara )

Luin kirjan jokunen aika sitten, ja lähinnä sen perusteella on muotoutunut oma käsitykseni karman laeista. Hieno kirja, suosittelen lämpimästi kaikille. Karma kokonaisuudessaan alkoi vaikuttaa järkeenkäyvältä jutulta kirjan perusteella.

Niin Stareyes, tarkoititko perinteisellä karma-käsitteellä kyseisen kirjan sisältöä vastaavia asioita...?

Huomenta Saiga Cheesy

En ole lukenut ko. kirjaa Sad. Mutta voin lukea, kun tästä ehdin laugh.

Perinteisellä karma-käsityksellä tarkoitin sitä, että jokainen sielu joutuu maksamaan menneiden elämien pahoja tekoja Cry, että muita vaihtoehtoja ei olisi Huh.
Olen mieltänyt niin, että jokaisella sielulla on valinnanvapaus tehdä niin kuin haluaa,
Sillä mikä Äärettömyys ja Rakkaudellisuus tai Jumalallisuus tai Alkulähde se olisi, joka määräisi miten  kukin sielun pitää elääHuh
Sillä Alkulähde haluaa kokea itsensä meidän kauttamme, sillä siinä missä alkulähde on on absoluuttista; nolla-piste, siinä ei voi kokea mitään.

Tätä tarkoitin Kiss

Jumalallinen Rakkaus ja Rauha on teidän kaikkien kanssa   Smiley
Ystävyydellä
Stareyes Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
toni
Vieras
« Vastaus #10 : 21.10.2005 12:08:36 »

Nos minä saisin veikata, on parisilla ehkä edellisissä elämissä ollut kova hinku saada rahaa ja kunniaa, sekä julkisuutta jopa niin paljon että on tehnyt jotain tyhmiä juttujakin sen eteen.

Nyt Paris saa sitä mitä haluaa ja isän kädestä ja tulee huomaamaan miksi rikkaus ja julkisuus eivät ole asioita, joita olisi kannattavaa tavoitella. Rahalla ei saa rakkautta tai ystäviä, sen Paris on jo huomannutkin. Sillä saa vaan vähän hienomman auton tai talon.

Kateelliset ihmiset (näyttää olevan perusluontomme) näkevät esimerkiksi 9.5 miljoonan ökytalon ja ajattevat "voi kun minulla olisi tuollainen talo, mitä kaikkea voisinkaan tehdä". Todellisuudessa kun siirryt siihen taloon ja se on sinun, kaipaat jo jotain ihan muuta eikä talo tyydytä mitenkään sitä janoa, mikä sinulla on "jotain" kohtaan.

imho

-Toni
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 21.10.2005 12:48:43 »

Terve,

minusta ökyrikkaaksi syntymisen ei tarvitse olla edes mitenkään karmista. Rikkaus ja maallinen hyvä ovat olosuhteita, joiden kautta voi oppia tärkeitä läksyjä elämässä. Samoin mm. syntyminen slummiin tai vaikkapa sotatilassa olevaan maahan ovat olosuhteita. Niissä voi olla karmaa tai olla olematta. Valitsemalla eri inkarnaatioihin erilaisia olosuhteita, oppii elämää monelta eri kantilta.

Menneitä elämiä kun olen tutkinut, niin olen itsekin ollut käsittääkseni törkeän rikas perijätär 1400-luvun Englannissa. Historiankirjoista löytyy epäsuoria viitteitä tähän henkilöön joka olin, ja perheessä oli "loiston päivinä" jopa 30 000 palvelijaa. Ajanjakso oli vielä sangen sotaisa ja vaikka olinkin nainen, vaikutusvaltaa oli paljon. Luultavasti en ole valtaani käyttänyt aina viisaasti. Joskus keski-iässä menetin kaiken.

No, minun on helppo uskoa, että olen ollut rikas edellisessä elämässä. Tähän viittaavat seuraavat tekijät:

1. En arvosta rahaa ja maallista omaisuutta, vaikka toki myönnän rahan tarpeellisuuden. Edellisessä elämässä raha on ollut enemmän itsestäänselvyys, eikä sitä ole tarvinnut ajatella, ei ainakaan 40 ensimmäiseen vuoteen.
2. Vieroksun työtä. Olisi mukava, kun kaiken saisi kultalautasella eteen. Tässä elämässä tämä ei tosin ole ollut mahdollista. Duunia pitää paiskia leipänsä eteen. Nykyinen elämä on siis uudenlainen olosuhde. Onnenkantamoisia ei ole herunut ja jos nyt pärjää taloudellisesti, siitä voi kiittää ihan omaa osaamistaan.
3.Ymmärrän hyvän päälle. Minulla on kallis maku, jota en voi valitettavasti toteuttaa haluamallani tavalla.
4. Minua pidetään yleisesti "pankkina". Minulta tullaan aina pummaamaan tai lainaamaan rahaa.
5. Vedän puoleeni perijöitä, lottovoittajia tai konkurssikypsiä yrittäjiä. Kaikissa on teemana voimakas varallisuuden muutos. Tämä seikka on ollut aina ihmetyksen aihe minulle eikä asiaa voi selittää mitenkään lapsuudella.

Eli tämmöisiä heijastumia nykyisyyteen on tullut, kun on elänyt "Paris Hiltonina" 1400-luvulla.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Päivi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Myöhemmin ei tule koskaan...


Profiili
« Vastaus #12 : 21.10.2005 13:04:50 »

Oma käsitykseni asiasta (ja se on vielä niin kovin suppea.. Huh), että kuoltuamme saamme tietoomme totuuden elämiemme tekemisistä, ja sen mukaan valitsemme seuraavan elämämme.
Mun mielestä karma-asioissakin on mahdollista ottaa takapakkia, koska eihän kaikki meistä kuitenkaan syntyessään ja elämän edetessä tiedä mikä se alkuperäinen suunnitelma on ollut, ellei omaa sitä poikkeuksellista tietoisuutta tai valveutuneita kasvattajia.
Täytyy myös muistaa, että karmallista on myös se, että valitsemme vanhempamme itse, eli me opimme heiltä ja meidät on tarkoitettu heidän lapsikseen, koska MYÖS heillä on tarkoitus oppia meiltä - lapsiltaan. Ihan lähipiirissä on hyvä esimerkki vanhemmista, jotka ovat pyrkineet jatkuvasti kontrolloimaan lapsensa (nyt jo aikuisen) elämää. Tämä jälkikasvu ihan tietämättään toimii jo "asiaan kuuluvalla tavalla" ts. "näyttää"  mikä enää EI TOIMI, opettaa suvaitsevaisuutta sekä ravistelee vanhoja ajatusmalleja.

On varmasti ihan tutun tuntuinen kaava kaikissa vanhempi-lapsi-suhteissa, mutta kun välillä olen miettinyt, miksi juuri nämä vanhemmat ovat saaneet tällaisen lapsen, joka kaikinpuolin on kaikkea sitä vastaan, mitä heidän arvonsa edustavat, ei voi tulla kuin tulokseen; Tehtävä on opettaa! Eikä jyrkkiin mielipiteisiin oikeastaan voi reagoida kuin voimakkaasti!

Leonilla oli hyvä pointti tossa, että Paris on tullut oppimaan läksynsä materian kautta! Kuka kumma oikeasti haluaa olla kadehdittu ja sen myötä itsekeskeinen. Shocked

Ritva Fagerström kirjoitti näistä "automaationa" kirjassaan Portti kuoleman jälkeen. (Muistaakseni Embarrassed)

HYVÄÄ KARMAA KAIKILLE TOIVOTTAEN; AMMUUUU.....
Hyviä mielipiteitä! :Smiley

(Lilli, tulit mieleen, kun sulla on tota tietoa omasta menneisyydestä enemmänkin! Meinasin jo alkaa huhuilemaan! Wink)
tallennettu

Aurinko-Kauris/Nousu-Vaaka/Tuli-Käärme/Punainen Lunaarinen Maa
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1058


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 21.10.2005 13:21:56 »

Kyllähän se karma vaikuttaa meihin kaikkiin tavalla
tai toisella, yksinkertaisesti meidän teoilla on seurakset.
Toiset niistä teoista aiheuttaa pahoinvointia ja toisen hyvinvointia.
Olisi silti hyvin välinpitämätöntä olla tuntematta myötätuntoa kärsivää köyhää kohtaan
koska "se on vain hänen karmaansa" Sehän on aika ylpeää toimintaa...
Eikä johda mihinkään terveeseen.

Lopulta siinä alkulähteessämme koemme kaiken ja emme mitään.
Silti, teot jota olemme tehneet vaikuttavat myös kuolessamme ja kuoleman
jälkeen
Elämä vilahtaa silmien edestä, tuntee uudestaan kaiken tekemänsäMikä mielestäni voi olla aika paradoksaalista kun ajattelee, että voimme tälläkin hetkellä nähdä sen ´elämän vilisevän´ silmiemme ohi. Sitten kun kuolemme, niin taas uudestaan. uudestaan. uudestaan uudestaan.
Tälläinen ajatus on tullut päähäni, ehkä vähän hullua   : idiot2

On silti mielenkiintoista ajatella että jos olemme eläneet lukemattomia elämiä,
niin miksi muistamme juuri tämän? Ehkä se tarkoittaa että tämä elämä on jotenki ratkaiseva, en tiedä.
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #14 : 21.10.2005 14:45:06 »

Nyt on hyvä, kun meillä tässä on sitten täysi tietoisuus tästä asiasta. Elämään vain ja toteuttamaan sitä elämäntehtävää.
Tiedämmekös muuten SENCheesy Cheesy Cheesy
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: