Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Konjunktiotransiitin orbi?  (Luettu 3457 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8222


Profiili
« : 16.03.2007 20:11:49 »


Mikä mahtaa olla yleisimmin käytetty konjunktiotransiitin
orbi? (Meniköhän terminologia suurinpiirtein oikein...?).
Kuinka paljon - jos lainkaan - se riippuu siitä, mikä
"ohittaja" on?

tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #1 : 17.03.2007 12:40:43 »

Minä katselen noita transiitteja kokonaisuutena, niin että hitaiden planettojen tekemät transiitit ovat "päällä" pitemmän aikaa, ja jos joku tapahtuma on näkyvissä transiiteissa, niin se todennäköisesti tapahtuu kun joku nopeampi planeetta tekee tarkan ohituksen.

Jostain luin, että konjunktiossa orbi olisi 8 astetta, tämä ehkä voi kuulostaa suurelta mutta voipi olla noin juuri hitaiden planeettojen kohdalla.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #2 : 18.03.2007 01:02:51 »

Transiittien yleisimmin käytetty orbi lienee 1-2 astetta (eli 8 astetta on kyllä liikaa). Itse huomioin vain asteentarkat transiitit.

Jos transitoiva planeetta aktivoi esimerkiksi T-ristiä tai jotakin muuta kuviota, voi orbi kuitenkin olla hieman suurempi.

Kun transiitti on minuuttitarkka, on sen teho suurimmillaan, ja se voi toimia yksinäänkin. Muulloin se yleensä tarvitsee (kuten Kaurisenergiaa sanoikin) jonkin nopeamman taivaankappaleen tuuppaajakseen. Myös pimennykset ja tavallisetkin lunaatiot saattavat uinuvia transiitteja toimintaan.

tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #3 : 18.03.2007 12:22:43 »

Ja minä kun luulin jo löytyneen selityksen sille, miksi usean vuoden kestänyt parisuhde meni yllättäen laakista nurin, vaikka Uranus on vielä viiden asteen päässä DC:stä, eikä Plutokaan saavu neliöimään aurinkoani ennenkuin joskus vuoden loppupuolella...

Mitähän tässä sitten mahtaa olla odotettavissa kun nuo transiitit oikeasti pamahtavat päälle. (http://s125.photobucket.com/albums/p57/hymiot/th_pureskeleekynsi.gif)idiot2
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: