Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tarotkorttien tietopaketti  (Luettu 68046 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jinx
Vieras
« : 31.10.2006 16:19:51 »

Hei kaikki!

Ajattelin josko kerättäisiin yhden ketjun alle jonkinlainen tarot tietopaketti.
Tänne saisi siis laittaa mitä vaan mieleen taroteista nyt sitten tuleekaan.
Toivottavasti tämä saa tuulta siipien alle, koska itse olen erittäin kiinnostunut taroteista ja sellaisella harratelijan tasolla vielä.
Eli siis nyt kaikki tieto ja kaikki niksit jakoon ja kansan tietoisuuteen!
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #1 : 31.10.2006 16:21:19 »

Tarot ja elämänpuu

Tarinan mukaan tarotkortit, jotka ovat nykyisin suosituimpiin kuuluvia ennustusvälineitä,
ovat peräisin Atlantiksen >>kadonneelta mantereelta>>. Kerrotaan, että Atlantiksen ylipapit suunnittelivat kortit tallentaakseen niihin salaisuutensa symbolisessa muodossa ennen vedenpaisumusta, joka syöksi heidän korkealle kehittyneen sivilisaation meren pohjaan.
Valitettavasti tosiasiat eivät tue tätä värikästä tarinaa. Vanhimmat nykypäivään säilyneet kortit ovat 1400 – luvulta, eikä niitä vanhempia kortteja tunneta. Korttien on todettu myös olevan yhdenmukaisia kabbalan periaatteiden kanssa, mikä on luonteenomaista keskiajalla Euroopalle ja viittaa myös siihen, etteivät kortit ole antiikkisia, joskin niiden sisältämät viisaudet ja opetukset ovat peräisin länsimaisista esoteerisesta perinteestä.


Iso ja pieni arkana

Tarot pakassa on 78 korttia, ja se koostuu neljästä maasta, joista yleisemmin käytetään nimitystä Sauvat, Miekat, Maljat ja Lantit. Tarotkorttien maat vastaavat kabbalistisen perinteen mukaan neljää maailmaa. Jokaisessa maassa on 10 numerokorttia, jotka vastaavat elämänpuun sefiroteja ja symboloivat elämänpuun jumalallisia attribuutteja. Niiden lisäksi kussakin maassa on neljä hovikorttia (Kuningas, Kuningatar, Ritari ja Lähetti), jotka personoivat tulen, ilman ja veden ja maan elementtiä. Psykologisin termein ilmaistuna nämä neljä elementtiä vastaavat ihmisen intuitiota, älyä, tunteita ja aisteja. Numerokorteista ja hovikorteista käytetään yleisemmin nimitystä pieni arkana.

Niiden lisäksi on 22 kuvakorttia, joista käytetään nimitystä suuri arkana. Nämä kortit vastaavat elämänpuun sefiroteja yhdistäviä elämänpuunteitä. Korteissa kuvatut arkkityyppiset hahmot ja maisemat tulkitaan yleisesti siten, että ne tarkoittavat niitä ihmisiä, jotka vaikuttavat sen ihmisen elämään, jolle kortteja tulkitaan, ja niitä tapahtumia, joita ilmaantuu, jos tapahtumat noudattavat nykyistä suuntausta.

Sitä vastoin kabbalistisessa perinteessä, joka kieltää ennustamisen, iso arkana symboloi ihmisen elämän vaiheita Narrin personoimasta viattomuuden maailmasta täysin toteutuneeksi ja ehjäksi persoonallisuudeksi, jota kuvaa kaikkia elementtejä kontrolloiva Maagikko. Kokemuksia ei nähdä Kohtalonpyörän mukanaan tuomina ja sattumanvaraisina, vaan ennustettavissa olevien tekojen väistämättöminä seurauksina, mikäli ihminen toimii oman tyyppinsä mukaan.

Miten kortteja käytetään?

Tarotkortit ovat pysyneet suosiossa satoja vuosia, koska niiden ilmaisemat psykologiset oivallukset ovat hämmästyttävän osuvia ja niiden avulla voidaan ilmeisesti ennustaa tulevia tapahtumia. Edes tarotkorttien ammattitulkitsijat eivät tiedä, miten kaikki toimii. Uskotaan, että kun pakan sekoittaa tulkinnan pyytäjä, hän valitsee tiedostamattomasti merkityksellisiä kortteja, jotka hänen on määrä valita. Rationaalisesta ihmisestä se tuntuu uskomattomalta, mutta menetelmän paikkansapitävyyttä ja täsmällisyyttä on vaikea kiistää.

Ne, jotka käyttävät kortteja pikemminkin intuitionsa keskittämiseen kuin ennustusvälineinä, ovat taipuvaisia uskomaan, että kortit sekoitetaan ja jaetaan sattumanvaraisesti kuten tavallisessa korttipeliss, mutta koska tarotkorttien perustuu universaaleihin prinsiippeihin ja yleisiin luonteenpiirteisiin, korttien valinnalla on erittäin suuri merkitys. Valitut kortit, mitä ne sitten ovatkin, ovat merkityksellisiä tulkintaa pyytäneelle. Se, miten paljon ja miten täsmällistä tietoa tulkitsija pystyy antamaan meditoidessaan symboleja, riippuu hänen intuitiivisista kyvyistään eikä korteissa piilevistä yliluonnollisista voimista.
Kuvakorttien käyttö on perusteltua, kun ihminen haluaa löytää meditoimalla portteja tietyille astraalitasoille, jotka voidaan rinnastaa elämänpuun teihin. Käytännössä tarotkorttien merkitys on kuitenkin siinä, että niiden avulla voi kohdistaa intuition ja oivallukset psyykeen.


(Lähde: Paul Roland - New Age -käsikirja)
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #2 : 31.10.2006 16:25:46 »

Kiitos Jinx  Smiley
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #3 : 31.10.2006 16:26:55 »

Kiitos Jinx  Smiley

Luuletko että tässä on järkeä?  idiot2
Siis pistää ketju pystyyn jossa kerätä kaikki mahdollinen tieto yhden ketjun varaan?
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #4 : 31.10.2006 17:39:23 »

Tarot – psyyken peili

Tässä on tarotkorteista perustietoa, jonka avulla voit tutustua ison ja pienen arkanan symboleihin ja todeta omakohtaisesti, että niiden käyttö on perusteltua.

Ohjeita

Sekoita ensin kortit hyvin. Sekoita kortit vielä uudelleen ja esitä edempänä luetellut kysymykset. Harkittuasi kysymyksiä aseta kahdeksan päällimmäistä korttia järjestykseen seuraavasti:

2 3 4 5 6 7 8
1

Luota siihen, että löydät intuitiivisesti vastaukset. Kortteja käytetään ärsykkeenä alkuun pääsemiseen.

Kysymyksiä

1. Mitkä voimat vaikuttavat elämääni eniten tällä hetkellä?

2. Mitkä ovat todelliset toiveeni?

3. Mikä ongelma minun on ennen muuta ratkaistava täyttääkseni elämäni tarkoituksen?

4. Minkä asian ymmärtäminen nykyistä paremmin auttaa minua tässä elämässä?

5. Milloin voin voittaa kohtaamani vaikeudet?

6. Miten voin käyttää parhaalla tavalla hyväkseni saamiani neuvoja?

7. Mitä vastaista onneani koskevia ohjeita on tarjolla?

8. Mitkä ovat mahdollisuuteni?


Korttikuvion valinta

Tässä yksinkertaisessa harjoituksessa käytetään vain ison arkanan kortteja. Ne sekoitetaan ja levitetään kehäksi myötäpäivään.
Kortti, joka on kello yhden kohdalla, edustaa niitä tekijöitä, jotka vaikuttavat työhösi kuluvan kuun aikana.
Kortti kello kahden kohdalla osoittaa, millainen tuleva kuukausi on ja niin edelleen.
Kortti kello kahdentoista kohdalla näyttää, mitä tapahtuu samaan aikaan ensi vuonna.


(Lähde: Paul Roland - New Age -käsikirja)
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #5 : 31.10.2006 18:29:06 »

Seuraavat kortteihin liittyvät avainsanat ovat suuntaa-antavia, mutta harjoittelemalla ja tutkimalla symboleja tarkemmin voi saada tarkempaa ja intuitiivisempaa tietoa.

Pieni arkana – korttien avainsanat

Sauvat (ideat ja toiveet)
Ässä Täyttymys
II Viisaus
III Ymmärrys
IV Odottamaton onni
V Epäröinti
VI Taidot
VII Vapaan tahdon tavoittelu
VIII Luottamus vaistoon
IX Vaikean kokemuksen antama opetus
X Itsepäisyys

Miekat (äly)
Ässä Oivalluskyky
II Intuitio
III Tunteet
IV Muisti
V Järki
VI Vastuu
VII Väittely, itsepetos
VIII Suunnan kadottaminen, epäonnistuminen
IX Irrationaaliset pelot, menetyksen hyväksyminen
X Illuusiosta luopuminen

Maljat (tunne-elämä)
Ässä Ehdoton rakkaus
II Harmonia, osallistuminen
III Ilo, ystävyys
IV Kiittämättömyys, riippuvuus hyvästä onnesta
V Menetyksen hyväksyminen
VI Jalous
VII Houkutus, itsepetoksen uhka
VIII Arvostelukyky
IX Itseriittoisuus
X Kiintymys, huomaavaisuus

Lantit(kotiin ja uraan liittyvät asiat)
Ässä Vauraus, uudet tilaisuudet
II Vakiintuminen joustavuuden kautta
III Ammattitaidon hallinta suuremman ymmärryksen ansiosta
IV Tarttuminen nykyhetkeen
V Epäonnistumisen pelko
VI Tarve olla antelias
VII Ponnistusten suomat palkkiot
VIII Oppimisvaihe
IX Vapaa-aika
X Havaintojen kyseenalaistaminen


Kunkin maan hovikorttien voidaan tulkita vastaavasti seuraavia ominaisuuksia:

Sauvojen kuningas – Voimakas tahto, mielikuvitus
Sauvojen kuningatar – Empatia, ymmärtämys
Sauvojen ritari – Kaukonäköisyys, oveluus
Sauvojen lähetti – Lujuus, päättäväisyys


Miekkojen kuningas – Kypsyys, lahjomattomuus
Miekkojen kuningatar – Periaatteellisuus, uskollisuus, kärsivällisyys
Miekkojen ritari – Tuotteliaisuus, malttamattomuus, innostus
Miekkojen lähetti – Uteliaisuus, itsenäisyys, itseriittoisuus

Maljojen kuningas – Pidättyväisyys, tunteiden hallinta, intohimoisuus
Maljojen kuningatar – Uhrautuvaisuus, vastuullisuus, empaattisuus
Maljojen ritari – Elämänrakkaus, ihanteellisuus, innostuvuus
Maljojen lähetti – Romanttisuus, lojaalius, kannustus

Lanttien kuningas – Käytännön viisaus ja kokemus
Lanttien kuningatar – Harkitsevaisuus, tuotteliaisuus, käytännöllisyys, suojelemisen halu
Lanttien ritari – Kunnianhimo, tarmokkuus, luotettavuus
Lanttien lähetti – Aistillisuus, levottomuus, menestymisen ja arvostuksen halu

Iso arkana – avainkortit

Kohtalonpyörä – Karma
Narri – Vapaa tahto, itsemääräämisoikeus
Paholainen – Itsepetos, nautinnonhalu, itsepäisyys, orjuuntuminen
Torni – Illusionismi, katteeton ylpeys, vääränlainen kunnianhimo
Rakastavaiset – Intohimo
Hirtetty – Itse-epäily ja päättämättömyys
Erakko – Itsetiedostuksen etsintä
Tähti – Intuitio, itsetuntemukseen johtava sisäinen valo
Aurinko – Elämänrakkaus, käytännönviisaus
Kuu – Yliaistillisten ja intuitiivisten kykyjen herääminen, pohdiskelun tarve
Kohtuus – Pidättyvyys, vaatimattomuus, itsekuri, anteeksianto
Ylipappi – Usko myönteiseen lopputulokseen, vahva vakaumus, viisaus
Ylipapitar – Oivalluskyky, ymmärtämys
Kuolema – Muutoksen tarve
Maagikko – Ehyt persoonallisuus, elämänhallinta
Hallitsija – Maskuliinisen prinsiipin toteutuminen sekä maskuliinisessa että feminiinisessä persoonallisuudessa
Hallitsijatar – Feminiinisen prinsiipin toteutuminen
Oikeudenmukaisuus – Empaattisuus
Vaunut – Voitokkuus, kontrolli
Voima – Itsekuri


(Lähde: Paul Roland - New Age -käsikirja)
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #6 : 31.10.2006 18:38:22 »

Kiitos Jinx  Smiley

Luuletko että tässä on järkeä?  idiot2
Siis pistää ketju pystyyn jossa kerätä kaikki mahdollinen tieto yhden ketjun varaan?

Mikäs ettei, itse ainakin olen vielä ihan aloittelija joten kaikki tieto on plussaa  Smiley
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #7 : 31.10.2006 18:44:56 »

Puhdista Tarottisi viemällä ne muutamia kertoja palavan kynttilän yli ja visualisoi mielessäsi kuin kaikki negatiivinen palaa pois liekeissä.
Älä polta käsiäsi tai kortteja.. Wink

Voit käyttää suitsukkeita ja viedä kortit savun läpi.  Wink

Hyvä keino on laittaa seitsemän kynttilää palamaan ympyrään ja kaksi suitsuketta ympyrän ulkopuolelle ja kortit ympyrän keskelle puhdistumaan ja latautumaan hyvillä energioilla. Smiley

Minulla on kotona "alttari" jossa kaikkia pyhien kuvia, egyptiläisiä papyryksia, iconeja, buddhia, egyptiläisiä jumalia, enkeleitä, shivoja, neitsyt maria, afrikkalaisia ja kuubalaisia taikakaluja jne... vähän kaikkea joka uskonnosta ja uskomuksesta,
jossa tuon rituaalin teen. Wink

Myös viemällä ne virtaavan veden ääreen, järven tai meren tai joen tms. puhdistaa ja antaa niihin energiaa. Smiley

Opettajani ja opastajani selvänäössä antoi tämän neuvon;
Pidä kortteja aina ylhäällä, älä koskaan aseta niitä lattialle tai matalalle.
Niihin latautuu kuulema näin korkeampaa värähtelyä kun taas matalla ja maassa on raskaampaa energiaa, kun maahan ikään kuin menossa maadottumaan se, mitä ei tarvita.

Who knows..? idiot2

Olen itse pitänyt aina välillä ikkunan verhotangon/kappan ylä puolella, mutta olen kyllä myöskin maadoittanut korttiani esim. ulkosalla niin, että visualisioin kuinka maa imee kaikki negatiivinen energia pois niistä korteista.

Auringon valossa pitäminen lataa siihen hyvät energiat, olen myös pitänyt kuun valossa, täysikuu hyvä etenkin jos joku erikoinen päivä.
Ukonilmalla laitan välillä kortit terassille tai avonaiselle ikkunalle samaan energiaa.

On hyvä myös viedä ne jollekin shamaanille tai energiahoitajalle tms. joka voi antaa niihin taas uutta energiaa.  Smiley
Olen vienyt niitä esim. erilaisiin uskonnollisiin tilaisuuksiin, esim. kirkkoon ja seurakuntaan, mennyt rukoiltavaksi, jolloin kortit ovat esim. isossa taskussani tai käsilaukussa ja olen samalla visualisoinut siinä kun se rukoilija puhuu kielillä ja profetoi jne. että ne kortit saa taas uutta energiaa. Smiley
Ei varmaan kannata noissa kristillisissä jutuissa vetää sitä korttipakkaa esiin, voi tulla ikävyyksiä kun niillä on niin omat juttunsa, mutta he esim. siunaa öljyjä, rukousliinoja ja vettä, joten esim. otat tarpeeksi ison rukousliinan ja viikkaat kortit sen sisään ja pyydät siunaamista. Pyydä saada olla mukana tuossa siunaamisessa ja pidä "paketti" omassa kädessäsi.
Yleensä koko seurakunta osallistuu siunaamiseen, mutta vatii hiukan rohkeusta mennä sinne eteen, mutta saat jälleen mielettömät energiat siihen kortteihin. Smiley

Olen myös laittanut kortit käsilaukkuun ja mennyt polvistumaan kirkon alttarille ja asettanut laukun siihen eteeni ja mielessäni siunannut ne. Smiley


Kaikki shamanistiset, etelä afrikkalaiset, egyptiläiset ja kuubalaiset riitit ja menot hyviä osallistua korttien kanssa ja mahdollisesti pyytää joku voimakas tyyppi siunaamaan korttisi. Smiley
He ovat usein varsin myötämielisiä toisin kuin kristityt. Wink

Kun matkustelet, niin ota korttisi mukaan ja jos vierailet pyhissä paikoissa, niin kortit taskuun. Suosittelen Luxoria Egyptissä ja menoa pyramideihin ja hautoihin.

Säilytä korttejasi kauniissa liinassa kiedottuna ja puurasiassa. Jos omaat jonkun amuletin, voin kietoa sen liinan ympäri, jossa kortit ovat.

Älä anna kenen tahansa koskea kortteihisi, vaan ole tosi tarkka siitä. Jos pienikin epäilys nousee mieleen, ota kortit pois ja puhdista ne hyvin.
Puhdistus metodeja on vaikka kuinka.  Smiley
Voit kehitellä itsekin oman. Smiley

Aina kun aloitat katsomisen siunaa kortit ja pyydä Enkeleitä siunaamaan kortit totuudelle ja hyvyydelle ja valolle. Smiley

Sellaista.. toivottavasti tästä on apua sinulle.  Smiley
En vain ensin huomannut tätä topicia, olisin kyllä vastannut aikaisemmin. Smiley

Nuo kortithan ovat vain apuväline, se todellinen näkökyky tulee sinusta, joten pidä itsestäsi hyvä huoli. Kun näkökykysi paranee, niin et enää tarvitse kortteja näkemiseen.  Wink







Poimin tän tuolta vanhoista kirjotuksista.
Tää oli ainakin miusta hyvä, testasin Asterixin menetelmillä pudistaa omat kortit. Suosittelen lämpimästi!
Kiitos Asterix hyvistä vinkeistä Smiley  smitten
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #8 : 31.10.2006 20:39:49 »

Joo, kyllä tälläiselle ketjulle on tilausta!
Tässä yksi nettisivu, joilta olen itse ammentanut tietoa. Todella selkeät ja kattavat varsinkin korttien merkityksien suhteen:

www.learntarot.com


tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Jinx
Vieras
« Vastaus #9 : 31.10.2006 22:21:30 »

Löysin kanssa ihan mielenkiintoisen ja suomenkielisen sivuston, jossa kerrotaan Tarotkorteistä jotain.
Itse en kerrennyt vielä lukaisemaan, mutta kaikki aikanaan.

Tästä sivustolle: http://valkeakorppi.tripod.com/id1.html


tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #10 : 31.10.2006 23:06:18 »

Tää on mutu tietoo, joka pohjaa siihen mitä vähän itse oon omiin kortteihi perehtyny.

Sauvat on ylipäätään jotenkin luovuuteen liittyviä kortteja... itseilmaisu, itsevarmuus...

Maljat, tunteita, tunteita...

Miekat, älyllisiä ristiriitoja...?

Lantit, Muutosta?

Halitsijatar, erittäin feminiininen kortti, kaikki kauneus

Oikeudenmukaisuus, nähdä asiat monelta kannalta.
Vaunut, eteenpäin meno, muutos
Torni, muutosta myös, mutta ehdottomampaa, vanhoja rakenteita sortuu, mutta pitää pysyä rohkeana
Paholainen, joku joka ei suostu alistumaan norheihin, elää omilla ehdoillaan
Maagikko, on älykkö, jonka on tärkeää oppia hallitsemaan ajatuksiaan
Rakastavaiset, rakkauden voima ja merkitys elämässä ylipäätään
Ylipapitar, intuitio, sisäinen ääni
Kohtuus, tasapaino
Kohtalonpyörä, yllättävät mahdollisuudet
Hirtetty, tilanne on vähän patti... itsetutkiskelu, mutta tavallaan pakotettuna tilanteen johdosta
ei vapaasta tahdosta kuten Erakolla...

Jotenkin näin. Voi kun tietäisin enemmän.  Undecided

Mutta todellakin, hyvä aihe. Näitä on hyvä saada yhteen koottua.  Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #11 : 31.10.2006 23:09:28 »

Kiitti ketjusta, tosi hyvä idea.


  t. Narri   :Smiley crazy2
tallennettu
ametist
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 144



Profiili
« Vastaus #12 : 01.11.2006 17:55:37 »

Kyllä tämä on hyvä! Kiitoksia  Kiss
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #13 : 01.11.2006 23:31:00 »


Mihin tarotkorttien järjestelmä perustuu
 

Kuka tahansa voi oppia katsomaan jollain lailla tarotkorteista, kaikista ei kuitenkaan kehity selvännäkijöitä ostamalla tarotpakan. Tarotkortit perustuvat ikivanhaan kollektiiviseen symboliperinteeseen ja siten kytkeytyvät mm. Jungilaiseen psykoanalyysiin ja arkkityyppiteoriaan. Voidaan ajatella, että korttien symboliikka on kaikille ihmisille tuttu, sillä jaamme kaikki kollektiivisen alitajunnan ja sen sisällön.

 

Arkkityypit ovat kuin geenejä, ne ovat olemassa jokaisen lapsen alitajunnassa jo hänen syntyessään ja periytyvät geenien lailla kaikille ihmisille, rotuun ja ihmisryhmään, maantieteelliseen sijaintiin ja koulutustasoon katsomatta. Arkkityypit elävät eri kulttuurien myyttisissä tarinoissa ja ovat aina ajankohtaisia, sillä ne liittyvät jokaisen ihmisen elämän peruskokemuksiin.

 

Suurten salaisuuksien korttien edustamien arkkityyppien lisäksi, tarokortit ovat täynnä symboleja. Symboli edustaa vertauskuvan avulla jotain asiaa, esimerkiksi vesi voi edustaa tunteita, käärme muutosta jne. Symbolikieli on alitajuntamme kieltä ja siksi asiat jotka nousevat alitajunnasta tietoisuuteen esimerkiksi yöllisissä unissamme ja kenties maalauksisa tai runoissa joita tuotamme, ovat lähes aina symbolisessa muodossa. Symbolit toimivat ikään kuin siltana alitajunnan ja tietoisen ajattelun välillä. Tietoinen mieli voi tulkita viestejä, joita alitajuinen tuo esille. Tietoisella tasolla etsimässä symboleista asiayhteyksiä ja merkityksiä.

 

Toiset saavat yhteyden alitajunnan ja tietoisen mielen välillä toimimaan paremmin kuin toiset. Kyky voi olla luontainen tai harjoituksen tulosta. Äärettömän herkkiä alitajuisen viesteille ovat ihmiset, joilla on kyky selvännäköön. minun näkemykseni mukaan selvännäkö perustuu kykyyn analysoida alitajunan keräämää tietoa. Näin ollen ne, jotka osaavat tulkita unia ja kortteja, saavat ongittua alitajunnastaan enemmän ja helpommalla tietoa kuin ne joille symbolien kieli on vierasta.

 

Kaikki meistä keräävät alitajuisesti ympäristöstämme enemmän tietoa kuin ikinä osaamme kuvitella. Ennen symbolinen ajattelu on ollut yleisempää kuin nykyään ja ihmiset ovat luottaneet nykyistä enemmän vaistoihinsa ja intuitioonsa. Nykyään elämme järkeä ja loogisuutta korostamassa maailmassa, jossa intuitiolla ei ole sijaa. Siksi monet ovat kadottaneet kyvyn tulkita symboleja ja kuunnella omasta sisimmästään kumpuavia viestejä. Harjoittelemalla ja opiskelemalla tuo yhteys on mahdollista rakentaa uudestaan. Mekaaninenkin korttien tulkitseminen ja symbolien opettelu avaa tietoista mieltä alitajunnan viesteille ja herkistää ihmistä kuuntelemaan intuitiotaan.
 
 

Korteista katsominen
 

Jos päätät aloittaa tällaisen kiehtovan tutkimusmatkan oman mielesi salaisuuksiin, kannattaa tutkimusretki aloittaa etsimällä aiheesta tietoa. Kun olet tutustunut muutaman kirjan tai internetlähteen avulla tarotkorttien ja korteista katsomisen saloihin, voit hankkia itsellesi tarotkortit ja niihin liittyvän opaskirja. Tiedon etsiminen etukäteen on tärkeää jotta vältyt virhehankinnoilta. Kauniit korttipakat, joissa pientensalaisuuksien korteissa on ainaosaan numerot ja tietty määrä elementtiä edustavia maljoja tai miekkoja ovat aloittelijalle huomattavasti haastavampia kuin kortit, joissa myös pienten salaisuuksien korteissa on kuvat symboleineen.

 

Kun olet päätynyt johonkin tiettyyn korttipakkaan, suosittelen aluksi hankkimaan tulkintojen tueksi myös kortteihin liittyvän opaskirjan. Hankkimalla kortit ja juuri kyseisiin kortteihin liittyvän oppaan, opit hallitsemaan sen symboliikan joka juuri valitsemaasi tarotpakkaan kuuluu. Eri tarotpakoissa merkitykset saattavat varioida jonkin verran, joten jos kortit ja kirja ovat ”eriparia” saatat saada ristiriitaista tietoa, eikä kirjan luettelemat avainsanat nivellykkään loogisesti kussakin kortissa olevaan kuvaan.

 

Kirjasta lukemiesi merkitysten lisäksi kannattaa luottaa myös omaan intuitioon. Hyvä keino tutustua kortteihin on kirjoittaa päiväkirjaan tai erityiseen vihkoon muistiin ne tunteet ja ajatukset joita kortti sinussa herättää. Tee tämä ennen kuin katsot kortin tulkinnan kirjasta. Saatat hämmästyä miten oikeaan osut. Lisäksi oma tulkintasi sattaa littyä selvemmin tilanteeseen tai kysymykseen jonka vuoksi kortteja katsot kuin kirjan valmiiksi kirjoitettu tulkinta. Tällä tekniikalla opit vähitellen korttien viestit sekä oman kokemuksesi kautta, että perinteisine merkityksineen.

 

Halutessasi tehdä uusista tarotkorteista ”omasi”, kannattaa yrittää liittää niihin henkilökohtaista energiaasi. Käytä ja koskettele korttejasi päivittäin. Jos et jaksa tehdä tulkintaa joka päivä, selaile kortteja, sekoita niitä ja katsele niiden kuvia. Voit jopa laittaa kortit tyynysi tai patjasi alle nukkuessasi tai kantaa niitä heteken aikaa mukanasi vaikkapa käsilaukussa tai taskussa. Näin totut kortteihin ja varastoit niihin omaa erityislaatuista energiaasi.

 

Luultavasti haluat myös ennen omalla energiallasi lataamista puhdistaa kortit vanhoista energioista, joita niissä saattaa olla niiden oltua kaupan hylyllä asikkaiden kosketeltavana.  Puhdistustapoja on monenlaisia, mutta helpointa on laittaa korttipakka kuunvaloon, mieluiten seuraavan täydenkuun aikaan. Voit myös laittaa jotain puhdistavaa yrttiä, kuten tuoreita salvianlehtiä korttien säilytysrasiaan, pussukkaan tai sen kankaan laskoksiin johon käärit kortit. Vuorikristalli tai akaatti pitää korttien energian puhtaana, jos säilytät kiveä niille varatussa rasiassa. Voit myös valita puhdistavan suitsukeen ja pitää kortteja hetken aikaan sen savussa.

 

Jotta opit muuttamaan asennoitumisesi tavallisesta arkisesta mielentilastasi meditatiivisemmaksi ja siten korttien viestille avoimemmaksi, kannattaa sinun säilyttää kortteja erityisessä liinassa, pussukassa tai rasiassa, jonka valitset nimenomaan korttien säilyttämiseen. Näin teet korteista itsellesi arvokkan ja juhlavan tuntuiset. Luonnonmateriaalit ovat parhaita korttien säilytykseen. Valitse rasia tai kangas joka on sinun mielestäsi mystinen ja kaunis. Ehkä haluat kankaan olevan silkkiä tai puuvillasamettia. Ehkäpä ullakollasi lojuu isoäidin korurasia, joka on korteillesi juuri sopiva. Pääasia on, että korttien säilytystapa on juuri sinulle mieluinen ja sinun oloisesi. Voit pudottaa kankaaseen tai rasiaan pisaran psyykkisiä kykyjä vahvistavaa eteeristä öljyä ja siten rasian, pussukan tai liinan käyttötarkoitukseensa.

 

Aloittaessasi tulkinnan tekemisen siivoa huone, jossa aiot tehdä tulkinnan. Tipauta tuoksulampuun selvännäköisyyttä edistävää tuoksuöljyä tai sytytä mieli suitsukkeesi luomaan tunnelmaa. Käytän itse tulkinnoissa erityistä pöytäliinaa, jonka olen varannut ainoastaan tähän käyttötarkoitukseen. Jos sinulla ei ole liinaa, puhdista pöytä jolla aiot kortteja käsitellä tai levitä sille huivi tai muu sopiva kangas. Sytytä palamaan kynttilä ja laita taustalle rauhoittavaa musiikkia. Sulje kännykkäsi ja varmista että saat keskittyä korttien tulkitsemiseen rauhassa. Varaa lähettyville muistiinpanovälineet ja opaskirja, sillä haluat ehkä merkitä muistiin mitä kortteja nostit tai tarkistaa korttien merkitykset kirjasta. Muistiinpanojen tekeminen on myös siksi suositeltavaa, että voit jälkikäteen tarkistaa sopiko tulkintasi tilanteeseen vai menikö se harhaan. Näin voit pitkällä aikavälillä oppia tekemään yhä osuvampia tulkintoja.

 

Aloittaessasi tulkinnan tekemisen ravistele käsiäsi, ja hengitä muutaman kerran erityisen syvään. Näin vältät päivän negatiivisten tai positiivisten energioiden siirtymistä kortteihin. Kun aloitat sekoittamisen, älä sekoita kortteja pelikorttien tapaan, jotteivat niiden kulmat taitu ja kortit kulu. Käsittele kortteja varovasti ja niitä kunnioittaen! Kortit ovat oppaanasi alitajuntaasi ja tarjoavat sinulle korvaamatonta tietoa! Kiitokseksi siitä, käsittele niitä hellästi niin ne kestävät pitkään. Sekoita ne hiljentyen ja meditatiiviessa mielentilassa. Itse suosin tapaa jakaa kortit erilaisiin pinoihin, jotka sitten kokoan uudestaan yhteen. Sekoittaessasi mieti kysymystä jonka aiot korteille esittää.

 

Kysymyksen muotoilussa on tärkeää, että kysyt asiaa riittävän selvästi mutta jättäen mahdollisuudet avoimeksi kaikkiin suuntiin. Hyvät kysymykset alkavat:

 

”Mitä minun tulisi tietää tilanteesta X...”

”Voisinko saada uuden näkemyksen aiheeseen X...”

”Mikä merkitys henkilöllä/asialla X on minulle nyt...”

”Mitkä ovat ne olosuhteet jotka liittyvät X:n...”

”Kuinka voin saavuttaa parhaan mahdollisen lopputuloksen pyrkimyksessäni X...”

”Kuinka voisin...”

 

Jotta et unohda kysymystä voit muotoilla sen etukäteen ja kirjoittaa muistiin. Kun tunnet sekoittaneesi kortit ja keskittyneesi kysymykseesi, tyhjennä mielesi ja levitä kortit viuhkaksi pöydälle tai lattialle kankaan päälle. Nosta vasemmalla kädellä, joka on yhteydessä alitajuiseen ja intuitioon, viuhkasta kortit yksi kerrallaan. Kuljeta kättäsi korttien päällä ja tunnustele niiden energioita. Oikean kortin kohdalla saatat tuntea sormenpäissä kylmää, kuumaa tai kihelmöintiä. Lado nistamasi kortit eteesi pinoon, josta jaat ne järjestyksessä valitsemasi tarotpöydän muotoon.

 

Tehtyäsi tulkinnan, käännä kaikki kortit samoin päin ja yhdistä pakka. Kääri kortit takaisin kankaaseen jossa niitä säilytät tai laita ne rasiaan paikoilleen. Ehkä haluat tässä vaiheessa kuljettaa ne suitsukeen savun läpi puhdistaaksesi ne energioista jotka niihin tässä tulkinnassa liitit. Kiitä lopuksi sisäistä ääntäsi ja kortteja johdatuksesta. Muista merkitä päivämäärä muistiinpanoihisi myöhempää tarkastelu varten.






Pienten salaisuuksien kortit:

 

Pienten salaisuuksien kortit liittyvät joka päiväiseen elämäämme, Kortit liittyvät tunteisiimme, intuitioomme, ajatuksiimme ja fyysiseen olemukseemme ja ympäristöömme sekä toimintaamme. Pienten salaisuuksien korttien kautta peilaamme sitä todellisuutta jota elämme, yhteydessä muihin ihmisiin, luontoon ja omaan kehoomme.

 

Kun suurten salaisuuksien kortit kuvaavat kollektiivisia elämän perustotuuksia, elämän kiertokulkua ja universaaleja opetuksia, tuovat pienetensalaisuuksien kortit näiden asioiden rinnalle oppiläksyjä jotka ovat tässä ja nyt. Henkisen kasvun kannalta pienten salaisuuksien kortit ovat yhtä tärkeitä kuin suurten salaisuuksien kortitkin, sillä pienten salaisuuksien kortit heijastavat meidän tapaamme toimia eri tilanteissa, ajatusmallejamme, reaktioitamme ympärillämme tapahtuviin asioihin sekä suhdettamme konkreettiseen käsinkosketeltavaan maailmaan.

 

Pieneten salaisuuksien kortit jaetaan neljään maahan, joissa kussakin on kymmenen korttia sekä hovikortit. Jokainen maa edustaa yhtä elementtiä: miekat ilmaa, sauvat tulta, maljat vettä ja lantit maata.

 

Sauvat:

Sauvat edustavat maskuliinista jang-energiaa ja tulielementtiä. Sauvat edustavat nimen omaan energiaa, elinvoimaa, toimintaa, intuitiota, auktoriteetteja, intohimoa ja rakkautta. Astrologisesti tulielementiin liitetään oinas, leijona ja jousimies. Sauvojen energia on luovaa ja intohimoista. Perinteisesti sauvojen energia assosioidaan uraan ja työhön liittyviin asioihin

 

Lantit:

Lantit yhdistetään feminiiniseen maa-energiaan.  maa on se konkreettinen vankka alusta, jonka päällä seisomme. Lanttien edustama energia edustaa ihmisen perustarpeita, hengissäpysymisen edellytyksiä. Lantit edustavat rahaa, materiaa ja fyysistä hyvin vointia ja hedelmällisyyttä. Astrologisesti maaelementin merkkejä ovat härkä, neitsyt ja kauris. Lantit symboloivat konkreettisiaja kouriin tuntuvia asioita, käytännön tietoa ja toimintaa, fyysisiä ponnisteluja.

 

Maljat:

Maljoihin yhdistetään feminiinisyys ja vesi-elementti. Maljat heijastavat tunteitamme, alitajuntaamme, uniamme, vaistojamme ihmissuhteitamme ja rakkauselämäämme. Maljoihin liittyy arvoituksellisuutta, asioita jotka ovat pinnan alla ja joita emme näe. maljojen energia on naisellista ja vastaanottavaista. Astrologiassa vesimerkkejä ovat kalat, rapua ja skorpioni.

 

Miekat:

Miekat liitetään ilma-elementtiin ja maskuliinisuuteen. Miekkojen edustama elämänalue on ajattelu, älykkyys, kommunikointi ja konfliktit. Ilma-elementin vaikutuspiiriin kuuluu tiede, looginen ajattelu, selkeys, asioiden analysointi ja erittely. Miekkojen energia on järkiperäsitä ja abstraktia ja sen avulla voimme analysoida itseämme ja ympäristöämme. Ilmaelementin merkkejä tähtitaivaalla ovat kaksonen, vaaka ja vesimies.

 

Numerokortit:

 

Jokaiseen maahan kuuluu kymmenen korttia. Korttien numerot edustavat aina tietyntyyppistä energian tasoa.

 

Ässät: Uusi alku,

Kakkoset: Ihmissuhteet, dualismi, kahden asian yhteen sulauttaminen

Kolmoset: Synteesi, itseilmaisu, laajentuminen, yhteistyö, täydentyminen (paitsi miekoissa)

Neloset: Perustukset, staattisuus, rakenteet

Viitoset: Muutos, mahdollisuudet, äkillinen epämiellyttävä muutos, sopeutuminen

Kuutoset: Idealismi, täydellisyys, muutos parempaan, avunanto

Seitsikot: Näkemys, tietoisuuden herääminen, perspektiivin laajenemisen aiheuttma muutos, odottamattomat tapahtumat, aistiminen

Kahdeksikot: Kontrolli, voima, tilanteen haltuunotto, itseluottamus, autonomisuus, organisaatiot

Yhdeksiköt: Täydentyminen, täyttymys, yhden syklin loppuun saattaminen, jokaisenmaan energian täydellinen ilmeneminen

Kympit: Mestari, uuden alun mahdollisuus, uuden syklin käynnistyminen, täydellinen näkemys kunkin maan edustamalta alueelta

 
 
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #14 : 04.11.2006 17:22:16 »

Löytyipä tälläinen sivu:


http://www.muu.fi/nebulatarot/tarot4.htm

Siellä tietoa taroteista jonkin verran.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: