Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Menneiden elämien kartoista  (Luettu 4303 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sopuleja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« : 20.10.2006 18:05:15 »

Heips,

olen viime aikoina miettinyt mikä astrologinen kartta yleensä merkitsee, tai mihin se viittaa. Olen taipuvainen pitämään uskottavimpana tulkintaa, että astrologinen kartta viittaisi sillä hetkellä vaikuttavaan "energeettiseen tilanteeseen" maapallolla. Aiheesta voisi spekuloida enemmänkin, mutta olennaista asiassa lienee se, että ajatteleeko astrologian olevan ensijassa "ihmismielen konstruktio", joka jostain kosmisesta syystä sattuu olemaan synkronisiteetti suhteessa ns. todellisuuden kanssa, vai käsittääkö astrologisen kartan viittaavan objektiivisen todellisuuden reaalisiin entiteetteihin tai tapahtumiin. No, tästä voisi jauhaa enemmänkin, mutta se ei ole tässä nyt kaikista olennaisinta. Toinen seikka, jota voi pitää relevanttina on astrologisen syntymäkartan suhde "sielun" olemukseen. Siis missä määrin astrologinen kartta viestii suoraan jälleensyntyvän tietoisuuden ominaisuuksista vai tulisiko syntymäkartta tulkita enemmänkin tehtäväksi joka pitäisi maan päällä toteuttaa.

Olen yrittänyt lähestyä näitä kysymyksiä menneiden elämien valossa. Toisiaan seuraavien jälleensyntymien syntymäkarttojen vertailu ja kunkin elämän kulku huomioiden voisi antaa osviittaa siitä kuinka syntymäkartta pitäisi ymmärtää. Ongelma tässä vain on se, ettei minulla juurikaan ole syntymä- tai elämänkertadataa saman tietoisuuden eri jälleensyntymistä. Hiljan kävi kuitenkin ns. flaksi ja käsiisi osui Aikki Perttola-Flickin toimittama kirja Ihmistiedon rajamailla. Siitä löytyy luku, jossa Toivo Lehkonen kertoo lyhyesti eri inkarnaatioistaan ja antaapa vielä näille syntymäpäivätkin (datan luotettavuuden arviointi on tietysti asia erikseen). Edellisessä elämässään hän oli syntynyt 21.5.1892 Säkkijärvellä. Nykyinen syntymäaika on 8.6.1920 (paikkaa ei mainita). Kolmaskin inkarnaatio mainitaan: Petter Lehikoinen 25.8.1797, Juva.

Kahdesta viimeisestä inkarnaatiosta kiintoisa merkille pantava seikka on merkkien tasolla se, että kummankin syntymäkartoissa on  aurinko kaksoset ja (enemmän tai vähemmän todennäköisesti) kuu kalat. Aspekteissa on joitakin samankaltaisuuksia, esim.  kuu aspect_opp saturnus. Merkkien suhteen kaukaisin jälleensyntyminen on aivan eri näköinen. Tämän voisi ajatella johtuvan siitä, että koska edellinen elämä päättyi keskenkaiken hukkumiseen ja jälleensyntymä seurasi vain kolmen vuoden päästä, niin "samoilla eväillä" piti lähteä liikenteeseen. Yksittäisenä mielenkiintoisena seikkana voi mainita vielä sen, että Kuun solmut ovat kahdessa viimeisessä inkarnaatiossa kutakuinkin vastakkain.

Kiinnostuneet tutkailkoon noita enemmän. Olisi mielenkiintoista tietää olisiko jollakulla tiedossa muita jälleensyntymistapauksia syntymäpäivämäärien kera (ideaalia olisi tietysti saada tarkka syntymädata)? Olisi kiinnostavaa vertailla miten merkit ja aspektit käyttäytyvät eri inkarnaatioiden syntymäkartoilla.
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #1 : 10.11.2006 19:42:51 »

Reinkarnaatio(-teoria) on ollut lapsesta asti sydäntäni lähellä, ja minulla on joitain näkemyksiä omistakin ed. elämistäni, mutta ei valitettavasti syntymäajan tarkkuudella.

Mutta kirjallisuudesta olen lukenut että Aleister Crowley uskoi Eliphas Levin olleen hänen itsensä aiempi inkarnaatio. Sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt, Crowley syntyi samana päivänä (tai ainakin vuonna) kuin Levi kuoli. Jos asia todella kiinnostaa, pystyt varmaan jostain kaivamaan esiin näiden kahden maagikon syntymätiedot...

Itse uskon että nataalikartta kuvaa sitä millaiseksi ihminen on jo kehittynyt ja mihin hänellä on taipumuksia. En siis painottaisi niin paljoa sitä että kartta kuvastaisi nykyisen elämän "tehtävää", vaan että kartta kertoisi siitä millaisia eväitä ihmisellä on (ja itse hän sitten joutuu selvittämään miten nämä soveltuvat siihen mitä hän haluaa tehdä). Osittain tähän näkemykseeni vaikuttaa muuan satunnainen tuttavuuteni, jonka kartasta tuttu astrologi sanoi että tyyppi ei ole lainkaan karttansa näköinen. Kartan omistaja oli tehnyt merkittäviä muutoksia elämässään, mm. lopettanut juomisen ja kiinnostunut henkisluonteisista asioista. Jälkimmäisiä ei ilmeisestikään hänen kartaltaan siis nähnyt mitenkään.
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #2 : 16.11.2006 11:06:45 »

Kiinnostuneet tutkailkoon noita enemmän. Olisi mielenkiintoista tietää olisiko jollakulla tiedossa muita jälleensyntymistapauksia syntymäpäivämäärien kera (ideaalia olisi tietysti saada tarkka syntymädata)? Olisi kiinnostavaa vertailla miten merkit ja aspektit käyttäytyvät eri inkarnaatioiden syntymäkartoilla.

Tällaista dataa taitaa olla hankala löytää, eipä ole tullut missään vastaan. Tuli mieleen vain sellainen juttu, että luin joskus Oskar Reposen kirjat Isä, minä elän (osat 1 ja 2) - löytyisikö niistä jotain syntymätietoja Reposen pojalle? Tämähän on kai toistaiseksi ainut dokumentoitu jälleensyntymäspekulointi Suomessa, vai tietääkö joku muita?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: