Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Näkijät jotka eivät näe  (Luettu 23832 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ametistitar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« : 15.10.2006 21:09:27 »

Tämä on hankala aihe, mutta pakko ottaa taas puheeksi. Minulla on todella paljon kokemuksia erilaisista selvänäkijöistä ja korteistakatsojista. Vaikka en näkijää tuntisikaan niin aina menen avoimin mielin ottamaan vastaan tietoja.

Mutta miten pitäisi käyttäytyä kun selkeästi huomaa, että näkijä ei näe tai ettähän näkee voimakkaasti omien asenteidensa kautta? Näen itsekin kortit edessäni, mutta huomaan että tulkitsija tulkitsee niitä esim. oman voimakkaan ennakkomielikuvansa kautta, usein tuntuu myös että näkijä tulkitsee toisen elämää OMAN ELÄMÄNTILANTEENSA valossa. Ja se on jo aika ikävä tunne: Minä asiakkaana olenkin siinä näkijän omana terapeuttina!?

Pahinta on, että jotkut näkijät alkavat kritisoitaessa voimakkaasti puolustaa omaa näkemystään ikään kuin asiakkaan vastaväitteet olisivat väistämättä aina vain jonkinlaista "kipeän totuuden" kieltämistä ja muutosvastarintaa. Tällä oerusteella ikään kuin pitäisi hyväksyä IHAN KAIKKI mitä näkijä sanoo. On todella vastenmielinen tunne, jos auttaja asettuukin asiakkaansa yläpuolelle ja alkaa antaa autoritäärisen äidillisiä neuvoja ja jakelemaan latteuksia kuuntelematta lainkaan asiakastaan, joka kuitenkin vilpittömästi asioita kyselee.

Hengen ja tiedon messuilla olen kahdesti joutunut tällaiseen tilanteeseen. Edellisellä kerralla katsoja ei vain yksinkertaisesti nähnyt mitään. Hän oli ottanut vain "tarotennustajan roolin" (rahaahan sillä kyllä ansaitsee vaikka ei näkisikään), ja vaikeahan sellaista roolia on ainakaan etukäteen kritisoida tai kyseenalaistaa kun tutkintoja ei alalle ole Wink.

Tänään menin jälleen uuden näkijän eteen, jälleen avoimin mielin ja vastaanottavaisena. Näkijä ei ollut varsinaisesti aggressiivinen mutta hän ei silti oikein välittänyt kuunnella minua. Olisin saanut katselmuksesta paljon enemmän irti jos olisin esim. katsomisen edetessä saanut korjata olennaiset faktat elämästäni, jotka näkijä ymmärsi aivan väärin. Hän kyllä yritti kuunnella, mutta ei oikein tajunnut, etenkään mustaa huumoria...Wink

Kiusallisinta on, että kun joillekin näkijöille kertoo, että on tavannut muitakin selvänäkijöitä, niin he suhtautuvatkin yllättäen avoimen halveksuvasti muiden näkijöiden antamaan tietoon!! Siis ikään kuin se olisi automaattisesti TÄYSIN VÄÄRÄÄ. Tämä on mielestäni aika vakava juttu, kun tieto on kuitenkin "intuitiivista", kanavoitua, niin on todella hämmentävää jos joku näkijä tuomitsee kylmästi toisen näkijän kanavoiman tiedon "täysin vääräksi". Ennemminkin epäilen tällaisessa tilnateessa kyllä sen kanavan tietoa joka tuomitsee muut! Ja tällainen suhtautuminen on vieläpä todella yleistä!!

Kerroin esim. ko. korteistakatsojalle, että minulle on kerrottu monen eri näkijän taholta, että olen syvästäkin taloudellisesta ahdingosta huolimatta tässä elämässä aina ns. "rahakuningatar", eli kuulun niihin ihmisiin jotka selviävät lopulta aina taloudellisesti ("rahakuningatar liikuttelee rahaa"). Totta kai sanomaani liittyi myös huumoria, sillä olin juuri kertonut taloudellisista vaikeuksistani. Näkijä suhtautui tähän tietoon hyvin halveksivasti ja piti väitettä täysin vääränä. Hän ymmärsi "rahakuningattaren" roolin jonkinlaisena kylmänä pankinjohtajuutena. Itse olen käsittenyt sen vain eräänlaisena arkkityyppinä johon ei liity tunnelatauksia (vs. jotkut meistä puolestaan elävät koko elämänsä eräänlaisen "lesken elämää", vaikka olisivat naimisissakin jne.). Tässä kohtaa mielestäni näkijän universaali lukutaito ja  ymmärrys ei riittänyt tulkitsemiseen.

Vielä enemmän hämmennyin kun näkijä käsitti (järjellään) elinkeinomme aivan väärin ja vakuutti että "se uuvuttava raadanta hevosten kanssa on nyt jäämässä kokonaan taakse ja menette kohti uutta". Olemme mieheni kanssa vasta aloittaneet täysin uudella alalla ja hevoset ovat myös meidän molempien ammatti ja intohimojen kohde ja meille ovat monet näkijät sanoneet, että jos jaksatte vain yrittää niin juuri tämä hyvin hyvin originelli ala tulee tuottamaan hedelmää roppa kaupalla. Tämä "näkijä" ei ilmiselvästi tajunnut ollenkaan
mistä on kyse, sillä olin kertonut olevani ammailtani "taiteilija". Koska hän ei siis käsittänyt rationaalisesti mielessään, että hevosten kanssa voi tehdä myös taidetta hän tuomitsi koko elinkeinomme vanhojen ja tuhottavien asioiden" joukkoon. Hän jopa vihjaisi että "navetta ehkä palaa" vaikka olemme juuri päin vastoin vasta muuttamassa maaseudulle kaupungista, jotta vihdoinkin voisimme kunnolla aloittaa työskentelyn hevosten kanssa Smiley)

No, nämä ovat vain yksittäisiä esimerkkejä, mutta saavat kyllä hyvin hämmentyneeseen ja ahdistuneeseen tilaan kysyjän joka kuitenkin ihan tosissaa haluaisi vastaanottaa vain ANNETTUA tietoa henkimaailmasta, ei kuunnella näkijän omia asenteita.
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #1 : 15.10.2006 21:40:00 »

Ei millään pahalla, mutta olisko tässä nyt opetus siitä että luota itseesi ja opettele kuuntelemaan omaa tietoasi joka sinussa on  smitten
Motiivista on kyse, puolin ja toisin.

 Wink Mateve
tallennettu

mateve
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 15.10.2006 21:51:52 »

Hmmm.. ikävä kokemus varmasti.
Itse lähtisin nostelemaan, jos huomaan olevani selvänäkijän terapeutti
omaan laskuuni tai sitten kysäisisin,
että voidaanko tehdä sellainen vaihtokauppa,
että minä kuuntelen hänen murheensa
ja hän sitten kertoo intuitiostaan. Wink

Tälläinen juttu on tapahtunut minulle kerran
ja toimin edellä kertomallani tavalla. Smiley

Kysyn intuitiota jotakin epäselvää tilannetta
ymmärtämään joltain selvänäköiseltä ystävältä,
mutta tulevaisuuteni ohjakset ovat minun käsissäni,
eikä jonkun ennustajan. Wink

Olen vain niitä ihmisiä, jotka luovat itse oman tulevaisuuden,
eikä tulevaisuutta, minkä joku ennustaja luo minulle. Smiley

Kyllä se elämä kantaa. smitten


tallennettu
Ametistitar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #3 : 15.10.2006 21:57:17 »

Varmaankin niin, mutta voi kyllä samaan hengenvetoon kysyä mitä järkeä on ylipäätään kysyä näkijöiltä mitään, jos heidän roolinsa on olla vain rahaa saalistavia asiakkaan "oman vision herättäjiä" Smiley)

Olen ollut todella hädissäni joskus näkijän edessä ja saanut kylmää vettä naamalleni: muutama vuosi sitten menetin ensin lapseni, sitten lähes perään mieheni, sen jälkeen pitkäaikaisen työpaikkani...ja kuinka ollakaan törmäsin tässä tilanteessa näkijään, joka ei nähnyt intuitiivisesti mitään vaan luki kuin sisälukuna tarotkirjan "tulkintoja".

Suuri osa näkijöistä joita olen kohdannut oikeasti näkevät ja jaksavat kuunnella myös asiakastaan. Tunne todella "intuitiivisesta, kanavoidusta tiedosta2 on varmaankin jokaisen kysyjän toive. Mutta mistäpä sitä voisi tosiaan tietää etukäteen, että onko "näkijä" korteistakatsojalle vain trendikäs new age -rooli (ja ansaitsemiskeino) vai onko henkilö oikeasti selvänäköinen.
Monet näkijät kun tuntuvat uskovan itsekin vakaasti omaan herkkyyteensä, vaikka heidän ennustuksensa menisivät aivan metsään.
Ongelmana on osittain se, että kritiikkiä ei ikään kuin sallita. Ja ahdistuneet asiakkaat epäilevät myös häpeilevät sitä, että ovat antaneet rahaa puoskarille, saamatta apua josta ovat maksaneet Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 15.10.2006 22:40:51 »

Elämään kuuluu asioita, joiden kulkuun ei voi itse vaikuttaa
ja tälläisiä ovat esim. läheisen ihmisen kuolema,
joskus useammankin läheisen, kuten allekirjoittaneella,
mutta silti se kuuluu luonnollisena osana ihmiselämään.
Välttämään sitä ei pysty.

Silti se oma elämä kantaa sinne, minne sen itse haluaa
kantavan. Wink

Mitä järkeä kysellä ennustajilta asioistaan,
etenkin, kun itse kuitenkin tietää parhaiten..? coolsmiley

Kai tässäkin pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Wink

Suuri osa ihmisistä hakee vastauksia elämäänsä
edelleen itsensä ulkopuolelta, eikä itsestään. Wink

Itse kysyn neuvoja luotettaviksi havaitsemiani
selvänäköisiltä ystäviltäni esim.
selkiyttämään jotain tilannetta
ihmisten motiiveista toimia jossain
esim. vaikka liike-elämän asiassa.

En siis ole kiinnostunut niinkään paljon
lopputuloksesta, koska luon sitä itse,
mutta auttaa oikeastaan enemmän,
kun ymmärtää muiden ihmisten motiiveja
toimia ja silloin pystyy "ohjailemaan"
paremmin tilanne toivomaani lopputulosta kohti. Smiley

Selvänäkijä ystäväni ovat kuin
auton navigaattorilaite. Wink





tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #5 : 15.10.2006 22:45:52 »

Näyt tulevat tai sitten ei  Smiley jos on sekasortoinen elämä, niin vaikeampi nähdä, kun kuvat tulevat palapelinä ja yritä siinä sitten luovia ne paikoilleen ja se on aika hakuammuntaa Undecided ei näkijät ole aina näkijöitä ja jos menee näkijälle, niin täytyy hyväksyä se mitä pyytää tai sitten vaan kuunnella omaa intuutiota smitten
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #6 : 16.10.2006 08:05:13 »

Minulla on ystävä, joka on ns.'näkijä' ja hän minulle joskus sanoi, että mielummin tituleeraisi itseään 'terapeutiksi' kuin joksikin selvännäkijäksi. Sanoi, ettei hän niitä kortteja tarvitse, vaan ne asiakkaat. Sillä näkemiseen ei kortteja tarvita, joko näkee tai ei.
Kyllä näitä 'näkijöitä' on moneen junaan, se on totta.

Tässä voisi miettiä, että vaikka juuri puhumme, että 'sen saa mitä tilaa', niin jossain menee raja näissäkin. Se on myös yhden yksilön tehtävä, vetää rajat miten minua voi ja saa kohdella, eikä pelkästään vain aina 'katsoa peiliin'. Ja hyvä olisi aina huomata, kummasta on omalla kohdalla kyse missäkin tilanteessa. Edes toisen osapuolen.

Olen itse sitä mieltä, että on sitä missä ammatissa tahansa, niin sitä on vastuussa siitä mitä tekee. Varsinkin jos ollaan alueilla, jossa ihminen on haavoittuvimmillaan, silloin on vastuu suuri.
Jos sitä asettuu 'asemaan', jossa tietää kohtaavansa ihmisiä, jotka ovat haavoittuvaisimmilaan ja edessä 'sielu avoinna', niin kyllä sitä on vastuussa siitä, ettei omalla taitamattomuudellaan ja kehittymättömyydellään riko ihmistä lisää.

Toki on näitä ns vain 'ennustajia' jotka minusta ovat ihan eria asia, kuin taas 'näkijä', joka auttaa ihmistä elämäntilanteessa kuten vaikka terapeutti konsanaan.
Ja tietysti kaikkia sekoituksia siltä väliltä.

Varmasti jokaisella on tilanteita elämässään, että kaipaa tukea ja apua, eikä vain peiliä osoittamaan, että nyt pitäisi ryhdistäytyä ja ottaa elämä omiin käsiin. On vaiheita, kun sitä 'murtuu' ja tarvitsee tukea ja apua.



tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #7 : 16.10.2006 10:23:53 »

Ametistar  smitten
Oman kokemukseni mukaan, on aikoja jolloin ei anneta nähdä kysyjälle, koska asia on kesken, odotetaan hänen valintaansa. Asiat synkronoituu ajallaan, vaikka olemme "tuskatilassa" on se juuri sitä missä karmaa palaa menneisyydestä. Meiltä ei oteta pois mahdollisuutta suorittaa sielunsuunnitelmaa, ja niinpä mieli etsii ulospääsyä helpoimalla tavalla. JOS joku kantaa toisen oppimistilannetta niin että estää kasvua, ottaa hän itselleen lisä karmaa.
Pian tulee  skorpioni -aika ja silloin on mahdollisuus kaivaa syvältä tietoa vaikka se onkin kivuliasta  Cry
Kun nukkuu yön yli näyttää asiat vähän selvimmiltä, ainakin oman kokemuksen kautta opittu  smitten

 Wink Mateve
tallennettu

mateve
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 16.10.2006 11:25:19 »

Kun nukkuu yön yli näyttää asiat vähän selvimmiltä, ainakin oman kokemuksen kautta opittu  smitten

Uni on paras lääke kaikkeen. smitten

Nim. Herättäkää minut keväällä.  :Smiley
tallennettu
Ametistitar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #9 : 16.10.2006 11:46:39 »

No jos minun pitää oppia jotain näistä muutamista tapauksista niin sitä, että kaikki ennustuksia tekevät eivät yksinkertaisesti ole rehellisä, edes itselleen Wink Toinen opetus lienee, että älä nyt kysy, anna olla. Nuorille sieluillehan on tyypillistä saarnata, esiintyä guruina ja hengellisinä oppaina ja antaa profetioita myös uskontojen piirissä vaikka rahkeet eivät siihen lainkaan riittäisi Smiley

Nämä ihmiset eivät yksinkertaisesti näe, ovat vain ottaneet tämän kiehtovan roolin itselleen ja esiintyvät sitten siinä, kuvittelevat itsekin näkevänsä. Heille kuuluu ehdotomasti opetus: Älä harhauta ihmistä silloin kun hän on kaikkein heikoimmillaan.

Tiedän puhelinennnustajia jotka ovat joutuneet lopettamaan tuottaisan työnsä koska eivät vain ole nähneet. Joskus ihan oikeakin näkijä joutuu lopettamaan, kun rahaa tulee liikaa. Ymmärrätte varmasti miksi.
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #10 : 16.10.2006 11:53:52 »

Mutta miten pitäisi käyttäytyä kun selkeästi huomaa, että näkijä ei näe tai ettähän näkee voimakkaasti omien asenteidensa kautta? Näen itsekin kortit edessäni, mutta huomaan että tulkitsija tulkitsee niitä esim. oman voimakkaan ennakkomielikuvansa kautta, usein tuntuu myös että näkijä tulkitsee toisen elämää OMAN ELÄMÄNTILANTEENSA valossa. Ja se on jo aika ikävä tunne: Minä asiakkaana olenkin siinä näkijän omana terapeuttina!?

Ametistitar otti tosiaan keskusteluun vaikean, mutta ajankohtaisen aiheen. Tiedän toki miten itse toimisin tuossa tilanteessa ja Asterix jo toikin sen esille. Olen enemmänkin huolissani joskus kanssakulkijoista, jotka uskovat sinisilmäisesti selvänäkijöihin. Olen juuri miettinyt tilannetta, jossa vakavasti masentunut ystäväni on saanut erinomaista kannustusta ja tukea selvänäkijäystävältään. Pulma onkin siinä, ettei katteettomilla lupauksilla kovin pitkälle päästä. Vaikka masentuneen ihmisen mieliala nousee hetkeksi huippuun, niin lopulta sieltä tullaan alas ruminalla.  Huh

On vaikeaa katsoa vierestä, kun piristäminen ja tuki perustuu vääriin lupauksiin ja kun tietää että pudotus on sitten sitäkin kovempi. Mateve kertoikin tilanteesta, jossa näkijä ei saa tetoa. Silloin olisi eettistä kertoa totuus avunpyytäjälle. Tilanne, jossa sensijaan aletaan puhua läpimikseen tuottaa inhimillistä kärsimystä. Se on totta, että jokainen vastaa omista valinnoistaan myöskin silloin, kun uskoo liian heppoisia ennustajia. Siltikin näitä tarinoita seuratessa väistämättä päätyy Mateven ja Asterixin linjalle - Herättäkää minutkin vasta keväällä.  Embarrassed
tallennettu
Ametistitar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #11 : 16.10.2006 12:11:16 »

Niinpä. Ja miten paljon vahvuutta ihmiseltä oikein vaaditaankaan, jos suurimmassa hädässäkin pitää vain ymmärtää ottaa itseään "niskasta kiinni" ja hyväksyä että näkijätkin huijaavat vaikka apua olet pyytänyt Wink.

Jos elämä on ollut todella raskasta, niin hyväuskoisuus (ironista kyllä) ja vilpitön usko henkimaailman apuun ovat niitä viimeisiä myönteisiä asioita matkalla siihen täydellisyyteen kyynisyyteen ja katkeruuteen. Että siinä mielessä totisesti: Näkijöiksi itseään kutsuvilla on suunnaton vastuu.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #12 : 16.10.2006 12:30:08 »

Niin tuo onkin mielestäni se 'kompastuskivi' näissä 'henkisiksi' nimeitetyissä asioissa ja ilmentymissä, että psyykkiset kyvyt eivät aina kulje käsi kädessä todellisen kasvamisen kanssa. Itse pidän juuri täkeimpänä 'henkisessä kehityksessä' sitä, että löytää itsestään sen ytimen, jossa asuu aito omatunto ja vastuullisuus ja sen jälkeen nämä psyykkiset kyvytkin avautuvat ihan eri valossa ja osaa niitä käyttää ihan eri tavalla. Aidosta omatunnosta ja vastuulisuudesta käsin.

Minusta on ristiriitaista ajatella näitä asioita vain yhdensuuntaisena liikkeenä, eli periaatteessa jopa kaikkivoipaisuudesta käsin. Liike on vuorovaikutuksessa aina kaksisuuntaista eikä ole olemassa samaan aikaan kohtaamisessa vain yhden vastuuta.




tallennettu
Ametistitar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #13 : 16.10.2006 14:07:41 »

Oikein hyvä analyysi, Mirjam. Etenkin tuo kaksisuuntaisuus ja kaikkivoipaisuusharha ovat kiinnostavia asioita.

Ihan lähipiiriini on aina kuulunut sekä  "guruja" että arvostettuja näkijöitä. On joskus ollut aika pelottavaa nähdä miten tällainen henkilö usein ihan tahtomattaan nostataan jonkinlaisen yli-ihmisen asemaan. Jopa suoranaista palvontaa on ollut nähtävissä. Ihmisillä on näköjään  erittäin voimakas tarve tehdä henkisistä opettajista ja ohjaajista jonkinlaisia messiaita Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #14 : 16.10.2006 14:38:09 »

Täytyy nyt muistaa kuitenkin, että
selvänäköisyys ei tee vielä kenestäkään
vielä gurua tai mestaria, vaan kysymyksessä
on eräs luovuuden laji kuten
hyvä matikkapää, kielitaitoisuus tai
vaikka piirtämistaito.

Selvänäköisyyttä tutkitaan koko ajan
ja myös tiede hyväksyy sen eräänä
ihmiselle kuuluvana luovuuden lajina. Smiley

Onhan olemassa hyviä matemaatikkoja
ja heikompia matemaatikkoja,
mutta heikkous ei vielä itsessään
sulje pois sitä, eikö siinä voisi kehittyä. Wink

On totta, että aika moni ihminen alkaa
"palvomaan" tietyn tyyppisiä ihmisiä,
joilla on jokin tietty lahjakkuus
ja usein se yksi tai kaksi lahjakkuutta
saa ylimaallisen korostuneisuuden ihmisten silmissä
ja ko. henkilö on siten sitten hyvä ja ylimaallinen
aivan kaikessa tekemisissään joidenkin ihmisten silmissä.

Usein kaikessa kateudessa sitten unohdetaankin,
että tuollaisen "palvonnan kohde" joutuu aivan
uskomattomien odotusten, paineiden ja suoranaisen
stressin alle,
kun muut ihmiset ovat koko ajan vailla jotain
"viisautta" tai ideaa omaan elämäänsä,
jota he itse eivät halua työstää,

vaan sysäävät vastuun omasta elämästään
mestarina tai guruna
pitämälleen ihmiselle. Wink



tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: