Äänestys
Kysymys: Mikä planeetta sinulla on nousussa?
Kuu - 21 (9.5%)
Venus - 28 (12.6%)
Mars - 17 (7.7%)
Merkurius - 15 (6.8%)
Jupiter - 25 (11.3%)
Saturnus - 22 (9.9%)
Uranus - 21 (9.5%)
Neptunus - 30 (13.5%)
Pluto - 43 (19.4%)
Äänestäjiä yhteensä: 201

Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nouseva planeettasi (ja sen vaikutukset)  (Luettu 65192 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« : 14.03.2006 14:54:16 »

Paljon puhutaan nousevista merkeistä ja askendettia pidetäänkin kaiketi aika kiistatta yhtenä tärkeimmistä kartan tekijöistä.

Kuitenkin myös planeettojen voidaan katsoa olevan nousussa. Nouseva planeetta voi antaa oman vaikuttavan leimansa ihmisen persoonalle ja ulkoiselle olemukselle siinä missä nousumerkkikin.

Kiinnostaisikin tietää, onko teillä nousevia planeettoja kartallanne ja jos, niin mitä?

Voi olla, että nousevaa planeettaa ei löydy lainkaan tai sitten niitä on useampia. Anna äänesi kuitenkin vain yhdelle planeetalle, sille, joka lähimpänä askendettiasi sijaitsee Muut voit toki ilmoittaa viestissäsi ja mielenkiintoista olisikin, jos näin tekisit. Kerro myös, millainen vaikutus nousevalla planeetalla (tai planeetoilla) on elämässäsi? Värittääkö se/ne jotenkin persoonallisuuttasi, voiko niigen energiasta aistia ehkä häivähdyksen ulkoisessa olemuksessasi?

Lisää keskustelua ja tietoa aiheesta tässä viestiketjussa
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #1 : 14.03.2006 15:40:11 »

Nousevaksi planeetaksi varmaankin kannattaa tulkinnallisesti laskea vain muutamien asteiden päässä askendentista olevat planeetat, mutta "paremman puutteessa" äänestin kuitenkin omalta osaltani Marsia, vaikka se sijaitseekin peräti viitisentoista astetta askendentistani ykköshuoneen puolella. Wink Tuon jossain kuvauksessa mainitun nopean aineenvaihdunnan kuitenkin tunnustan omaavani (tai ainakaan en herkästi liho - voi johtua tietysti myös nousu-Kauriin kohtuullisuudesta...) ja käytän paljon punaista vaatteissa & hiuksissakin punasävyjä. Eli mitä kauempana planeetta on, sitä vähemmän tietysti vaikutustakin on havaittavissa.

En tiedä liittyisikö tuohon Marsiin myös, mutta pienenä leikkikavereinani oli usein poikia ja tykkäsin yhtä paljon (jos en jopa enemmän) poikamaisista seikkailuleikeistä kuin barbileikeistäkin. En sitten osaa sanoa näkyykö Mars mitenkään muuten olemuksessani, sitä täytyisi kai jonkun minut tavanneen kommentoida.

Nousevan planeetan lisäksi voisi tässä samassa yhteydessä muistuttaa, että toki kaikki muutkin tärkeisiin kartan tekijöihin yhtymässä olevat planeetat kannattaa huomioida, koska ne tuovat aina lisäväriä tulkintaan. Yhtymän orbina noin yleisesti kai pidetään max 10 astetta (sekin vain jos kyse on hyvin tärkeistä kartan tekijöistä), esim. astrologi Sue Tompkins suosittelee aspektikirjassaan yleisesti 8:aa astetta.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #2 : 14.03.2006 15:58:22 »

Mulla on Venus asteen päässä askendentista 12. huoneessa.

Anthrax laittoi todella valaisevan viestin naapurikeskusteluun, en oikein osannutkaan yhdistää itseäni Venukseen vaikka olen myös viisinkertainen vaaka.
Selitys 12.huoneen vähemmän ilmeisestä vaikutuksesta tuntui aika loogiselta.
Se, mitä kullan kanssa kahden tapahtuu, se onkin sitten ihan toinen juttu, eikä kuulu teille... Wink

Ennemmin Vertexin kanssa tiukkaa yhtymää tekevä Juno on tuntunut minusta läheisemmältä. Kärjistäen voisi sanoa, että suosin rakastamista enemmän kuin rakastumista...

Ehkä kannatta surutta nauttia molempien suotuisista puolista.
tallennettu
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #3 : 14.03.2006 17:56:23 »

Ei minulla ole varsinaisesti nousevaa planeettaa. Saturnus on tosin lähimpänä askendenttiä 12. huoneen puolella samassa merkissä  kaksoset. Saturnus on karttani selkeästi aspektoitunein planeetta (tosin ainoa yhtymä-aspekti on Pallaksen kanssa, oikeastaan Pallas sopiikin hyvin Saturnuksen kimppaan) ja kun ei muita planeettoja ole lähimainkaan, joudun tunnustautumaan Saturnikoksi. Ilmankos olen hankala (ilmamerkkiä on kartallani paljon) ja teen omasta ja varmaan muidenkin elämästä joskus hankalaa.
tallennettu
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #4 : 14.03.2006 19:21:01 »

Pluto on 25 asteen päässä akselistani, sekin jo 2. huoneen puolella, joten en taida äänestää mitään. Ei mulla mitään kivoja asteroidejakaan ole siinä, höh.... Olisihan se aika tyylikästä, jos olis vaikka Kuun ja Marsin ja Uranuksen stelliumi tarkkaan ascilla coolsmiley uglystupid2
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #5 : 14.03.2006 19:30:42 »

No metsäänhän ne minun edelliset jutut meni  Grin Minulla ei ole yhtään nousevaa planeettaa ja 1. ja 12. huone onkin aivan tyhjä  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 14.03.2006 21:23:31 kirjoittanut taiska » tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #6 : 14.03.2006 20:52:41 »

Nouseva planeetta, jos sellaista on, on aina yhtymässä askendenttiin.
Eli korkeintaan n.7 - 8o päästä askendentista joko 1. tai 12. huoneessa
tallennettu
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« Vastaus #7 : 14.03.2006 21:16:07 »

Vastasin Kuu, vaikka matkaa löytyy asc:iin 15 astetta... ja on 1.huoneessa
tallennettu
Alegría
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70



Profiili
« Vastaus #8 : 14.03.2006 22:13:52 »

Saturnus on 16 asteen päässä askendentista ykkös huoneessa, mutta sitä ei varmaan voi laskee nousevaksi planeetaksi.. hyvä niin  Smiley

By the way, ei nyt liity aiheeseen, mutta mikä merkitys on sillä jos jotkut huoneet on laajempia kuin toiset. Esim mulla on 1, 7 ja 8 huoneet tosi laajoja. Tuli vaan tässä mielen päälle....

 Smiley
tallennettu

Au rapu
Kuu skorpioni
Asc jousimies
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #9 : 14.03.2006 22:19:52 »

...Laitetaan nyt tämä sepustus tännekin, kun nämä molemmat Nouseva Planeetta-ketjut tässä rinnakkain ja päällekkäin seilaavat:

Itseltäni löytyy kaksi nousevaa planeettaa; (jota äänestin, koska se on lähimpänä askendenttia) ja Pluto

Jupiter löytyy huoneesta 1. Yhtyy skorpparin hallitsemaan askendettiini orbeilla 3:44'

Pluto taasen köllöttelee omimmassa ympäristössään, alitajunnan huoneessa 12. Yhtymän orbit ovat tässä kohtaa 8:04'

Tässä hiljalleen koitan vasta selvitellä ja hahmotella itselleni, mitä tämä kaikki noin niin kuin teoriassa tarkoittaisi ja millä tavoin tuo kaikki sitten mahdollisesti toteutuu ja näkyy käytännön tasolla persoonassani, ulkoisessa olemuksessani jne.

Ainakin se nyt tulee tässä ensimmäisenä mieleen, että näiden kahden planeetan energiat ovat ehkä "hienoisessa" ristiriidassa keskenään. Jupiterinhan voisi kuvitella tuovan valoisaa optimismia ja reipasta seikkailumieltä kehiin. Plutokin on taatusti sitkeä selviytyjä, mutta huolettomuus ja valoisa elämänasenne tuskin ovat ensimmäisiä asioita, joita siihen yhdistäisi. Plutokin saattaa pistää seikkailemaan, mutta pikemminkin oman sielun synkimpiin sopukoihin, kuin vihellellen maailmalle. Viisauttakin varmaan molemmista löytyy, mutta, jälleen kerran, kovin eri muotoihin naamioituina. Jupiter kohottaa hengellisyyteen, Pluto vaatii sukeltamaan mystiseen.

Entäpä ulkoinen olemus...No, jostain muistelen lukeneeni, että Jupiter-ihmisillä olisi korkeat poskipäät, pitkä nenä ja korkea otsa. Pätevät kaikki minuun . Sen sijaan Jupin laajentava vaikutus ei minun kehossani näy -olen hoikka kuin pajunvitsa. En tiedä muistelenko nyt omiani, mutta jostakin jäänyt mielikuva, että nouseva Jupiter toisi varteen myös pituutta ...vaan ei minulle kuitenkaan (huutaa 157cm jostain jalkojenne juuresta) Grin. Olen myöskin sukuni ainoa blondi, muut ovat siitä maantienharmaasta tummempaan. Voisiko tämä olla lahja Jupiterilta, kun nousumerkkikin on usein tummaksi ja tuliseksi luokiteltu skorpioni?

Pluton vaikutuksista ulkonäköön en oikein teidäkään, ehkäpä joku sen minulle kertoisi? Sisäisessä maailmassa sen energiat kuitenkin tuntuvat dominoivan, vaikka Jupiter lähempänä askendettia seisookin toiveikkaana ja innostuneena. Mutta ihmekös tuo, jos Jupi jää raukka jalkoihin, kun Pluton suojatti Skorpioni niin voimakkaasti on edustettuna kartallani...
tallennettu
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #10 : 18.03.2006 10:38:20 »

Heipä hei,

mulla on  pluto nousussa (orbi 4astetta 1.huoneen puolella). Tosin en tiedä kuinka sitä nyt tulkitsisi, kun nousumerkki on  neitsyt 29,59 astetta ja  pluto siis majailee  vaaka merkissä....

Vaikutuksista en oikein osaa muuta sanoa, kuin että taidan olla sellainen sivustaseuraaja pitkälle  Cool. Tulkitsen paljon ihmisten olotiloja ja sanatonta viestintää missä koen joskus olevani piinaavankin taitava. crazy2 Joskus olisi kiva vain antaa olla, mutta jokin sisäinen voima se vain vaatii elämään joka hetken täysillä ja siihen siis sisältyy tämä alituinen ympäristön analysointi buck2

Ulkoisesti olen myös blondi. Eli se tummuus on mun kohdalla utopiaa, tosin olen värjäillyt hiuksiani aina punaisesta lähes mustaan, joten kyllä se tummuuskin on kokeiltu... :Smiley
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #11 : 18.03.2006 12:44:32 »

Voiko Cerestä pitää nousevana planeettana? Itselläni se on yhtymässä askendanttiin, vai onko se vain asteroidi?
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #12 : 18.03.2006 12:54:05 »

Mitäpä muuten kertoisi Uranus nousevana planeettana? Parilla tutulla on sellainen. Kävin tuossa karttoja läpi ja huomasin että harvalla tutuistani on nousevaa planeettaa.
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #13 : 18.03.2006 14:25:58 »

Mulla näyttäis olevan Venus miltei tismalleen assendentin kohdilla Skorpparissa 12. huoneessa. Samassa huoneessa aikas lähellä näyttäisivät olevan myös Neptunus, Merkurius ja Jupiter,  Kuu on jo sitten etempänä Jouskarissa 1. huoneessa.

Notta aikamoinen sekamelska, sanoisin  Cheesy
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 18.03.2006 14:57:24 »

satusko70
oletko eteerisen kaunis?
rakkaudellista sanoilla parantamista,kyky pukea sanoiksi alitajunnan viestejä,
laajentumut käsitys tuonpuoleisesta,elämän kiertokulun ymmärtämisestä,
venus 12 huoneessa tavataan usein sairaanhoitajilta
siispä
ottaisin  sinut milloin hyvänsä muistopuheen pitäjäksi hautajaisiin

artemis
vain asteroidi on joskus tärkeä VAIN
kun liität cereksen teemat olemukseesi yhdistettynä 11 huoneen yhteiskunnalliseen,yhteisölliseen tehtävääsi löydät sieltä niin menettämisen patologian ja rakkaudellisen huolenpidon ,joka ei kata vain lähipiiriäsi vaan laajemmin yhteiskunnassa
sinun on vain uskaltauduttava ulos ravun kuoresta ja vaikka kuinka koet itsesi haavoittuvaksi,on käännettävä heikkous vahvuudeksi ja lopettava ravun takaperinkävely ja uskaltauduttava eteenpäin

uranus yksilöt keitä tunnen ovat näitä uskalikkoja,
hetkessä kokevat henkilökohtaisen elämänmuutoksen,vaihtavat ammattia,muuttavat paikkakuntaa,muuttavat ulkonäköään,opiskelevat aina uutta,paikalleen jämähtäminen on kauheinta mitä heille voi tapahtua,varsinkin kun näillä tuntemillani on pluto siinä kimpassa
USKALLUS,ROHKEUS,ENNAKKOLUULOTTOMUUS avainsanoja
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: