Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ARKKITYYPIT ja sielunsopimus  (Luettu 13377 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkaudenliekki
Vieras
« : 15.02.2007 15:12:06 »

Tämä on kirjavinkki -  arkkityyppivinkki  smitten

Myss Caroline: Sielun sopimus
henkinen kasvu,

ELÄMÄN TARKOITUKSEN ETSIJÄLLE

Myssin mukaan elämän tarkoitus löytyy yksilökohtaisesta sielun sopimuksesta – on vain etsittävä menetelmä tuon sopimuksen tulkitsemiseen.

Myss aloittaa kertomalla, miten sielun sopimus näyttäytyy myyteissä ja eri kulttuuriperinteissä. Hän tutkii eri uskontojen suurten profeettojen elämää ja kertoo, miten heidän arkkityyppinen taipaleensa valaisee sielun sopimuksen neljää vaihetta. Samalla hän antaa vihjeitä ihmisen oman arkkityypin tunnistamiseen.

Tunnusomaisen kannustavalla tavallaan Myss opastaa lukijaa löytämään omat henkiset voimavaransa ja oivaltamaan, mitä hänen on määrä maan päällä oppia ja keitä täällä kohdata.

Lukija työstää omaa sielun sopimustaan Myssin viisaiden ja rohkeiden opetusten avulla.

http://www.uniomystica.fi/index.php

Lainaus
Myss: " Arkkityypit ovat elämämme arkkitehteja. Ne ovat energisia seuralaisia joiden avulla opimme ymmärtämään itseämme; psykologiset, emotionaaliset mallit - miten elämme ja ketä rakastamme - johtavat meidät syvällisesti ymmärtämään tarkoitustamme - niiden energia yhdistää meidät korkeampaan sielunsopimukseemme - suurempaan kutsumukseemme - tällä planeetalla."...

Itse sanoisin näin ETTÄ Myss esittelee kirjassaa yhden mielenkiintoisen näkökulman tutkia omaa elämäänsä- olen ollut kiinnostunut arkkityypeistä- arkkityyppienergiasta jo kauan - ja alkuun pääsee hyvin esm ko. kirjassa olevan arkkityyppigallerian kautta - kirjassa on ohjeet oman gallerian valmistamiseen - ja ehkä nimien "nykyaikaistamiseen" - ja jokainen arkkityyppi sijaitsee jossain  12 - huoneessa - ja mielenkiintoista on tutkia toimiiko arkkityyppi esteenä vai edistäjänä ko. huoneen merkitykselle ja omalle elämälle - sielunsopimukselle.

 Ja kun alkuun pääsee - kokonaisuuteen voi liittää myös sen mitkä chakrat toimivat huoneissa - chakroista ja arkkienkeleistä on Myssin ensimmäisessä kirjassa " Hengen anatomia"
smitten
« Viimeksi muokattu: 15.02.2007 15:13:56 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 15.02.2007 20:52:32 »

Tämä on kirjavinkki -  arkkityyppivinkki  smitten

Myss Caroline: Sielun sopimus
ELÄMÄN TARKOITUKSEN ETSIJÄLLE

Hei "Rakkaudenliekki"

Olen lukenut mainitsemaasi kirjaa
- omia arkkityyppejäni olen tutkiskellut

Sain vasta myöhemmin kuulla,
että on myös Hengen Anatomia,
Toipumisen taito ja Sielun sopimus
- tästä varmasti johtui, etten ymmärtänyt kaikkea lukemaani

Kaikki kolme kirjaa odottavat
lukijaansa ja sopivaa ajankohtaa


https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=5865.msg42025#msg42025
Caroline Myss ja Sielun sopimus
- täältä löytyy aiempaa keskustelua aiheesta

Täytyy ensin saada luetuksi loppuun
Sonia Soquetten kirja; Herätä Sisäinen Äänesi
joka jostakin syystä tuli tähän väliin
- aloin lukemaan tätä kirjaa 03.01.2006,
eli yli vuosi sitten
- etenen hyvin hitaasti




 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 15.02.2007 21:36:24 »

Myssin avulla löysin paljon jotakin, mikä oli jäänyt minulta itseltäni varjoon.
Siis itseäni.

Hänen ajatustensa avulla jäin keskustelemaan itseni kanssa tosi pitkään.

Näitä kirjoja ei voi lukea hetkessä.

Minua ne auttoivat paljon.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #3 : 15.02.2007 22:58:50 »

Tämä on kirjavinkki -  arkkityyppivinkki  smitten

Myss Caroline: Sielun sopimus
ELÄMÄN TARKOITUKSEN ETSIJÄLLE

Hei "Rakkaudenliekki"

Olen lukenut mainitsemaasi kirjaa
- omia arkkityyppejäni olen tutkiskellut

Sain vasta myöhemmin kuulla,
että on myös Hengen Anatomia,
Toipumisen taito ja Sielun sopimus
- tästä varmasti johtui, etten ymmärtänyt kaikkea lukemaani

Kaikki kolme kirjaa odottavat
lukijaansa ja sopivaa ajankohtaa


https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=5865.msg42025#msg42025
Caroline Myss ja Sielun sopimus
- täältä löytyy aiempaa keskustelua aiheesta

Täytyy ensin saada luetuksi loppuun
Sonia Soquetten kirja; Herätä Sisäinen Äänesi
joka jostakin syystä tuli tähän väliin
- aloin lukemaan tätä kirjaa 03.01.2006,
eli yli vuosi sitten
- etenen hyvin hitaasti




 smittenElämänilo    smitten

Lainaus

Kirjoittanut: Rakkaudenliekki
smitten Elämänilo ja Esmiralda

Minulle myös Myssin kirjat ovat olleet SANAYA ROMANin kirjojen kanssa ( jotka olivat ensimmäisiä "henkisen polkuni kirjoja v.1998...-ja siinä mielessä erityisesti sydämeen jääneet)  kirjoja joiden kautta olen saanut  ymmärrystä sille mitä elän läpi ja olen saanut myös sanoja jo tapahtuneelle - ne ovat lempeän lujasti havahduttaneet ja herätelleet tietoisuutta - toisaalta lohduttaneet, auttaneet vaikeiden aikojen-erämaa-aikojen läpi, antaneet ja ylläpitäänet toivoa...

Hengen anatomian luin - elin ensimmäisenä ja tein sen kanssa pitkään yhteistyötä - mm.chakrapuhdistusta lähes puoli vuotta lähes päivittäin JA chakrat saivat aivat uusia ulottuvuuksia ne tulivat uudella tavalla "eläväksi-heräsivät henkiin" ja itse aloin tiedostaa energiakäsitettä enemmän tietoisesti...luin ja elin Hengen anatomian kanssa ainakin vuoden verran... ja vieläkin siihen silloin tällöin palaan...

Toipumisen taito on jäänyt vähimmälle...kun taas Myssin Sielunsopimus oli kuin taivaan mannaa omalle arkkityyppi kiinnostukselle ja arkkityyppien maailmaan astumiselle .

Arkkityypit ovat suoraan yhteydessä sieluun -  SIELUNTASOON-sielunmaailmaan  - sisimpämme syvää tasoomme
ja ilmentävät sielua arkkityyppisissä ilmiasuissaa. Ilmentämisellä tarkoitan sitä miten tuomme sisimmät kokemukset osaksi arkeamme - eli elämme arkipäivässä tietoisesti todeksi "sisäistä henkistä maailmaamme ja kokemuksiamme siellä"   [/b] Näin ollen matka siihen maailmaan-sielun tasoon on myös hidas... JA ON TEHTÄVÄKIN HITAASTI...se avautuu pienin askelin -yksi vuosi arkkityyppien maailmassa on lyhyt pyrähdys kun niitä työstää ja matka jatkuu ja jatkuu - se on jatkuvaa harjoittelua erilaisssa elämäntilanteissa . Harjoitella sitä miten elää ja on vuorovaikutuksessa sielustaan eikä henkilöhistoriastaan. Ja kun Sielu on aineeton se tarvitsee ilmiasun ,"tullakseen näkyväksi" ns. tuodakseen "taivasta maanpäälle"...

  ARKKITYYPIT auttaa kovasti näissä tämän hetken muuttuneissa energioissa-ajan laadussa ja hengessä.. Omimpia ja tutuimpia meille suomalaisille ovat Kalevalamme arkkityyppiset henkilöhahmot JA MYÖS ARKKIENKELIT - kullakin heistä on oma erityinen s ä t e e n s ä - erityinen henkensä erityinen tehtävänsä.

 ARKKITYYPPIENERGIA on universaalia ja puhdasta -  alkuenergiaa mikä ei sisällä ns. henkilöhistoriaamme - ei menneisyyttämme , ei tulevaisuuttakaan vaan ON TÄSSÄ JA NYT energiaa - MINÄ OLEN energiaa...jota voimme käyttää tai olla käyttämättä . ARKKITYYPPIenergia ei käytä meitä VAAN me ILMENNÄMME sitä SIELUMME kautta eli SIELUMME ilmentää itseään tai tekee itseään näkyväksi arkielämässä ottaen jonkin arkkityyppisen ilmiasun, jolloin läsnäolomme on aitoa ja puhdasta, ilman egon draamaa tai esm. valtapelejä, vaan olemme läsnä ..... smitten.

Lisään tähän vielä Myssin uusimman teoksen, joka ilmestyi suomenkielisenä 2005. Teoksen nimi on  Ihmeellinen voima:
" Voiko yksi ihminen muuttaa maailmaa?

Kirjassaa energialääketieteen uranuurtaja Caroline Myss opastaa ihmisiä tiedostamaan sielulliset voimavaransa ja käyttämään niitä rakentavalla tavalla.

Tässä kirjassaan Myss astuu uudelle henkisen energian alueelle. Hän vakuuttaa lukijansa siitä, että osoittamalla myötätuntoa ja auttavaisuutta nämä voivat välittää hyvyyttä ja saada aikaan jopa ihmeitä. Myss nimittää näitä hyvästä tahdosta kumpuavia toimia näkymättömiksi voimateoiksi.

Teos sai alkunsa, kun Myss pyysi kotisivuillaan lukijoilta kertomuksia hyvistä teoista. Hän sai runsaassa viikossa yli tuhat viestiä, ja niiden pohjalta hän kokosi tämän kirjansa, joka kuvaa sykähdyttävällä tavalla aitoon auttamiseen kätkeytyvää voimaa. Hyvissä teoissa, pienissäkin, ihminen toteuttaa sisintään, saa itselleen voimaa ja luo myönteistä energiaa ympäristöönsä. Myssin uutuus hänen neljäsensa viestittää toivosta yhä kovemmaksi muuttuvassa maailmassa....itse ahmin tämän kirjan muutamassa viikossa...

Sellainen kokemus itselleni on tullut että kun kirjalle on tilausta se osuu ja uppoaa ja se resonoi-eli soi oman sielun kanssa samaa sävelmää Smiley
 - mutta jos joku kirja ei ole ns, minun kirja  NIIN SE TÖKKII  eikä eteenpäin pääse...itse laitan ko.kirjat ainakin joksikin aikaa syrjään - väkisin en lue-vaikka toiset suosittelisivat ko. kirjaa miten ja paljon Smiley

 smitten Smiley Jos jotain lisään vielä niin Eckhart Tollen kirjat ; Läsnäolon Voima , Tyyneys Puhuu,
Kaikki mainitsemani kirjat ovat olleet kirjoja joiden kanssa eletään ja ollaan, keskustellaan - pysähdytään ja viivytään Smiley
http://www.uniomystica.fi/index.php

 Nämä ovat omia kokemuksiani ja niistä syntyneitä ajatuksia.Jokaisella meistä on varmasti omat kokemukset ja ajatukset. Jotain voidaan jakaa yhteisinä ja jotkut kokemukset ja ajatukset ovat omia ja henkilökohtaisia . Kaikki yhtä totta ja tosia.

Myssin avulla löysin paljon jotakin, mikä oli jäänyt minulta itseltäni varjoon.
Siis itseäni.

Hänen ajatustensa avulla jäin keskustelemaan itseni kanssa tosi pitkään.

Näitä kirjoja ei voi lukea hetkessä.

Minua ne auttoivat paljon.  smitten
« Viimeksi muokattu: 17.02.2007 20:29:43 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #4 : 16.02.2007 10:38:12 »

Itse jätin Sielun Sopimuksen kesken ihan pari päivää sitten.

Näistä synkronioista kun on täällä ollut puhetta, niin piti sitten osallistua tietysti tähänkin keskusteluun.

Kirja oli kyllä ihan mielenkiintoinen, mutta jotenkin tunsin sisäisen ahdistukseni lisääntyvän koko ajan sitä lukiessani. Ehkä sitä (kirjaston kirja) oli lukenut jo aivan liian moni epätoivoinen elämän tarkoitustaan etsivä ihminen ja se oli negatiivisten ajatusten saastuttama... Grin

Sitäpaitsi hermo alkoi mennä, kun ihan intuitiivisesti nousi mielikuvia eri elämänalueiden arkkityypeistä, muttei kaikista, ja sitten kun tein kirjan ohjeiden mukaan "huoneiden asuttamisen", menivät kaikki nuo mielestäni jo kotinsa löytäneet arkkityypit vääriin huoneisiin.  tickedoff

Hermo siis paloi. Katsoin, että yksikään kirja ei ole kaiken tämän turhautumisen arvoinen ja siirryin lukemaan Hengen anatomiaa.
Se on ainakin toistaiseksi tuntunut ihan toisenlaiselta lukukokemukselta.

Sinänsä arkkityyppien metsästys on kyllä mielenkiintoista puuhaa. Sitä samaahan tulee tehtyä päivittäin tuon astrologiaharrastuksen parissa.
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #5 : 16.02.2007 11:31:54 »

Hmmm... Sielun sopimus on ollut hyllyssäni odottamassa sopivaa hetkeä jo kauan... en vaan ole saanut alotettua sitä.

Esim Hengen anatomian hotkaisin linja-automatkalla Hellsinkiin yhdellä istumalla ja Toipumisen taito meni myöskin todella riuskalla nopeudella... molempia olen lueskellut aika ajoin, mutta mikähän tässä kolmannessa nyt mättää.  Undecided

Rakkaudenliekki  smitten -  yhtä kauan kartalla  Smiley
Minut havahdutti Opas oivallusten tielle,  sen jälkeen luin Riikosen Universaalia opetusta 1-osan ja tämän jälkeen Sanaya Roman... Matka jatkuu  Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 16.02.2007 14:58:23 »

Minä varmaan uppouduin kirjaan,
jopa niin syvästi, että
tein itselleni tutkimustyötä noista
arkkityypeistä ja myöhemmin yhdistämällä
ne astrologisiin huoneisiin.

Kirjoittelin niitä vihkooni.
Ja laajensin näkemyksiä.

Sitten olen jopa pitänyt istuntoja
ystäväpiireissäni
ja olen tehnyt heille samat kuviot.
Mielenkiintoisia keskusteluja kävimme
näimme  itsessämme ja toisissamme uusia
piirteitä.

Siis erittäin mielenkiintoinen juttu,
joka kolahteli!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #7 : 16.02.2007 15:30:01 »

Olisko niin että kun tökkii niin ego yrittää panna hanttiin, koska se tuntee tilansa pienenevän kun tieto ihmisessä kasvaa.

Olen lukenut myös kaikki Myssin kirjat, ja tietysti piti laittaa myös arkkityypit astrokartalle, ja ne toimii niin hyvin että olen tehnyt samaa uudelleen ja totean että ne muuttuvat, kun itsekin muuttuu.

Käytä heiluria se on helppoa, jos ja kellä se toimii.
Tärkeintä on olla rehellinen tulokseen, se ei ole mikään "ostoskeskus", jos joku ei mielytä niin sillä on sitä suurempi merkitys, eli on jotain käsiteltävää...

Sitähän tämä elämä on, annetaan tulla ylös ne ei niin kivat puolet itsestä ja kun tiedostaa ja antaa valoa niille sekä kiittää sekä päästää ne lähtemään, ovat opettaneet ja se on siinä.

 Wink  Mateve
tallennettu

mateve
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #8 : 16.02.2007 17:42:24 »

Minäkin ajattelin näin, että nyt jäi tämä luettu muhimaan tuonne alitajuntaan ja palaan asiaan myöhemmin jos/kun aika on kypsä.

Vielä ei selvästikään ollut aika.

Ei varmaan kannata lukea intuition voimasta kertovaa kirjaa silloin kun oma intuitio pistää vastaan... Grin
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 16.02.2007 19:21:18 »

Kyllä siinä tarvitaan tiettyä avoimuutta, ehkä enemmänkin itseä kohtaan.
Ja vaikka ryhmissäkin olemme käyneet läpi aika arkaluontoisia juttujakin,
niin se mitä esille tulee ja se mitä ystävät ympärillä toteavat, ei aina ole sitä mitä haluaisi kuulla. Mutta tuollaisen neutraalin 'kartan' osoittamana se ei kuulosta niin vaaralliselta.

Muistan erään ryhmän. Se oli niin mielenkiintoista, että kun erään piti lähteä pissalle, hän kiirehti ja vannotti kaikkia: -Sillä aikaa kenenkään ei saa vielä sanoa mitään. Vannokaa!

Hän pelkäsi, että jokin mielenkiintoinen asia menee ohi korvien.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Yulunga
Vieras
« Vastaus #10 : 17.02.2007 16:41:45 »

Minäkin ajattelin näin, että nyt jäi tämä luettu muhimaan tuonne alitajuntaan ja palaan asiaan myöhemmin jos/kun aika on kypsä.

Vielä ei selvästikään ollut aika.

Ei varmaan kannata lukea intuition voimasta kertovaa kirjaa silloin kun oma intuitio pistää vastaan... Grin

Sama homma. En tiedä miksi pistääkin niin vastaan! Olen ostanut Sielun sopimuksen mutta se jäi kesken koska vaihtoehtoja oli aivan liikaa!  Grin
Sittemmin vyöhyketerapeuttini yritti aivopestä minut lukemaan Hengen anatomiaa, mutten pysty.  idiot2
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 17.02.2007 16:50:52 »

Minäkin ajattelin näin, että nyt jäi tämä luettu muhimaan tuonne alitajuntaan ja palaan asiaan myöhemmin jos/kun aika on kypsä.

Vielä ei selvästikään ollut aika.

Ei varmaan kannata lukea intuition voimasta kertovaa kirjaa silloin kun oma intuitio pistää vastaan... Grin

Sama homma. En tiedä miksi pistääkin niin vastaan! Olen ostanut Sielun sopimuksen mutta se jäi kesken koska vaihtoehtoja oli aivan liikaa!  Grin
Sittemmin vyöhyketerapeuttini yritti aivopestä minut lukemaan Hengen anatomiaa, mutten pysty.  idiot2

Yulunga!

Yksi näkökulma vain tässä: Jos sinä olet nyt, mitä oletan, nuori, eli alle 50 vuotta, en minäkään siinä iässä vielä olisi näitä kirjoja jaksanut läpikahlata saatikka sitten sisäistää niitä.

Sinulla on varmasti paljon muuta tärkeämpää, mitä tulee elää ja mille tulee antaa energiansa. Vaikka me kypsymme ja saamme tarttumapintaa eri ikäisinä, mutta...minulla kävi näin. Vasta kun olin 'kypsässä iässä', oli kait aikaa syventyä tällaisiin.  :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Yulunga
Vieras
« Vastaus #12 : 17.02.2007 18:25:24 »


Yulunga!

Yksi näkökulma vain tässä: Jos sinä olet nyt, mitä oletan, nuori, eli alle 50 vuotta, en minäkään siinä iässä vielä olisi näitä kirjoja jaksanut läpikahlata saatikka sitten sisäistää niitä.

Sinulla on varmasti paljon muuta tärkeämpää, mitä tulee elää ja mille tulee antaa energiansa. Vaikka me kypsymme ja saamme tarttumapintaa eri ikäisinä, mutta...minulla kävi näin. Vasta kun olin 'kypsässä iässä', oli kait aikaa syventyä tällaisiin.  :Smiley

hiii  Cheesy vyöhikseni olikin 5-kymppinen ja minä 3-kymppänen  Cheesy

halein Y  smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 17.02.2007 18:38:22 »

Siis mikä 'vyöhis'? Meinaa kielitaito jäädä jälkeen...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Yulunga
Vieras
« Vastaus #14 : 17.02.2007 18:58:50 »

Siis mikä 'vyöhis'? Meinaa kielitaito jäädä jälkeen...

vyöhyketerapeutti!  Grin (sori kun lyhtentelen ihmisten nimiä...  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: