Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 7.huoneen merkityksiä ja sisältöä?  (Luettu 40941 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« : 11.12.2006 09:35:09 »

RAKKAUDEN JA IHMISSUHTEIDEN HUONE
Kertoo siitä osasta itseäsi, jonka löydät vain muiden ihmisten avulla. Planeetat tässä huoneessa ovat se osa sinua, jota et hevin tunnusta omaksesi ja siksi oletkin työntämässä näitä energioita muiden hoidettaviksi.
(Sepon tulkintaa huoneesta 7.)

Persoonan tarve löytää peilikuva itselleen joko asiallisten suhteiden tai eroottisten suhteiden kautta. Avioliitto,  parisuhde, suorat kontaktit ihmisiin ja ihmisryhmiin joko palvelun, opastamisen tai luovan esiintymisen ja toiminnan kautta. Kumppanuus, liittosuhteet, vastavoimat, suhde toisiin, yleisöön.
Tässä huoneessa kysymys kuuluu: Miten löydän itsellesi kehittävän vastakohdan, joka opettaa minulle oleellisia asioita itsestäni?
ja
 Minä saapuu käännekohtaan, jossa oma minämaailma loppuu ja sosiaalinen, jaettu kokemusmaailma, "sinämaailma", alkaa. Siksi tässä huoneessa puhutaan parisuhteesta, avioliitosta, kumppanuudesta, siteistä kahden ihmisen välillä. Rakkaus on suurin sitova voima, mutta tässä on kyse myös asiallisista suhteissa, liikesuhteissa tai suhteesta suurempaan yleisöön. Huoneen ihmistyyppi on puoliso, kumppani, sopimuksen toinen puoli, riitapukari, yleisön palvelija, taiteilija.
(Nikula)

7. SUHTEET - KOHTAAMISET - Seitsemäs huone ilmentää yksiselitteisesti kaikkia sosiaalisen kanssakäymisen muotoja. Vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa kuten suhteessa puolisoon ja liikekumppaneihin, sopimuksiin toisten osapulia ja ystäviä, myös riittakumppanien kanssa - kehittävät itsetuntemusta.
    - Tämän huoneen ihmissuhteet antavat elämällesi tarkoituksenmukaisuuden ja mielekkyyden, siksi muut ihmissuhteet ovat niin vitaalisia ja tavoitteellisia. Huone ilmentää kykeneväisyyttäsi ihmissuhteissa, sitä, miten ilmennät haluasi herättää muiden kiinnostusta sinusta, tämä alue materialisoi halusi.
    - Perimmiltään pyyteettömän rakkauden jumalatar kontrolloi kaikki sinun ihmissuhteidesi laatua, hän kontrolloi kaikkia ihastumisen ja vaikuttumisen tasoja. Siksi hyvin syvällä tunnetasolla sinun tulee kyetä arvioimaan ihmissuhteidesi vilpittömyys ikäänkuin menisit jumalattaren luokse, joka ilmentää sinun puhtaimpia tunteitasi. Näin rakentavat tunteesi saavat alkunsa.
    - Huolehdi tämän huoneen alueista siten, että aina uudelleen tasapainotat viehätyksesi oikeanlaisiksi ihmissuhteiksi.
Tuija Uusitalo  ©  Copyright.
http://www.tuijauusitalo.com/Huoneet.html

Planeetta joka hallitsee 7.huonetta;
Venus (2, 7) Rakkauden planeetta. Se, kuinka ihminen ilmaisee kiintymystä ja hellyyttä, tuntee itsensä hyväksytyksi ja antaa itsestään. Tarve sosiaaliseen kanssakäymiseen ja rakkauteen. Tarve osoittaa hellyyttä, tarve kokea mielihyvää. Tarve tuntea läheisyyttä, mukavuutta ja harmoniaa. Tarve tuntea ja osoittaa tunteita.

Tässä oli siis jotain löytämiäni tietoja 7.huoneesta.

Itselläni tuo huone on tyhjä ja huoneen kärki 25astetta kaksosissa.
DC-laskumerkki on siinä 7. ja 6.huoneen rajana ja laskumerkki on siis  kaksoset :ssa ja siitä sanotaan, että sinulla on tapana ihastua sinnetänne poukkoileviin sanavalmiisiin kaksosihmisiin, jotta oppisit hyväksymään saman piirteen itsessäsi.  Wink Liittyykö tämä DC nyt sitten tähän 7.huoneeseen, koska on sen toinen 'raja-viiva'Huh ?
7-huone ulottuu minulla  neitsyt :een,  leijona :aan,  rapu :uun ja kaksoset :iin. Eli aikas laaja huone siellä ammottaan tyhjänä.
Noita aspekteja en osaa katsoa ja en ole vieläkään ymmärtänyt tuolla kartta osiossa sitä; "Nämä viivat kuvaavat eri planeettojen välisiä geometrisiä kuviota kartallasi (tämän ymmärrän)  Wink jatkuu.. Kuvioiden merkityksiä voit tutkia alapuolella olevan aspektikolmion avulla. <- tätä en ole löytänyt ja ymmärtänyt koskaan  idiot2 mitä missä milloin Huh
Näyttäisi, että jonkin 'kolmion'kulma tuohon 7.huoneelleni osuu.... Huh

Minusta sinällään kiehtova tämän 7.huoneen merkitys, sillä minulla on ollut monenmoista suhdetta elämäni aikana. Tosin en koe, että ne olisivat luoneet merkitystä omalle minuudelleni, vaan ennemminkin ne ovat antaneet minut toteuttaa jotain omia puoliani...  :Smiley En tiiä..

Mitäs teidän seiskahuoneissanne luuraa?  Smiley
Ja muutenkin olisi kiva saada lisää tietoa ja selvennystä 7.huoneesta.
Kiitos!  Smiley

tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #1 : 11.12.2006 09:56:34 »

No minulla 7. huone on pieni ja siellä on vain Ceres Vesimiehessä ja kärki siis Vesimiehessä kuten myös DC.Tulkinnassani lukee, että "etkä tule olemaan onnellinen, ennen kuin löydät ja toteutat omaa ainutlaatuisuuttasi ja oikeuttasi olla erilainen.Vasta silloin olet kypsä elämään suhteessa, joka toteuttaa näitä arvoja,Siihen asti pelko tulee tuhoamaan välillänne olevan rakkauden." Vaikeita aspekteja on myös 3 Cerekselle.26 vuotta olen kuitenkin jo onnellisesti ollut naimisissa Vesimiehen kanssa ja avioliitto menee koko ajan vanhetessa parempaan suuntaan   Smiley .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #2 : 11.12.2006 12:29:58 »

7. huoneeni kärki on jotakuinkin puolivälissä Oinasta, ja huoneessa sijaitsee Venus/Saturnus-yhtymäni. (Näistä kuutio Merkuriukseen, ja kaikista mainituista Pluton kanssa muodostuu Yod.)

Ilmeisesti minun pitäisi olla hyvinkin ihmisrakas ja miellyttävä pärssyynä kun on Venus 7. huoneessa (Vaa'an huone, hallitsijanaan Venus). Mutta enpä tiedä. Jotenkin tuo Saturnus kai puskee niin paljon päälle että kovin on nihilististä ja valjua minulla rakkaus ja sosiaalisuus. Pitkälti olen myös elämässäni kokenut ihmiset jotenkin kylminä ja torjuvina, joten sekin tietysti erakoittaa.

 buck2

Mikäli Oinaan huone 7. huoneena merkkaa että kaipaa energistä kumppania, niin se kyllä pitää paikkansa. Ja pitkäaikainen mieheni onkin varsinainen tarmonpesä, enimmäkseen.

 Smiley
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Irish
Vieras
« Vastaus #3 : 11.12.2006 12:51:28 »

¤#*"@£$€¤# !!! Mie kirjotin ihan sikapitkän tekstin ja se katos bittiavaruuteen..  tickedoff

Noh.. 2funny
Palaan asiaan myöhemmin uudelleen, aihe kiinnostaa kun itsellä se seiskahuone on aika valtava  ja siellä killuvat  aurinko mars merkurius chiron ceres kaikki vilkkaassa ja epävakaassa kaksosissa!

Mutta nyt on niin kiirus että heissulivei..!  Cheesy
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #4 : 11.12.2006 15:45:30 »

Vesimiehessä,  merkurius  aspect_con  venus .
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #5 : 11.12.2006 15:48:58 »

Mitenköhän voisi tulkita kuunpaluu kartan 7.huoneen, eli siellä yhtymässä venus, aurinko ja jupiter nyt joulukuussa  Smiley Antoisia ihmissuhteita kenties?
Itseasiassa noiden kolmen stelliumin kanssa on yhtymässä myös kahdeksannenhuoneen pluto ja kuudennen huoneen mars ja merkurius  Shocked

Kiinnostaa sillä minulla on muuten 7.huone ihan typötyhjä  Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 11.12.2006 21:57:06 »

artemis
tuo on se jousimiehen stelliumi,eikös olekin?
itelläni se on neloshuoneessa kuunpaluussa koko höskä(AHISTAA!)mutta se on taasen toinen juttu..
sinun ap nousujellonan omakuvaa,identiteettiä ja itseluottamusta
luulisin tuon kasvattavan ja laajentavan,
luultavasti voisi liittyä uuteen työhösi,hetimmiten jatkokoulutusta,lisää vastuuta ja palkankorotus,
vakiinnutat paikkasi työyhteisössäsi ja pääset käyttämään sopivasti valtaa,
jousimieheen liittyvänä sen vaikutukset ovat jupiterimaisia,
myös yhdeksännen huoneen asioita esille tuoden kaikissa ihmissuhteissasi,
itellä oli yhellä ap-kartalla myös  venus ja  jupiter seiskassa mutta vaakasessa,ja se tiesi rakastumista..

mirjam,
itellä myös 7 huone tyhjä ja  kaksoset,ja vähän rapua,
 askendentti jousimies tarvitsee "oppilaita",
samalla kannanottoja omille pedanttisille aatoksilleen,
rapu taas on vienyt minut toisten kotiin,
eli kanssakäyminen on tapahtunut työn ohessa toisen reviirillä,
yksityisyrittäjien parissa,
eli minun ja ulkomaailman suhde on kommunikointiin perustuva,
jossa kyllä tunteetkin näyttelevät oman osansa

"kaikki ne alitajuiset odotukset ja tarpeet,jotka eivät saa sijaa
 askendentti:lla,heijastuvat muihin ihmisiin DC:n kautta.
Syntyy kaksinapainen jännite minän ja sinän välille.
huone painottaa epäitsekkyyden oppimista ja toisten ymmärtämistä.
opimme ymmärtämään ihmisen sosiaalisia ja psykologisia tarpeita"

minä ja sinä sulautuvat yhdeksi vasta 8 huoneessa

tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #7 : 11.12.2006 22:10:25 »

huone veskarissa, DC kauriissa niukin naukin. hmmm  idiot2 huone tyhjä ... Jaa tästäköhän johtuukin suuri henkisen vapauden kaipuuni... voi luoja.  aurinko oinas ja 7. huone vesimies  tickedoff + kuu vaaka nousu rapu-sekamelska  Undecided
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #8 : 11.12.2006 22:44:15 »

mirjam,
itellä myös 7 huone tyhjä ja  kaksoset,ja vähän rapua,
 askendentti jousimies tarvitsee "oppilaita",
samalla kannanottoja omille pedanttisille aatoksilleen,
rapu taas on vienyt minut toisten kotiin,
eli kanssakäyminen on tapahtunut työn ohessa toisen reviirillä,
yksityisyrittäjien parissa,
eli minun ja ulkomaailman suhde on kommunikointiin perustuva,
jossa kyllä tunteetkin näyttelevät oman osansa

"kaikki ne alitajuiset odotukset ja tarpeet,jotka eivät saa sijaa
 askendentti:lla,heijastuvat muihin ihmisiin DC:n kautta.
Syntyy kaksinapainen jännite minän ja sinän välille.
huone painottaa epäitsekkyyden oppimista ja toisten ymmärtämistä.
opimme ymmärtämään ihmisen sosiaalisia ja psykologisia tarpeita"

minä ja sinä sulautuvat yhdeksi vasta 8 huoneessa

Tack, tack nikki!
Hmm... eli siis minulla kun tuo 7.huone on tuolla  neitsyt :essäkin se tuo jotain tarvetta parannella olosuhteita ja tilanteita liiaksikin kanssa? (itsekriittistä ja täydellisyyteen pyrkivää..) ja taasen  leijona :nan merkissä olevia tekijöitä toteutetaan itsevarmasti ja huomiota etsien ja sen energia on ulospäin suuntautuvaa ja avointa, mutta ei kestä arvostelua? Ravusta ja kaksosesta tuossa kerroitkin... hmm.. mitenkähän tuon  neitsyt :en ja  leijona :nan osaisi tuohon suheuttaa....?

Voisi siis kuvitella että kohta takana oleva vuoden mittainen  pluto yhtymä  askendentti , voisi olla sen verran tehnyt tehtäväänsä, että tuo paine DC:lle voisi olla vähenemässä??  Olenko ihan hakoteillä?
Siis ööh...
8.huoneessa minulla onkin sitten jo  jupiter vaaka :ssa,  uranus vaaka :ssa ja  pluto neitsyt :essä... joten onhan sitten tässä vielä tätä jännitettä jäljellä....

Mahdanko nyt ymmärtää ihan...  idiot2
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 11.12.2006 23:27:01 »

mirjam
sullahan mahtuu koko ihmissuhteitten kasvu ja sadonkorjuu tuohon huoneeseen..
 kaksoset leikkisää,kevyttä kommunikointia
 :rapu:tunteet peliin turvallisuudenkin uhalla tai sitten takaisin kuoreen kun palaute kaksosilta ei sopinutkaan jousimiehen pirtaan,
 :leijona:minulla on varaa ja halua jakaa lämpöäni muillekin ja otan kernaasti sitä myös vastaan,elämä on iloinen asia,sen sinä haluat kuulla kanssaihmisiltä myös,positiivisuutta lisää jousimiehen nuoleen,
luovaa hulluutta,mukavaa seuraelämää,
 :neitsyt:sadonkorjuu,kuinkas olet peltosi/ihmissuhteesi viljellyt,
korjaat mitä olet kylvänytkin,
ja taas kaipaat keskustelua,tarkennuksia kaksosten sarjakuvavilinään,
molemmat  merkurius:sta,mutta niin erilaisia

eikös ulkoplaneettojen transiitit ole pitkäaikaisia prosesseja,
siis sellaisia että niihin pikkuhiljaa kypsyy ja vasta ehkä ohi menneinä huomaa niitten aikaansaamat muutokset ja ennenkaikkea mahdollisuudet uuteen,vaativat aikaperspektiivin minun mielestäni,
tuolle  mahdollisuudelle uuteen on mielestäni sokia transiitin päällä ollessa,ei tajua että kyllähän se ovi jossain myös aukeaa kun yksi pläjäytetään kiinni

 jupiter vaaka 8
onnea ihmissuhteitten lujittamisessa,harmoniaa,
joo,ja heti heittää ilotulitusta  uranus vaaka perään,
joulupukki karkasikin taivahalle,
lujitatko suhteesi,sitoudutko vahvasti samanlaisen elämännäkemyksen perusteella,
siis että pitkäälä viiveellä sillä on eniten painoarvoa?
puntit oltava tasan arvojen suhteen?

tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #10 : 12.12.2006 09:44:32 »

En voi nyt kuin hiukan sanattomana sanoa että Kiitos nikki tuon DC:n ja  askendentti yms avaamisesta minulle... (7.huoneen)
Olen lukenut jo muutaman kerran nuo kirjoittamasi ja jotenkin oivallan jonkun kokonaisuuden, mitä en osaa sanoiksi pukea.
Ja eilen illalla ennen nukahtamistani juuri ajattelin, että tämmöiset olisi niin hieno keskustella ihan kasvotusten jonkun astrologin kanssa, sillä pelkistä kirjaimista ja sanoista kuin tätä yrittää oivaltaa, niin helposti sitä jotenkin voi jumittua omaan johonkin näkökulmaansa, eikä joku aukene. Mutta kasvotusten sitä voi kommunikoida muillakin 'tasoilla' niin, että asia aukenee paremmin... ööh.. sekavaa...  buck2

Joku astrologian kurssi voisi olla joskus minulle ihan jees...niitähän järjestetään varmaan suhteellisen usein eri paikkakunnilla.
En ole oikein kirjeopisto tyyppiä  Cheesy Turhaudun jos yritän jotain oppia vain lukemalla...
Onkin sitten eriasia miten voin oppia astrologiaa kokemalla...  Grin Mutta niin vain se menee... kaikki pitää vääntää minulle 'käytännön rautalangasta'....

Hauskaa että otin tämän 7.huoneen nyt aiheeksi, kun saan huomata, miten se tällä hetkellä onkin suht vaikuttavassa asemassa kaikkineen elämässäni... hmmm..
Ikävää etten osaa sanoiksi pukea... on niin raakiletta vielä että...
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #11 : 12.12.2006 09:48:35 »

Kyllä se on se jouskarin stellium.
Kuulostaapa piristävältä  Smiley Pelottaa toisaalta uusi työpaikka, tai lähinnä se että miten pärjään alkuun sillä minunhan pitäisi heti osata kaikki aina  Grin Ja tietysti vähän jännittää uudet työkaveritkin. Mukava kuulla että pääsisin hyvin sisään sinne  Smiley
tallennettu
cancer
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76



Profiili
« Vastaus #12 : 12.12.2006 13:03:03 »

Apua. Aika sekavaa. Mitä enemmän luin, sen vähemmän ymmärsin.

Minulla 7. huone on pieni ja tyhjä. Sen aloittaa nippa nappa  jousimies ja se ulottuu hiukan  kauris puolelle. En noista asteista ymmärrä mitään ( 7 29 ast  jousimies 18 ast ). Eli DC on kuitenkin jousimies puolella.

Yritän opiskella, mutta en ole keksinyt miten se voisi vaikuttaa minun kartallani, parisuhde yms. Jotenkin tuntuu, että jos siellä olisi jotain, se olisi helpompi ymmärtää, kuin tyhjä huone. Undecided
tallennettu

Aurinko-Rapu
Nousu-Kaksonen
Keltainen galaktinen siemen
Tulihevonen
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #13 : 12.12.2006 13:23:28 »

Pikkiriikkinen 7. huone Kauriin merkissä, kokoa alle 5 astetta ja tyhjyyttään ammottaa...

Kärki tekee  aspect_squ aspektia Uranus-Lilith -yhtymään Vaa'assa ja Khiron-Eris -yhtymään Oinaassa. Haavoittavia kokemuksia siis ihmissuhteissa ja seksuaalisuudessa, ainakin takana Smiley Toivottavasti olen ottanut nuoruudesta opikseni, heh! Uranus on kartalla "palanut" eli alle 8 asteen sisällä Auringosta, joten sen tekemät aspektit ja transiitit eivät ole olleet kovinkaan negatiivisia, äkkinäisiä kylläkin Wink No, Uranuksen ylittäessä DC:tä minulla oli erittäin repivä ja väkivaltainenkin suhde psykopaattiseen Kaurismieheen... (MUOKS, tuo suhde oli aivan takuulla karmallista laatua, niin paljon se opetti minulle itsestäni ja vuosien vihan jälkeen tajusin, että minun on oikeasti syytä päästää irti ja kiittää saamastani opetuksesta!)
« Viimeksi muokattu: 12.12.2006 13:25:13 kirjoittanut Pallaskissa » tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 296


Profiili
« Vastaus #14 : 12.12.2006 13:53:26 »

11 astetta ja huone tyhjä (dc:tä lukuun ottamatta) Kauriissa.

Dc:lle tekee aspekteja aurinko (puolitoistaneliö), kuu (kolmio), pluto (neliö), uranus (sekstiili) ja vertex(sekstiili). En ole tulkinnut vielä itselleni, mukamas niin vaikeeta kun siellä ei ole planeettaa johon ripustautua  Cheesy

"Three Rose Windows In A Gothic Church, One Damaged By War" (kertovat saabalaiset symbolit  Dc:stäni)
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: