Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yksinäisyys kartalla  (Luettu 7621 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« : 20.05.2022 15:44:11 »

Heippa!

Mitkä kartan tekijät liittyvät yksinäisyyteen?
Mulla on elämässä ollut vain muutama ystävä, joista kahden kanssa olen vieläkin tekemisissä (alakoulusta lähtien). Kavereita on ollut vain muutama. Olen ymmärtänyt että ei kaikkien kanssa nyt voi koko elämän verran viettää, voi tulla muuttoa muualle, perheen perustamista ym ym ym. Mulla on suuri vaikeus luoda uusia ystävyyssuhteita, en tiedä mitä mun pitäis itsessäni muuttaa, vai tarviiko muuttaa, mutta en koe mukautuvani mihkään muottiin ja koen että jotenkin aina olen ulkopuolinen ja pienetkin kontaktit kuivuu hetkessä kasaan. Rapuna mun huono puoli on että koitan nostella vanhoja ihmissuhteita, vaikka niistä täytyisi päästää irti. PÄÄSTÄÄ IRTI!. Olen ollut kohta 10 vuotta sinkku, ellei mitään epämääräisiä suhteita lasketa, mitkä ei johtanut mihinkään.
Näissä suhteissa mulle on sanottu että mun kanssa pelottaa koska on niin paljon tunteita pelissä, pelko että rakastuu liikaa. Näistä sitten jotenkin ajauduin suhteisiin jotka olivat emotionaalisesti saavuttamattomia. Riuduin suhteissa missä ei ollut järkeä ja mitkä olivat toksisia. Sekin juontaa juurensa siihen että toinen vanhemmista oli ylitunteellinen ja toinen ei näyttänyt tunteita ollenkaan. Ei haleja eikä mitään sanomisia että "olet tärkeä". Näistä seuraksina oon pomppinut ääripäästä toiseen, joko oon liian intensiivinen tai sitten välinpitämätön.

En oo kokenut monteen vuoteen kuuluvani minnekkään. Kaipaan hengenheimolaisia ja oikeesti sellasia ihmisiä ketkä hyväksyy mut sellasena kuin olen ja ketkä antaa sielunravintoa.
Tiedostan myös sen, että joidenkin ystävien kuului hävitä, niillä oli jokin opetus minulle, ja elämä vei eteenpäin, niinkuin sielunkumppeneillakin on.

Musta on tullut ajan kanssa people pleaser, ja oon aina se joka kyselee kuulumisia ja muutenkin oon kiinnostunut toisista ihmisistä, mitä ne tekee ja millaisia ovat. Huh en ees muista milloin olen kokenut samaa toistepäin. Tuntuu että ketään ei kiinnosta mun elämä. Ainiin, ja joskus kun näytän persoonaani, niin monet alkaa hyssytelemään mua, esim. jos olen innostunut jostakin ja olen ilonen niin tulee että "noniin, keep your shit together", oonko sit vaan liikaa ihmisille, tästä oon sitten oppinu oleen kuiva hapankorppu.

Astrologisesti::  saturnus aspect_opp aurinkokuu aspect_tri uranus  venus  kaksoset ilman pää aspekteja , DC  kalat
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« Vastaus #1 : 22.05.2022 13:35:50 »

Niin hyvä aihe downtempo! ja teksti ihan ku mun kynästä. Aivan samat ongelmat ollu. Olen parisuhteessa, mutta mieheni lisäksi minulla ei ole ystäviä. Kyllä parisuhteessakin oleva voi kokea yksinäisyyttä kun joskus olisi kiva vaihtaa ajatuksia ystävän kanssa. On myös perhettä ja sukulaisia, mutta näen, että ystävät on tärkeitä ja heillä on tärkeä rooli. Jostain syystä myös minun elämässä mitkään ystävyydet ei oo oikein syventyny ja lähteny lentoon vaan jotenkin vaan hiipunu. Pelkään myös olevani liian intensiivinen ja olen nykyään ihan samanlainen, että kyselen kuulumisia, mutta multa ei koskaan kukaan kysele mitään.

Mulla on  askendentti rapu joka varmasti tuo tunnetta ihmissuhteisiin. Lisäksi mulla on  aurinko uranus jousimies, eräs astrologi sanoi joskus mun kartasta, että mulla on myös paljon  vesimies energiaa tuon kuvion myötä. Onkohan se sitten haaste ystävyyssuhteissa? 11. huone liittyy ystävyyteen ja mulla on siellä  kuu kalat 11. huone on kai myös vihollisten huone ja ystävyyden kannalta tuo sijainti on aika huono.

Mitkä sun perusmerkit on nousu aurinko ja kuu? Jospa se avaisi vähän, mutta näköjään sulla vaikuttaa myös  uranus, mutta  kuu kautta.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #2 : 23.05.2022 05:56:03 »

Hyvä aihe  Smiley
Täytyy palata tähän vähän paremalla aikaa.

Mää lähtisin ekana varmaan katteleen  saturnus sta.
Downtempon  saturnus  aspect_opp  aurinko on varmaankin yksi tekijä...mää jotenkin miellän  aspect_opp aspektin ihmissuhde aspektiksi.

Jos itellä on ollu jonkun kanssa synastriassa  saturnusaspect_opp aurinko
suhteesta ei ole koskaan tullut mitään, se ei ole ikään kuin tullut todeksi ja konkreettiseksi, vaikka tunnetta olisi ollut millä mitalla.

 venus ainakin kuvaa naispuolisia ystäviä, että mitä aspekteja se on saanut ristikseen?

Sitten sanoisin että Lilith myös...hänhän oli syrjässä, maanpaossa, pois ajettuna.

 vesimies sten sanotaan monesti kantavan yksinäisiä tarinoita mukanaan, sillä se vapaus ja sen tarve menee yli kaiken muun, että en tiiä, mitä löytyy veskarin merkistä tahi 11 huoneesta?
11 kuitenkin pitää sisällään myös ne ystävät, että hyvässä tai pahassa.
 vaaka ja 7 huonetta ei varmaankaan voi ohittaa kun ihmiss

« Viimeksi muokattu: 23.05.2022 22:18:21 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #3 : 27.05.2022 09:42:52 »

MOi!
 aurinko rapu  askendentti neitsyt  kuu harka
Joo tuo saturnuksen kuvio kyllä voisi olla pääsyyllinen.
 venus on  aspect_con keskitaivas  aspect_ssx jupiter , ei muita aspekteja sillä. Ns. "töissä ja esillä" kerään ihmisiä ympärilleni, mutta ne ei koskaan yllä syvemmäksi suhteeksi.

Mulla on 5. huone  vesimies ja siellä on  kuunsolmu ja 11. huoneessa on  merkurius


Innostun tosi nopeesti ihmisistä, ja joskus jotkut säikähtää sitä, niin oon opetellu himmailemaan. Mustakin innostutaan nopeesti, mutta sitten jompi kumpi säikähtää ja joko hiipuu pois, tai muuten vaan vetäytyy. En tiiä, ehkä synastriassa pelastaa jotkut hyvät aspektit saturnukseen, jotka luo pitkäkestoisuutta ja struktuuria?
Oon opetellu tasapainoilemaan mun intensiivisyyden ja tuon innostumisen kanssa, mutta sitten tunnen olevani tylsä, jos ns. piilotan itseni muilta.
Mulla on lisäks  aurinko aspect_con jupiter niin oisko se sitä että jotkut kokee että oon iso persoona, ja semmoinen lapsenomaisen innostuva, mutta mulla on tavallaan  saturnus ankeuttajana että jos liikaa innostuu niin tulee morkkis ja semmonen olo että on "paljastanut" liikaa itsestä.  saturnus hillitsee, mutta  opposition myötä saa mun olon tosi synkäks toisinaan.



tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 28.05.2022 23:33:15 »

Arabialaisista pisteistä löytyy laskentakaavio yksinäisyydelle.

Loneliness
 personal point + significator - trigger
eli
 askendentti +  jupiter -  venus
eli sosiaaliset suhteet  jupiter ja tykkäykset suhteessa minuuteen,
nuin niinku

sijoitat astelukusi kaavioon

http://libracentre.com/arabic_parts_chart.php

tuolla sivustolla ei ollut tuota ite yksinäisyyttä,
vaan löysin sen tältä sivustolta

https://horoscopes.astro-seek.com/astrology-arabic-lots-list

mutta tuota ylintä voi käyttää, jos ei halua syöttää syntymätietojaan koneelle

Itellä näyttäs olevan 19  kalat
ja  aspect_tri oma  merkurius  skorpioni
että yksinäisyydessä parhaat oivallukset ja intuitio pelittää,
vai mitenkä.. merkurius ystävien ja vihollisten huoneessa 11
Oikeesti myös  aurinko skorpioni 12 huoneessa vaatii oman tilan ja yksin olon.
Tähänkin hommaan.

Ja löytyyhän tuolta monta ystävääkin,
Friends
jos haluaa sitä kautta pohtia yksinäisyyttä.
Vaikka
 askendenttimerkuriuskuu
 angel
 

« Viimeksi muokattu: 28.05.2022 23:46:43 kirjoittanut nikki » tallennettu
OsVi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 90



Profiili
« Vastaus #5 : 11.06.2022 15:47:04 »

Todella mielenkiintoinen lista. Pitääkin katsoa erilaisia pisteitä.
Yksinäisyyden pisteeni on  kalat 20 astetta 7- huoneessa.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #6 : 15.06.2022 07:50:45 »

Mulla moinen näyttää olevan 26  leijona, eli  aspect_opp  aurinko
Menee huoneeseen 8.



tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #7 : 17.06.2022 15:25:43 »

Mulla  vaaka 24 menee huoneeseen 2.  aspect_tri  venuskeskitaivas  kaksoset 
ja  aspect_squ aurinkojupiter rapu 10. huoneeseen...


Mites tuo kuvio vaikuttaa kun kaikki aspektit menee tonne 10. huoneeseen tai keskitaivaalle..
2.huone mulla jakaantuu skorpparin ja vaa'an kanssa eikä mulla oo yhtään planeettaa vaa'assa, ja se on lisäks mun komeromerkki/huone..ähh
tallennettu
Maasukeltaja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #8 : 16.08.2022 08:41:16 »

Terve! Minä lähtisin etsimään yksinäisyyttä kartalla, jos se liittyy nimenomaan aikuisiän ihmissuhteisiin huoneesta 7. Itselläni on myös tilanne, että on todella harvoja ystäviä, ja olen melkein ainoastaan tekemisissä oman sukuni, oman perheeni, puolison ja lapseni kanssa. Tuntuu myös siltä, että ihmissuhteet kuormittavat ja viihdyn yksin. 7. Huoneeni on siis Vesimiehessä, ja itse käytän myös niin sanottuja klassisia hallitsijoita, eli tässä tapauksessa Saturnus on ensisijainen 7. huoneeni hallitsija, joka on 4. huoneessa, ja kuinka ollakaan, pääosin ihmiskontaktini ovat oma sukuni ja vanha ydinperheeni, joka sekin kuormittaa niin, että olisin mieluummin yksin. Minulla ei ollut koskaan ns. parasta kaveria, ja olin aina ulkopuolinen. Uskon, että Saturnus luo ulkopuolisuutta, siis sulkee sisään tai ulos asioista.

Se, mitä asialle voi tehdä minun mielestäni, on arvostaa omaa tilaa ja yksinäisyys voi olla myös lahja. Sitten toisaalta, jos on kova jano ihmissuhteisiin, voi opetella kuuntelemaan ihmisten tarpeita, mitä he todella haluavat. Yksinäisyys aiheuttaa sosiaalisten taitojen surkastumista, niinsanottua mökkihöperyyttä. Puhun nyt itsestäni, ja siksi taitoja on hyvä verestää.

Itse uskon, että Saturnus kartassa edustaa yksinäisyyden ohella myös tarvetta olla yksin tai eristää itsensä häiritsevistä tekijöistä.
Omassa kartassani Saturnus on tosiaan 4. huoneessa. Olen säännöllisesti pitkiä ajanjaksoja erossa omasta vaimostani ja lapsestani, enkä koe sitä pahana asiana. Silti rakastan heiträ, mutta oma yksityisyydentarpeeni on korostunut, ja jatkuva sosiaalisuus vie voimia.

Pystyn lepäämään vain täydellisessä hiljaisuudessa ja nukkumaan pimeydessä.

Vielä asiat, jotka liittäisin yksinäisyyteen tai ulkopuolisuuteen on 12. huone ja ehkä myös 8. huone, eli niinkutsutut vesihuoneet tai sisäiset huoneet. Planeetat ja merkit näissä huoneissa tavallaan vajoavat omaan sisäiseen maailmaan ajoittain ja kaipaavat rauhaa ja hiljaisuuttaa
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #9 : 06.10.2022 17:23:19 »

Ajattelen yksinäisyyttä enemmänkin itsenäisyytenä. Liika sitovuus suhteissa on melkoinen rasite. Laskin yksinäisyyden pisteen kartaltani ja kas sinnehän se julkisen valokeilan katveeseen on löytänyt paikkansa. Ihan kuten olen kokenutkin.
Voin hyvin, kun saan julkisten tapahtumien jälkeen (tai jopa kun en ole katseitten keskipisteenä) vetäytyä omaan rauhaan ja nähdä maailman miten tahdon.
Tälläkin viikolla ollut tilaisuuksia ja tänään sisin oli pitkin päivää niin nurinperin kuin olla voi, kun tiesin, että vasta illalla voin vetäytyä omaan sisäiseen rauhaan.
Äsken tuli viesti, joka vaati ottamaan yhteyttä. Kiehahdin oikein kunnolla, että 'kuole heikkouteesi mokoma, ellet saa ajatuksiasi yksin selvitettyä.
Pikemminkin ajattelen, että yksin viihtyvät ovat vahvoja. Että selviytyvät tasapainoon parhaiten yksin.
Aamulla tuli radiosta single, jossa lauletaan: 'Niin ovat toiset meistä lokkeja, jotka ei ole mitään ilman valkeaa laivaa'.
Kuinka nautinkaan ajatuksesta, miten mukavaa osata uida ja voimaannuttavaa, kun ajatus lentää ihan itsestään.
Tällaisia mietteitä tämä otsikko aihe nosti mieleen.
 Cheesy
« Viimeksi muokattu: 06.10.2022 17:27:03 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #10 : 07.10.2022 08:25:15 »

Naurahdin tälle "Äsken tuli viesti, joka vaati ottamaan yhteyttä. Kiehahdin oikein kunnolla, että 'kuole heikkouteesi mokoma, ellet saa ajatuksiasi yksin selvitettyä. "
Joo yksinäisyys on myös itsenäisyyttä. MÄ tunnistin tossa itseni, koska ennen olin sellanen että en pystynyt käsittelemään ajatuskaaostani, tai jotain konfliktia itsekseni vaan tarvitsin siihen toisen ihmisen. Vasta monien vuosien jälkeen en tarvi toista, pikemminkin on tullu olo etten halua vaivata toisia omilla ajatuksillani, toisinaan elän vähän liikaakin oman pääni sisällä. Enkä edes halua muiden sekaantuvan siihen. Tuo kaava on opittu lapsuudesta, kun isäni kaatoi aina omat murheensa niskaani. Vasta aikuisiällä olen oppinut pistään rajat häneen että nimenomaan teki mieli sanoa tuo että "kuole heikkouteesi mokoma". 7. huone kaloissa on inhaa toisinaan koska en mä oo mikään likaämpäri toisten ajatusjätteille.  Cheesy
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #11 : 07.10.2022 10:30:38 »

noo uskallaudun tuomaan tähän myös toisen näkökulman. yksin viihtyvät ovat todellakin vahvoja, mutta vain just niin kauan kuin pärjäävät yksin. sitten kun tällainen ihminen tulee vanhaksi tai sairastuu, tulee ongelmia kun hän ei osaa ottaa apua vastaan ja jos joutuu niin pakon edessä tekemään, ahdistuu kun oma selviytymisstrategia ei olekaan enää käytettävissä. tulee kriisi, ristiriita omista tarpeista.

myös itsenäisyys äärimmilleen vietynä on sairaus ja saa ihmisen tarpeettomasti halveksimaan omaa inhimillisyyttään ja sen myötä myös muiden tarvitsevuutta.
onko se sitten vahvuutta ensinkään, riippuu tilanteesta ja mitä se vahvuus itse kullekin tarkoittaa.
ihanteellinen tilanne on sellainen jossa ihminen saa itse valita ketä tarvitsee, keneltä saa pyytää apunsa kun sitä tunnistaa tarvitsevansa
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #12 : 07.10.2022 10:42:37 »

katsoin omalta kartalta ketkä ois erakkoja

saturnus kauris
mars oinas
IC vesimies
ja jupiter R
sekä jossain määrin kuu 9. huoneessa, ravusta huolimatta. muistan aina kun kauan sitten luin sen olevan erakkokuu
erakkorapukuu
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #13 : 12.10.2022 03:51:37 »

Mun 7h jellonasta alkaen, reilu 90 astetta ja voih kuin mieluusti itseään hallitsijoiksi luulevat pyrkivät litistämään mun tahtoani, vaan meikäläinen ei tahdo liiskaantua oikein missään.
Ymmärrän kovinkin hyvin likasanko.efektin  kalat merkkiin liittyen. Itsellä   venus kaloissa ja olipa nuorena jos vaikka miten pitkä jono olkapäähän nojaajia. Onneksi työtehtävät oli pääosin yöllä sekä viikonloppuina, joten sain pudotettua säälin lypsajat elämästäni. Elämän tapahtumat vielä pakottivat hakemaan osoitteen turvakieltoon, joten alkoi itsenäistäkin itsenaisempi elämä. Nautin tuon ajanjakson suomasta henkisestä vapaudesta yhä.
Tosin olen niin hirveä suustani, mikäli joku kuormittaa, että olen saanut hajuraon syntymään suht helposti.
Valikoiva kuulo tukee tilannetta lisää.
Nykyelaman trendi on, että kaikkien pitäisi olla ylisosiaalisia ja sääliväisiä  jokaista avun ja almujen anelijaa kohtaan. Vaan kun ei henkinen ruoto taivu siihen.
Liekö suomalaisen ja saksalaisen (lue:preussilaisen) arvomaailman sekoitus syynä. Eikä yhtään harmita.  Wink coolsmiley buck2
Osaa olla itsenäiselle kiltti. Tunnustan.  angel  Grin
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Abelide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #14 : 06.04.2023 23:09:21 »

Niin hyvä aihe downtempo! ja teksti ihan ku mun kynästä. Aivan samat ongelmat ollu. Olen parisuhteessa, mutta mieheni lisäksi minulla ei ole ystäviä. Kyllä parisuhteessakin oleva voi kokea yksinäisyyttä kun joskus olisi kiva vaihtaa ajatuksia ystävän kanssa. On myös perhettä ja sukulaisia, mutta näen, että ystävät on tärkeitä ja heillä on tärkeä rooli. Jostain syystä myös minun elämässä mitkään ystävyydet ei oo oikein syventyny ja lähteny lentoon vaan jotenkin vaan hiipunu. Pelkään myös olevani liian intensiivinen ja olen nykyään ihan samanlainen, että kyselen kuulumisia, mutta multa ei koskaan kukaan kysele mitään.

Mulla on  askendentti rapu joka varmasti tuo tunnetta ihmissuhteisiin. Lisäksi mulla on  aurinko uranus jousimies, eräs astrologi sanoi joskus mun kartasta, että mulla on myös paljon  vesimies energiaa tuon kuvion myötä. Onkohan se sitten haaste ystävyyssuhteissa? 11. huone liittyy ystävyyteen ja mulla on siellä  kuu kalat 11. huone on kai myös vihollisten huone ja ystävyyden kannalta tuo sijainti on aika huono.


Tarkoitatko, että sinulla on  aurinko  uranus ja  jupiter yhtymässä keskenään? - Minä lähtisin ihan siitä, että yllätysten Uranus ei anna tasaista polkua ystävyyssuhteiden alueella. Tosin tuossa ei liene ollut mainintaa, missä huoneess ko. yhtymät sijaitsevat.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: