Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua närästykseen!  (Luettu 46571 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Outolintu
Vieras
« : 19.10.2005 19:18:39 »

Hei!

Minua on jo pitkään närästänyt ja olen nyt kyllästynyt syömään närästyslääkkeitä ja juomaan pussi tolkulla samariinia. Ruokavalio on jo tarkkailun alla ja kahvin juontiakin olen vähentänyt vaikka se onkin ollut vaikeaa.  Cry  Tohtori-setä määrää lääkkeitä kuuri toisensa jälkeen ja käskee pysymään erossa närästävästä sapuskasta. Nyt näyttää siltä joudun lopettamaan syömisen kokonaan kun kaikki tökkii mahahappoja. Olisiko kellään kotikonstia jolla pääsisi närästyksestä eroon?
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #1 : 19.10.2005 19:27:33 »

Nopein apu, puoli lasillista kylmää kuohukermaa, ja puoli lasillista kylmää vettä. Sekoita ja "nakata naamaan" Cheesy Tunnet kun valuu vatsaan ja samalla vei kivun mennessään. Uusitaan kun kipu palaa. Ruokatorvesi on terve, viikon sisällä. Ihmeellistä, mutta totta.  Smiley
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #2 : 19.10.2005 20:23:17 »

Kokeileppas Valmarinia.  Smiley

Se on siis kivennäisliuos ruoansulatuksen ja aineenvaihdunnan edistämiseen. Sitä otetaan aterioiden yhteydessä 2-4- kertaa päivässä, ruokalusikallinen lasilliseen vettä. Tuotetta saa luontaistuotekaupoista, eikä se ole kovin kallistakaan.

Itse käytän Aloe-Veraa, mutta mun äippä vanno Valmarinin nimeen. Se on ainakin tasapainottanut hänen vatsansa toimintaa. Voisi auttaa myös närästykseen...
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Keho
Vieras
« Vastaus #3 : 19.10.2005 20:38:49 »

Hei!

Minua on jo pitkään närästänyt ja olen nyt kyllästynyt syömään närästyslääkkeitä ja juomaan pussi tolkulla samariinia. Ruokavalio on jo tarkkailun alla ja kahvin juontiakin olen vähentänyt vaikka se onkin ollut vaikeaa.  Cry  Tohtori-setä määrää lääkkeitä kuuri toisensa jälkeen ja käskee pysymään erossa närästävästä sapuskasta. Nyt näyttää siltä joudun lopettamaan syömisen kokonaan kun kaikki tökkii mahahappoja. Olisiko kellään kotikonstia jolla pääsisi närästyksestä eroon?

Kyllä tuohon on paras lääke se, että jättää sen kahvinkin kokonaan sekä tietty kaiken muunkin mikä niitä happoja tuottaa, sillä muuten se tulee takaisin, tuo närästys meinaan.
Tästäkin on se omakohtainen kokemus ja vieläpä sellaisetkin juotavat kuin esim. vahvat sitrushedelmien mehut, sen närästyksen saavat aikaan, joten sen tähden se on parasta juoda vain niitä neutraalimpia juomia eli - vettä.  Undecided
tallennettu
Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Valkoinen Kosminen Peili


Profiili
« Vastaus #4 : 19.10.2005 20:48:57 »

Itse käytän Aloe-Veraa, mutta mun äippä vanno Valmarinin nimeen.

Makuja kun on niin monia kuin on käyttäjiäkin -melkein-, niin en muuta sano kuin, että minä itse vannon Aloe Veran nimeen (http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/p015.gif)
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #5 : 19.10.2005 21:32:16 »

Hei!
Vaikka se hullulta kuulostaakin, niin sitruunan mehu raakana auttaa. Kokeile ihmeessä. ::)Jos jonkinlaista on tullut kokeiltua, lääkäri minulle tästä kertoi....
tallennettu
Outolintu
Vieras
« Vastaus #6 : 20.10.2005 01:19:33 »

Kiitos kaikille vinkeistä. Taidan aloittaa Ikiajan ohjeesta ja siirtyä viesti kerrallaan eteen päin jos kermavesi ei auta.  Smiley

Lainaus
Kyllä tuohon on paras lääke se, että jättää sen kahvinkin kokonaan
Paljosta olen jo luopunut mm. suklaasta Cry mutta aamukahvista en luovu.  knuppel2

Lainaus
Vaikka se hullulta kuulostaakin, niin sitruunan mehu raakana auttaa.
Suoraan sanottuna pelkkä ajatuskin saa mahahapot kuplimaan. En pysty juomaan edes appelsiini tuoremehua...  Shocked Mutta jos muukaan ei auta niin varmasti kokeilen tätäkin.  Smiley

Ja kai se Aloe Verakin pitää testata kun kuuluu olevan yleisapu vaivaan kuin vaivaan.  Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #7 : 20.10.2005 10:45:02 »

Heippa Outolintu!

Minä itse olen kärsinyt koko pienen ikäni ihan samanlaisesta monsterivatsasta kuin sinä...! Kohta ei pysty syömään mitään, kun kaikki närästää: tuoremehut kaikki pannassa, hedelmät banaania lukuun ottamatta aiheuttavat enemmän tai vähemmän närästystä, suurin osa jogurteista närästää (eteenkin rasvattomat), kasviksia maha ei siedä, leipäkin närästää, tietysti kaikki rasvainen ja käristetty ai kauhea...!  Embarrassed Lisäksi vatsan turvotus on aivan käsittämötäntä - näytän koko ajan siltä kuin olisin nielaissut ilmapallon, ja siltä myös tuntuukin.

Aloe Veraa on minullekin suositeltu kovasti vatsan hoitoon useammalta taholta, mutta en rahatilanteeni takia ole päässyt testaamaan sitä. Jos närästyslääkkeet ovat loppu suosittelen juotavaksi soodavettä (joka on kotitekoista samarinia). Jos tosi paha närästys iskee, suosittelen rasvaisesta maidosta keitettyä kauravelliä (tekee limakalvon vatsan suojaksi). Olen myös ihmeekseni huomannut, että suklaa auttaa närästykseen.

Jos taas haluaa ihan välttämättä lääkkeitä, niin lääkäri määräsi minulle vatsatulahdukseen joskus Zantac-nimistä lääkettä, joka auttoikin niin hyvin, ettei minun tarvinnut ottaa kuin muutama tabletti. Tietenkin lääkkeissä on omat huonot puolensa ja luonnonlääkintä olisi se kaikkein paras vaihtoehto. Täytyy kuitenkin muistaa, että kroppa on kotimme ja jos se alkaa hajoilla sitä täytyy hoitaa - tavalla tai toisella.  Smiley

Stressi lisää närästystä, samoin jos vatsavaivoja esiintyy suvussa ne periytyvät helpolla. Omaa vatsaani vaivaavat molemmat ja kaikkein pahin asia on piilostressi, josta en meinaa millään päästä eroon..  Undecided

Kiitän myös omasta puolestani kaikkia närästyslääkitykseen vinkkejä antaville!  smitten Outolinnun lisäksi nämä auttavat myös AthaMaaritia ^_^
tallennettu
Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Valkoinen Kosminen Peili


Profiili
« Vastaus #8 : 20.10.2005 12:45:42 »

Kiitos kaikille vinkeistä. Taidan aloittaa Ikiajan ohjeesta ja siirtyä viesti kerrallaan eteen päin jos kermavesi ei auta. Smiley

Lainaus
Lainaus
Kyllä tuohon on paras lääke se, että jättää sen kahvinkin kokonaan
Paljosta olen jo luopunut mm. suklaasta Cry mutta aamukahvista en luovu. knuppel2
Ei siitä luovuta, ennen kuin kroppa kunnolla kertoo myös tuon kahvimyrkyn poistamisen tarpeellisuudesta (nimim. en minäkään luovu Cheesy).

Lainaus
Lainaus
Vaikka se hullulta kuulostaakin, niin sitruunan mehu raakana auttaa.
Suoraan sanottuna pelkkä ajatuskin saa mahahapot kuplimaan. En pysty juomaan edes appelsiini tuoremehua... Shocked Mutta jos muukaan ei auta niin varmasti kokeilen tätäkin. Smiley
Aikoinaan, kun olin kesän työharjoittelussa, kertoi harjoittelupaikkani emäntä omasta kokemuksestaan sitruunasta synnyttämisen jälkeen. Heillä synnyttäneillä oli jokaisella oma sitruunanpuolikas aristavien ja rohtuneiden nännien hoitoon (nämä siis tulivat sairaalan puolesta, äideistä pidettiin tosiaan huolta Smiley).
Kysyin häneltä, etteikö rohtuneeseen nänniin sitruunan hierominen sitten kirvellyt??? Shocked - Ei, hän vastasi, se oli loistavat apu vauvan herkistämille nänneille imetyksen jälkeen ja pian ne eivät enää edes rohtuneet Smiley Hän oli siis todella tyytyväinen saamaansa kohteluun sairaalassa ja kertoi vielä kuinka ihanan raikas tuoksukin huoneessa noiden sitruunanpuolikkaiden vuoksi oli Smiley
Kannattaa toki kokeilla juoda tuota sitruunamehua, josset ihan raakana pysty niin sekoita sitä veteen (itse juon paljon muutenkin sitruunalla maustettua vettä Tongue)

Lainaus
Ja kai se Aloe Verakin pitää testata kun kuuluu olevan yleisapu vaivaan kuin vaivaan. Smiley
Aloe antaa elimistölle tarvittavat ravintoaineet, hoitaa ihoa (eli tässä tapauksessa suolen pintaa) ja näin ollen elimistö kykenee itse korjaamaan syntyneitä vaurioita nopeammin ja tehokkaammin, samalla aloe tietenkin myös tasapainottaa happo-emäs -tasapainoa Smiley
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #9 : 20.10.2005 13:26:11 »

Aloe antaa elimistölle tarvittavat ravintoaineet, hoitaa ihoa (eli tässä tapauksessa suolen pintaa) ja näin ollen elimistö kykenee itse korjaamaan syntyneitä vaurioita nopeammin ja tehokkaammin, samalla aloe tietenkin myös tasapainottaa happo-emäs -tasapainoa Smiley

Miksi sitä pitää keinotekoisesti, yleensä millään tasapainottaa. Koska tasapainohäiriö johtuu rintarangan kuudennen ja seitsemännen nikaman välissä olevasta hermopuristeesta.
Siitä vaan asiantuntevalle kiropraktikolle, tai naprapatille.
Helsingissä suosittelen, Selkäklinikkaa Toisella linjalla. smiley6600
tallennettu
Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Valkoinen Kosminen Peili


Profiili
« Vastaus #10 : 20.10.2005 13:52:29 »

Aloe antaa elimistölle tarvittavat ravintoaineet, hoitaa ihoa (eli tässä tapauksessa suolen pintaa) ja näin ollen elimistö kykenee itse korjaamaan syntyneitä vaurioita nopeammin ja tehokkaammin, samalla aloe tietenkin myös tasapainottaa happo-emäs -tasapainoa Smiley

Miksi sitä pitää keinotekoisesti, yleensä millään tasapainottaa. Koska tasapainohäiriö johtuu rintarangan kuudennen ja seitsemännen nikaman välissä olevasta hermopuristeesta.
Siitä vaan asiantuntevalle kiropraktikolle, tai naprapatille.
Helsingissä suosittelen, Selkäklinikkaa Toisella linjalla. smiley6600

 coolsmiley Keinotekoisesti?
Eihän luonnontuotteen nauttimisessa ole mitään keinotekoista, varsinkin jos nauttii tuotetta, johon ei ole lisätty mitään synteettistä ainesosaa Smiley
Mutta toki en kiellä, etteikö myös noista mainitsemistasi terapeuteista ole myös apua, olen varma aloen ja eri hoitomuotojen tukevan toinen toisiaan, juuri siitä syystä, että aloesta saadaan paljon ravintoaineita -mitä taas nikamien välissä olevien hermopuristusten vapauttaminen ei elimistölle tuo. Lisäksi aloella, kuten kaikilla käsittelemättömillä kasvimehuilla tai kasveilla yleensä [tarkoitan suodattamattomia, kuumentamattomia (keittäminen, paistaminen, uunissa kypsentäminen, pastöroiminen), pakastamattomia mehuja ja kasviksia] on elimistön happo-emäs -tasapainoa tasapainottava vaikutus Smiley
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #11 : 20.10.2005 14:26:15 »

Eihän luonnontuotteen nauttimisessa ole mitään keinotekoista

Kaikki on keinotekoista, jos sillä hoidetaan syyn aiheuttamia vaivoja. Eikä itse syytä.
Vaiva on happojen epätasapaino, jonka terveen kropan, pitää itse pystyä säätelemään. Ja, jos sitä säädellään, nauttimalla jotakin, ei oteta syytä pois, vaan lievitetään, syyn aiheuttamaa vaivaa. knuppel2 knuppel2 knuppel2 2funny 2funny 2funny

Minä nautin näistä hömiöistä smitten Cheesy Cheesy
« Viimeksi muokattu: 20.10.2005 21:44:54 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Outolintu
Vieras
« Vastaus #12 : 20.10.2005 22:48:01 »

Hei kaikki ongelmamasut. Meitä tuntuu olevan aikamoinen joukko. Ei kiva. Sad

Pääsi ihan unohtumaan neuvo jonka sain joskus tuttavaltani: asidofilus-bifidus piimä. Piimä ei ainakaan tähän asti ole aiheuttanut minulle närästystä joten taidan huomenissa pyyhältää lähikaupan piimähyllyä tyhjentämään. Onko kellään kokemusta asiasta?


Kohta ei pysty syömään mitään, kun kaikki närästää: tuoremehut kaikki pannassa, hedelmät banaania lukuun ottamatta aiheuttavat enemmän tai vähemmän närästystä, suurin osa jogurteista närästää (eteenkin rasvattomat), kasviksia maha ei siedä, leipäkin närästää, tietysti kaikki rasvainen ja käristetty ai kauhea...!  Embarrassed

Tulipa kotoinen olo...  Sad  paitsi etten voi syödä banaania. Vaalea leipä käy, tummat leivät pannassa. Kuinka kaipaankaan muna-pekoni aamiaista ja suklaata...  Cry Sitä paitsi luulisi tällä kaurapuurodietillä painonkin putoavan mutta sitä ihmettä ei näy missän! Angry tickedoff
tallennettu
Outolintu
Vieras
« Vastaus #13 : 23.10.2005 00:04:13 »

Tervehdys!

Kerma jäi lupauksesta huolimatta testaamatta kun lähikaupasta oli hyla loppunut mutta piimä purkki jäi mukaan. Ja tänään on ollut ensimmäinen päivä viikkoihin kun ei ole tarvinut ottaa närästyslääkettä!!!  smitten   smitten
Miten lie pääsi itseltäkin unohtumaan maitohappobakteerit... Joka ikisen antibioottikuurin yhteydessä syön niitä ja silti en muistanut.  Embarrassed Ei siis huolta Elektra, et ole ainoa huono muistinen.  Cheesy

Oletko muuten perehtynyt verityypin mukaiseen ruokavalioon?

En kyllä kauheasti ole asiaan perehtynyt. Muistaakseni Minä olen-lehdessä oli aiheesta artikkeli ja siinä on tietoni. Vanhalla foorumillahan siitä taisi olla pitkä keskustelu mutta jotenkin se jäi väliin...  Undecided Täytyy kaivaa nettiä ja kurkkia mitä AB+:lle suositellaan.  Smiley
tallennettu
Annaz
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


Profiili
« Vastaus #14 : 24.10.2005 12:54:16 »

Elin saman vaivan kanssa vuosia ja söin varmaan kaiken mitä tarjolla oli avuksi. Nyt olen paitsi kohtuullistanut elintapojani, myös lisännyt napakan wichyn hankaliin hetkiin. Suomesta tosin en ole löytänyt wahvaa wichyä (mitä myydään mm Venäjällä) Joka tapauksessa olen todennut sen huomattavasti paremmaksi kuin Samarin.
Tietenkin närästys kannattaa tutkittaa, kysymyshän saattaa olla aivan rakenteellisesta viasta. Wichy vesi helpotti minua, koska minulta on aina "puuttunut happoa" kuten vanhat sanoisivat..
Kannattaa kokeilla, hyvä ja halpa kikka  Smiley
tallennettu

Juuri näin olen halunnut elää.
Ei hukattua hetkeä,
täysi tunne seurana.
Olen tässä, olen nyt..."
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: