Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Piilostressistä eroon?  (Luettu 10271 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« : 20.10.2005 09:50:21 »

Heippa kaikki,

nyt kaipaisin kovasti apua piilostressin poistamiseen. Tiedän olevani stressaantunut, tiedän vielä yleensäkin mikä minua stressaa, mutta on paljon asioita, joista koen stressiä tiedostamattani sitä. Piilostressi ilmenee sitten entistä pahempana vastan pahoinvointina, ihottumana, selkäkipuina sekä erittäin ikävinä ja pelottavina rytmihäiriöinä..  Undecided

Olen kokeillut vaikka mitä, mutta en tiedä millä saisin piilostressin ihan kokonaan pois. Olen meditoinnut, yrittänyt vain päästää irti huolistani, pyrkinyt supeutumaan uusiin vaativiin tilanteisiin parhaani mukaan jne. Mutta ei auta.

Mitä suosittelisitte? Kaipaisin eritoten ihan kotikonsteja. Jos teillä on tiedossa vaikka hyvä meditaatioharjoitus stressin poistoon, senkin kertominen autaa jo suuresti.

Kiitos!  laugh
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #1 : 20.10.2005 10:11:07 »

Hei  Smiley

Samoja oireita minullakin, etenkin nuo rytmihäiriöt ovat ilkeitä.

Tässä muutama vinkki josta olen saanut helpotusta:

- energiahoidot, kristalli sekä ja pranic healing auttaa tasapainottamaan/puhdistamaan energiakehosi

- laventeli "rasvaa/ölyjä" hierotaan kevyesti kehoon, kamomilla teetä

Shiatsu kurssilla opittua;

makaa selällään rentoutuneesti, pidä kädet sivuilla

1.) laita etusormi ja peukalo yhteen ja hengitä omaan tahtiin, ei pakotettua hengitystä, vaan annat hengityksen tasaantua omaan tahtiin, rauhallisesti.
Jatka n 2-4 min

2.) laita kädet nyrkkiin kevyesti, jatka hengitystä 2-4 min

3.) laita peukalon pää pikkurillin ja nimettömän välille, sulje muut sormet hellästi nyrkiin, jatka

Itse harjoittelen "sisäsitä näkökykä" siten, että kun olen poissa "tasapainosta", suljen silmät, tunnustelen, missä kohtin on pahaa olla, mikä chakra reagoi voimakkaasti, mitä tunteita chakraan liittyy, värit jne

Lausun rauhoittavia lauseita, laulelen hiljaa, yritän löytää harmonisen olotilan luovuudella ja keksimällä iloisia asioita.

Pidän päiväkirjaa, yritän päästä tunteiden taakse kätkettyihin viesteihin jne

Joskus maadoittava ja energianpurku "tanssi", kun voi oikein "tampata" tunteet ja raskaat/ylimääräiset energiat pois -> James Asher " feet in the soil " levy on upea!

Laitan kädet mahan päälle, hegitän syvään, kuvittelen miten sydämeni aukeaa ja rentoudun tai sitten teen jotain ihan päätöntä kuten "kiljun kovaa naisten tyyliin" tyynyyn tai ravistelen itseäni hereille.

Yksi erittäin hyvä keino saada "stressin" pois, on ihan spontaanisti ja luovasti alkaa tanssimaan, kulkea rytmin mukana, ei ennakkoajatuksia tanssista, antaa kehon mennä ja olla niinkuin parhaaksi tuntuu.

Toivottavasti olosi helpottuu  smitten
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #2 : 20.10.2005 10:23:40 »

Hyviä vinkkejä sait jo tuolta hopeatähdeltä mutten malta olla vielä yhtä kertomatta. Voitko vaikka tämän hetken olla ihan vain siinä missä oletkin ja sanoa sydämesi sopukoissa oleville pelon hiukkasille, että KATOA!  smitten
 
Sillä sinähän olet sen oman Olevaisuutesi puhdas Valon kanava jo nyt, vaikkei mielesi sitä vielä ehkä hoksannutkaan. Joten ainakin voit kokeilla, sillä se tepsi aina minullekin, kun turha murhe meinasi saada otetta minusta Wink Smiley
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #3 : 22.10.2005 11:51:30 »

Keho, toi toimi  smitten
Tuli kiva olo...
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Keho
Vieras
« Vastaus #4 : 22.10.2005 13:12:56 »

Keho, toi toimi  smitten
Tuli kiva olo...

Nyt se toimii aina sinulle, jos vielä jokin "väärä" tunne vaivaa!  smitten
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #5 : 22.10.2005 19:34:57 »

Moi AthaMaarit!

Piilostressi, ja piilosilla stressin kanssa. Kuinka tuttua ja ikävää se on! Yrität jaksaa ja kuitenkaan et olikeasti jaksa! uglystupid2 2funny 2funny 2funny
Monesti olen miettinyt mitä meidän tuleekaan kestää nykyisessä yhteiskunnassa jossa vain vaaditaan ja kiristetään työtahtia Embarrassed
Minä olen hoidellut tätä stressimuotoa oikeastaan monien vuosien ajan  crazy2 rukouksella angel angel angel ja se toimii angel
Toki ihmisen elossa on paljon muutakin, anteeksianto ja totuuden silmiin katsominen. Miksi, miksi ja miksi minä stressaannun  Undecided olisiko aika vaihtaa elämäntyyliä tykkänään? Olisiko aika vain olla itselle tarpeeksi kauan ja antaa elämän kuljettaa vapaana...ottaa lomaa ja tehdä jotain sellaista jota HALUAT tehdä ja johon on mahdollisuus

 smitten[/color
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #6 : 31.10.2005 10:21:38 »

Sama mulla piilostressi vaivaa, vaikka kuinka yrität olla reipas ja kuunella omaa kehoaan ja ajatella positiivisesti, silti  Embarrassed ahistaa välillä niin että meinaa tukka päästä lähtee crazy2 nyt olen puun ja kuoren välissä työn suhteen, en tiedä mitä tekisin sen kanssa..en nauti työstäni niinkuin pitäs nauttia, mut en osaa sanoa siitä irtikkää..hermot tosi kireellä kokoajan  tickedoff tickedoff
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #7 : 31.10.2005 15:44:00 »

Tuossa tulikin jo hyviä ohjeita, itse seuosittelisin seuraavia:

- Meditaatio (esim. Rauhan ja terveyden meditaatio), joku ohjattu cd-meditaatio tai ryhmämeditaatio on hyvä, sillä silloin siihen keskittyy paremmin,
- liikunta, esim. kävelylenkit
- itsetutkiskelu ja sen miettiminen, mikä on pielessä koska stressaannut.
* Teetkö sellaisia asioita joista tykkäät oikeasti vai sellaisia joita sinun pitäisi muiden mielestä tehdä? Turhien asioiden karsiminen, oman ajan löytäminen itselle, järkevä päivärytmi, jossa on myös vapaata aikaa
* Onko taustalla joku menneisyyden trauma joka pyrkii pinnalle ja aiheuttaa huonoa oloa? Tähän voisivat tuoda helpotusta monenlaiset hoitomuodot/itsehoidot, esim. kukkatipat, energiahoidot, tai joku muu menetelmä josta saat hyvää oloa ja rauhallista mieltä.
- kun rentoudut  ja alat löytää esim. omaa luovuuttasi ja intuitiotasi, alkavat uudenlaiset ratkaisut ja mahdollisuudet avautua.

Itse olen käyttänyt näitä kaikkia edellisiä. Ratkaisevaa kuitenkin on ollut suorituskeskeisyydestä ja lapsuuden perheen toimintamalleista vapautuminen.
Jouduin myös myöntämään sen ettei egoni luoma toimintamalli toiminutkaan ja luovutin elämänpolkuni ¨Korkeimmalle¨. Hassua on, että nyt saan tehdä työtä jota en ikinä olisi kuvitellut tekeväni, mutta joka on todella ihanaa! Ja kun pohjimmiltaan ajattelen, ovat siinä vanhojen haaveideni keskeiset elementitkin läsnä. Myös luovuuteni on alkanut aueta ihan uudella tavalla ja tunnen koko ajan kulkevani kohti entistä parempaa tulevaisuutta! Pelon aiheesta on tullut seikkailu!

Diana Cooperin  kirjassa (en muista missä niistä) oli harjoitus, jossa pyydetään enkeleitä kirkastamaan omaan auraan elämäntehtävän symbolit, niin että alkaa vetää puoleensa oikeanlaisia ihmisiä ja tilanteita. Sitä suosittelen kaikille epäselvissä tilanteissa oleville.
Samoin myönteistä ajattelua ja visualisointia, esim. Sonia Choquetten kirjaa ¨Toteuta sydämesi toiveet. ¨  (huom. sydämen toive ei välttämättä ole sama kuin egon toive  Wink)

Voiman ja rauhan terveisin angel
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #8 : 05.11.2005 00:21:06 »

Rentoutuminen, vaikka parin tunnin kävelylenkki ihan yksin ja sinä aikana mietit vain ihan niitä asioita joista OIKEASTI nautit ( ei siis missään nimessä niitä joita muut sinulta odottavat) ja musiikki jota rakastat, uppoudu siihen , kuuntele sanoja ja laula mukana, muuta et tarvitse:) Elät tätä hetkeä, NAUTI SIITÄ Smiley!
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: