Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: TZOLKIN Pyhä kalenteri  (Luettu 8531 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« : 14.05.2006 13:28:08 »

Seuraakos teistä joku Tzolkinin kalenterin mukaan aikaa?
Olen aikanaan seuraillut melkein pari vuotta ja laittanut päiväkirjaankin asioita ylös. Mielenkiintoisia asioita tapahtuu todella niinä "porttipäivinä" ja kuinka se paha päivä on juuri se saman merkin päivä toistuvasti...........eli voisi jo varautua Angry
Mutta mielenkiintoisessa maya maailmassa ollessa miettii koko ajan, kuinka tämä kohtaa länsimaisen ajattelun ja onko niillä yhtäläisyyksiä, kyllä on!
Kuun kiertoa mayat seurasivat, niinhän mekin seurataan ja meillä naisilla se on vielä kuukautisten takia akuutimpi ja herkempi asia.
Mutta jos teillä on tuo pyhä kalenteri, ottakaas ja seuratkaa miten muiden merkkien päivinä asianne sujuvat, milloin näätte minkäkinlaisia unia, olette sairas, onnellinen jne..
Se on niin mielenkiintoista Wink
Kalenterin saa varmaan tilaamalla tämänkin foorumin kautta,  Maya-puolelta
tallennettu
Wiza
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #1 : 14.05.2006 15:13:36 »

Mä seuraan ahkerasti.  uglystupid2 Mäkin oon huomannut että jotkut tietyt päivät ovat hankalampia ja jotkut taas todella hyviä. Todella mielenkiintoista ollut seurata.

Mä oon huomannut että Valkoisen Peilin (mun okkultti)ja Valkoisen Koiran päivät ovat olleet mulle parhaimpia.

Jännä juttu muuten, mä oon huomannut, että mun oman merkin päivät, Sinisen Yön päivät ovat olleet enemmän hankalammanpuoleisia mulle. Onko kukaan muu kalenteria seurannut huomannut samaa?

Näillä sivuilla on Tzolkin kalenterista lisää:

http://www.13moon.com/ (Täältä voi tilata upean tzolkin kalenterin koko vuodelle, mä varmaan tilaan ens vuoden)
http://www.tortuga.com/eng/index.php

Täältä voi seurata päivän energioita:
http://www.mayantimes.com/today%60s%20forecast%20new.htm

Mä alan jo pikkuhiljaa muistaa mitä tietyistä päivistä kerrotaan. Tää kalenteri on kuin kertotaulu, aluks jonkin verran pänttää mutta sitten se sujuu todella easysti. Ei tän oppimisessa kauan mene.

Suosittelen tutustumaan.  Smiley Tämä on paljon rikkaampi, mielenkiintoisempi ja coolimpi kuin tavallinen kalenteri, sekä tietenkin paremmin sopusoinnussa luonnon kanssa.

Olisi aika mahtavaa jos tämä kalenteri olisi yleisesti käytössä, eikä tavallinen, tylsä, luonnon kanssa sopusoinnuton gregorinen kalenteri. Ehkäpä tulevaisuudessa...   Wink
« Viimeksi muokattu: 05.06.2006 15:12:27 kirjoittanut Wiza » tallennettu

Long life maybe isn't good enough,
but good life is long enough!
- Benjamin Franklin
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #2 : 14.05.2006 16:57:16 »

Minäkin olen sininen yö, meillä taitaa olla sama harrastus, onnittelen!
Tästä tosiaankin saa itsellensä, mitään ei ole pois

Minulle nämä keltaiset päivät ja varsinkin siemenen on hankalia. Joskus myös sillanrakentajan päivänä räjähtää täällä kotona Grin

Porttipäiville kannattaa jättää kaikki tärkeät päätökset ja toiveet angel
Energiat ovat silloin niin erilaiset.

Minä odottelen keskiviikkoa, se on mulle tosi hyvä päivä yleensä Cheesy
Niin mullakin on omat päivät usein hankalia, mutta siinä se oppi juuri onkin!!!!!
tallennettu
Wiza
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #3 : 14.05.2006 19:12:23 »

Jee.  Cheesy

Mulle kaikkein haasteellisimmat päivät ovat olleet Punaisen Maan päivät. Silloin kaikki on tuntunut menevän päin mäntyä.  Grin

Myös Valkoisen Sillanrakentajan päivät ovat takkuilleet mullakin. buck2

Punaisen Taivaanvaeltajan (Sinisen Yön haastemerkki) päivät, vaikka sanotaankin että ne ovat erityisen haastavia yölle, ei oo ainakaan mulle tuottaneet suurempaa päänvaivaa.

Mitkä päivät ovat olleet parhaimpia sulla?
« Viimeksi muokattu: 14.05.2006 19:14:29 kirjoittanut Wiza » tallennettu

Long life maybe isn't good enough,
but good life is long enough!
- Benjamin Franklin
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #4 : 15.05.2006 11:14:36 »

Takkuisemmat ovat olleet ne valkoiset sillanrakentajan ja keltainen siemen.
Niillä on kyllä se oma sanoma siitä takkuisuudestaan, ja sehän se pitäisi osata tulkita.

Mutta parhaimpia ovat olleet sininen myrsky ja valkoinen tuuli ja oppaani sininen käsi. Tuon sinisen käden oppi on myös joskus rajua, mutta positiivisesti.

Parhaat uneni näen yleensä valkoista tuulta odotellessa.

Kyllä tämä toimii
tallennettu
Wiza
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #5 : 24.05.2006 19:09:17 »

*Deletoin*
« Viimeksi muokattu: 06.09.2009 17:57:24 kirjoittanut Wiza » tallennettu

Long life maybe isn't good enough,
but good life is long enough!
- Benjamin Franklin
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #6 : 24.05.2006 22:22:36 »



moi
 
ei kaikille sinisille öille, kyllä se riippuu siitä mitä sun on opittava, se päivä tuntuu kurjimmalle mikä opettaa niitä sillä hetkellä pahalta tuntuvia energioita......
mutta kyllä se melkein näin on, että se yksi on ylitse muiden, mut oikeesti ja rakkausella sanottuna peiliin katsominen ja asioiden funtsiminen on silloin paikallaan. Ja se toistuu niin kauan ennenkuin olet oppinut siitä jotain.... angel
tallennettu
Wiza
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #7 : 01.06.2006 13:37:57 »

Kertokaa muutkin kokemuksia!  laugh
tallennettu

Long life maybe isn't good enough,
but good life is long enough!
- Benjamin Franklin
hannam
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #8 : 13.07.2006 07:58:31 »

voi olla että tämä on tyhmä kysymys mutta koitetaan kestää Smiley täysikuu, Wiza ja muut, oletteko huomanneet jotain yleismaailmallisesti samantyyppisiä päiviä / päiviä, jolloin vallitsevat jollain lailla tunnistettavissa olevat energiat?

maya-astrologia on ihan uutta mulle... pitääkin ruveta tutkimaan.
tallennettu

vaaka - keskitaivas aurinko venus saturnus merkurius pluto | skorpioni - jupiter | jousimies - askendentti kuu uranus mars neptunus | harka - chiron | Sininen spektrinen kotka
Hilmatar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Maailmojen Sillanrakentaja


Profiili
« Vastaus #9 : 19.07.2006 19:00:13 »

Minä tuumin, että alkaisin pitämään samanlaista päiväkirjaa ens vuoden alusta. (siis 25. tätä kuuta) Josko minusta niin kurin alaiseeen hommaan on..  buck2

Minusta sillanrakentajan päivät on ollu ihan tavallisen tasasia, mutta ehkä sen onkin mulle harmoninen päivä  Wink
tallennettu

Aurinko paistaa viidenteen huoneeseen,
siellä rakkauden jumalatar kauriin päätä silittää,
siellä Merkurius Neptunusta halaa;
leijona nousee heitä suojelemaan.
Yötaivaalla kaikki planeetat näet,kuu valaisee skorpionin.
(Tulikäärmettä ärsyttää kun runo ontuu)
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #10 : 19.07.2006 20:56:17 »


Hilmatar

Kannattaa pitää päiväkirjaa, siitä on sitten myöhemmin hyötyä smitten

Hannam

Kyllä voi sanoa että kuun kierron  ja Tzolkinin kalenterin mukaan seurattuna on paljon yhtäläisyyksiä, tietysti. Ollaan tekemisissä äiti-maan ja meidän luontomme kanssa, maailmankaikkeuden kanssa, tähtien kanssa....
Me luokitellaan vaan asiat erilaisiin laatikoihin, vaikka voisimme elää kaiken kanssa hyvässä sovussa. Oppisimme vielä helpommin, kun tavaroita ei tarvitsisi laatikoista etsiä Wink
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: