Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ei identiteettiä?  (Luettu 12484 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
jokoskin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« : 09.11.2018 18:11:33 »

Mulla on joskus se kokemus ennen vielä enemmän. Siksi olin kuin robotti. Pluton teemaa se on mun kohdalla. Kuu yhtymä Pluto ja molemmat yhdeksännessä huoneessa. Voinko vielä löytää mitä todella olen. Mulla on raskas kartta kaiken kaikkiaan.
tallennettu
paavo väyrynen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 264


Profiili
« Vastaus #1 : 09.11.2018 19:09:14 »

Outoo, mun mielestä plutonikot tietää kyllä keitä ovat. Löydät sä kunan aikaa menee.
tallennettu
jokoskin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« Vastaus #2 : 09.11.2018 19:22:09 »

Voi tietysti olla että viime muutokset mun elämässä olivat niin nopeita ja voimakkaita että olen vasta syntymässä sielultani uudestaan. Moni on sanonut ettei enää tunnista mua samaksi persoonaksi. Pluto yhtymä askendentti transiitti...
tallennettu
jokoskin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« Vastaus #3 : 09.11.2018 22:34:07 »

Identiteettikriisi on varsin plutoninen prosessi. Oon vanhoja aikojakin muistellen tyypillinen skorppari. Seksi on tärkeää, kaikenlaista seikkailua on ollut Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 09.11.2018 23:20:23 »

jokoskin
On aika yksselitteistä liittää tapahtuma kuin tapahtuma astrologiassa  pluto :n piikkiin,
varsinkin, jos se sulla on jo syntymäkartalla osana sun identiteettiä.
Mielestäni esim.  saturnus :n sykli n. 7 vuoden jaksoissa ois yksi planeetta kuvaamaan
 yksilön kehitystä / identiteetin muovautumista
ja siihen liittyviä muutoksia jo koulun aloittamisesta,teini-iästä ja nuoren aikuisen muutoksesta vastuulliseksi perheelliseksi jne..
Saturnuksen transiitilla jäädään usein eläkkeelle.
Minäkuva varmaan muovautuu uudelleen?
Toinen sykli löytyis esim.  uranus :n kiertoajasta.
Moni aikuinen pohtii neljänkympin tietämillä ( Uranuksen puolitus) kuka olen ja mitä vielä haluan elämältä,
ja haluaa ehkä siihen elämäänsä muutosta.
Kolmas muokkaava tekijä, näiden kahden välissä kiertävä  chiron,
joka tuo elämään kipeitäkin kokemuksia mutta samalla myös viisautta,
esim. sairauden, leikkauksen, jonka jälkeen rakennatkin uudenlaista identiteettiä.
Chironin neliöt ja paluu voivat olla suuriakin siirtymiä elämässä
ja muovata yksilön minäkuvaa uudelleen,
vaikka jo sillä, että joudut uudelleenkouluttautumaan ja siirtymään uuteen ammattiin.

Se, että kokee ettei ole identiteettiä,
vois olla kalamainen ominaisuus, sulautuu joukkoon, itse haluten tai "hukkuen"
tai sitten toimii läpi elämän samoilla rutiineilla,
ja hukkaa tavallaan itsensä,
ei ole ollut valmis muutokseen silloin kun se olisi ollut tarpeen oman itsen kannalta.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 10.11.2018 01:32:28 »

Tuohon identiteettiin vielä,
miten sen nyt sitten astrologisesti mieltää,
onko se  aurinko, vai  askendentti
vai nämä kolme, joilla itsemme esittelemme muille aina astropäivillä
eli  askendentti aurinko ja  kuu
niin
aattelin vaan, että oisko sitten kriisinpoikanen itellä,
kun on proge aurinko  kauris aspect_con askendentti kauris
ja oli progekuun paluukin  kuu leijona,
vai onko se just se kriisin alkuperäinen "suomennos" eli mahdollisuus,
ja mahdollisuus johonkin uuteen,
minäkuvan muokkaukseen,
ja joskushan se tapahtuu vääjäämättä,
ei vain ole enää entisensä.
tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Profiili
« Vastaus #6 : 10.11.2018 11:40:05 »

Kuka tahansa voi lapsena kokea traumaattisia kokemuksia, jonka seurauksena saattaa identiteetin muodostuminen vääristyä.
Sinuna hakisin mieluummin apua terapiasta kuin astrologiasta.


Oman idetiteetin löytyminen on monelle pitkä  tie. Toivon sinulle onnea etsintään!  smitten
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #7 : 10.11.2018 17:48:54 »

Wikipedia:
Identiteetti (latinan sanasta idem ’sama’) tarkoittaa psykologiassa ihmisen yksilöllistä käsitystä itsestään. Identiteetin perustana ovat ihmisten omat persoonalliset ominaisuudet, jotka voivat muuttua tai kehittyä vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa.

Eli jos tältä pohjalta lähtis aattelemaan että mites se identiteetti astrologiassa sitten koostuis, nii hmm.
Kyllä siinä varmasti täytys tuijottaa kaikkia persoonallisia planeettoja ainakin akseleiden lisäksi?
Ja vuorovaikutus muiden kanssa...no  askendentti/DC toki, mutta ei se siihen jääne?
Koko kartta siinä varmasti on perustana.
Kuka minä olen?
Ja kun on erilaisia identiteettejä, esim. IC/MC identiteetti voi kullakin olla hyvin erilainen, mutta silti ne ovat molemmat osa ko.ihmisen identiteettiä.
Ja seksuaalinen identiteettikin...se on palasista muotoutuva kokonaisuus koko hommeli.
tallennettu
jokoskin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« Vastaus #8 : 10.11.2018 18:27:15 »

Neptunus askendentti yhtymä mulla. Se ei niinkään edes vaikuta kuin Skorpioni taipumukset. Skorpioni ei tunne täysin minuuttaan. Eli kokonaan identiteettini ei ole kadoksissa, Kauris on mun askendentti. Samassa merkissä Venus ja Jupiter.

Terapiassa kävin 1,5 v, lisäksi olen harjoittanut myös astrologian ulkopuolista itsetutkiskelua hyvin paljon.

Merkurius yhtymä Uranus tuonee jotain erityisyyttä, siskollani on muuten sama aspekti. Terapian onnistumisen tekee mun kohdalla hankalaksi että olen useimpia terapeutteja huomattavasti älykkäämpi. Kuulun mitä todennäköisimmin siihen ihmiskunnan 0,2% nerojen vähemmistöön. Se ei ole helppo eikä kadehdittava osa sanoisin.     
tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Profiili
« Vastaus #9 : 11.11.2018 12:12:46 »

Jokoskin, hienoa, että olet käynyt terapiassa.

Ihminen voi olla todella älykäs mutta silti tunnepuoli voi olla sekaisin. Terapeutti voi olla sinua viisaampi tunteiden käsittelyssä ja minuuden etsimisessä. Kannattaisi ehkä avoimin mielin hypätä tunteemattomaan, vaikka se vaatiikin omalta mukavuusalueelta poistumista.
Oma mielipiteeni on, että todella älykäs ihminen ymmärtää ja myöntää, ettei tiedä ja hallitse kaikkea.

Toivon, että löydät identiteettisi planeeetoista  Wink
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #10 : 12.11.2018 13:36:30 »

Mä jäin miettimään noita planeettoja nousulla. Mun mielestä on liian yksinkertaista koettaa selittää identiteettiongelmia pelkästään sillä, mutta itseni lisäksi tiedän ainakin yhden tyypin, jolla moisia normaalia enemmän on, ja hänellä  uranus nousulla. Mulla siinä on jupiter aspect_con uranus ja siis dissosiatiivinen häiriö.
Ja sama mieltä ku ikisiniviuhko, identiteettikriisit kuluu elämään.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: