Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itse-elementti  (Luettu 13122 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« : 09.02.2017 21:34:04 »

Kiinalaisessa astrologiassa itse-elementti on yksi tärkein tekijä kartalla. Se katsotaan syntymäpäivästä. Kiinalaisessa astrologiassa on neljä pilaria: vuosi, kuukausi, päivä ja tunti. Nämä eivät kuitenkaan ihan täysin vastaa meidän kuukausia, koska kiinalainen astrologia käyttää kuukalenteria.

Elementit ovat tuli, puu, maa, metalli, vesi

Kun on laskenut pilarinsa ja selvittänyt syntymäpäivänsä elementin niin tietää itse-elementin. Se voi olla voimakas tai heikko, johtava. Nämä ovat kuitenkin "ammattitermejä" eivätkä kuvaa kyseistä ihmistä. Kartalta voi katsoa miten voimakas itse-elementti on.

Eri vuodenajoilla on myös oma elementtinsä. Esimerkiksi vesi elementti on voimakas talvella. Kesällä on tulen aika. Kaikki perustuu viiden elementin kiertoon.

Ravitseva kierto:
Tuli tarvitsee puuta palaakseen -> tulen palamisjäte muuttuu vähitellen maaksi -> maa muuttuu vähitellen mineraaleiksi ja metalliksi -> metalli sulaessaan muuttuu nesteeksi, metallin pinnalle kertyy kosteutta, vettä -> puu ei pysty kasvamaan ilman vettä

Kontrolloiva kierto taas, myös sitä luonto tarvitsee tasapainon säilymiseen

tuli kontrolloi metallia, maa kontrolloi vettä, metalli kontrolloi puuta, vesi kontrolloi tulta, puu kontrolloi maata

Itse-elementin voimakkuus eri vuodenaikoina
selitykset termeille:
Voimakas=itse-elementin oma vuodenaika, jolloin se on hyvin voimakas (sama vuodenaika kuin itse-elementti)
Lepää=itse-elementti on menettänyt voimiansa ravitessaan seuraavaa vuodenaikaa (esimerkiksi puu ravitsee tulta, kesällä puu on väsynyt ja sen täytyy levätä, koska tulen ravitseminen vie siltä voimia.)
Heikko=vuodenaika, jota itse-elementti kontrolloi (kontrolli heikentää ja vie voimia itse-elementiltä)
Kuollut=vuodenaika,  joka kontrolloi itse-elementtiä (tämä on itse-elementin vastakkainen vuodenaika, jolloin itse-elementti on täysin voimaton ja kuolleessa tilassa)
Syntyy=voimakasta aikaa, koska tämä vuodenaika ravitsee itse-elementtiä, auttaa sitä syntymään ja kasvamaan (itse-elementin ravitsija)


kevät puun aika noin 5.2.-22.4.
puu voimakas, tuli syntyy, maa kuollut, metalli heikko, vesi lepää

kesä tulen aika noin 5.5.-22.7.
puu lepää, tuli voimakas, maa syntyy, metalli kuollut, vesi heikko

maan ajat noin 18 päivää jokaisen vuodenajan jälkeen
puu on heikko, tuli lepää, maa voimakas, metalli syntyy, vesi kuolee

syksy metallin aika 7.8.-23.10.
puu kuollut, tuli heikko, maa lepää, metalli voimakas, vesi syntyy

talvi veden aika noin 7.11.-23.1.
puu syntyy, tuli kuollut, maa heikko, metalli lepää, vesi voimakas

Esimerkki: minun itse-elementti on vesi ja olen syntynyt veden aikana eli vesi on voimakas. Lisäksi minulla on vuoden elementti vesi ja kuukauden elementti metalli, joka tukee itse-elementtiä.

Toivottavasti saitte jotain tästä selityksestä irti  Smiley

Lähteenä käytin kirjaa Kiinalaisen astrologian salat - perusteet horoskoopin laatimiseen jos joku haluaa perehtyä tarkemmin
« Viimeksi muokattu: 09.02.2017 21:36:47 kirjoittanut meryem » tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: