Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suhde vanhempiin  (Luettu 16927 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 20.05.2013 21:31:35 »

Kuuhilda
yksinhuoltajuutta voit tutkailla myös  ceres:n kautta.

Kuu voi kuvastaa myös isää, heijastaahan se Auringon valoa.
Ainakin itellä,  kuu leijona aspect_con isän  aurinko.
Äiti löytyy MC-IC -akseliltani,
luultavasti hän oli  askendentti vaaka,
ja  kuu oinas ja oma IC  oinas, ja tytär  kuu oinas, anoppi  aurinko oinas.
Oma  ceres neitsyt ja tyttärellä MC  neitsyt.
Äitiys on itelleni jotenkin enämpi  ceres kuin  kuu.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #16 : 20.05.2013 21:52:01 »

Ja jos mietin omia lapsuuden olosuhteitani, niin monella muulla on ollut katuojaan kaatava kokemus samoista olosuhteista, jotka minä taasen olen kääntänyt voitokseni....vaikka en mitenkään helposti kylläkään.

Ceresiä olen tutkaillut, ja siinä sitä onkin...en edes muista tarkalleen miten se meni, mutta siinä on piste, johon pamahtaa jokin taivaankappale  isäni kartalta ja jokaisen lapsen kartalta jokin kohta; yhdellä Chiron, toisella Merkurius ja juuri huomasin että tyttärellä Cupido  :Smiley  Minulla se on 26 astetta  kauris huone kaksi, ja yhtymässä Lilithiin, neliö  pluto ja  aspect_ssx aurinko
Ihan kuvaava, sukukarmaa?

Mielenkiintoista oli myös huomata, että isäni kartalta lähes jokainen taivaankappale teki tarkan yhtymän  omalle kartalleni. Tarkkaa synt. aikaa en tiedä, mutta akseleineen olisi varmasti vieläkin enemmän sattumia. Kuuna kullan valkeana en ole miestä nähnyt, enkä näekään kun kuoli pois, mutta onpahan ollut siitä huolimatta merkittävä tekijä elämässäni...no joo, joo, kaikilla meillä täytyy isä olla että voi olla olemassa, mutta siis.


Muoks* Se on isäni Mars joka on Ceres/Lilithilläni.
Ja lähes jokainen on jälleen Jupiteriani, anteeksi siitä Cheesy

Mutta, isän  ceres aspect_con oma  saturnus
  merkurius aspect_con merkurius
 aurinko aspect_con juno
 venus aspect_con kuu
 uranus aspect_con DC
 saturnus aspect_con kuunsolmu
 pluto aspect_con vertex
 jupiter aspect_opp vesta
 chiron aspect_opp kuu

Ja ovat tarkkoja, joissain kolmen orbi.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2013 22:17:22 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 20.05.2013 23:03:12 »

Arabialaisissa pisteissä on Mother =  askendentti +  kuu -  saturnus
Loogista sinänsä, koska  askendentti:lla äiti synnyttää meitit ja saamme sen oman henk.kohtasen syntymäajan,
Kuun oon mieltänyt äidinmaidoksi, perustarpeet vauvana, "äidinkielen" oppiminen (= reagoimme kuulla äidin kehonkieleen, imemme senki itseemme), Saturnus, vastuullinen vanhemmuus tai ylipäätään vanhempi, henkinen kasvatus, aika, lapsen kehitys 7 vuoden jaksoissa ?

Joo, itellä tuo piste 1  kaksoset eikä äkkiseltään sano mitään.
Huumorintajuinen, lapsirakas?
Sitten taas äidin kuollessa tr  saturnus yhytti tuon pisteen ja tr  kuu aspect_con mun  ceres.
Progekartalla  askendentti siirtyi Saturnuksen hallitsemaan Kauriiseen.
Ja Alasolmu- saturnus :seni  taas osoitti, että pidä nyt sitten huoli vanhasta isästä.
Tyttären Mother-piste taas  aspect_con mun  saturnus, joka on  aspect_opp kuu kuunsolmu.
Onpas karmallista, tai Saturnista, isän yodin kärki siinä kummittelee perimänä.

Isällekin oli tuolla Father laskukaava. Kaksikin am ja pm ajoilla.
21  neitsyt
vois olla isän  askendentti

En tiijä, ei jaksa miettiä,
ja sorgen jos menee arabialaiset liian kauas aiheesta..
tänään ois äitin synttärikin kaiken kukkuraks, näemmä..

http://www.noendpress.com/pvachier/arabicparts/index.php
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #18 : 12.06.2013 20:47:42 »

Muutin ton huonejaon,mutta ei tuo näyttänyt tekevän kartalleni mitään!Pitääkö siihen valita vielä jokin muu juttu,että saa henkisen astrokartan tehtyä?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #19 : 12.06.2013 20:58:08 »

Mikä huonejako ja mikä henkinen astrokartta?
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #20 : 13.06.2013 20:30:26 »

Henkisessä astrologiassa 11. huone katsotaan olevan myös edellisten elämien kiistakumppanien huoneeksi.  Mikäli henkinen astrologia kiinnostaa, kannattaa kartta tehdä Porphyryn huonejaolla, astro.comissa onnistuu.  


Siis pitääkö tohon Porphyryn huonejakoon syöttää vielä jotain muuta,että se toimii?
« Viimeksi muokattu: 13.06.2013 20:51:48 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #21 : 13.06.2013 20:55:10 »

Henkisessä astrologiassa 11. huone katsotaan olevan myös edellisten elämien kiistakumppanien huoneeksi.  Mikäli henkinen astrologia kiinnostaa, kannattaa kartta tehdä Porphyryn huonejaolla, astro.comissa onnistuu. 


Siis pitääkö Tohon Porphyryn huonejakoon syöttää vielä jotain muuta,että se toimii?

Ei tarvitse. Valikosta valitaan vain ko. huonesysteemi ja TA-DAM, kartta ilmestyy. Porphyryssa AC ja MC ovat samoin kuin Placiduksessa, mutta pääakseleiden välit jaetaan samankokoisiin huoneisiin (esim. jos AC:n ja MC:n väli on 90 astetta, niin siihen väliin mahtuvat 3 huonetta ovat kukin 30 asteen kokoisia). Astro.com tarjoaa myös Suomen pohjoisilla leveysasteilla syntyneille automaattisesti Porphyrya huonejaoksi, se kun ei kutista ja paisuta tiettyjä huoneita niin paljon kuin Placidus.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #22 : 12.08.2016 11:53:48 »

UP
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #23 : 13.08.2016 18:09:21 »

Onko kukaan miettinyt, kertooko kuun ja auringon välinen suhde jotakin vanhempien välisestä jännitteestä? Tämä tuli mieleeni kun tarkastelin poikani suurta kolmiota, jossa on kuu, aurinko ja mars, ajattelin, että tässä on tasapainossa äiti, isä ja oma miehisyys.  :Smiley Omalla kartallani kuu ja aurinko ovat neliössä, ja tämä kuvaa hyvinkin vanhempieni suhteen laatua, ehkä ei enempää siitä tässä.

Ajatus käy kuitenkin järkeen siinä mielessä, että ristiriitainen ihmissuhdeympäristö lapsuudessa voi hyvinkin näkyä myöhemmin ristiriitaisena jäsentymisenä oman persoonan ja tunteiden välillä, jota auringon ja kuun ristiriitaiset kulmat taas henkilökohtaisella tasolla kuvaavat. Koska lapsi luonnostaan yrittää olla kontaktissa molempien vanhempiensa kanssa, hänen täytyy jollain tasolla ratkaista se, jos tämä ei olekaan helposti ja suoraan mahdollista vanhempien keskinäisten jännitteiden takia. Ehkä hän kieltää toisen vanhempansa (ja samalla tavallaan osan itsestään kehittyessään, koska kieltää oman tarpeensa kohti tätä toista vanhempaa) tai sitten hän yrittää jollain tapaa eriyttää itsestään kaksi eri ihmistä kummankin vanhempansa seurassa (jolloin nämä eri osat ovat todennäköisesti jollain tasolla jakautuneet myös myöhemmin elämässä). Mä olen kokenut jotakin tuohon jälkimmäiseen suuntaan.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #24 : 13.08.2016 19:03:34 »

Hienoa pohdintaa.
Mun  kuu ja  aurinko eivätg ole missään tekemisissä toistensa kanssa...lähdin kotoa lastenkotiin muutaman kk;n iässä. Eli periaatteessa heidän välisensä suhde ei ole minuun vaikuttanut arkisella, persoonallisella tasolla, mutta  kuu saa kulmat aikaan  pluto ja  saturnus kanssa, eli onhan ne kuitenkin vaikuttaneet syvällä ja rakenteissa, ja yleensä siinä, että oon ees syntyny.

Esikoisella on 8 orbilla  aurinko aspect_con kuu
Toisella ja kolmannella niiden välissä ei ole kulmaa.

Esikoinen on oikeastaan ainoa, jonka aikana minä ja isänsä olemme olleet parisuhteessa ja eläneet yhdessä...kakkonen oli alle 2v. kun erosimme, ja kolmannella on eri isä, joka ei elämässämme ole ollut.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2016 19:06:58 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #25 : 16.08.2016 14:38:20 »

Itselläni  aurinko oppositiossa keskenään yhtymässä olevien  saturnus ja  pluto kanssa. Siitä voinee päätellä, että isäsuhde ei ole jättänyt ihan keveintä perintöä kantajalleen!

Kuu puolestaan on kolmiossa  merkurius kanssa ja neliössä  neptunus kanssa. Äkkiseltään en oikein osaa tulkita näitä äitisuhteen kannalta.

Kuumerkkini on puolestaan neitsyessä mikä kyllä hyvinkin kuvaa äitisuhteen laatua...
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: