Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Muuton jälkeinen relocation chart  (Luettu 28118 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #45 : 28.09.2009 21:31:01 »

Lainaus
Oliko sinulla silloin jokin kardinaali 0° tai fixed 15° aktivoitunut?

Mutta sinun omalla kartallasi Itävaltaan muuton aikana, oliko jokin noista pisteistä aktivoitunut? Joko 7-vuoden-rytmiopin mukaan taikka progressio-/Solar Arc-kartalla?


Minä en ole kovin kehittynyt astro-karttojen tulkitsija ja muutenkin tykkäisin yksinkertaistaa
systeemit kätevämmäksi -> suora Google Earth tyyppinen ohjelma, jossa on hiiren näpäytyksen
päässä kaikki tulkinnat, eikä mitään rumia karttoja väriviivoineen, joita ei jaksa pitkään katsella.

Toisekseen, minä en usko mihinkään 7-vuoden sykleihin, vielä vähemmän AP-karttoihin
ja muihin, joilla ennustetaan tai katsotaan taaksepäin.
Ne ei ole juurikaan selittäneet tekemisiäni tai tekemättä jättämisiäni elämässäni.

Minä en näe vuoden 2006 Arcissani mitään selittävää tekijää muutolleni. Huh

Ohessa voi tarkastella 2006 vuoden Arciani.
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #46 : 25.10.2016 19:28:46 »

Itse olen taas vaihteeksi ollut kiinnostunut relocation kartoista viime aikoina. Käsittääkseni kyseessä on muuten ihan normi syntymäkartta, mutta vain paikkakunta vaihtuu sen mukaan mihin kulloinkin muutetaan asumaan. Ehkä ihmisen potentiaali voi nousta eri lailla esiin asuinpaikan vaihtuessa varsinkin, kun kartan akselit muuttavat paikkaa? Askendenttihan kuvaa yhdeltä kantilta ympäristöä ja sen vaikutusta ja keskitaivas työhön ja uraan liittyviä juttuja. Karkeasti jaoteltuna toisella paikkakunnalla voit saada paskaa niskaan ja toisella taas sua voidaan ylistää parhaana tyyppinä. En vain ole täysin ymmärtänyt relocation kartan tulkinnallista logiikkaa. Kyseessä on siis oma syntymäkartta, mutta vain katsottuna toisen paikkakunnan viitekehyksestä? Eli lähinnä tulkinta taitaa painottua akseleihin AC, MC, Vertex ja tietyssä määrin Kuuhun, jonka sijainti myös hieman muuttuu. Tietysti muutos on suurempi suhteessa mitä kauemmaksi mennään eri puolille maailmaa, mutta jo Suomen tasollakin muutos on nähtävissä ainakin akseleiden tasolta tarkasteltaessa. Ja muuttuuhan tietysti planeettojen huonesijainnitkin. Alan kuulostaa jo idiootilta, kun toistelen tätä samaa, heh heh. idiot2

No kuitenkin onko kukaan kokenut relocation karttojen käytön toimivaksi? Itse olen vielä täysin aloittelija ja aika epäileväinen. Varmaan jotkut transiitit voivat tuntua vahvemmilta, jos ne osuvat tarkemmin relocation kartan akseleihin? Kuitenkin ajattelen, että syntymäkartta on se pysyvä pohjavire henkilön taustalla, joka ei hälvene ympäristön vaihduttua ellei sitten ympäristön paine osoittaudu erityisen voimakkaaksi ja ihmisen itsensä tahto heikoksi. Jotain muutakin piti sanoa, mutta unohdin jo.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 898



Profiili
« Vastaus #47 : 25.10.2016 20:43:44 »

Minä katsoin karttaa syntymäpaikkani mukaan ja nykyisen asuinpaikkani mukaan eikä niissä kyllä ollut juuri mitään eroa. MC oli liikkunut pari astetta, mutta siinä se. Jotenkin tuntuu, että pitäis muuttaa tosi kauas, että tolla tyylillä tulis jotain muutosta. Ja sitten taas Suomen osalta mitä pohjoisempaan mennään sitä epämääräisemmät huoneet on yleensäkin tolla placidius systeemillä.  idiot2

proge ja ap-karttojen vaikutuksen kyllä uskon. Omalla kohdallani ainakin huomaan merkittäviä juttuja niistä.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #48 : 25.10.2016 22:15:43 »

Kiitos kommenteista meryem! Tosiaan kyllähän tuolla parin asteen heitollakin voi olla merkitystä, jos kerran astrologiassa oletuksena pidetään, että jo muutaman minuutin syntymäajan heitollakin voi olla merkitystä. Mutta itsekin suhtaudun vielä aika varauksella tähän astrologian alueeseen, kun en siitä vielä mitään tiedä.

Akseleiden aspektien orbit voi tietysti joko pienentyä tai isontua. Samaten akseleille osuvat kiintotähdet voi muuttua.

Progekartan tulkintaan olen jo jonkin verran päässyt jäljille ja mielestäni siihen liittyvät asemat ovat aika lailla osuvia. Ap-kartoistakaan ei ole vielä kokemusta.

Itse olen jo melko pitkään pitänyt astrologisia huoneita suoraan sanottuna turhina ottaen huomioon lukuisten eri huonejärjestelmien sekamelskan. Olen päätynyt siihen ratkaisuun, että tarkastelen lähinnä kartan geometriaa ja planeettojen suhdetta tärkeimpiin akseleihin (ac, mc, vertex, EQ, polar ascendant etc. ja niiden vastakappaleet). Mutta tämä on vain oma ratkaisuni ja kyllä mää vielä huoneitakin silmäilen. Mutta miksei tuota placiduksen eri tavalla käyttäytymistä pohjoisemmilla alueilla voitaisi vain hyväksyä osaksi tulkintaa? Vaikka systeemi kusee niin eikö ole loogista, että sitä edelleen käytetään riippumatta sijainnista? Jos se kertoo jotain esim. lappalaisten elämäntyylistä, että heillä huoneet on välillä aivan vinksallaan! crazy2 Ei pahalla lappalaiset. Grin
« Viimeksi muokattu: 25.10.2016 22:17:15 kirjoittanut ghede » tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 898



Profiili
« Vastaus #49 : 25.10.2016 22:32:44 »

En minäkään noita huoneita tajua. Huomasin, että kirjoitin tuolla placidiuksesta  2funny mutta joo toisaalta jos jotain huonejärjestelmää käyttää niin silloin sen voi ajatella osaksi tulkintaa, vaikkei se täysin "toimisi" teknisesti. Jospa lappalaiset on vain niin persoonia.  Grin kokeilin erilaisia karttoja, jos olisin syntynyt Rovaniemellä niin huoneisiin se olis vaikuttanu paljon. Merkit olisi samat. Sen sijaan jos olisin syntynyt Japanissa tai Kaliforniassa niin olisin nousu  kaksoset  Cry California dreaming ja  neptunus 7.huoneessa

Mutta joo, samankin paikan sisällä voi kellonajalla olla paljon merkitystä varsinkin nopeissa nousumerkeissä.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #50 : 27.10.2016 00:29:16 »

Niin tajusin muuten vasta, että tietysti tuossa relocation kartassahan pitää myös samalla muuttaa syntymäkellonaikaa sen aikavyöhykkeen mukaan mihin maahan muutetaan. Ei siis riitä pelkkä syntymäpaikan muuttaminen. Jos esim. teen relocation kartan Tukholmalle niin syntymäkellonaikaa pitää siirtää myös tunti taaksepäin. Nyt kyllä potuttaa ku ehdin jo tutkailla väärällä tavalla eri paikkojen karttoja. uglystupid2 Suomen sisällähän riittää pelkkä syntymäpaikan vaihtaminen karttaan.

Mutta siis helpoin tapaa lienee tehdä relocation kartta on, että menee astro.comin extended chart selectioniin ja painaa kohdasta "Default settings, Reference place" kohtaa "Modify reference place", jossa valitsee haluamansa kaupungin. Klikkaa myös rasti pois kohdasta "use birth place." Lopuksi valitsee valikosta "Please select a chart type" kohdan "Relocation chart (needs ref. place)."    

En sitten tiedä kuinka hakuammuntaa sekin on, että yrittää tällä menetelmällä löytää itselleen suotuisan matkustuspaikan. Kartan akseleiden asteet siis muuttuvat ja planeettojen huonesijainnit, mutta ei planeettojen asteet (ei myöskään Kuun, kuten aiemmin virheellisesti totesin).
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 898



Profiili
« Vastaus #51 : 01.11.2016 21:46:10 »

Ah, Ghede, niinpä tietysti pitää uglystupid2 En tuota tajunnut yhtään. Pitääkin laskea uudestaan kartat noille kaupungeille, joita jo katselin. Miksei tuolla menetelmällä voisi pohtia myös matkakohdetta.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: