Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: EPÄTÄYDELLINEN  (Luettu 12307 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #15 : 28.02.2006 00:36:40 »

Minä olen minä, vaikka voissa paistais... Sopiva ja epäsopiva, täydellinen ja epätäydellinen... Take it or leave it !  2funny
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 2008



Profiili
« Vastaus #16 : 28.02.2006 00:37:39 »

:Smiley  Tongue  Embarrassed

               Kyllä,,, puhdasta itsesääliä  Cry  Cry  Cry

               Pahana oireena : Marttyyriys,, ja

               ympäristö kärsii ,,, kyllä.

                              angel
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Jaana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #17 : 28.02.2006 22:06:09 »

Minä kyllä myönnän, että itse olenkin tietynlainen perfektionisti ja vaadin itseltäni paljon, joskus liikaakin... Olen kuitenkin ajan kanssa oppinut hiemaan "löysäämään" vaatimuksiani. Siitä tässä oikeastaan olikin kyse. Että kun itse hiljalleen tuota oppinut, niin joskus sapettaa kun toiset ns. osuvat arkaan paikkaan, yrittävät "vetää takaisin" siihen liialliseen täydellisyyden tavoitteluun. Juuri siihen mistä yrittää päästä eroon. Juuri kun itse yrittää sallia itselleen sen ettei aina tarvitse jaksaa jne. Ja mitä enemmän ajattelen, sen enemmän tajuan, että tässä todella onkin kyse siitä, että kun itse vasta oppimassa tätä epätäydellisyyteni hyväksymistä, niin muut tulevat sen hyväksymään vasta "perässä", minun jälkeeni. Ainakin toivottavasti, mutta mitä jos eivät kuitenkaan?
No mutta, näinhän se yleensä menee...   Kiitos valaisevasta kommentista Joonku. 
laugh

Hei Rakkauden Enkeli!

Oli ihan PAKKO kalkaa kirjoittelemaan, koska koen aika lailla samoin asiat kuin sinäkin. Eli minullakin on auttaja -ammatti ja olen kokenut samoin kuin ed. kerroit...jos itse päättää pyristellä eroon liiallisesta kiltteydestä eroon, niin eikö joku ole muistuttelemassa, että enempään tulisi pystyä, lyhyemmässä ajassa, paremmalla tuotolla jne.. Nyt olen jo päässyt eroon omasta mielestäni tuosta onnettomuutta tuovasta kilpajuoksusta ja täräyttelen välillä totuuksia ja kieltäydyn esimiehen hiostus yrityksistä. Usko tai älä, olen huomannut että minua on alettu arvostaa lujuuteni vuoksi. Samalla säästän itseäni, kun teen ne työt jotka minun ammattietiikkani määrittelee tärkeiksi.  angel

Tänään sain asiakkaaltani hyvän kiitoksen hänen huomiostaan "oletko sinä luonteeltasi noin kärsivällinen vai onko se ammatillista" ? Ammatillistahan se minullakin on töissä...pinnaa saa viruttaa...

Jane  smitten
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #18 : 28.02.2006 22:33:48 »

Haluaisin vielä muistuttaa, että perfektionismin kolikon vastapuolena on masennus tai uupumus.

Eli jos lähtee mukaan niihin odotuksiin, joita sinulta vaaditaan, niin kehitys menee seuraavanlaisesti:

1. kaikki OK siihen asti kunnes tunnet pettäneesi odotukset. Ja vaikka et ikinä niitä pettäisikään, niin silti saattaa mielessä kaihertaa se ajatus siitä, että miksi minua arvostetaan suoritusten, rohkeuden, kiltteyden tms. kautta eikä todellisen olemuksen vuoksi. Mieleen hiipii ajatus, ettei minua rakasteta sellaisena kuin olen. Vain teot merkitsevät. Vaarana on, että suorituksista saatavan arvostuksen takia ajaa itsensä loppuun. Vitsi on siinä, että hyvä työntekijä ei välttämättä saa arvostusta vaan jonkun muunkin työt.

2. Jos niin käy, että ei kykenekään vastaamaan odotuksiin, niin seurauksena on syyllisyys ja häpeä. Jos vielä ympäristö viestittää, että epäonnistumisen takia olet luuseri, pelkkä nolla, ollaan jo masennuksen tiellä. Sekä ykkös -että kakkostapauksessa taustalla on rakkauden ja hyväksymisen puute ja näiden puutteiden kompensoiminen jollain ympäristön hyväksymällä tavalla.

Näistä syistä on äärimmäisen tärkeää olla itselleen armollinen ja hyväksyä oma inhimillisyytensä ja epätäydellisyytensä. On tärkeää, että itse pitää itseään hyvänä tyyppinä. Kaikki tämä suojelee niin fyysistä kuin henkistäkin terveyttä. Kun tuntee omat rajansa, ne voi myös selkeästi asettaa muille. Nykyisin kyllä pystyn sanomaan minulta mahdottomia odottaville ihmisille, että "En jaksa", "Ei onnistu", "En pysty tähän", tai "Ei mopolla mahottomia Wink"
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Jaana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #19 : 03.03.2006 17:25:29 »

KIITTI LILLI!

Sä osaat kiteyttää minunkin ajattukset viisaasti.  angel
Kyllähän ne esimiehet tietty yrittää kilttejä ja hiljaisia pompottaa, koska sehän ei kuulu eikä näy vaikka ne raataa. JOTEN KILTIT PITÄKÄÄ PUOLENNE ETTETTE UUVU!!! knuppel2Embarrassed
 smitten smitten

Terv. Jane
tallennettu
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 03.06.2006 22:22:10 »

Taas niin ajankohtaista...  Undecided
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

nannax
Vieras
« Vastaus #21 : 04.06.2006 16:07:13 »

Eikö tällaiset viestit sovi paremmin terapiaan? Sad

 angel
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: