Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkisyys ja eri merkit  (Luettu 19519 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ghede
Vieras
« Vastaus #30 : 13.11.2012 22:27:08 »

ghede, olet ihan oikeassa, kun sitä omaa karttaa tuijottaa riittävän pitkään niin se alkaa vaikuttaa tylsältä... kun siinä ei jotenkin enää näe mitään uutta. Ehkäpä se oli juuri tuo oppositiossa oleva Jupiterisi, joka toi niitä uusia näkökulmia.  Smiley 6.huone on minulle vähän liiankin tuttu. Työ, terveys ja velvollisuudet siihen yleensä liitetään. Toisaalta oliko Lehtirannan vai kenen henkiseen astrologiaan perehtyneen tulkinta, että 6.huoneen  aurinko antaisi henkilölle sellaista järjestelmällisyyttä ja apua rutiineihin, jotka eivät tavallan ole luonteessa vaan ikään kuin lahjoja. Eli en siis luonteeltani ole ollenkaan tuollainen neitsyt siivoilija  Grin enemmän 6.huoneen kärki  skorpioni kuvaa suhtautumistani rutiineihin. Kunhan jaksan ja saan keskitettyä sen energiani niin silloin olen tehokas.

Tuo 11.huoneen  kuu on tosiaan mielenkiintoinen. Minulla kun se on  kalat ja vielä  aspect_squ neptunus niin yhteisöt ovat olleet minulle hyvin tärkeitä. Olen kuitenkin ehkä sulautunut niihin liiaksikin ja olen huomannut, että tunne-elämääni vaikuttaa aivan valtavasti millaisten ihmisten kanssa olen tekemisissä. Tätä vielä korostaa nousu- rapu. Jotenkin kaipaan sellaista yhteisöllisyyttä, jota keskitaivaani  vesimies kuvastaa. Tehdään yhdessä asioita, joista kaikki ovat kiinnostuneita, mutta ei liian tukahduttavaa ja jotenkin sitovaa yhteisöllisyyttä. Tästä syystä opinnoissa ja työpaikoilla minun on jotenkin helpompi olla sosiaalinen kuin ihan yksityiselämässä. Varsinkin nyt työttömänä tämä ongelma on korostunut. Luulisi, että tämän ikäinen ihminen osaisi olla ja tietäisi kuka on, myös toisten kanssa, mutta eipä se vain tunnu menevän niin. Olen aivan liian tunteellinen ja takertuva ym...   crazy2 Sinun  kuu kaksoset kuulostaa paljon ilmavammalta ja helpommalta, vai miten olet kokenut itse tuon kuun sijainnin?

Lizzy, vaikka Kuuni on ilmavassa kaksosissa niin täytyy myöntää, että se on silti tavattoman ongelmallisesti sijoittunut kartallani tehden neliötä Venukselle ja Marsille ja oppositiota Saturnukselle ja Uranukselle. Näiden lisäksi se on vielä ns. "Out of Bounds", jonka vaikutuksesta en oikein omin sanoin osaa kertoa mitään muuta kuin sen, että se kai kuvainnollisesti vielä lisää jonkinmoisia Uranusmaisia tunne-elämän reaktioita itsessäni. Kuu on myös osana ehkä karttani tärkeintä tai ainakin tarkinta keskipistekuviota Pluton ollessa oppositiossa Kuu/Mars keskipisteeseeni, jolloin nämä kolme planeettaa tavallaan operoivat keskenään ja Pluto toimii noiden kahden muun planeetan energioiden yhdistäjänä. Koen, että tämä planeettakombinaatio kuvastaa selvimmin käyttäytymistäni arkielämän tasolla tuon Suuren Ristini lisäksi, jossa myös Kuu on mukana. Olen joiltakin osin alitajuisella tai ainakin toteutumattomalla tasolla äärimmäisen intohimoinen ja kiihkeä ihminen, mutta en vain yksinkertaisesti pysty ulottamaan näitä piirteitä osaksi käyttäytymistäni mikä on ehkä hyväkin asia, koska muuten saattaisin olla jatkuvasti vaikeuksissa. Ehkä tämän vuoksi olenkin sitten korostuneen pidättyväinen tai ehkä mielummin jopa estynytkin ihminen, kun tarkastellaan lähinnä tilanteita, joissa joudun tekemisiin muiden ihmisten kanssa.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #31 : 14.11.2012 15:49:40 »

ghede, tosiaan, jos  kuu on osa Suurta Ristiä niin se kuvio heijastuu varmasti vielä enemmän ihan arkielämään ja tunteisiin. Tuon pidättyvyyden liittäisin kyllä  aurinko saturnus. Ehkä tuo yhtymä on sellainen voimakeskittymä, joka auttaa toisaalta kestämään Ristin kovan paineen?
Tiedän kyllä mitä tarkoitat. Kun oli aiemmin puhetta luovuudesta minun karttani yhteydessä niin jotenkin  pluto saturnus 5.huoneessa on sellainen hirveän luova ja latautunut ja intohimoinenkin kuvio, toisaalta sitä on kamalan vaikea saada näkymään ihan arkielämässä. Siihen on vielä  mars neliössä luomassa kipinöitä.

Mc82, tuosta kommentistasi tulikin mieleen, että jännä vertailla kun on sama  saturnus aspect_con pluto  kuvio, mutta eri huoneessa. Minulla itsetutkiskelu tulee 6.huoneen stelliumista, näin ainakin ajattelisin ja siitä, että tr.  pluto on myllännyt sen huoneen ihan perinpohjin ja onkin siirtymässä sieltä kohta toiselle tontille. Henkisyyteen liitän taas voimakkaasti luovuuden ja kaikenlaisen ilmaisun ja taiteen 5.huoneen mukaisesti, jossa minulla tuo   pluto  saturnus voimakuvio on. Kuu kalani taas ymmärtää taiteita ihan intuitiivisesti ja sitä kautta tuo kuvio tulee jotenkin lähemmäs.
tallennettu
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #32 : 08.09.2014 22:50:41 »

Mielenkiintoinen ketju! Itse olen hivuttautunut agnostikosta ateistin kautta panteistiksi, ja aina on kaikki esoteerinen kiinnostanut. Henkistä kasvua on ollut vaikka muille jakaa tänä vuonna, kun ajauduin "kuin sattumalta" shamanismia harjoittamaan. Aivan mielettömiä asioita on tapahtunut, täytyy sanoa. Oiskohan se toi auringonpaluu joka näin kovasti riuhtoo eteen ja ylöspäin..? En tiedä pidetäänkö  vesimies yleensä skeptikkona vai new age- hörhönä? Minulla on piirteitä kummastakin. Kartallani vahvin painotus on 4h.  kauris jossa stellium, sekä itse ehkä koen sen  kuu siellä 12.huoneessa erittäin omakseni. Näistä voisi ehkä löytyä viitteitä..?

aspektit joissa voisin kuvitella sen henkisyyden myös tiivistyvän, voisivat olla itselläni 

kuu aspect_tri uranus  kuu aspect_opp aurinko
 neptunus aspect_con uranus saturnus
 pluto aspect_squ aurinko Huh

Kyllähän noita löytyy vaikka kuin, nuo on vaan sellaset itselle hyvin henkilökohtaiset.
 
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: