Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: samaistuminen roolihahmoon yms. / roolihahmojen kartat  (Luettu 14583 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 18.06.2014 13:00:48 »

Pistetäänpäs tälläinen ketju pystyyn sen innoittamana, että tuossa katselin Klikkaa mua -sarjan Tuuli-jakson (on muuten katsottavissa vielä 3.7. asti katsomossa), ja tuli tuosta Tuuli-hahmosta heti sellainen "tuo olen minä" -olo.  Grin Hahmo on tietenkin karrikoitu, enkä itse elä noin tai ole noin vapaamielinen seksuaalisesti, mutta tuon hahmon on pakko olla jouskari-kala!  coolsmiley

Onko muilla kokemuksia osuvista roolihahmoista tai muuten pohtineet roolihahmojen mahdollisia karttoja?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 18.06.2014 13:23:52 »

Onhan sitä. Fantasiaelokuvissa samaistun aina tietäjiin, esim. Taru Sormusten Herrasta -trilogiassa seurasin eniten Gandalfia. Kartasta ei ole tietenkään tietoa.  Wink

Sitten on myös muita hahmoja - todellisia tai keksittyjä, joilla on yhtäläisyyksiä. Leijonakuningas, Katariina Suuri ja Englannin Elisabet I:llä on samantyyppiset elämänkaaret ja samaistun niihin. Nämä kaikki ovat siis kuninkaallista syntyperää olevia ihmisiä (tai leijonia), jotka on jossain vaiheessa pyritty vaientamaan tai manipuloimaan olemattomiksi, mutta jotka ovat sitten ottaneet itselleen sen, mikä heille kuuluu.

Leijonakuningas oli varmaankin Leijona, Katariina Suuri oli Au-Härkä, Kuu-Kaksoset ja AC-Vesimies, Elisabet I taas Au-Neitsyt, Kuu-Härkä ja AC-Kauris.

Silloin kun Sinkkuelämää sarja tuli, niin minun oli varsin helppo samaistua erityisesti Carrie Bradshaw'n hahmoon. Muistan, miten ex-mies inhosi ko. sarjaa ja sanoi, etteivät naiset ole tuollaisia, mutta itse olin kyllä kokemukseen perustuen sitä mieltä, että ei sarjan tarinat tai hahmotkaan (vaikkakin kärjistettyinä) kovin kaukana todellisuudesta olleet. Carrie Bradshaw'lle oli itse asiassa annettu syntymäpäivä, joka oli 30.1.1966, eli hän olisi ollut Vesimies, Kuu Härässä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
jadex
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 61


Profiili
« Vastaus #2 : 18.06.2014 18:38:41 »

Milla Magia  crazy2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #3 : 18.06.2014 21:05:10 »

Kamala luonto strippien kettu Cheesy
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #4 : 19.06.2014 00:49:55 »

ja jatkoo.... jos koet samaistumisen, niin haluatko sen takia jatkaa ko. sarjaa tai elokuvasarjaa?
ei tietenkään aina...
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #5 : 19.06.2014 12:47:01 »

Kyllähän samaistuminen aiheuttaa monesti niitä tunnekokemuksia sen verran, että tekee ohjelmasta katsomisen arvoisen. Niin sitten haluaa eteenkinpäin katsoa, miten tämä jatkuu. Ja voi vaikka verrata itseään roolihahmon valintoihin, jos koki selkeän samastumisen.  Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6581


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 27.06.2014 20:29:12 »

Stevie Hall / Mc Leods daughters

Roolihahmon kartasta en tiijä, mutta näyttelijän kartalla on  kalat stellium samoilla tekijöillä  aspect_tri omalleni,
ja tällä hetkellä tr  chiron kalat aspect_con Simmonen  merkurius rx ja sieltä kolmio omalle tr  saturnus aspect_con venus  (tyttäret) ja onhan tässä ollut 8088 Australia asteroidinkin paluu ja  aspect_squ omalle  merkurius :lle.


« Viimeksi muokattu: 29.09.2014 01:09:53 kirjoittanut nikki » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #7 : 27.06.2014 21:49:25 »

Hahhaaa!

Olipas mielenkiintonen...nimittäin sain taiteilijalta ns. syntymäpäivän tuolle ketulle...kellonaikaa ei ole, mutta hih;

 aurinko aspect_con kuunsolmu  vesimies asteet 9...itselläni  aurinko vesimies ja 9  jousimies  askendentti aspect_con uranus aspect_con jupiter

 juno vesimies  aspect_con mun  merkurius vesimies ja mun anti vertex

 mars  kauris  aspect_con mun Lilith aspect_con ceres  kauris

Ketulla Lilith aspect_con  pluto  kauris, mun alasolmu samassa kohdassa.

Ketun Saturnus   aspect_opp mun  kalat venus

Ketulla on todennäköisesti  kalat  kuu ja ite oon kovin Neptuniaaninen. Myös hahmon  venus ja Uranuskin  on  kalat, napsahtaen mun stelliumiin jossa Mars, Venus, Vesta ja no kuukin tulee mukaan.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2014 22:25:41 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #8 : 17.10.2014 01:15:45 »

Yksi suosikeista teininä oli Soturiprinsessa Xena! Pitääpä kartta etsiä.....
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 898



Profiili
« Vastaus #9 : 01.12.2016 17:40:39 »

Sinikiviuhko, hauska että nostit tämän aiheen.  Smiley

Löysin nimittäin muutama päivä sitten youtubesta jonkun tekemän videon liikuttavimmat elokuva soundtrackit tai joku sellainen ja siellä oli ekana Titanic ja Taru sormusten herrasta  Shocked Cry smitten

Tuo Rosen hahmo Titanic elokuvassa oli jotain, johon samaistuin kovasti nuorena. Halusin samanlaiset punaiset hiukset kuin Rosella ja haaveilin, että elän yhtä täysillä ja rohkeasti. Nyt vuosien jälkeen löytyi jopa hahmon syntymäaika 5.4.1895  aurinko oinas kuu leijona samat muuten kuin äidilläni. Minun piti syntyä  kuu oinas aikaan, mutta päätin sitten syntyä jo kalojen puolella, jospa tuo vesikuu on vähän jäänyt painamaan... Hassua muuten Rosen näyttelijä Kate Winslet on syntynyt 5.10.1975 ja on siis juuri vastamerkki  vaaka

Carrie Bradshaw teki myös vaikutuksen. Halusin olla juuri sellainen kirjailija ja pohtija kuin hän, ja samalla cool kaupunkilainen. Eräs tunnettu fiktiivinen hahmo Kurt Wallander sai syntymäajan 30. tammikuuta 1947 muuten sama päivä kuin Carrie Bradshawlla ja samat  aurinko vesimies kuu harka Carrie ja Kurt kuin kaksi marjaa  Grin
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Magellan
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87



Profiili
« Vastaus #10 : 06.01.2017 22:13:05 »

Ihana ketju, mulla on vaan aika nolo samaistumishahmo. Jostain syystä olen aina tykännyt Karate Kid-elokuvista ja erityisesti nelososasta The Next Karate Kid, jossa Hilary Swank tekee hyvän roolin. Kriitikot on lytänneet tuon nelososan, musta se on yhtä terapeuttinen kuin muutkin. Siinä päähenkilö viettää syntymäpäiväänsä japanilaisessa munkkiluostarissa, mutta mitään päivää ei muistaakseni kerrota. Kesää eletään ja koulun lukukausi on kesken...
Hilaryn syntymäpäivä on 30.7.1974, Sun:    7°22' Leo    AS:    18°08' Sagittarius, Moon:   2°08' Capricorn    MC:    9°15' Libra. Eipä paljon yhtymäkohtia omaan karttaan...
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: