Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: identiteetitön  (Luettu 11758 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #15 : 04.12.2012 13:05:08 »

Mielipidevuoristorata tekee muutenkin kyseenalaistavasta mielestä helposti näkökannattoman (mielipiteettömän), ja sen pohjalta voi olla vaikea hahmottaa omaa minuutta.
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5931



Profiili
« Vastaus #16 : 04.12.2012 14:03:36 »

Mun mielipde on useimmin se, että en ole mitään mieltä Cheesy Noh, MC  vaaka vissiin  Wink
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #17 : 04.12.2012 14:29:21 »

Sepä se  Smiley

Mulla toi  aurinko harka vaikuttaa lähinnä siihen, että oon joko täyslaitaa härkäpäänä en-mitään-mieltä tai kympillä jotain niin abstraktia kantaa, ette itekään oo kärryillä- tai molempia yhtä aikaa. Siis jollen oo läsnä.
Ka pluto+kollektiiviset asetelmineen tekee mussa sen joka suuntaan räjähtelevän, alati virtaavan veden, jota ei saa käsiin. Toki auringolla (ja  harkaoinaskalat 5-6-7-8-asettuneilla persoonaplaneetoilla) on se voima, että helposti painan sokeasti/ periksi antamatta siihen omaan suunnattomaan suuntaani, vaikka tyhjyyteen ja tuhoon asti. Ja vielä se kiikun-kaakun- askendentti
Mutku on löytänyt sen, mihin kanavoida tyhjyytensä, täyttyy kummasti, ja on vähän enemmän olemassa.
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #18 : 04.12.2012 17:00:11 »

Mielipiteettömyys...

Mulla on vahvoja mielipiteitä, joita kyllä mielelläni kyseenalaistan. Seison kuitenkin oikeaksi kokemieni asioiden takana enkä hievahdakkaan.
Se identiteetittömyys on jotain muuta..

Nikki, miten olet siis kehittänyt persoonaasi noiden neliöiden kautta?
Muistin juuri, että itsellänikin oli vielä se auringon ja marsin neliö...  laugh

tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #19 : 04.12.2012 21:39:48 »

Mielenkiintoinen aihe, minulla  askendentti kalat :lla kun on ihan levollinen mieli sen kanssa ettei mulla ole mitään selkeää yhtenäistä identiteettiä. Venyn vähän joka suuntaan vaihtelevasti.

Tuli mieleen sitten, että jos esimerkiksi aurinko tai muuten vahvasti on kiinteää laatua kartallaan, voi kaivata yhtenäistä selkeää identiteettiä itselleen ja jos sitten asc tai jokin muu kartalla luo hämäryyttä siihen, niin silloin syntyy ristiriitaa?
Vahva oinaspainotuskin voisi tarvita itselleen puskevasti näkyvää minuutta, mutta oinas nyt vain on se minä mitenkään kummemmin pohtimatta sitä mikä se minä oikein on mitä olen?

Näin iltamietteitä..
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #20 : 04.12.2012 23:47:49 »

Tuli noista laaduista mieleeni, että itselläni on muuttuvaa sekä aurinko että kuu ja kuu neliössä neptunukseen. Ja kuu vielä kaloissa. Nämä yhdessä kyllä liuottaa identiteettiä aika lailla.

En ole ikinä ollut niin varma mielipiteistäni kuin joskus 16-vuotiaana. Siinä tosin taisi vaikuttaa myös ikä, mutta samaan aikaan oli paljon  pluto tr. kartalla ja proge kuu kiinteässä  skorpioni

Vaikka jousimiehellä on joskus paljon mielipiteitä niin tuo Kala minussa ei välttämättä aina halua tai osaa tuoda niitä esille. Rapu kyllä haluaisi tuoda mielipiteitään ja tunteitaan esille, mutta on aina sitä mieltä, että kukaan ei ymmärrä...  crazy2

Niin ja muuten pakko mainita tässä kohtaa  uranus joka on minulla osa  jousimies -stelliumia. Uranus kai voi myös tietyllä tavalla tehdä ihmisestä hyvin "epäpersoonallisen" tai identiteetti voi perustua johonkin hyvin abstraktiin kuten, että on kiinnostunut tieteistä tms.
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #21 : 05.12.2012 00:59:57 »

Muistin juuri, että täällä (klik keskusteluntynkä linkistä) sain omasta ysihuoneen stelliumista mm. seuraavaa:

a “mental collector” with all sorts of ideas and mental interests

the individual can come to live too much in the head

These mentally oriented people can easily live in a world of philosophy and theory

they are never really sure of what they believe anyway!


- Joihin yhdyn. Ainakin mulla vaikuttaa myös siihen identiteetin hahmottamisvaikeuksiin, usein unohtaa maadoittua ja olla ihminen. Varma epävarmuus kun on identiteetin peruspilareita.
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #22 : 05.12.2012 01:38:18 »

Sama juttu, välillä sitä elää omassa päässään liikaa. Minulla stellium 6.huoneessa joka on  neitsyt ja kai myös tietyllä tavalla  merkurius huone. Minulla identiteetti on aina liittynyt vahvasti opiskeluun juuri siinä mielessä, että olen analyyttinen ja pohdiskeleva.

Jäin pohtimaan tuota identiteetin käsitettä yleensä. Nuoruudessa sitä tarvitsi ihan kipeästi sellaista pysyvää identiteettiä ja siitä myös ne voimakkaat mielipiteet. Jotenkin sitä ajatteli, että kun jotain juttuja löysi tai keksi ensimmäistä kertaa niin tällainen minä olen ja sitä määritti itsensä sen kautta. Sitä suorastaan imi itseensä kaikki vaikutteita ympäriltä, vaikka omasta mielestään uskoi olevansa ihan ainutlaatuinen. Ja se onkin todella tärkeä kokemus. Myöhemmin sitä tietyllä tavalla järkyttyy kun tajuaa olevansa ihan kuin kaikki muutkin. Toisaalta näin kolmekymppisenä sitä tajuaa, että en tule olemaan koko loppuelämääni samanlainen kuin olen nyt ja se on ihan ok ja itse asiassa ihan hyvä. Itsestään löytää uusia puolia, joskin myös huomaa jotain piirteitä, joista ei tunnu pääsevän millään eroon.

Nousu-rapuna voisiko sanoa, että jossain mielessä tunteeni on minun identiteettini. Mutta tuo muuttuva laatu, niin sitä koko ajan hyväksyy paremmin sen, että itse ja myös kaikki ympärillä muuttuu. Identiteetti koostuu niin monista asioista ja kokemuksista ym. Tietyllä tavalla jos siis kokee olevansa identiteetitön niin sitä vasta etsii. Toisaalta aina sitä löytää itsestään ja toisista uusia puolia, vaikka samalla tajuaa miten jotkut asiat pysyvät niin samana. Identiteetti se on sekin, että ei ole mitään voimakasta mielipidettä tai näkemystä.  Wink Mutta mitä vanhemmaksi tulee sitä hienosyisempiä sävyjä identiteettiin tulee. Ihan kuin ensin näkisi yhden irrallisen langanpätkän, sitten huomaa, että se on jostain lankamytystä kunnes huomaa kokonaisen lankakerän mistä nämä langat ovat. Vähän samalla tavalla näen identiteetin kehityksen ja rakentumisen. Ja itselläni, kun tosiaan elän välillä aika vahvasti päässäni, tällaiset jutut eivät edes näy ulospäin vaan ne ovat enemmän sisäisiä juttuja.
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #23 : 05.12.2012 02:03:31 »

Nousu-rapuna voisiko sanoa, että jossain mielessä tunteeni on minun identiteettini. Mutta tuo muuttuva laatu, niin sitä koko ajan hyväksyy paremmin sen, että itse ja myös kaikki ympärillä muuttuu. (---)
Ja itselläni, kun tosiaan elän välillä aika vahvasti päässäni, tällaiset jutut eivät edes näy ulospäin vaan ne ovat enemmän sisäisiä juttuja.

Mulla on toi mainitsemani  ysin chiron ceres jupiter-stellium ravuissa. Tunnen vahvasti, siellä pään sisällä. Mitä teenkin, sydämestä käsin.
On tosiaan taipumasta tuohon kaikkien näkökantojen tiedonkeruuseen, siksi hitauteen vähänkin vieraammissa asioissa. Olen onneksi oppinut siitä poiskin, pysähtymään itseni ääreen  :Smiley
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: