Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Entinen tiedemies  (Luettu 5393 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pekka54
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« : 04.08.2012 04:19:28 »

Moi. Löysin sivuston vast´ikään. Olen siis 54 vuotias mies ja olen saanut tieteellisen koulutuksen, mutta olen hylännyt tieteet filosofisen heräämisen ja henkisen heräämisen yhteydessä, mitkä ovat tapahtuneet pitkän prosessin tuloksena. Olen lähinnä buddhalainen, mutta rajatieto on hyvin tärkeää myös elämässäni. Erityisesti olen kiinnostunut ufoista, mutta myös muusta henkisyydestä. Minusta todellisuus on Ontologisen Idealismin mukaan mentaalinen ts. materiaalista maailmaa ei ole olemassa. Asun yksin Kuusankoskella, mutta tähän asiaan varmaankin tulee piankin muutos. Olen kokenut hyvin traagisia asioita elämässäni ja todellakin: Ne opettavat. Minulla on kokemuksia parapsykologisista ilmiöistä, joita olen seurannut 18 vuotta. Kyseinen ilmiö itse "kertoi", että syvemmät kerrokset minussa saavat ne aikaan. Kaikille mukavaa loppukesää ja alkavaa syksyä Smiley
tallennettu
supikas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #1 : 04.08.2012 08:27:23 »

Tervetuloa joukkoon! Eikös kvanttifysiikka selitä jo näkyvän näkymättömäksi ja kaiken muunkin niin että jopa yliluonnollinen on luonnollista?Ei niin että minä mitään kvanttifysiikasta ymmärtäisin, mut oon kuunnellu kun viisaammat puhuvat  Smiley
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2 : 04.08.2012 08:54:25 »

Moi , tervetuloa tänne..  Smiley ja..
Mukavaa syksyn alkua..
Tuntu et kesä meni aivankuin siivillä.. :Smiley Grin
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #3 : 04.08.2012 12:45:44 »

Tervetuoa!
Odotan innolla, että avaat sanaisen arkkusi. Kokemuksesi tiedemaailmassa tuo asioihin uusia näkökulmia - ainakin toivoisin niin.

Itselläni on unelma, että tiede (sisältäen lääketieteen yms) ja henkisyys (parapsykologia yms) yhdistyisivät. Molemmissa on totuuden siemen, mutta myös parantamisen varaa.

Ufot ja parapsykologia kiinnostavat minuakin.
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #4 : 04.08.2012 15:28:29 »


Moi ja tervetuloa! Minäkin toivon että tiede ja henkisyys lähentyisivät. Itsehän sitä soveltaa parhaansa mukaan kaikkea.
Olen kiinnostunut lukemaan alkavaa keskustelua. Itse olen ollut lapsesta lähtien tietoinen näkymättömästä maailmasta, mutta lähipiirin vastustus on ollut voimakasta.  smitten
Nykyään koen, että siksi on vastustettu, että kasvaisin vahvemmaksi omalla alallani. smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Morpho Helena
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 63



Profiili
« Vastaus #5 : 04.08.2012 17:44:52 »

Tervetuloa mukaan joukkoon!

Tiede ja astrologia yms eivät välttämättä mielestäni sulje toisiaan pois. Pieni skeptisyys on aina paikallaan. Ja jos olet buddhalaisuuteen suuntautunut, niin silloin todennäköisesti hyväksyt erilaisia totuuksia. Itse olen sitä mieltä, että absoluuttista totuutta ei ole olemassa. Ihmisen kehityksen näen aika syklisenä. Kun joku oppiläksy on opittu, sitten voikin olla avoin jollekin uudelle. Ja tämä uusi saattaa mullistaa oman maailmankuvan aika täydellisesti. Terv. nimim. "Kokemusta on"

Itse olen uskonut astrologiaan, metafysiikkaan, paranormaaleihin ilmiöihin ja sitten taas ollut sitä mieltä, että ne ovat "huuhaata". Ja tämä sisäinen "juupas-eipäs" -väittely on käyty useaan kertaan elämäni aikana. Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen antanut periksi ja myöntänyt, että omassa elämässäni ne toimivat. Ei niiden tarvitse olla totta muille. On ihmisiä, joiden kanssa niistä puhun ja toisia, joille en kerro niistä mitään. Ihmiset, jotka eivät usko näihin asioihin, eivät ole yhtään sen huonompia tai parempia kuin me "hihhulitkaan".

Ja vielä: vielä joskus keskiajalla astrologiaa pidettiin tieteenä ainakin jossain päin Eurooppaakin. Ja myöhempinä aikoina Carl Jung käytti astrologiaa psykoterapiassaan. Mm. Jungin arkkityyppien pohjalta löytyy astrologiaa. Niin ja kuinka paljon eksakti tiede kuten matematiikka on sopimusten varassa. Aikoinaan on sovittu, että 1+1=2. Mitäs jos meidän yksi kokonaisemme olisikin oikeasti 1½? Silloin 1½+1½ voisi olla vaikka 2  Wink
tallennettu

aurinko vesimies
 kuu jousimies
 askendentti rapu
Pekka54
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #6 : 05.08.2012 01:34:30 »

Kiitos tervetuloatoivotuksista ja kommenteista. Itse olen enemmänkin juristi ( maanmittari ), joten esim. fysiikka on vain päällisin puolin tuttua, mutta eipä sitä tiedettä nyt niin paljoa tarvitse tunteakaan, jotta tuntisi henkisyyttä. Oma käsitykseni siis on se, että tietoisuus on ainut todellisuus ja prosessini alkoi Arthur Schopenhauerin kirjaa luettuani, jossa sanottiin, että maailma on idea ( siis kollektiivisen tietoisuuden ulkopuolella ei ole fysikaalista maailmaa ). Homma alkoi kun vuonna 1991 kirjastossa selkäni takana putosi kirja lattialle ja kun käännyin laittamaan kirjaa takaisin hyllyyn en millään meinannut saada sitä koloonsa tiukkuuden vuoksi. Ja kun katsoin kirjaa se oli eräs parapsykologian kirja. Silloin vielä hymyilytti, sillä olin kuullut "johdatuksesta", mutta asiat muuttuivat. Vuodesta 1994 olen tutkinut ilmiötä, jossa kun ajattelin aluksi tietyn ajatuksen kuulin voimakkaan naksahduksen seinästä tai vaikkapa lämpöpatterista juuri tuon ajatuksen kohdalla. Muina aikoina tai muiden ajatusten kohdalla ei naksahdusta esiintynyt. Olin hyvin kriittinen ilmiötä kohtaan ja testasin sitä vuoksikausia ja niin on, että tuon tietyn ajatuksen kohdalla naksahdus ilmeni ja vain sen kohdalla. Myöhemmin aloin esittää kysymyksiä sille ja se vastaili: Yksi naksahdus oli "kyllä". Nyt olen seurannut sitä 18 vuotta ja kaikki tuntuu selvältä. Ilmiö on kertonut, että "syvemmät psyykeeni kerrokset" saavat sen aikaan. Kuitenkin on huomattava, että monessa asiassa ilmiö ei ole tiennyt asioita oikein, mutta elämäntilateideni vuoksi sen olisi pitänyt jopa valehdella minulle, valkoisia valheita. Mutta itse pääasiassa toivon voivani kertoa joskus miksi näin on.

Olen siis sillä kannalla, että universumi ( t ) on ainoastaan mentaalinen ja siis tietojenkäsittelyä ja prosessori voi olla Jumala tai Buddha ( teosofiankin ja buddhalaisuuden tuntema Absoluutti ). Tarkkaan ottaen minusta  on kyse Rakkauden tuntemusten käsittelystä kaikessa;pahuuskin on väärin ymmärrettyä rakkautta. Dalai Lama on sanonut, että buddhalaisillakin on Jumala jos se on Rakkaus.

Ufoista puheen ollen, olen nähnyt vuonna 1992 prosessini alkuvaiheissa valoilmiön - vihreä iso, hyvin kirkas valopallo eräällä pellolla - silloin ajattelin, että tuo oli mahdollisesti jokin merkki. Kaikessa olen ollut liiankin kriittinen, mutta äärimmäisestä materialimista olen kääntynyt henkisyyden kannattajaksi ja niin pitikin tapahtua elämässäni, näin nyt koen. Kiitos ja toivon kaikkein saavan täyttymyksensä henkisyyden polulla Smiley
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #7 : 06.08.2012 09:14:03 »

Täällä oli ihan muutama sananen.. :Smiley  asiaa..kvanttifysiikasta...http://www.adonai.fi/22
tallennettu
Pekka54
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #8 : 07.08.2012 03:24:22 »

Kiitos Unelmassa linkistä. Adonain sivut vahvistavat minulle jo tulleen käsityksen. Monet tiedemiehet kiistävät tietoisuuden valta-aseman siksi, että he ovat oppineet pyörittämään yhtälöita jota monet eivät osaa. Yksinkertaisesti tiedemiehiltä menisi kaikki arvovalta jos tietoisuus tuunnustettaisiin ainoaksi totuudeksi.

Ja on minulle käynyt niin kuin jo lapsena aloin suunnitella elämää. Ja niin kummallista kuin se onkin on kaikki traagisuus elämässäni vain siksi olemassa että saisin opettavia kokemuksia. Vanha klassinen oppi on se, että vastakohta opettaa.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: