Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Värien parantava voima - Väriterapia  (Luettu 44438 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« : 30.11.2011 20:09:52 »

Chakra-ketjuissa on ollut puhetta värien parantavasta voimasta. Päivi Hintsanen on tehnyt hienon kattauksen värien terapeuttisista vaikutuksista sivustolleen Coloria. Tässä värien parantavat merkitykset listattuna. Lisää tietoa löytyy linkin takaa!

Aktiivisina väreinä pidetään lämpimiä värejä: oranssia, punaista ja keltaista. Passiivisina väreinä pidetään viileitä värejä kuten sinisiä, vihreitä ja purppuraa/violettia. Neutraaleina väreinä pidetään ns. epävärejä: harmaita, valkoisia, ja eri beigen sävyjä.

Valkoinen
Pohjoisessa ilmastossa on pitkä ja pimeä talvi, joka tuo monille mukanaan masennuksen. Masennusta on alettu onnistuneesti hoitaa valohoidolla - 10 000 luxin valossa istutaan muutama puolen tunnin sessio päivässä. Kevätväsymyksenäkin tunnettua uupumustilaa (Seasonal Affective Disorder SAD) voidaan hoitaa valolla, joka on 20 kertaa kirkkaampi kuin normaali sisätilan valo. Sanotaan, että aivot alkavat valon vaikutuksesta tuottaa melatoniinia ja seratoniinia.
Valkoinen aiheuttaa ihmisille myös päänsärkyä muita värejä useammin.
Jos apinat laitetaan täysin valkoseinäiseen huoneeseen, ne vetäytyvät stimulanttien puutteessa itseensä skitsofreenikkojen tavoin.

Vaaleanpunainen
Vaaleanpunainen rauhoittaa ja lisää hellyyden tunteita. Vaaleanpunaisen on havaittu vähentävän ruokahalua.
Vaaleanpunaista on käytetty mm. rauhoittamaan aggressiivisia vankeja. Erään tutkimuksen mukaan erään kellertävän vaaleanpunaisen sävyn (Pepto-Bismol) ympäröiminä vankien on lähes mahdotonta ilmaista aggressiivisuuttaan, mutta aggressiivisuus kuitenkin kasautuu ja purkautuu myöhemmin voimakkaampana.
Vaaleanpunaisen inho kertoo pahasta olosta ja läheisyyden ja turvallisuuden puuttumisesta.

Punainen
Väriterapiassa punaisen uskotaan stimuloivan fyysistä ja henkistä energiaa. Punainen stimuloi sympaattista hermostoa ja nostaa valmiustasoa. Punaisella parannetaan verisairauksia, anemiaa, fyysistä heikkoutta, jälkeenjääneisyyttä, vilustumisia, heikkoa verenkiertoa, halvausta, henkistä hitautta jne.
Monet väriterapeutit käyttävät varovasti punaisia värejä: punaisessa on paljon energiaa ja elinvoimaa, joillekin ehkä liikaa. Punainen nopeuttaa pulssia ja nostaa verenpainetta. Oranssinpunaisesta saa elinvoimaa. Vahvojen punaisena ja oranssin tilalla käytetään usein ruusunväriä ja kullanväriä. Punainen nopeuttaa hengitystä. Punaisen välkkyvän valon on todettu aiheuttavan epilepsiakohtauksia.
Hannele Wetzerin mukaan Ruotsissa vanhuksille tarkoitetussa kuntoutuskylpylässä potilaat saivat psyykkisiä ja fyysisiä reaktioita punaisista/oransseista kaakeleista ja ne jouduttiin vaihtamaan viileämpiin sävyihin.
Tutkimuksissa on paljastunut, että keltaiseksi, oranssiksi tai punaiseksi maalatut luokkahuoneet stimuloivat oppilaita.
Skotlannissa punaisen villan uskottiin parantavan murtumia ja Irlannissa kipeän kurkun. Makedoniassa punaisen villan uskottiin ehkäisevän kuumetta.
Monissa sotilaskäyttöön tarkoitetuissa sukellusveneissä käytetään öisin heikkoa punaista valoa, mikä luo illuusion huonosta näkyvyydestä ja saa miehistön terävöitymään.
Erään japanilaisen autotehtaan vessat on maalattu punaisella, jotta työntekijät viettäisivät siellä mahdollisimman vähän aikaansa.
Punaisen sanotaan hallitsevan alinta chakraa, joka säätelee fyysisen kehon elinvoimaisuutta sekä voimaa palauttavia resursseja.
Punainen on fyysisen kunnon väri; urheilijoiden aura on usein punainen ja kun ihmisellä on punaisen kaipuu, hän todennäköisesti kaipaa lisäenergiaa.
Punaista aletaan inhota, kun on pakko tehdä jotakin, eikä voi valita ja kun auktoriteetit ärsyttävät.
Punainen liittyy alimpaan (perus)chakraan, joka sijaitsee häntäluun tuntumassa. Tähän chakraan ovat yhteydessä rakko ja munuaiset.

Violetti, Purppura
Violetti on voimakas väri, jota voi käyttää väriterapiassa vain harkiten. Se vaikuttaa ennen muuta psyykkisellä tasolla ja sitä on käytetty henkisten ongelmien parantamiseen - mutta masennukseen sitä ei suositella. Se auttaa alentamaan verenpainetta ja ihon lämpötilaa ja sitä on käytetty myös sydän- ja keuhkosairauksien hoidossa.
Violetilla hoidetaan päänahan sairauksia, migreeniä, reumaa, epilepsiaa, kasvaimia, aivotärähdyksiä jne.
Violetilla on voimakas parantava ja puhdistava voima ja se helpottaa sekä ruumiillisia että henkisiä kipuja. Se vähentää ruokahalua ja lisää sisäistä rauhaa.
Vaalea violetti edistää henkistä parantumista, sisäistä tasapainoa sekä rauhoittaa ja auttaa uneen. Liikakäyttö saattaa väsyttää.
Violetti liittyy korkeimpaan chakraan eli päälaella sijaitsevaan energiapisteeseen. Lähin siihen liittyvä elin ovat aivot.

Sininen
Sininen stimuloi parasympaattista hermostoa - vähentää verenpainetta ja rauhoittaa. Se auttaa keskittymään.
Vuonna 1982 todistettiin tieteellisesti, että sininen valo voi lieventää nivelreumakipuja. Sininen rauhoittaa ja rentouttaa ja lisää itsevarmuutta.
Aiemmin keltatauti oli hengenvaarallinen vastasyntyneille. Vuonna 1958 R.J. Cremer julkaisi artikkelin, jonka seurauksena tautia alettiin hoitaa sinisellä valolla. Keltataudista kärsivien vastasyntyneiden lasten maksa ei vielä kykene itse hajottamaan kehon tuottamaa bilirubiinia, mutta sininen valo tunkeutuu ihon läpi ja tuhoaa ylimääräisen bilirubiinin. Hoitoa jatketaan siihen saakka, kunnes lapsen maksa pystyy hajottamaan sen itsekseen.
Väriterapiassa sinistä käytetään stimuloimaan parantumista, helpottamaan kipua ja alentamaan verenpainetta. Sininen hidastaa hengitystahtia ja pulssia ja sinisen vaikutuksessa ajankulku arvioidaan hitaammaksi ja lämpötila matalammaksi kuin mitä ne todellisesti ovat. Sinisen uskotaan helpottavan mm. vilustumisia, heinänuhaa ja maksaoireita ja indigon vähentävän iho-oireita ja kuumetta. Myös meluhaittojen koetaan vähenevän.
Sininen hillitsee ruokahalua, joten sitä on käytetty myös laihduttaessa.
Siniseksi maalatuissa huoneissa ihmisillä on taipumus puhua hiljempaa ja yleensä he ovat myös rentoutuneempia ja sopuisempia.
Vaaleansininen lisää luovuutta ja tehostaa toimintaa ja on siksi suosittu väri toimistoissa ja luokkatiloissa.
Sinisen valon on huomattu parantavan suonikohjuja.
Josephine M. Smith huomasi, että pikkulapset itkevät vähemmän sinisessä valossa.
Skitsofreenikot suosivat yleensä sinistä.
Sininen liittyy kurkun chakraan; sen toiminta liittyy kurkkuun ja keuhkoihin.
Parantajilla on usein sininen aura. Sinisen kaipuu viestii uupumuksesta ja rauhan puutteesta.
Tummansininen auttaa syvään ja rauhalliseen uneen. Laivastonsininen saattaa aiheuttaa ulkopuolisuuden ja persoonattomuuden tunteen.
Vaaleansinisen kiven valitseminen viestii siitä, että valitsijan luovuus on puhkeamassa. Indigonsinisen valitsija haluaa nähdä asiat toisin ja häntä kiinnostavat suuret mysteerit.
Sinisellä hoideraan kurkkuvaivoja, kuumeita, rokkoja, akuuttia reumaa, hammas- ja päänsärkyä, hermoston häiriöitä, unettomuutta, epilepsiaa jne.
Sinisen inho viestii yksinäisyydestä, indigon inho henkisten asioiden pelosta.
Indigo-chakra liittyy chakraan, eli kulmakarvojen alueella tai keskellä otsaa sijaitsevaan ('kolmas silmä') energiapisteeseen. Se kontrolloi silmiä sekä pään alaosaa. Indigolla hoidetaan silmä-, korva- ja nenävaivoja.

Turkoosi
Turkoosin on sanottu vahvistavan immuniteettia. Väriterapiassa viilentävää ja rauhoittavaa turkoosia suositellaan ujoille ja aroille ihmisille; turkoosin värin sanotaan lisäävän itsevarmuutta ja auttavan keskustelun aloittamisessa. Turkoosin rauhoittavaa vaikutusta on käytetty myös hyperaktiivisten ihmisten hoitamiseen. Sillä on puhdistava ja tyhjentävä vaikutus.
Turkoosit värisävyt liittyvät kehittymiseen, muutokseen, metamorfoosiin, transmutaatioon; sisäiseen opettajaan; meditaatiossa turkoosia käytetään mielen avartamisessa ja pyrittäessä yhteyteen universumin kanssa. Väri nostaa henkisen kommunikaation tasoa.
Aurassa turkoosi väri ei ole normaali, mutta saattaa tulla esiin runoilijoilla ja mystikoilla. Se kertoo totuuden etsijästä, joka pyrkii puhtauteen, ei vain oman itsensä vuoksi vaan auttaakseen koko ihmiskuntaa.

Vihreä
Vihreä on puhdistava väri, jota käytetään mm. ruoansulatusvaivojen hoitamiseen. Vihreällä hoidetaan kipua ja huolia sekä kuumetta. Se on rauhoittava väri, jota käytetään mm. shokkitilanteissa ja unettomuuden hoidossa.
Monet virastotalot, sairaalat jne. käyttävät sisustuksessaan vihreää väriä, koska se rauhoittaa ja rentouttaa ihmisen. Vihreissä huoneissa työskentelevillä on muita vähemmän vatsakipuja.
Mm. Egyptissä tehtiin myös se huomio, että mustat ja vihreät värit rauhoittavat silmiä, kun puolestaan valkoiset rasittavat; silmien lepyyttämistä varten rohdoksi jauhettiin arvokkaita vihreitä jalokiviä. Nykyäänkin vihreän uskotaan auttavan näkemistä.
Vihreää pidetään sydämen värinä ja sen uskotaan parantavan verenkiertoa. Rauhoittavana värinä se helpottaa henkisessä väsymyksessä.
Vihreällä hoidetaan sydänvaivoja, perenpainetta, haavaumia ja päänsärkyä. Väriterapiassa vihreää käytetään yhdessä magentan kanssa syövän parantamiseen.
Vihreän inho kertoo siitä, ettei arkipäivän elämä kiinnosta.
Vihreä liittyy sydämen chakraan, joka hallitsee sydäntä ja rinnan aluetta. Allergiat ja immuniteettiongelmat voivat liittyä tämän chakran toimintaan.

Keltainen
Keltainen vahvistaa hermoratoja. Se parantaa keskittymiskykyä ja selvittää ajatukset.
Keltaisella hoidetaan vatsavaivoja, ruoansulatushäiriöitä, ihottumaa, lepraa, peräpukamia... Keltaisella sanotaan olevan puhdistava vaikutus munuaisiin, maksaan, haimaan ja suolistoon: se johtaa kuona-aineet pois kehosta. Keltaisella voidaan myös lisätä energiaa ja lisätä stressinsietokykyä.
Tutkimuksissa on paljastunut, että keltaiseksi, oranssiksi tai punaiseksi maalatut luokkahuoneet stimuloivat oppilaita.
Vauvat itkevät useammin kirkkaankeltaisissa huoneissa kuin muissa ja puolisot riitelevät enemmän keltaiseksi maalatuissa huoneissa. Sen sijaan vaalea keltainen on rauhoittava väri.
Keltaisen kaipuu saattaa kertoa mm. työuupumuksesta.
Keltaisen inho viestii itsetunnon puutteesta ja itsensä aliarvioimisesta.
Keltainen ohjailee kolmatta chakraa, (solar plexus, hermojärjestelmän aivot). Siihen liittyvät mm. maksan ja pernan ongelmat.

Oranssi
Tutkimuksissa on paljastunut, että keltaiseksi, oranssiksi tai punaiseksi maalatut luokkahuoneet stimuloivat oppilaita. Oranssi lisää henkisiä kykyjä ja iloisuutta ja lisää hapen määrää aivoissa.
Oranssinpunaisesta saa elinvoimaa. Oranssilla hoidetaan väsymystä elämään ('epätoivoa'), mutta liika oranssi saattaa väsyttää ja nostaa potilaan lämpötilaa. Vahvojen punaisena ja oranssin tilalla käytetään usein ruusunväriä ja kullanväriä. Oranssilla hoidetaan mm. lihaskramppeja ja parannetaan ruoansulatusta.
Oranssilla hoidetaan munuaistulehduksia, sappikiviä, mentaalista heikkoutta, epilepsiaa, koleraa.
Oranssin uskotaan rentouttavan keuhkoja.
Vaalea oranssi auttaa uupumukseen.
Oranssi kontrolloi toista chakraa (pernan keskus/haima); sitä pidetään puhdistavana värinä. Siihen liittyvät mm. kohdun ongelmat.

Ruskea
Kaipuu ruskeaan kertoo ongelmista arkipäivän elämässä; ruskealla värillä voidaan autaa 'laskeutumaan maan tasalle', kohtaamaan arjen ongelmat ja siten helpottamaan oloa.
Keltainen hieroo älynystyröitä, vahvistaa järkeä ja hermostoa.

Mustaa listassa ei ollut, mutta väriterapiassa sitä tunnutaan pitävän suojaavana, kapinoivana, salaavana ja tavallaan negatiivisena värinä. Luulen, että musta on väri, joka pitää oppia hallitsemaan, ettei se hallitse sinua.
Itse rakastan mustaa enkä koe siinä mitään negatiivista. Minulle musta on lämmön, suojan, rauhoittumisen ja itseensä keskittymisen väri. Egyptissä jumalien iho kuvattiin mustana, symbolina jumalallisuudesta.

Löytykö teiltä lisää kokemuksia ja kommentteja väreihin, niiden käyttöön elämässänne sekä kokemuksia väreihin littyen? Oletteko samaa mieltä väriterapian määritysten kanssa vai oletteko eri mieltä (kuten minä mustasta)?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #1 : 30.11.2011 22:14:13 »

Tuli mustasta mieleen, ystäväni vihasi aikoinaan mustaa väriä. Siis niin paljon, että hyppi seinillä, jos piti laittaa mustaa päälle. Hän kuitenkin alkoi pitää mustaa, kun työrintama alkoi vaatia rauhoittumista. Kaikkein suurimpien energiaa vaativien työkausien aikaan hän piti hyvin värikkäitä vaatteita. Musta tuli mukaan rauhoittamaan tahtia, jottei burn out iskisi. Nykyisin hän sietää mustan värin ihan hyvin, mutta käyttää sitä vain pienissä määrin esim. mustat housut.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #2 : 01.12.2011 21:32:26 »

Eli siis kun minä en pidä keltaisesta, niin tuota joo...päteehän se siihen että olen hermostunut, huono keskittymään ja pää on epäselvä  buck2
Tarvitsisin lisää energiaa ja lisää stressinsietokykyä.
"Keltaisen inho viestii itsetunnon puutteesta ja itsensä aliarvioimisesta." Jaa-a. Olisiko minulla vieläkin huono itsetunto? No on se joiltain osin joo, kun itsetuntojakin on niin monta.

Mutta miksi sitten näin päin? Eikö minun nimenomaan pitäisi kaivata keltaista, kun sitä tarvitsisin? idiot2
tallennettu
sininentuuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19



Profiili
« Vastaus #3 : 09.07.2014 19:11:28 »

Olen viimeaikoina miettinyt värien merkitystä ihmiselle ja todennut itsekseni kuinka voimakkaita värit ovat. Smiley Olen aina pitänyt sinisestä ja se on ehdottomasti minun ykkösvärini kaikessa. Luotan siihen, sitä on miellyttävä katsoa, se tuntuu todella omalta ja kotoisalta kaikin puolin. Ihminen ei kuitenkaan saa turvautua vain yhteen väriin, sillä kaikkia värejä tarvitaan.

Moni ihminen turvautuu pukeutumisessaan pelkkään mustaan. Se on turvaväri ja pukeutumisessa "mikään ei voi mennä pieleen" mustaa käyttäessä. Itse käytin yhdessä vaiheessa paljon mustaa, olin silloin kahdeksannella luokalla ja elämässäni oli ensimmäisen poikakaverin ja ystävien kanssa draamailua. Turvan ja tasaisuuden kaipuu sekä huono itsetunto selvästi heijastui pukeutumiseeni. Kotona vapaalla ollessani usein heitän huomaamattani niskaan mustat fleecehousut ja vanhan kulahtaneen/tylsän t-paidan. Se saa olonkin tylsäksi ja nuhjuiseksi. Tilanne on aivan toinen jos puen ylleni kotiasuksi vaikka värikkään maximekon.  Wink

Suomen pimeä ja "väritön" talvi vaikuttaa kaikkiin. Valtaosa ihmisten käyttämistä talvivaatteista (lukuunottamatta lasketteluvaatteita) on hyvin samaa sävyä ulkona olevan maiseman kanssa. Olen vuosia käyttänyt talvella erimallisia mustia villakangastakkeja, mutta edelliseksi talveksi ostin leijonankeltaisen klassisen mallisen villakangastakin. Jopa se vaikuttaa mielentilaan!

Suosittelen kaikkia menemään värianalyysiin, jossa selvitetään mihin neljästä vuodenaikaryhmästä kuulut omalta väripaletiltasi. Oikeat värit pukeutumisessa ja meikissä saa ihmisen näyttämään hehkeämmältä ja kauniimmalta. Tietysti jokaisen kannattaa käyttää niitä värejä ja vaatteita mitkä tuntuu omimmalta, mutta värianalyysin tehtyä moni voi yllättyä..  :Smiley Itse edustan talven väriskaalaa, eli minulle sopii parhaiten mustaan ja siniseen taittavat värit, kirkas pinkki, kuusen vihreä, lumivalkoinen, harmaa, sitruunan keltainen jne. Googlettamalla ja Pinterestistä löytää paljon vinkkejä ja lisää tietoa värianalyysistä.

Lisää väreistä, niiden historiasta, symboleista ja käyttötarkoituksista:

http://www.coloria.net/

tallennettu

Wherever your heart is, there you will find your treasure - Paulo Coelho

Sun - Libra   
Moon - Virgo
Mercury - Scorpio
Venus - Virgo
Mars   - Scorpio
Jupiter - Libra   
Saturn - Aquarius
Uranus - Capricorn
Neptune - Capricorn
Pluto - Scorpio
AC - Gemini
MC - Capricorn
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 12.07.2014 12:12:14 »

Itse olen ollut aina herkkä väreille ja olen pistänyt merkille niiden vaikutuksen mielialaan ja energiatasoihin. Olenpa saanut joskus shokkiväreistä päänsärkyäkin. Oman hyvinvoinnin takia esim.kodin sisustuksessa täytyy olla tiettyjä väriyhdistelmiä, jotka ylläpitävät mielenrauhaakin. Jo pitkän aikaa olen suosinut kullankeltaisen ja sinisen yhdistelmiä, jonka lisäksi maadoittajina on ruskeaa, ehkä vähän punaista ja violettiakin..tosin viimeisin väri ei ole tunnettu maadoittavasta vaikutuksestaan. Skandinaavinen musta-valko-harmaa värimaailma ei sovi minulle lainkaan sisustuksessa, vaikka saatan kyseisen värisiä vaatteita laittaa joskus päälleni. Vaatteiden värit valikoituvat enemmän sen mukaan, mikä sopii ihon ja hiusten väriin. Nyt on päällä vihreä paita.

Erityinen suhde minulla on ollut aina kahteen väriin, nimittäin punaiseen ja violettiin. Myöhemmin tuli vielä mukaan tuo kullankeltainen. Oma nimeni viittaa violettiin väriin, ja välillä olenkin pohtinut hyvinkin syvällisesti ko. värin symboliikkaa. Kummasti se kuvastaa minua henkilönä, joten nimi on oivallisesti valittu.  Wink
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
sininentuuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19



Profiili
« Vastaus #5 : 12.07.2014 19:43:42 »

Vaikka inhoaisi jotain väriä (esim. sitä keltaista) niin jokaisessa värissä on tietty sävy miellyttämään ihmisen silmää. Keltaistakin on sitruunankeltaista, neonkeltaista, "tipunkeltaista", pastellinkeltaista, sinapinkeltaista, kullankeltaista jne. Kaikilla väreillä on kylmät ja lämpimät sävyt. Värejä kannattaa tunnustella melkein samalla tavalla kuin maistelisi ruokaa..  Smiley Valkoinen väri aiheuttaa joillekin päänsärkyä ja uskon että kyseessä on erittäin kirkas ja puhdas valkoinen. Vaniljan- tai luonnonvalkoinen on paljon ystävällisempi silmälle. Toisista se taas on tunkkainen sävy. Ymmärrättekö mitä tarkoitan?  Wink Rohkaisen kaikkia mietiskelemään värejä, opiskelemaan niitä ja tunnustelemaan omia tunnetiloja värien kanssa.

Huomaan hyvin itselläni sinisen ystävänä kaipaavani sinisen yhteyteen mangon sävyistä oranssia, valkoista ja herkullista pinkkiä. Arvelen sen kertovan sinisen rauhoittavasta vaikutuksesta ja surullisuuden symbolista. Usein huulipunani tai kynsilakkani on runsaan pinkki tai yhdistän asuun punaisen tai oranssin korun. Älkääkä huolestuko, on minulla muitakin värejä vaatteissa kuin sinistä.. Vaaleanpunainen on rakkauden ja oranssi elinvoiman/seksuaalisuuden väri. Vaaleanpunainen hallitsee sydänchakraa ja oranssi sakraalichakraa.
tallennettu

Wherever your heart is, there you will find your treasure - Paulo Coelho

Sun - Libra   
Moon - Virgo
Mercury - Scorpio
Venus - Virgo
Mars   - Scorpio
Jupiter - Libra   
Saturn - Aquarius
Uranus - Capricorn
Neptune - Capricorn
Pluto - Scorpio
AC - Gemini
MC - Capricorn
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #6 : 19.07.2014 13:25:13 »

Hyvin pienissä määrin oranssi tuntuu nyt hyvältä. Huulirasvassa ja saippuoissa on nyt persikkaa sekä muita makeita eksoottisia hedelmiä.. Cheesy
tallennettu

Kuuntele tuulta.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #7 : 24.07.2014 11:43:39 »

Oranssia. On tainnut käydä niin, että väri on valinnut minut, enkä minä väriä. Pidän sinisestä, mutta en voi hyvin sinisessä puserossa. Punainen on liian vahva väri, joka sopii pienessä määrin pieninä pirteinä piristyksinä kotona, mutta se ei ole omin väri vaatetuksessa.
Pitänee siis kai katsoa, mitä oranssilla on sanottavanaan.  Smiley


Oranssi on sinisen vastaväri.

Taidat tarvita puskevaa voimaa, sillä värikartalla oranssi on ehdottomasti maskuliinisin kaikista. Siitä saa alullepanevaa päättäväisyyttä.
Fyysisen voiman tarpeeseen kannattaa laittaa keskipunaisesta hiukan tummempaan olevaa päälle, silloin jaksaa ajatuksetkin pysyä kasassa raskaan työn aikana.
Oranssi pitää sisällään keltaista = itsetunto, ruskeaa = hallitut tunteet / tunteitten piilottaminen.

Itse kudon parhaillaan poltetusta oranssista sukkia miehelle, joka reissailee maailman merillä pitkiä aikoja ja kaipaa rakkaitaan ihan sairaaksi asti. Odotan jo, kuinka hän kertoo matkan olleen helpompi. Toiset sukat ovat sekoitus hiukan likaisen keltaista sekä farkun sinistä ja vaaleaa beigeä. Niistä hän saa syviä ajatuksia, itsetunnon vahvistusta sekä itsetunnon sekoitusta tunteitten hallintaan reissunpäällä. Joo joo, on hän tosi mukava tyyppi tällaisenaankin, mutta ei apu tee pahaa.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2014 11:53:22 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: