Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ''Liian'' monimutkaisiksi paisuneet unet  (Luettu 6472 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« : 23.03.2011 13:50:08 »

Cheesy Eli nykyään näen unia joissa on niin kamalasti sisältöä etten pysty kokoamaan niistä jälkeenpäin muistellessa sellaista kokonaisuutta kun normaalisti olen kirjoitellut niitä muistiin :/ Muistan kyllä paljon siitä unesta, mutta tapahtumien kulkujärjestys menee aina ihan väärin, kun muistan että 'ainiin, sekin juttu tapahtui ennen tätä'....

Uneni ovat nykyään myös paljon pitkäkestoisen tuntuisia, niissä oikeesti tapahtuukin asioita, toisin kuin joskus saatoin yön aikana nähdä tasan yhden 'unen' joka oli vain sellainen mielikuva jostain paikasta.

Onko tää unimaailma nyt tahalteen tehnyt mulle tän hirmuisen sisällönpaisuttamisen että alkaisin pikkuhiljaa itse tulkita niitä unia enkä aina olisi täällä jollain palstalla kyselemässä tulkintoja ? Cheesy

Ja senkö takia muistan vain yhden kohtauksen kerralla enkä osaa muodostaa sitä kokonaisuutta, koska mun pitäisi alkaa harjoitella sitä tulkintaa siitä, että tulkitsen ensin palan kerrallaan ja sitten teen niistä paloista sen loppuratkaisun että mitä se uni sanoo?

Ainiin, ja se piti vielä sanoa, että nykyään nukun todella sikeästi ! En tiedä kuinka nopeasti ihminen normaalisti vaipuu sellaiseen sikeään uneen jossa näkee unia, mutta heräsin itse tuossa joskus 8 aikaan kun perheenjäsenet kopistelivat tuolla eteisessä kun lähössä kouluun (itsellä töitä vasta iltapäivällä niin sain nukkua ''rauhassa''). Heti kun tila taas rauhottui, nukahdin ja näin kamalan monimutkaisen unen johon sisältyi hirmuinen määrä tavaraa ja tapahtumia Cheesy Katsoo nyt jos yrittäisin pinnistellä jos saisin vaikka senkin tänne vielä pala palalta kirjoitettua...... Kuitenkin siis, 8 jälkeen nukahdin jälleen ja n. klo 12 heräsin ja sillä välin olin nähnyt piiiitkän tuntuisen unen. Siis sillä tavalla pitkän tuntuisen, että kun siinä oli sitä sisältöä niin paljon.....

Huh.... Voisiko tälle olla mitään syytä miksi nää unet on nykyään näin täynnä sisältöä, vai johtuuko se vain siitä kun olen jonkin aikaa aina kirjoitellut niitä ylös, niin muistan vaan enemmän?
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #1 : 23.03.2011 14:08:18 »

Mulla on ihan sama! Unia valtavasti yön aikana, tapahtumia älyttömästi. En muista kokonaisuutta, enkä järjestystä, mutta yksityiskohdat ja tapahtumat.
Nukun tosi paljon, eilen menin petiin klo 22 ja heräsin 6:40 aamiaiselle, nukahdin 7:10 uudestaan ja heräsin klo 10:15. Vähän weird. ja nukahtamiseen menee silmänräpäys. Mun arki ei tällä hetkellä ole mitenkään kuluttavaa, vaan lähinnä leppoista ja mukavaa.

 Shocked
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2 : 23.03.2011 14:35:02 »

Jep Cheesy Itsekin nukun toisinaan aika paljon, muttei munkaan arki ole mielestäni mitenkään kuluttavaa vaika töissä joutuukin juosta ympäriinsä arkisin ja välillä viikonloppusinkin Cheesy

Jokatapauksessa...Kirjoitin nyt ylös sen mitä muistin tuosta viimeöisestä monimutkaisesta unesta.. Olen kyllä melko varma että jotain jäi puuttumaan.....

Olin joidenkin kavereiden kanssa jossain pippaloissa.
Kaikki ihmiset olivat alakerrassa, ainoastaan minä ja kaverini oltiin yläkerrassa jossain todella laajassa huoneessa.
Huoneen seinät taisivat olla harmaanväriset mutta siellä oli värikkäitä huonekaluja.
Mulla oli unessa joku ihastus joka oli juhlienjärjestäjä ja hän tuli sitten siihen yläkertaan.
Tämä jätkä näytti vähän samalta kuin eräs eilinen asiakas töissä Cheesy Cheesy

Jokatapauksessa poika selitti jotain ja sitten hän taas lähti ja kaveri leikkasi mulle paperista paloja joihin kirjoitin
kaikenlaista, mm. sen pojan nimen ja sydämen (ää harmittaa kovasti kun ei muista noita nimiä! pitäis opetella muistamaan niin avartuisi sitäkin kautta sitetn varmaa jotain...)

Yhteen lappuun kirjoitin myös että haluaisin tutustua tähän poikaan.

Piilotin ne laput omaan kullanväriseen meikkilaukkuun ja taisin jättää sen laukun sinne paikkaan.

Seuraavaksi tämä poika olikin jotenkin päätynyt meille uimaan? Jonkun kaverinsa kanssa. Minä olin suihkussa ja valot oli pois päältä.

(Olin kirjoittamassa jo seuraavasta kohdasta ja sitten tulikin mieleen että tähän väliin tuli yks juttu myös...Smiley
Elikkä makoilin pojan vieressä jollain todella leveällä sängyllä ja kuuntelimme musiikkia. Hän soitti kaikkea erilaista ja kyseli että mistä tykkään.
Lopuksi hän soitti omaa suosikkiaan mikä oli sellaista jotain kunnon popitustavaraaa ja kommentoin siihen että 'kiva toi basso ainakin'... Cheesy

Poika otti puheeksi sitten ne laput mitkä olin jättänyt sinne johonkin silloin aiemmin ja minua vähän hävetti ne Cheesy
Hän sanoi myös jotaa että se taitaa toteutua se mitä siihen tokaan lappuun kirjoitin.....

Sitten seuraavaksi tulee mieleen kohta, jossa olin itse kai tehnyt pojalle vuoteen sohvalle. (Huone oli serkkujemme talosta mutta se oli sisustettu hieman erilailla,
- kaapiston/pöydän päällä oli iso rivi erilaisia värikkäitä tuoppeja koska huoneen omistaja keräili niitä ja sohvan vieressä kulmapöydän alla oli vinyylilevyjä ja päällimäisen
kannessa oli joku vaaleahiuksinen rokkari.... Sohvalla oli rikkinäinen kangasviltti pojalle peitoksi...
en tiedä kenen huone se siinä unessa oikeasti oli)

Ajattelin unessa että huone on ihan erityyliä kuin tää poika joka vissiin muutti nyt sinne asumaan.

Nukuin pojan vieressä siinä sohvalla.

Sitten pojan pitikin lähteä johonkin töihin. Minä lähdin mukaan koska halusin tietää mitä tämä tekee työksi ja millainen hän on siellä jne.
Pojalla oli vaaleansininen auto, aika semmonen 'vanhan' näkönen (laitoin tohon liitteisiin kuvan joka vastaa aika lähelle sitä autoa mikä siinä unessa näkyi surisevan)

Töissä oltiin kun oli jo ilta ja melko pimeää.
Poika auttoi ihmisiä jossain ulkona, en enää  muista kyllä että mitä se heille teki mutta auttoi kuitenkin.

Minun piti lähteä siitä paikalta pois jostain syystä kun piti mennä johonkin.
Lähdin kävelemään tietä pitkin kotiin ja kuulin kauheeta jyrinää/meteliä jossain.
Katsoin pellon toiselle puolelle ja siellä takametsikössä pyöri iso pyörremyrsky, ja sen pyörremyrskyn takana oli toinen isompi.
Lähdin sitten ripeästi kävelemään kotiin päin etten jäisi siihen myräkkään mutta kiivetessäni rinnettä ylös kaatuivat tien varsien nuoret männyt päälleni.
Näin oikein  kuinka ne puut ensin taipuivat hurjasti ja sitten meni nurin Cheesy Cheesy
Onneksi tien vieressä oli yli metrin korkuiset lumipenkat, niin ei puut kaadunneet ihan maahan asti vaan minä kyyristyin sinne alas turvaan.

Pelkäsin vain että auto tulee ja ajaa vahingossa kaatuneita puita ja minua päin, mutta takaa tuleva harmaapaketti auto onneksi pysähtyi.
Kiipesin pois sieltä risujen keskeltä ja jatkoin matkaa.
Muutamien askelten päässä vaari käveli mua vastaan ja kerroin tälle kuinka tuuli oli riepotellut puut nurin ja tämä alkoi jotenkin vähättelemään tilannetta.

Jatkoinpa sitten taasen matkaa ja vastassa oli joku hassunoloinen kulkupeli jota ohjasi sellainen englantilainen sotilas Cheesy
Kulkupeli näytti punaiselta ruohonleikkurilta, ja se oli melko kapea mutta korkea.
Sisko ja sen kaveri olivat siinä kyydissä ja minä hyppäsin kyytiin myös koska he olivat samaan suuntaan menossa.

Tie oli todella liukas ja muhkurainen ja minä tasapainoilin sen 'ruohonleikkurin' takaosassa ja pitelin mustasta kahvasta kiinni etten putoaisi.
Jossain kohtaa tie muuttui paistetun kananmunan näköiseksi Cheesy (sekottuu työjutut taas vähän sekaan kun siellä toisinaan tuele kananmunia paistettua isoja määriä kerralla)

Sitten liukastuttiin ja kaaduttiin sivulle.
Minä jatkoin matkaa jollakin mopolla, en tiedä minne sisko ja se sen kaveri jäivät, mutta jokatapauksessa kun olin melkein perillä
(paikka ei ollut yhtään tän talon näköinen missä asun tällähetkellä vaikka unessa ne maisemat tänne kävellessä olivat olleet 'oikeanlaiset')
kun eräs n. 10 vuotias serkku pisti tupakaksi siinä metsän reunassa ja sanoin tulevansa perässä....

Ajoin mopon takapihalle. Pihalla ei ollut muutakuin nurmikko ja mitään maisemaa tms ei ollut.
Talo oli puutalo, vaaleahko mutta talon takaosa oli jotenkin kulahtaneen, vanhan näkönen ja kellertävä.
Katsoin takaseinän läpi ja näin sen huoneen johon olin sille pojalle tehnyt pedin joskus.
Peti oli petaamatta eikä ketään näkynyt. Pojan kaksi mustaa reppua olivat kuitenkin sängyn vieressä, toisessa repussa oli joku valkoinen merkki.

Menin takaovesta sisälle ja siellä oli kummini, joka on siis sen 10 v. serkkuni isä.
Hän sanoi mulle näin: Näitkö sen pissiksin tuolla metsänlaidalla joka poltteli tupakkaa?
Hän ei tiennyt että se oli ollut hänen oma tyttärensä mutten sitten sanonut mitään kun serkkuni asteli siihen huoneeseen
(huone näytti äidin porukoiden eteiseltä) ja serkkuni kiroili kovaan ääneen mutta hänen isänsä ei kuullut tätäkään.

Siihen se uni taisi sitten loppua.
Jäi vain mietityttämään tuo poika, ja varsinkin se että hän jätti ne reppunsa sinne huoneeseen vaikka oli lähtenyt..
Ihan kuin tässä toistuisi uudemman kerran se kun itse jätin sen meikkilaukkuni pojan luokse lappuineen.... Hmmm...
Ehkä seuraavassa unessa pääsen avaamaan ja tutkimaan niitä reppuja ja katon jos mitään löytyy Cheesy:D
Varsinkin se toinen laukku jossa oli se merkki, se vaikuttaa epäilyttävältä Grin
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #3 : 23.03.2011 14:50:22 »

Hhmmm... Tuli mieleen että tuossa unessani tapahtuu sellainen ihastuminen-tutustuminen-riiteleminen (pyörremyrskyt yms)-riitaa riidan perään (isompi myrsky siellä takana)-pojan poislähtö (tiesin siinä unessa pojan lähteneen ja talon takasivu josta näin sinne huoneeseen, oli kulahtanut jen)

Onko se eroaminen sitten siinä kun minä lähden pois siitä pojan työjutusta? Vai onko sitä eroamista ollenkaan koska pojan tavaratkin jäivät sinne huoneeseen? Pakenenko vaan riitelyä siinä missä kävelen pois sieltä pojan luota ja myrskyjä pakoon?

Ja voisiko tämä olla sitten vaan jokin kierre että tulen avaamaan taas ne pojan reput ja sieltä jostain löytyy uudet laput tjn? Cheesy Jättikö se poika ne reput sinne samasta syystä kuin minä jätin silloin sen meikkilaukun sinne sen kämpille, häh? Cheesy

Mutta sitä en kyllä tajua että miksi se lähti sitten pois mun luota ja jätti reput sinne jossei tulisi takas eli pakkohan sen on vielä palata Cheesy Kuoliko se vai jäikö se vaan lomailemaan jotenkin ? =D

Mitään kuolemaan viittaavaa ei mun mielestä ainakaan tässä näkynyt. Aiemmin tosin nähnyt unta jossa tuolla samaisella tiellä oli joutsen, mutta en oikeastaan liittäisi sitä unta tähän kun siitä puuttui nää muut jutut... Ainut sama mitä siitä unesta löytyi tähän viimeöiseen verrattuna oli juuri tuo matkustaminen sillä tiellä mikä vie kotiin, sitä kävelen aina paljon unissa ja sillä tiellä tapahtuu paljon kaikennäköistä.

Ainiin joo.... Erottiko ne kaadunneet puut meiät sitten jotenkin, ettei se poika enää päässyt mun luo eikä 'kotiin' kun ne puut olivat tiellä? Mutta se auto joka siellä takanani kääntyi takaisin päin oli harmaa pakettiauto, pojan auto oli vaaleen sininen eikä mikää paketti.... :d

Huhhuh.... Tää menee kyl vaikeeksi taas tää pohtiminen Cheesy:D:D

Tajusin kyllä äsken että iskä on joskus kertonut omistaneensa semmosen vaaleensinisen henkilöauton, joskus nuoruudessaan...eli joskus 80-luvulla kai, mihin kai liittyisi sitten myös ne vinyylit siellä kulmahyllyn alla ja se rokkarin kuva Cheesy
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #4 : 23.03.2011 17:25:26 »

Itte alan kirjoittaa unia siten miten muistan niiden menneen.. ja justiin sitten väleihin sijoitan niitä kohtia, jos tuntuu että tuo oli ennen tuota jne.. En osaa sanoa, miksi unissasi on paljon juttuja.. onko arjessasikin paljon juttuja/tekemistä? Toiset vaan näkee enempi toiset vähempi.. *dontknow*
Minäkin nukun hirmuisen sikeästi ja aika paljon. Smiley

Hhmmm... Tuli mieleen että tuossa unessani tapahtuu sellainen ihastuminen-tutustuminen-riiteleminen (pyörremyrskyt yms)-riitaa riidan perään (isompi myrsky siellä takana)-pojan poislähtö (tiesin siinä unessa pojan lähteneen ja talon takasivu josta näin sinne huoneeseen, oli kulahtanut jen)

Justiin tällä tavalla yritä löytää se 'pääjuoni' unistasi. Smiley

En oikein muuta osaa sanoa unistasi.. Se kotiin vievä tie, jolla tapahtuu usein, on elämässäsi tapahtumista/kulkemista/asioita..

Te kuitenkin teette tuttavuutta, ei tuossa mitään lopullista eroa näkynyt.. väliaikaista poismenoa. Onko joku jonka kanssa vaihtelette katseita, ihastumista ilmassa? Lapun jättelyt, kuin ujostuttaisi, mutta kuitenkin pikku askelin tutustutte? Mulla tulee myös väkisin mieleen tosta vaaleansinisestä väristä mikä esiintyy tässä unessa, se aikasempi vaaleatukkainen poika..
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #5 : 24.03.2011 02:32:50 »

Aivan !! Metsänkeiju!! Olin itse jo unohtanut melkein sen vaaleetukkasen pojan johon se vaaleansininen L-kirjain viittasi ! Cheesy Cheesy Mutta tuo poika joka viimeöisessä unessani oli, oli tummahiuksinen :/ Hmm.... Cheesy

Mutta siis... Ei arjessani oli oikeastaan silleen paljon juttuja tai tapahtumia kuin mitä unissani Cheesy Töissä saattaa olla välillä vilinää ja vilskettä mutta ei muuta (: Mulla on kylläkin valtavan hyvä mielikuvitus, niin sekin saattaa jotenkin värittää niitä unia 'täyteläisimmiksi'....

Ja siis tuosta ihastumisia ilmassa-jutusta.... Itse en koe olevani mitenkään ihastunut keneenkään tällähetkellä. Ainut henkilö joka minua itseäni kiehtoisi tällähetkellä on edelleen eräs jätkä jonka kanssa oli jotain ihan pientä juttua ilmassa joskus viimevuoden lopulla. Pojalla se kiinnostus taisi lopahtaa eikä olla puhuttukkaan tai mitään piiiitkään aikaan.

Mutta on tässä viiimeviikonlopun jälkeen alkanut heräillä kiinnostus erääseen uuteen tuttavuuteen (; Mutta saa nyt nähdä....

Mulle on kyllä nyt tässä lähiaikoina suorastaan sadellut näitä tunnustuksia Cheesy:Cheesy:D Ainakin 4 poikaa tunnustanut ihastuksen/kiinnostuksen tässä mutta itse en ole kiinnostunut heistä muutakuin kaverina sillä etsin sitä jotain spesiaalia vaan Cheesy
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: