Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsellinen minäkeskeisyys  (Luettu 10767 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« : 02.12.2010 19:27:11 »

Mitkä tekijät teidän kokemuksenne mukaan löytyy lapsellisen minäkeskeisen ihmisen kartalta? En tarkoita tällä ihan samaa kuin itsekkyyllä vaan sellaista tunnepuolella olevaa kykenemättömyyttä nähdä asiota laajemmin kuin vain omalta kantilta. Empatiakyvyttömyyttä ja tunneälyttömyyttä. Hän voi olla oikein auttavaisen ja miellyttävän ihmisen maineessa niiden ihmisten keskuudessa, jotka ovat kauempana hänestä. Tällanen tyyppi voi tarjota konkreettista apua aina kun mahdollista, olla se jota aina soitetaan vaikka muuttoapuun. Mutta lähisuhteissa täysin keskenkasvuinen omien tunteidensa ympärillä pyörivä tunneääliö. Mulla on kokemuksia muutamasta ja kaikille yhteistä on ainakin kauris- ja kalatlaatu. Kertokaa kokemuksistanne!
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #1 : 02.12.2010 20:54:49 »

Kiitos Sophy! Pahin keskenkasvuinen kiukuttelija on juurikin aurinko kauris. Ärsyttävämmäksi käytöksen tekee se, että on itsekin sanonut käyttäytyvänsä lapsellisesti ja, että ehkä hänen pitäisi kasvaa ihmisenä. Mutta mitään ei tapahdu! Vois ajatella niin, että ollaan jo pitkällä, jos itse ymmärtää, mutta ei... Kalapainotteisin näistä on ehkä empatiakykyisin, mutta ei toimi. Itkee omia juttujaan ja kaipaa tukea, mutta ei ole valmis antamaan paljoakaan muille. Nää tyypit on vaan kiinni siinä, miltä niistä itestä tuntuu.

Mä ajattelin, että tällanen käytös vois olla oinas-tyyppistä, mutta ainakin ne aurinko oinas-ihmiset, jotka tunnen on huomioonottavaisia, niitä jotka kysyy miltä toisesta tuntuu. Mulla on sellanen olo, että tuntemillani kalat-tyypeillä se voi käydä kyllä mielessä, mutta ei sitten kuitenkaan jaksa. Just sitä passiivisuutta, minkä mainitsitkin.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Iloinen lumikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173



Profiili
« Vastaus #2 : 02.12.2010 21:22:44 »

No hei, olen itse kauris ja tällä hetkellä varsin itsekeskeinen, koska omat asiat, jotka mua
suuresti painavat ja huolettavat, ovat valitettavasti päällimmäisenä. Ei mun mielestä tota
ihan horoskooppimerkin perusteella voi määritellä. Seurustelin tässä just kolme vuotta
kaikkien kans hyvin toimeen tulevan kaksos-miehen kanssa. Hyvin pinnallinen tyyppi. Puhui aina
itsestään ja minusta kolamnnessa persoonassa. Eli mitä "hän" haluaa. Ei kolmeen vuoteen
vaivautunut sanomaan mun etunimeä!
Eli, jos ihmisellä on omia murheita niin paljon, hän ei valitettavasti pysty ajattelemaan muuta
kuin niitä asioita, mitkä on häntä lähellä. Horoskoopeista ei mielestäni voi suoraan sanoa
ihmisestä yhtään mitään.
Joulun odousta! T.Musta iloinen lumikki
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #3 : 02.12.2010 22:04:35 »

Joo samaa mieltä oon, musta iloinen lumikki Smiley Ei voi pelkkää aurinkomerkkiä tuijottaa. Mun lähipiiristä ei kaksospainotteisia muuten löydy, paitsi kaksi nousukaksosta ja he ottavat kyllä muut huomioon.
Mä ymmärrän sen, että jos on kovasti omia huolia niin se vaikuttaa siihen miten toisiin suhtautuu. Näiden ihmisten kohdalla siitä ei ole kyse tai sitten heillä on aina asiat huonosti. Tuli muuten yksi vielä mieleen, hänen kartallaan on eniten skorpioni- ja vaakalaatua.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #4 : 02.12.2010 22:21:48 »

Täällä yksi  aurinko kauris , joka voi todeta samantien  kaksoset -tyypeistä, etteivät todellakaan ota muita huomioon. Samoin kuin elämässäni vierailleet  jousimies ja  oinas ihmiset.  leijona on kaikista pahin.

Tai sitten minusta vaan tuntuu siltä, kun en hirveästi itsestäni meteliä pidä. Toisin sanoen, minä välitän muista enemmän kuin itsestäni, mikä on väärin.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #5 : 02.12.2010 22:56:53 »

Kyllä melkein joka iikan voi saada niinsanotusti menemään itseensä pienellä ihmistuntemuksella.  Cool Jopa ihan oikean sosiopaatin voi laittaa neliöimään ympyröitään (ne eivät ikävä kyllä pysty menemään itseensä, liian robottiaivoisia sellaiseen.) Tongue
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #6 : 02.12.2010 23:05:35 »

Tai sitten minusta vaan tuntuu siltä, kun en hirveästi itsestäni meteliä pidä. Toisin sanoen, minä välitän muista enemmän kuin itsestäni, mikä on väärin.
Joo tää on paha, mäkin meinaan luisua...
Kyllä melkein joka iikan voi saada niinsanotusti menemään itseensä pienellä ihmistuntemuksella.  Cool Jopa ihan oikean sosiopaatin voi laittaa neliöimään ympyröitään (ne eivät ikävä kyllä pysty menemään itseensä, liian robottiaivoisia sellaiseen.) Tongue
Grin Totta! Kyllä mulla keinot on saada nääkin tapaukset miettimään ainakin hetken, mutta haluuko sen sitten tehdä vai ei... Onko siitä mitään hyötyä? Ei ketään voi opettaa välittämään mun mielestä. Onko sullakin skorpioni-painotusta kartalla? Muistaisin sellasta... Mä just tässä pohdin, että vaikka toista ei muuttaa voi, pitäiskö ravistella kuitenkin... Jos ei hyvällä niin... Grin
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #7 : 02.12.2010 23:18:24 »

mies on   aurinko harka  kuu rapu
1. huoneessa olis  kuunsolmu  skorpioni   askendentti
voin sanoo vaikken noista mitään tajua, että kaikki on minäminä mun minä ensin
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #8 : 02.12.2010 23:27:03 »

mies on   aurinko harka  kuu rapu
1. huoneessa olis  kuunsolmu  skorpioni   askendentti
voin sanoo vaikken noista mitään tajua, että kaikki on minäminä mun minä ensin
Mielenkiintosta kun kuu-rapua pidetään niin huolehtivaisena. Mulla ei oo niistä kokemusta. Pitäis aspekteja tutkia...
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #9 : 02.12.2010 23:50:26 »

Lapselliset, minäkeskeiset ihmiset... No, minä esimerkiksi :Smiley  Silloin, kun mulla on meneillään se minäminäminä-vaihe, niin helposti jätän muut huomioimatta ja koko maailmani pyörii vain omien asioideni ympärillä. Voin tunnustaa... Embarrassed

Yleisesti kuitenkin kannan ennemmin huolta läheisistäni ja heidän hyvinvoinnistaan ja helposti jätän omat asiani toissijaisiksi muiden murheiden edessä. En kuitenkaan aina, koska mussa on myös se puoli, joka pitää puolen, jos jotain todella haluan - milloin homma saattaa mennä jyräämisen puolelle...

Minäkeskeisimpiä ihmisiä, keitä olen tavannut, on osunut kohdalleni tuplamerkeistä. Siskoni, kaksinkertainen Rapu ja exäni, kaksinkertainen Kaksonen. Molemmilla  aurinko aspect_con askendentti - epätervettä egon pullistumista? Huh

Siskoni on  aurinko askendentti rapu kuu leijonaaurinko 1. huoneessa, joten egoa riittää... Ei ota ketään muita huomioon kuin itsensä, jyrää muut halutessaan jotain, loukkaa ja käyttää hyväkseen häikäilemättä ihmisiä ja jos ei tahto mene läpi, alkaa syyllistämään muita - siis vain muissa ihmisissä on vikaa ja he estävät häntä, siskonihan on itse täydellisyys Sad

Exäni on  aurinko askendentti kaksoset kuu harka , hällä  aurinko 12. huoneen puolella. Ulkoisesti erittäin miellyttävä seuramies, jolla on sana hallussa. Mutta pinnallinen ja mitä Musta Iloinen Lumikkikin sanoi, myös tämä mies ei jaksanut ottaa muita huomioon ja keskittyi lähinnä itsensä ja omien saavutustensa kehumiseen (hällä oli  merkurius kaksoset 1. huoneessa - sanoissa voimaa).

Yksi hiukan minäkeskeinen on  aurinko neitsyt askendentti oinas kuu vesimies . Mukava tyyppi ja hyvää seuraa, mutta käytää kyynärpäätaktiikkaa häikäilemättä. Ei kannata olla samoilla apajilla tämän miehen kanssa, koska mies varmasti tavalla tai toisella pelaa sut sivuun! Peluri.
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 03.12.2010 00:13:06 »

Tuosta otsikosta tulee mieleen  kuu,
"moon is hungry" ja että se on se lapsen kaltainen reaktio asioihin.( merkurius ois se aikuisen reaktio)
Oma eloonjäämistarve pinnalla.
Seuraava tarvehierarkiassa on  venus
Yhellä kartalla  venus rapu aspect_tri kuu skorpioni.
Ja minäkeskeisyyttä  jupiter oinas. Ja  aurinko leijona .
Mutta näillä kuvioilla on paljonkin tunneÄLYÄ, mutta sitä käytetään hyödyttämään omia tarpeita.

Tuo tunneälyn ja empatiakyvyn puute vois näkyä veden puutteena kartalla.
Mietin vasta yhtä ihmistä kans vähän samoilla tiimoilla.
Siellä kartalla on  jupiter pluto kuu neitsyt yhtymä ja  uranus aurinko neitsyt.
Hyvin vähän vettä.

Planeettojen painottuminen minä-neljännekselle horisontin alapuolelle vois myös kuvata yhdessä muiden tekijöiden kanssa tuota minäkeskeisyyttä. Toisaalta jos huoneet ovat yhteisöllisissä merkeissä niin se minä ei välttämättä niinkään tule sieltä esille tai ei ole tarvetta.
Voihan "kehittymätön"  aurinko :kin vaikka MC:llä olla tämmönen "sokea" muiden tarpeille?
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 03.12.2010 00:49:21 »

Empatiakyvyttömyyttä ja tunneälyttömyyttä. Hän voi olla oikein auttavaisen ja miellyttävän ihmisen maineessa niiden ihmisten keskuudessa, jotka ovat kauempana hänestä. Tällanen tyyppi voi tarjota konkreettista apua aina kun mahdollista, olla se jota aina soitetaan vaikka muuttoapuun. Mutta lähisuhteissa täysin keskenkasvuinen omien tunteidensa ympärillä pyörivä tunneääliö. Mulla on kokemuksia muutamasta ja kaikille yhteistä on ainakin kauris- ja kalatlaatu. Kertokaa kokemuksistanne!

En lähde tarkemmin analysoimaan eri merkkejä, mutta omassa lähipiirissäni tähän kuvaukseen sopiva henkilö on  aurinko oinas 7. huone,  askendentti  vaaka ,  keskitaivas  rapu , kuu kaksoset  , myös  mars aspect_con venus  kaksoset 9. huone.

Ystävä kun tarvitaan ja on jokin juttu menossa, mutta muutoin vain omat asiat kiinnostaa. Hänelle ei vain tule mieleen kysyä mitä kuuluu.. mutta on ollut ystävä kun on tarvinnut.
tallennettu

- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #12 : 03.12.2010 22:24:52 »

Kiva kun ootte vastaillu! Smiley
Minäkeskeisimpiä ihmisiä, keitä olen tavannut, on osunut kohdalleni tuplamerkeistä. Siskoni, kaksinkertainen Rapu ja exäni, kaksinkertainen Kaksonen. Molemmilla  aurinko aspect_con askendentti - epätervettä egon pullistumista? Huh
Mulla on kans aurinko aspect_con askendentti ja aurinko 1. huoneessa Grin Mä oon joskus kyllä miettinytkin, että varmaan monet, joiden kartalta tuo aspekti löytyy, luulevat ehkä itsestään liikoja. Kyllähän mäkin tavallaan keskityn itseeni, mutta suhteessa muihin.

Tuosta otsikosta tulee mieleen  kuu,
"moon is hungry" ja että se on se lapsen kaltainen reaktio asioihin.( merkurius ois se aikuisen reaktio)
Joo kuuta mäkin pohdiskelin, kun meinaan just sellasta lapsenomaista käyttäytymistä. Omat tarpeet vaan mielessä. Tuntuu siltä kun kolmikymppiselle pitäis selvittää niin kun äiti pikkulapselle, että toisille voi tulla paha mieli käytöksensä ansiosta. Ja sellanen aikuismainen läsnäolo puuttuu kun tällaselle henkilölle yrittää puhua omista tuntemuksistaan.

En lähde tarkemmin analysoimaan eri merkkejä, mutta omassa lähipiirissäni tähän kuvaukseen sopiva henkilö on  aurinko oinas 7. huone,  askendentti  vaaka ,  keskitaivas  rapu , kuu kaksoset  , myös  mars aspect_con venus  kaksoset 9. huone.

Ystävä kun tarvitaan ja on jokin juttu menossa, mutta muutoin vain omat asiat kiinnostaa. Hänelle ei vain tule mieleen kysyä mitä kuuluu.. mutta on ollut ystävä kun on tarvinnut.
Joo just tää, ettei tule mieleen kysyä toisen kuulumisia. Ja, jos kysyy niin tuntuu, että odottaa yhden lauseen vastausta niin voi taas sitten jatkaa jostain muusta.
Samaa mieltä, että kaksoset on kyllä itsekeskeisiä. Ja jos on siihen päälle oinasvaikutus...  buck2
Myös leijona oinasvaikutuksella on  buck2
Kyllä oinasvaikutus näyttää odotetusti usein nousevan esille. Yhdellä minäkeskeisistä skorpionia kartalla, mutta kuu oinaassa. Toisella, jonka kartta on kalatpainotteinen, on merkurius oinaassa.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: